Baiazid Postat August 8, 2003 Autor Share Postat August 8, 2003 Answer: senzorii sunt super ieftini ... 0.52 euro + TVA , suportzii de led , cam 0.4 euro + TVA. Deci nu e problem. Pentru aplicatia mea imi trebuie momentan 1 senzor la roata pt vitezometru (in viitor si unul la platini pt turometru) si leduri ... cate vrei sa pui si pentru ce functii. Mai trebuie un microcontroller (150.000) care tre programat sa calculeze viteza in functie de nr de impulsuri pe unitatea de timp si afisorul cu 2 sau 3 digiti care costa .... 20.000 lei. Restul .... cutie, placaj, .... maruntzisuri. Toata scula nu costa mai mult de 300.000 lei -> TEORETIC Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat August 8, 2003 Share Postat August 8, 2003 Vreau si eu sa stiu ce microcolntroller folosesti si daca poti sa-mi dai si mie tot "know-how"-ul, adica cum arata interfata in care se infige microcontrolerul cand sta la programat, cum arata placa pe care lucreaza , daca are ceas inauntru sau trebuie adaugat quartz-ul, limbajul de asamblare, tot software-ul pentru programarea micro-cipului. Si eu am idei maretze de automatizare pe SImson - o chiulasa modificata, la care sa controlez supapele prin solenoizi, sa scap de tije, tachetzi, culbutori, arcuri. , dar deocamdata am gasit doar bucatzi de scheme, microcontrolere pe care nu am stiut unde sa le caut. Daca zici ca ai facut "traseele" astea, astept lamuriri , pls. Eventual, daca a mare cantitatea de soft, da-mi mail la moshulik@yahoo.com sau zi-mi de la ce adrese ai luat software-ul, diagramele, si mai ales de unde ai cumparat microcontrolerul. A... alta chestie. In aplicatiile industriale cu microcontroler, se folosesc opto-cuplori - Cea mai sigura metoda de protejare a integratelor fatza de orice bazdaganii de paraziti si tensiuni ce pot aparea pe legatura metalica sau inductiva. Optocuplorul e un led ce se "uita" fix la o fotodioda si transmite informatie neprelucrata, dar protejeaza partea "finutza" de partea de "fortza" - pe care potzi sa ai relee, bobine de inductzie etc... Ai intzeles. In cel mai rau caz, se arde ledul respectiv, dar integratul sta mereu intr-un mediu electric curat-curat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat August 8, 2003 Autor Share Postat August 8, 2003 So, fii antena ... am lucrat pana acum cu 2 ... PIC de la microchip si AVR de la ATMEL. Acum lucrez cu AVR pt ca RULEZ. II pui un quartz extern (8 Mhz). KnowHow il gasesti pe www.atmel.com la capitolul micro ... iti iei datasheetul si il printezi (altfel nu il inveti niciodata). De aici mai iei de la software AVRSTUDIO. E super. Toate shortcuturile din Visual Studio le ai si in AVR STUDIO, debuger ,... tot ce vrei, informatii despre registrii, help la instructiuni , e beton. Programare ... ASM (recomand) sau C (nu recomand). Placile de baza le fac cu Protel (www.protel.com) ... il iei de acolo si il crackuiesti. Optocuplori ... e o idee buna. Daca se arde asta e .. e ieftin. Oricum ii bagi rezistenta de limitare de curent. O sa pun si eu optocuplori. Site-uri web nu prea stiu pe de rost. Sincer nu ai nevoie... ce pot sa fac pt tine e sa iti dau linkul de la facultatea mea si gasesti laboratoarele ATMEL AT90s8515. http://www.hyperion.ro/laborator/ si le downloadezi pe alea cu ATMEL. Datasheetul e la : http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_do...nts/DOC0841.PDF Daca nu gasesti sa cumperi ...poti sa iti iei ce atmel vrei tu ... cu ce numar de pini si porturi ai nevoie ... ma intzelegi. Se programeaza toate la fel. Eu le-am luat de la ECAS. www.ecas.ro Mi-am facut o placa de baza .... cu porturile scoase afara ca sloturile PCI la calculator, cu sursa stabilizata la 5V ... tot ce vrei. Programarea o fac in AVR Studio iar Uploadul HEX-ului o fac cu ponyprog. Dai si tu cu google si il cauti. Placa de programare am facut-o cu smd uri si a incaput intr-o mufa rs232. Scheme .... gasesti multe si pe seriala si pe paralela. Cum vrei tu. Eu am pe seriala. Vezi ca tot pe situl de la facultate ai o schema de programare si un soft. Pe win98 stiu ca merg. Pe xp sigur merge PonyProgul ceea ce si recomand ca e superior fata de alte softuri. Hai noroc... mai ai intrebari ... mircea@drbuc.ro sau pe aici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat August 8, 2003 Share Postat August 8, 2003 Nu mai am nici o intrebare. M-ai lamurit ca am frecat 5 ani de menta in Automatica si Calculatoare degeaba-degeaba ( , baga-mi-as piciorusu in lampile lu Cupcea si in ciclotronu lu Iordache, ca n-am invatat nimic. Chiar v-ati jucat pe la facultate la laboratoare cu microcontrolere ? Noi nu am facut decat "simulari". A fost o "simulare" de scoala de la inceput pana la sfarsit. E.... in fine ma apuc de "cercetari". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan.marinescu Postat August 8, 2003 Share Postat August 8, 2003 Moshulik, te inteleg perfect cu nenea Cupcea ... Facultatea m-a invatat un singur lucru important: if you want to do something right, do it yourself! Am invatat o gramada de chestii numai din pasiune, cu bricolaje pe genunchi, da au iesit neste chestii relativ interesante din toata povestea asta. Baiazid, am lucrat si eu cu ce ai spus tu, si cu altele (ARM, Zilog, Scenix, 8051 si alte jucarii de care nu-mi aduc aminte acu). Misto un senzor Hall, da ce-ai zice daca ai face un vitezometru care sa nu aiba nici un fel de contact mecanic cu motocicleta? Suna tentant, zic eu Incearca sa te uiti un pic la accelerometrele MEMS (www.analog.com/iMEMS); in principiu sunt senzori care masoara acceleratia direct (toata partea de masura e integrata in chip). Si partea cea mai buna e ca trimit free samples. Da, pana si in Romania. In momentul asta nu stiu daca e cu adevarat posibil sa realizezi asta in practica (teoria pare a spune "da") si nici nu prea am timp sa investighez, asa ca as fi mai mult decat fericit sa fac schimb de experienta cu alti oameni care lucreaza in domeniu. Per total si pe mine ma tenteaza foarte tare ideea unei motociclete cu cat mai multe automatizari (nu ca as avea una deocamdata, da si cand mi-oi lua ...) Am si alte idei; una din ele e sa fac un sistem de alarma care sa te bipaie la cap pe GSM in caz ca se intampla ceva (am facut ceva de felul asta pe Zapp si nu e mare scofala), o solutie GPS mai simpla (cu un modul independent se pot face multe...), digital tuning (despre chestia asta nu stiu chiar nimic, doar ca exista, dar suna foarte interesant) si altele. Baiazid, daca poti sa-mi spui exact ce fel de impartiri vrei sa faci s-ar putea sa pot sa fac rost de niste rutine destepte, ca am scris vreo doua librarii complete de floating point la slujba si sunt turta de algoritmi matematici ... Si ca o concluzie finala, ar fi extrem de interesant ca oamenii interesati de acest subiect sa vina cu niste idei si eventual sa reusim sa incropim ceva in final. Eu unul m-as baga la asa ceva la orice ora BTW, o ultima observatie: comunicatia digitala in medii automotive cu mult zgomot (adica si masini si motociclete pe romaneste) se face in general cu doua protocoale consacrate: CAN si LinBus. Daca vrei sa pui mai multe module care sa comunice intre ele e bine sa folosesti unul din astea doua, au tot felul de precautii speciale pentru corectii de erori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat August 8, 2003 Share Postat August 8, 2003 Dupa parerea mea, eforturile de "automatizari" ar trebuie indreptate spre "digital tuning", spre chestii mai palpabile. Insa, problema principala este ca la o motocicleta nu prea ai ce "tuningi digital" inca de la inceput. Inainte de proiecta sistemul de control, trebuie sa ai ce controla. Asta inseamna zic eu cel putin un sistem de injectie carburant, in locul carburatorului. Apoi, un sistem de senzori - ala de oxigen de pe evacuare, temperatura, turatie, sarcina, acceleratie si un algoritm destept. Inca nu stiu cum functioneaza un sistem cu injectie de benzina, dar poate apare cineva care stie ... (dozeaza doar benzina , sau exista si o clapeta de aer pe traseu). O alta chestie interesanta e in cercetare la nivel mondial - cum am zis mai sus - controlul digital al supapelor. Uitati-va aici : http://rbowes1.11net.com/dbowes/ ce s-a facut si sa ne gandim ce putem face mai departe. Deci, daca am reusi sa facem "mecanica"... injectorul, solenoizii pe supape si am trece totul pe cip, atunci sa vezi tuning, cu reglaje din tastatura digitala si tot ce vrei.... Eu rezum asa motivatia : De ce un enduro de 250cmc in 4 timpi e de 2-3 ori mai puternic decat Simsonu meu ??? Cred ca puterea se obtine dintr-un motor prin cresterea raportului de compresie, carburatie controlata prin bucla de reactie, pierderi minime de pompaj, practic "reglaje", neumbland la geometria fundamentala a motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan.marinescu Postat August 8, 2003 Share Postat August 8, 2003 Ce aiurea e sa nu mai fii student si sa nu mai ai timp sa te ocupi de ce iti place Tare as vrea sa aflu mai multe despre tuningu asta din degete si nu stiu de unde Si nici nu am cand sa aflu de unde ... Oricum, moshulik, sunt aproape sigur ca ai dreptate. Orice digital tuning trebuie sa aiba cu ce sa lucreze ... Senzori sa zicem ca mai trantesti pe ici pe colo, da cand ajungi sa modifi partea mecanica lucrurile sunt mai nasoale. Eu unul sunt total nul la capitolul mecanica, din pacate. Poate treburile astea de tuning ar merge la masinile mai "suparate" putin, da la alea nu prea te incumeti sa umblii Nasoala dilema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat August 8, 2003 Autor Share Postat August 8, 2003 Nu mai am nici o intrebare. M-ai lamurit ca am frecat 5 ani de menta in Automatica si Calculatoare degeaba-degeaba ( , baga-mi-as piciorusu in lampile lu Cupcea si in ciclotronu lu Iordache, ca n-am invatat nimic. Chiar v-ati jucat pe la facultate la laboratoare cu microcontrolere ? Noi nu am facut decat "simulari". A fost o "simulare" de scoala de la inceput pana la sfarsit. E.... in fine ma apuc de "cercetari". Impusca-l-as pe Cupcea ca m-a lasat la fizica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiG Postat August 8, 2003 Share Postat August 8, 2003 hi hi hi ...te-a picat Cupcea... oricum nu esti singurul.... buna treaba ce se intampla aici, intr-adevar.... pe mine ma macina alta intrebare: bun! hai ca softu' sa zicem ca ar fi de facut (pentru injectie sau controlul supapelor) SA ZICEM! sa mai zicem ca partea mecanica ar putea fi si ea realizata! presupunand ca celelalte TOATE erorile neprevazute nu ar fi PREA MARI atunci intrebarea mea este: DE CE NU S-A FACUT KESTIA ASTA LA MOTOARE DE SERIE, pentru ca tehnologia exista de ceva timp... totusi! mai de exemplu (bine ca nu stiu de japoneze nimic) dar din cate stiu de-abia de curand au bagat injectie la MotoGuzzi! */sau poate e informatia mea gresita... */ cred ca sunt in urma cu informatiile, totusi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 10, 2003 Share Postat August 10, 2003 Interesant site-uri...pacat ca nu prea am inteles nimic(in profunzime cel putzin)! Baiazid, daca faci chestia aia pana la urma (vitezometru, turometru, bla bla) gandeste-te la un pret pentru "toata chestia" daca mai ai chef sa faci unul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat August 10, 2003 Autor Share Postat August 10, 2003 Hehhehe idee buna. Problema cu softul ... nu e ... am facut deja 80%. Hardul ... prea simplu. Io imi prind urechile in kakaturi estetice, genul ... cutie, fatza. La leduri, balarii ... ma pricep io. Dar sa ma pui sa fac o masca la un kilometraj ... ma impusc. ,,, a BIG, am facut softul de afisare KM/h si mai am rutinele de captura senzor HALL. Deci am reusit rutina cu impartirea numarului in unitati baza 10. De exemplu 456 in 4 , 5 si 6 pentru afisare pe cei digiti. O sa incerc saptamana viitoare cu un versatester ca acum nu am o mufa BNC prin casa. STUPID NU? ... asa am zis si io. Asta e ... alti bani, alta distractie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 10, 2003 Share Postat August 10, 2003 ok, atunci fara cutie, ma chinui eu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiG Postat August 10, 2003 Share Postat August 10, 2003 k... hai sunt chiar curios sa vad programu'.... da pana una alta tre' sa imi dau jos cutia de viteze... se pare ca pana nu schimb tot nu vrea si cu asta basta! ca doar la ea nu am umblat!... bine, plus alternatorul ar trebui sa se strice si asta a fost!!! sa vezi ce "super-sha" mi-am facul ca nu aveam ce face!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat August 11, 2003 Autor Share Postat August 11, 2003 Mai stress asta este. Acum .... ma gandesc cum o sa imi fie mai usor ... pe ghidon sau pe rezervor. Mare nu o sa fie. Deocamdata saptamana asta termin softul pentru vitezomentru. Pt turometru ... mai vad io. Trebuie sa ma gandesc cum sa fac acum un disc cu 10 fante care se va monta pe roata ... adica 10 impulturi / rotatie ... ca sa am rezolutie buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan.marinescu Postat August 11, 2003 Share Postat August 11, 2003 Sincer as fi incercat alta varianta ... As fi lasat o singura fanta si as fi modificat putin algoritmul. Adica l-as fi pus sa masoare numarul de fronturi ale unei frecvente fixe intre doua treceri succesive prin dreptul fantei. De exemplu poti sa numeri fronturile crescatoare ale unui semnal de 200Khz (sau mai rapid) pe perioada unei rotatii complete si dupa aia poti sa transformi chestia asta in viteza reala cu niste formule simple. Scapi de mai multe fante. Dupa cum spuneai si tu, partea asta cu mecanica de pe motor e cea mai nasoala, asa ca daca reusesti sa scapi macar un pic de ea tot e o treaba. Eu am folosit algoritmul asta pentru un turometru de pe o centrala electrica, si merge foarte bine. Si trebuie sa mearga foarte bine, ca altfel sare totul in aer ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat August 11, 2003 Autor Share Postat August 11, 2003 Microprocesorul de 8 biti pe care il folosesc face doar adunari si scaderi. Am incercat eu sa masor deltaT dintre 2 fronturi. Merge. Am gasit o varianta mult mai usoara ,,, masor frecventa nu intervalul (Perioada = 1/Frecv). Si am facut o formula functie de lungimea rotii si am ajuns la concluzia ca pentru 1 KM/h la o singura fanta ... treebuia sa astept 7,450 secunde. Foarte naspa. Asa astept 0,745 la 10 fante. Eu generez impulsuri la 0,745 si numar impulsurile de la senzor in cadrul a 2 impulsuri generate de mine. E mai simplu. Asa lucreaza si frecventzmetrele. Tinand seama ca nu imi tre precizie ...1km/h e jalnic dpdv matematic sau din ce s-ar putea calcula. Deci, eu generez o frecventza fixa si numar impulsurile care vin de la fante intre .... intzelegi tu. Poate tot la asta te-ai gandit si tu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan.marinescu Postat August 11, 2003 Share Postat August 11, 2003 Da, exact asta era ideea Oricum inteleg si eu ce spui ... 7 secunde e al dracu de mult Tare as vrea sa pot sa ma joc cu accelerometrele alea un pic. Daca imi spui exact ce vrei sa calculezi pot sa-ti dau cel putin niste referinte interesante despre cum poti sa faci impartiri rapide in numere intregi. Pot sa-ti dau si un CPU pe baza de 8051 cu accelerator matematic integrat, daca ai timp sa te joci cu el, ca eu l-am luat moca si la mine acasa putrezeste in cutie ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat August 11, 2003 Autor Share Postat August 11, 2003 Mersi dar am si eu unul de la philips. E greoi ca ii lipsesc niste chestii pe care le gasesc la atmel : memorie mare, convertor ADC ... Momentan softul il probez cu un generator de impulsuri dreptunghiulare (versatester) ... ca scoate ttl si mi-e usor sa le cuplez direct la micro. Mai sunt niste faze in soft de corectat, dar e pe drumul bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan.marinescu Postat August 11, 2003 Share Postat August 11, 2003 Ok then, good luck! Si sa-mi spui si mie ce a iesit, ca tare sunt curios. Apropo, poate te ajuta link-ul asta (macar partea mecanica): http://www.piclist.com/techref/piclist/bik...ketut/index.htm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat August 13, 2003 Autor Share Postat August 13, 2003 Interesant. E pentru PICuri. Am lucrat si cu ele dar sunt ciudate rau. Avantajul e ca sunt ieftine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan.marinescu Postat August 13, 2003 Share Postat August 13, 2003 Lasa PIC-urile Poti sa aplici principiile de acolo pe un AVR fara probleme. Sunt ciudate, desi astea mai noi s-au mai desteptat un ... pic , dar oricum acum mananc AVR-uri pe paine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat August 13, 2003 Autor Share Postat August 13, 2003 Da, principiul de acolo e stupid ... acum senzorul e super integrat cu filtre ... tot ce trebuie ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sarluceanu Postat August 13, 2003 Share Postat August 13, 2003 Incepusem si eu o treaba din asta acu' vreo juma' de an dar m-am impotmolit in electonica. Eu sunt pasionat de aspectul algoritmilor. Imi place sa programez orice poate fi programat. Uneori si oamenii... Imi cumparasem un PIC sa-mi fac turometru electronic, mi-am construit un montaj pentru programat si...n-a functionat. Principial cunosc o mare parte din problemele electronice dar cand e vorba de depanare...mai bine intreb pe altcineva. Cum n-am avut pe cine sa intreb proiectul a esuat. In privinta vitezometrului aveam de gand sa stric un vitezometru si sa ma folosesc de partea mecanica a acestuia. Adica sa montez in el un disc cu fante la care sa numar impulsurile. Pana la el as fi folosit cablul si reductorul original din roata. Ce-i drept asta era a doua parte a proiectului si nu am calculat care este raportul de transmitere de la roata la vitezometru.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat August 14, 2003 Autor Share Postat August 14, 2003 Mosh, asa am fost si io ... ce era de programat .. bagam io nasul si reprogramam. E beton. La PIC ... am gasit o schema pe net ... am facut-o si .... nu a mers ... am gasit ca uitasem un traseu. L-am tras cu fir direct pe placa ... si a mers. Am intzeles principiul... si mi-am facut propriul soft de programare in windows. Eram fericit rau . Atmel e mult mai performant si mai usor de programat. Dar picurile sunt mai rezistente. La atmel nu iti trebuie 13v. Merge pe 5v. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 15, 2003 Share Postat August 15, 2003 Vorbiti shi voi romaneste! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.