Sari la conținut

Intrebare Legata De Pompa De Frana


Postări Recomandate

datele problemei:o pompa frana fata de la un motor de 400 cm cubi se poate folosi la un motor de 600 cm?va fi afectata calitatea franari?au si pompele de frana anumite caracteristici specifice fiecarui model in parte si din acesta cauza sa fie necesara o distanta de franare mai mare daca nu este folosita aceiasi pompa de frana ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu se doreste schimbarea etrierilor ci doar a pompei de frana;diametrul discurilor este egal!

 

In primul rand, permite'mi sa te intreb de ce vrei sa schimbi pompa de frana, si mai ales de ce cu alt model?

 

La schimbarea pompei de frana trebuie sa iei in calcul ca diametrul pistonasului pompei de frana influenteaza direct volumul de lichid pompat in etriere.

 

Daca diametrul este mai mare decat cel original, cursa manetei de frana va fi mai scurta, va fi nevoie sa se aplice o forta mai mare pe levier decat de obicei iar franarea va fi dificil de dozat. Daca dimpotriva, diametrul noului pistonas este mai mic, forta va fi mai mica, dozarea mai facila insa trebuie avut in vedere ca nu cumva cursa levierului sa nu cumva sa se mareasca intr'atat incat sa devina nepractica.

 

In general, la constructia unui sistem de franare se iau in calcul toate dimensiunile pieselor active si pasive(numar/diametru/cursa pistonase etriere, diametru/grosime discuri, diametru/lungime furtune, daca este cazul repartitoare si ajutaje, diametru/cursa pistonas pompa de frana, lungime levier...etc) si se testeaza si ajusteaza pana la obtinerea compromisului ideal.

 

Modificarile dupa ureche la sistemul de franare sunt foarte periculoase asadar total nerecomandate.

 

Se practica "upgrade"uri la sistemul de franare, in general de la modele de motociclete mai noi (motivele nu constituie subiectul acestui topic) insa cu inlocuirea intregului ansamblu. Alfel putem obtine exact contrariul imbunatatirilor asteptate...

 

Ride SAfe!

 

atunci nu o sa aibe nici o problema

 

 

Te sfatuiesc sa nu te mai hazardezi in opinii fara sa cunosti mai inainte toate datele problemei!

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand, permite'mi sa te intreb de ce vrei sa schimbi pompa de frana, si mai ales de ce cu alt model?

 

La schimbarea pompei de frana trebuie sa iei in calcul ca diametrul pistonasului pompei de frana influenteaza direct volumul de lichid pompat in etriere.

 

Daca diametrul este mai mare decat cel original, cursa manetei de frana va fi mai scurta, va fi nevoie sa se aplice o forta mai mare pe levier decat de obicei iar franarea va fi dificil de dozat. Daca dimpotriva, diametrul noului pistonas este mai mic, forta va fi mai mica, dozarea mai facila insa trebuie avut in vedere ca nu cumva cursa levierului sa nu cumva sa se mareasca intr'atat incat sa devina nepractica.

 

In general, la constructia unui sistem de franare se iau in calcul toate dimensiunile pieselor active si pasive(numar/diametru/cursa pistonase etriere, diametru/grosime discuri, diametru/lungime furtune, daca este cazul repartitoare si ajutaje, diametru/cursa pistonas pompa de frana, lungime levier...etc) si se testeaza si ajusteaza pana la obtinerea compromisului ideal.

 

Modificarile dupa ureche la sistemul de franare sunt foarte periculoase asadar total nerecomandate.

 

Se practica "upgrade"uri la sistemul de franare, in general de la modele de motociclete mai noi (motivele nu constituie subiectul acestui topic) insa cu inlocuirea intregului ansamblu. Alfel putem obtine exact contrariul imbunatatirilor asteptate...

 

Ride SAfe!

 

 

 

Are dreptate.

Nu intelesesem ca totu ramane la fel mai putin pompa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand, permite'mi sa te intreb de ce vrei sa schimbi pompa de frana, si mai ales de ce cu alt model?

nu eu doresc modificarea eu dezmembrez un zx4 si cineva vrea sa cumpere pompa de frana fata ptr a o monta la un 600 rr m-a intrebat daca este ok?cum nu am avut habar despre aceasta problema i-am spus sa se intereseze si sa revina cu un telefon,si vroiam sa aflu si eu la randul meu daca este in regula sa faca aceasta schimbare ptr ca nu vreau sa se imprastie nimeni din cauza mea si nici nu ma imbogatesc cu banii luati pe pompa de frana de la el si sa-l prostesc spunandu-i da frate cum sa nu mearga!!! prefer sa mai ramana la mine pompa respectiva mult si bine decat ....doamne fereste cine stie ce sa se intample!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu eu doresc modificarea eu dezmembrez un zx4 si cineva vrea sa cumpere pompa de frana fata ptr a o monta la un 600 rr m-a intrebat daca este ok?cum nu am avut habar despre aceasta problema i-am spus sa se intereseze si sa revina cu un telefon,si vroiam sa aflu si eu la randul meu daca este in regula sa faca aceasta schimbare ptr ca nu vreau sa se imprastie nimeni din cauza mea si nici nu ma imbogatesc cu banii luati pe pompa de frana de la el si sa-l prostesc spunandu-i da frate cum sa nu mearga!!! prefer sa mai ramana la mine pompa respectiva mult si bine decat ....doamne fereste cine stie ce sa se intample!<br />

 

Eh, nu o lua si tu chiar asa, daca nu se fac improvizatii grosolane nu e chiar o tragedie. Nu trebuie insa nici sa cazi in cealalta extrema si sa tratezi modificarile si adaptarile la sistemul de franare cu superficialitate: e nevoie de o analizare obiectiva a datelor problemei si alegerea solutiei optime in deplina cunostinta de cauza.

 

In cazul descris de tine ar trebui comparate diametrele pistonaselor etrierelor de la 600rr si zx4. Daca sunt identice, inseamna ca si pompele sunt relativ compatibile si probabil interschimbabile. Pana la urma mai exista si "feedback'ul" pilotului care poate face diferenta intre o imbunatatire si un regres.

 

Personal insa recomand folosirea pompelor de frana pe etrierele pentru care acestea au fost concepute.

 

Ride SAfe!

 

<br />Eh, nu o lua si tu chiar asa, daca nu se fac improvizatii grosolane nu e chiar o tragedie. Nu trebuie insa nici sa cazi in cealalta extrema si sa tratezi modificarile si adaptarile la sistemul de franare cu superficialitate: e nevoie de o analizare obiectiva a datelor problemei si alegerea solutiei optime in deplina cunostinta de cauza.<br /><br />In cazul descris de tine ar trebui comparate diametrele pistonaselor etrierelor de la 600rr si zx4. Daca sunt identice, inseamna ca si pompele sunt relativ compatibile si probabil interschimbabile. Pana la urma mai exista si "feedback'ul" pilotului care poate face diferenta intre o imbunatatire si un regres.<br /><br />Personal insa recomand folosirea pompelor de frana pe etrierele pentru care acestea au fost concepute.<br /><br />Ride SAfe!<br />
<br /><br /><br />

 

 

Eh, nu o lua si tu chiar asa, daca nu se fac improvizatii grosolane nu e chiar o tragedie. Nu trebuie insa nici sa cazi in cealalta extrema si sa tratezi modificarile si adaptarile la sistemul de franare cu superficialitate: e nevoie de o analizare obiectiva a datelor problemei si alegerea solutiei optime in deplina cunostinta de cauza.

 

In cazul descris de tine ar trebui comparate diametrele pistonaselor etrierelor de la 600rr si zx4. Daca sunt identice, inseamna ca si pompele sunt relativ compatibile si probabil interschimbabile. Pana la urma mai exista si "feedback'ul" pilotului care poate face diferenta intre o imbunatatire si un regres.

 

Personal insa recomand folosirea pompelor de frana pe etrierele pentru care acestea au fost concepute.

 

Ride SAfe!

 

Scuze pentru dubla... probleme "tehnice".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh, nu o lua si tu chiar asa, daca nu se fac improvizatii grosolane nu e chiar o tragedie. Nu trebuie insa nici sa cazi in cealalta extrema si sa tratezi modificarile si adaptarile la sistemul de franare cu superficialitate: e nevoie de o analizare obiectiva a datelor problemei si alegerea solutiei optime in deplina cunostinta de cauza.

 

In cazul descris de tine ar trebui comparate diametrele pistonaselor etrierelor de la 600rr si zx4. Daca sunt identice, inseamna ca si pompele sunt relativ compatibile si probabil interschimbabile. Pana la urma mai exista si "feedback'ul" pilotului care poate face diferenta intre o imbunatatire si un regres.

 

Personal insa recomand folosirea pompelor de frana pe etrierele pentru care acestea au fost concepute.

 

Ride SAfe!

 

<br /><br /><br /

 

Eh, nu o lua si tu chiar asa, daca nu se fac improvizatii grosolane nu e chiar o tragedie. Nu trebuie insa nici sa cazi in cealalta extrema si sa tratezi modificarile si adaptarile la sistemul de franare cu superficialitate: e nevoie de o analizare obiectiva a datelor problemei si alegerea solutiei optime in deplina cunostinta de cauza.

 

In cazul descris de tine ar trebui comparate diametrele pistonaselor etrierelor de la 600rr si zx4. Daca sunt identice, inseamna ca si pompele sunt relativ compatibile si probabil interschimbabile. Pana la urma mai exista si "feedback'ul" pilotului care poate face diferenta intre o imbunatatire si un regres.

 

Personal insa recomand folosirea pompelor de frana pe etrierele pentru care acestea au fost concepute.

 

Ride SAfe!

da nu am luat in ''tragic''situatia, dar nestiind ce consecinte poate avea o asemenea operatie am vrut sa ma interesez,plus ca poate fi o solutie la indemana ptr oricine daca din diverse motive nu are la indemana o pompa de frana specifica motocicletei,atata vreme cat se respecta ce ai mentionat tu!

 

multumesc ptr lamuriri!:rock:

Editat de happy_boy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in general, pompele de frana au 2 "marimi": 1/2 (pt un singur disc) sau 5/4 (pt 2 discuri)

cifrele astea sunt inscrise pe corpul pompei. daca sunt la fel, se pot schimba fara probleme (bineinteles, cu conditia sa fie ok dpdv functional)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in general, pompele de frana au 2 "marimi": 1/2 (pt un singur disc) sau 5/4 (pt 2 discuri) / cifrele astea sunt inscrise pe corpul pompei. daca sunt la fel, se pot schimba fara probleme (bineinteles, cu conditia sa fie ok dpdv functional)

 

Poate ai vrut sa spui 1/2 si 5/8?...

 

Oricum, numarul discurilor nu influenteaza neaparat dimensiunea pistonasului pompei de frana, sau cum se numeste corect tot ansamblul "master cylinder kit" - MC.

 

Uite doar un exemplu concret: la R1/R6 (pana in 2004) cu 2 etriere/4 pistonase MC e de 1/2 inches... la vechiul FZR1000EXUP'95 cu 2 etriere/4 pistonase MC e 5/8 inches (acelasi ca si la modelul mai nou cu 2 etriere/6 pistonase). Asadar nici numarul discurilor (etrierelor) si nici numarul pistonaselor lor nu fac o regula pentru dimensiunea MC.

 

Nu trebuie insa sa ingnoram un alt aspect foarte important si anume al design'ului levierului (manetei) pompei de frana. Nu ne referim aici la grosimea, diametrul surubului de sustinere sau alte particularitati estetice, ci la distanta dintre punctul unde maneta culiseaza si MC. Prin jonglarea cu aceasta lungime se obtin parghii cu brate diferite si respectiv forte diferite. Din acest motiv vom fi surprinsi ca uneori, desi MC are aceleasi dimensiuni, un ansmblu de pompa de frana de la o motocicleta va avea alt comportament (cursa/forta) decat altul de la alt model aparent identic.

 

La aceste "mici" particularitati ma refeream cand am spus ca subiectul modificarii franelor nu e chiar asa de simplu si trebuie analizat mai atent...

 

 

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, 5/8 e corect :unsure:

intr-adevar, numarul discurilor nu influenteaza neaparat dimensiunea master cylinder, de aia am si scris "in general", dar ai explicat foarte bine ceea ce trebuie.

cum insa omul este "cel mai adaptabil animal", se va adapta cu usurinta la schimbarea comportamentului sist de franare (afara de cazul cand e dobitoc si nu va mai apuca sa se adapteze - nu vb aici de cazul de fata, ci in general)

stima

Editat de draku
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...