Baiazid Postat Iulie 28, 2003 Share Postat Iulie 28, 2003 As vrea sa imi fac un vitezometru digital ... am facut partea de afisare, mai trebuie sa fac si partea de cules impulsuri (senzor HALL). Problema ca nu stiu cum sa abordez problema interpretarii impulsurilor. Adica eu caut o formula fara impartiri (microprocesoarele mici nu au inmultiri si impartiri dar inmultirile le fac relativ usor din software). Adik daca stiu lungimea rotii L [cm], si am un impuls / rotatie => 1 imp / s --- L [cm] / s 2 imp / s --- 2L si tot asa sau invers ... calculez cate impulsuri imi trebuie pt un Km/h si extrapolez. ALTE IDEI MAI SIMPLE? PPPPPPLLLLLIIIIIIIIIIIIZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Iulie 28, 2003 Share Postat Iulie 28, 2003 Din calcule iese ca V=2*Pi*R/dT , unde dT este numarul de milisecunde pe care le numeri tu intre doua impulsuri - aici e aici - sa vezi cat de complicat e sa calibrezi senzorul ala, sa nu dea impulsuri duble si alte paranghelii. Deci, oricum ai da-o, viteza e clar invers proportionala cu delta-te-ul, deci nu prea ai cum sa scapi de impartiri. Pe cati biti stie sa adune si sa scada procu tau ? Oricum, nu te speria de impartiri, ca le simulezi usor prin scaderi repetate (ai timp berechet intre doua rotatii succesive). Deci, algoritm : cand ai semnal pe pinul de impuls extern, faci doua chestii : citesti numaratorul si il bagi intr-un registru; Ai un numar constant din care vei face scaderile - il obtii din 2*Pi*R - raza rotzii si incepi sa faci scaderi din acesta cifra din registru - portrivesti si tu unitatile de masura ca sa ai si precizie si rapiditate. Numeri in alt registru numarul de cate ori ai putut sa faci scaderi fara sa treci pe minus. Bagi conditia de depasire - Atunci ai obtinut viteza, pe de o parte, si o afisezi, si totodata bagi iar sistemul in bucla numaratorului. Problema - numaratorul sta pe loc o perioada de timp - din pacate aceasta perioada nu e fixa (se fac mai multe scaderi la viteza mai mare), dar, dupa parerea mea, la 4Mhz, nu se simte abaterea asta. Oricum, alta solutie nu ai, decat daca ai vreun microproc. cu doua ceasuri (numarator independent), dar te complici aiurea. Eu as face un vitezometru analogic : Un transformator 1:10 . Primarul alimentat la 12V CC, masa o face prin spitze, printr-o sarma otzelita !!!. Tensiunea indusa in secundar e direct proportional cu viteza de variatzie a fluxului - viteza de inchidere/deschidere a circuitului prin spitze - Deci o iau ca atare, ii bag o dioda si o pun pe voltmetru (tot cu bobina, ca e mai retro). Calibrarea o fac dintr-un potentiometru pus pe primar. A... iar pentru digitalul tau, foloseste mai bine un senzor mecanic - sarma otzelita care atinge un surub ce iese din planul spitzelor- scapi de amplificatoare si alte prostii necesare senzorului (sau poate nu stiu eu prea bine cum lucreaza). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Iulie 29, 2003 Autor Share Postat Iulie 29, 2003 Pai stai sa iti explic ... senzorii Hall au tot ce le trebuie: sezor, amplificator, filtru si dau impulsul dreptunghiular perfect. Nu baga balarii, mizerii sau impulsuri false. Am stat aseara si m-am gandit si am mai scos o solutie: mie imi trebuie precizie la 1KM/h. Cu formula clasica (cea data de tine) si cu care am inceput si io, e prea precis. Pentru un vitezometru cu 3 digiti, precizia care imi trebuie e la 1KM/h. ... Lucrez cu 8MHz / 8 biti. Fac numarul de impulsuri citite sa fie adrese in EEPROM iar valoarea la adresa respectiva va fi exact numarul de KM/h. Asta daca vreau sa scap de calcule - oricum nu scap. Practic daca motorul merge cu max 160KM/h voi avea doar 160 locatii. Ma mai gandesc oricum cum sa fac .... Nu vreau analogic ca am unul deja Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Iulie 29, 2003 Share Postat Iulie 29, 2003 Da.... corect... Cam asta e solutia universala pentru aplicatii de tip real - citirea din "harta". Deci bagi in memorie perechi - n milisecunde ---> m km/h . Citesti n-ul mereu si il incadrezi in interval = parcurgi EEPROMU , cautand prima valoare mai mica decat n - si de acolo iei corespondendul in km/h. Acum... nu inteleg de ce te-ai complicat atata, cand la orice magazin de accesorii de biciclete gasesti vitezometre de-astea digitale, cu senzorul Hall pe furca si magnetul pe spitza. Sunt si de-alea cu fir si de-alea cu unde radio. EU am avut de-ala cu fir si functiona bine, cu conditia sa nu fie farul aprins ... nu am inteles de ce.... practic... "aducea parazitii de la bujie mai aproape de receptor". Deci, recomand sa-ti iei de-ala cu fir - costa cam 2-3-400.000, am vazut la magazin si in plus e realizat mai profi - etansat la ploaie, poti sa-i setezi raza rotzii, are si ceas, face si viteza medie si viteza maxima etc. etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Iulie 29, 2003 Share Postat Iulie 29, 2003 A... am scris gresit - am avut de-ala cu unde radio, nu cu fir... Si dupa ce m-am chinuit o gramada sa asez receptorul incat sa se vada cu emitatorul (baterii noi in ambele unitati), ca imi ecrana aripa fatza, tot nu mergea bine decat cu farul oprit. Mai bine ca din vibratzii senzorul a intrat la spitze si s-a pierdut undeva intre Bucuresti si Sibiu si mi-am luat o grija. Cred ca o sa-mi cumpar unul cu fir si o sa adopt o solutie mai profesionala de a aduce senzorul aproape de magnet, dar mai in sigurantza.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Iulie 29, 2003 Autor Share Postat Iulie 29, 2003 Da, m-am gandit sa imi cumpar unul numai ca sa ii tai senzorul si sa ii iau magnetul. Merita. Io nu vreau asa ca ala e prea mic. Imi fac eu bord separat cu 3 digiti 7 segmente, .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Iulie 29, 2003 Share Postat Iulie 29, 2003 E... eu zic ca e pacat sa-ti irosesti "talentul" pe chestii deja facute... "Reinventarea rotii" e destulde tenanta, dar ineficienta... Sunt chestii mari de cercetat in automatizarea motoarelor - uite cateva idei - injector de benzina, supapa activa pe evacuare - pentru reducerea zgomotului sau, daca ai motor in 2T - pentru cresterea randamentului - sa nu mai pierzi gaze nearse la admisie . control digital pe supape - pentru motor in 4T - cel mai bine s-ar preta SImsonu, ca e monocilindru si foarte "didactic". Ce motor ai ? Supapa pe evacuare e o chestie destul de tare la motoarele in 2 timpi. E o chestie care se cerceteaza in motoare - pastrarea gazelor de evacuare si amestecarea cu combustibil proaspat, pentru reducerea efectului de "pompaj" la motoarele in 4 timpi. La doi timpi cred ca poti obtine acelasi efect, simularea efectului de rezonanta a tobei care trebuie sa-ti impinga gazele de admisie inapoi. Chestia asta cica se face deja, dar dupa cate stiu eu rezonanta apare doar la o anumita turatie. Pe cand un control activ care sa-ti inchida evacuarea, undeva, aproape de cot.... Mai ramane de imaginat un solenoid... o valva.... probleme mecanice.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MauS Postat Iulie 29, 2003 Share Postat Iulie 29, 2003 Incearca sa pui un vitezometru de bicicleta,Unul profesional de la Shimano costa cam 100$.Cred ca ar merge Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Iulie 30, 2003 Autor Share Postat Iulie 30, 2003 Nu vreau sa imi pun de bicicleta. Deja am comandat senzorii Hall. Vreau sa fie facut de mine cu afisor digital .... e mandria mea. Chiar daca reinventez roata, totul va fi controlat de un microcontroler care va monitoriza pe viitor si alti parametri (temperaturi in diverse locuri, turometru, alarma pt senzorul de ulei ...). Io oricum invatz din chestia asta si nu vreau sa le cumpar gata facute. O sa imi cumpar cel mai jaf vitezometru de bicicleta sau o sa imprumut unul ca sa vad daca al meu functioneaza bine. Nu vreau precizie decat la 1 KM. Deci e cool Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ninja Postat Iulie 30, 2003 Share Postat Iulie 30, 2003 esti student la poli? daca tot faci ala itzi pui si gps? Da un tv, mp3player si un frigider in loc de culbutori nu pui Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nitescu Postat Iulie 30, 2003 Share Postat Iulie 30, 2003 esti student la poli?daca tot faci ala itzi pui si gps? Da un tv, mp3player si un frigider in loc de culbutori nu pui .Crezi ca am uitat cand ai spus ca nu vezi indicatorul de localitate din cauza vitezei mari cu care te deplasezi cu super Ij-ul tau.Ti-ai pus in avatar o busa-vrabia malai viseaza Sa stiti ca vorbeste serios.El a avut gps pe ij.Nu se descurca la drum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ninja Postat Iulie 30, 2003 Share Postat Iulie 30, 2003 pai mai tre sa fiu atent si la drum nu numai la indicatoare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Iulie 30, 2003 Autor Share Postat Iulie 30, 2003 Razi tu ninja, dar un GPS e foarte util pentru cineva care face deplasari dese prin teren. II memoreaza anumite trasee ... Io am avut un Garmin cu precizie mica (100m + 7 sateliti). Unul bun este cel putin 600 dolari si merge cu 12 sateliti .... balarii multe ... harti uploadabile usor. Sunt student la electronica - ca sa iti raspund la intrebare. Mp3 player iti cumperi unul gata facut cu 128 ram si il fixezi in casca, si cu buton .... LUX L-am vazut pe unul cu boxe pe motor ... interesant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Iulie 30, 2003 Share Postat Iulie 30, 2003 Nah, si daca ne stresam o leaca, venim si cu o idee de frigider. Anume un compresor de frigider antrenat mecanic de motor etc ... : ) In alta ordine de idei , am citit pe un site o idee de montata racire cu apa pe motoare in patru timpi (Simson, Nipru). Se foloseste presiunea de sub cilindru !!! care la motoru in patru timpi e "reziduala", in schimb poate fi folosita pentru a actiona o pompa de apa, care sa circule apa printr-un radiator si printr-o galerie de tevi ce "imbraca chiulasa", tevi de aluminiu sudate in mod inteligent in jurul chiulasei. Avantajul este presiunea pulsatorie de la canalul de egalizare a presiunii carterului si posibilitatea improvizarii unei pompe relativ usor. Daca aveti alte idei de realizare a pompei, le astept aici... si solutii de radiator.. tuburi de imbracat chiulasa ... Cred ca ar merge si la Ijuri, daca ne gandim la o pompa actionata nu vacuumatic, ci mecanic sau electric. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MauS Postat Iulie 30, 2003 Share Postat Iulie 30, 2003 Mishto ideea lu' ninja cu tv-ul shi cu frigiderul.Cred ca am sa incerc shi eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ninja Postat Iulie 30, 2003 Share Postat Iulie 30, 2003 bai baietzi da eu glumeam... chiar asa? Acu pe bune: gps se poate pune (am avut eu) Tv - nu e util de loc MP3 player am avut si eu da te deranjaza in casca si mai ales la viteza Frigider ( sintetzi nebuni fratzilor) dar putetzi sa va punetzi cutie frigorifica cu mii de beri. Si daca avetzi idei in spate facetzi si un gratar cu mici si totu e ok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Iulie 31, 2003 Autor Share Postat Iulie 31, 2003 Dar o scula de radio emisie va puneti pune. Mai simplu.... luati walkie talkie si atasati casca, microfonul si butonul separat cu fir. Adik uitati-va la poza si va dati seama ce trebuie montat. E tocmai bun la calatorii cu mai multe motoare ca .... e usor de comunicat, si ... gratis. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ninja Postat Iulie 31, 2003 Share Postat Iulie 31, 2003 ceea ce vrei tu sa spui se numeste intercom am folosit si eu intercomul dar nu e prea uitl pt ca peste 80 km/h auzi doar vintu.... plus ca e mai bine sa fi atent la drum... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Iulie 31, 2003 Autor Share Postat Iulie 31, 2003 S-ar putea sa ai dreptate ... ala din poza e o statie. Io ma gandeam la un kakatzel de walkie talkie la care sa se monteze microfonul si casca din acea statie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiG Postat August 6, 2003 Share Postat August 6, 2003 excelent si o statie.... o sa ma gandesc la asta da mai tre sa fac si rost de bani, ca idei am, slava Domnului! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat August 7, 2003 Autor Share Postat August 7, 2003 Lasa mane, facem noi rost de bani. Mai incolo. Nu ma grabesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat August 7, 2003 Autor Share Postat August 7, 2003 Uite aici ce am comandat: momentan 10 bucati ca sa vad cum sunt. Cromate, tot ce vrei. Si bagi ce led vrei de 3mm (rosu, verde, albastru...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat August 7, 2003 Share Postat August 7, 2003 aaa... ce sunt alea ? Par doar niste monturi pentru leduri... apropo. In loc de senzor magnetic (care e sensibil la parazitzi), poti face un senzor optic. Eu am facut o data un sistem care-mi citea o cartela perforata, cu un led emitator si un tranzistor de-ala decapitat pe post de receptor (poti sa iei fotodioda, ca nu costa o avere). Mai trebuie un etaj puternic de amplificare cu A741 - e super tare AO-ul asta, dat ai grija ca necesita alimentare diferentiala - 0,-x,+x Voltzi. Ca sa il poti folosi alimentat de la o baterie, faci asa : legi in serie doua rezistente de valori egale si le legi extrmitatile la + si - de la baterie. In consecinta, daca le legi la 12V, vei avea in punctul comun al rezistentelor 0V, la un capat +6, iar la celalalt minus 6V, exact ce-ti trebuie ca sa alimentezi integratu amplificator. Senzorul optic e usor de calibrat - pui discuri opace care sa-ti ingusteze raza cat vrei, reglezi amplificarea din bucla de reactie a AO-ului. Teoretic iti trebuie un trigger, un astabil, monostabil, mama ma-sii. Practic, poti sa-l simulezi prin "software". - Detectezi prima variatie pe pin si astepti cativa tactzi. Poti monta lejer senzorul si ledul pe o furca si pe cealalta, iar spitzele vor juca rolul de obturator. Scapi in primul rand de problema tehnica a amplasarii mecanice a senzorului magnetic - eu de-aia l-am pierdut pe drum, din vibratzii a intrat la spitze si adio... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat August 7, 2003 Autor Share Postat August 7, 2003 Stiu, dar senzorii pe care ii am au amplificator, filtre ... adik tot ce trebuie sa iti dea un impuls dreptunghiular (5 V) perfect curat. Am incercat si cu optic ...adik am demontat un mouse ... dar la fototranzistor ii tre si un amplificator, filtru, ..... multe chestii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MauS Postat August 7, 2003 Share Postat August 7, 2003 Question: Cat au costat chestiile alea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.