Aleko Postat Decembrie 2, 2008 Share Postat Decembrie 2, 2008 Nu ai cum sa aduci la original un Ij taiat, fiindca a fost taiat. Nu stii sa mergi pe Nipru fiindca ai condus japoneza si ocazional Ijul, sunt alta mancare de peste. Daca nu iti place nu te stresa, vinde-l, altuia ii va place. Daca nu a fost love at first sight, probabil nici pe viitor nu te va multumi. Treptele nu le schimbi in sus cu varful piciorului, ci cu calcaiul. Pozitia aia e, e usor in fata, in nici un caz de japoneza, e pozitie de BMW. Poate oi fi prea inalt de te deranjeaza asa de mult la picioare. Ghidonul de Nipru e ala de Ural, e un ghidon trainic si potrivit gabaritului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bn13hor Postat Decembrie 2, 2008 Autor Share Postat Decembrie 2, 2008 Nu ai cum sa aduci la original un Ij taiat, fiindca a fost taiat. Nu stii sa mergi pe Nipru fiindca ai condus japoneza si ocazional Ijul, sunt alta mancare de peste. Daca nu iti place nu te stresa, vinde-l, altuia ii va place. Daca nu a fost love at first sight, probabil nici pe viitor nu te va multumi. Treptele nu le schimbi in sus cu varful piciorului, ci cu calcaiul. Pozitia aia e, e usor in fata, in nici un caz de japoneza, e pozitie de BMW. Poate oi fi prea inalt de te deranjeaza asa de mult la picioare. Ghidonul de Nipru e ala de Ural, e un ghidon trainic si potrivit gabaritului. cu ijul o sa vezi ca sa poate am luat altul fara acte si ii schimb cadru adevarat vorbesti in ultimii sapte ani m-am dat numai pe japoneze (cu anumite intreruperi cand eram cu permisul suspendat s-au iarna cand merg cu masina) dar la inceput pe mobra ij 56 apoi minnsk nipru nu am avut de dat nu o sa-l dau ca nu-mi cere de mancare poate o sa ne obisnuim unul cu altul e modificat schimbatorul am incercat sa-l pun pe cel original dar nu reusesc atinge in cilindru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Decembrie 2, 2008 Share Postat Decembrie 2, 2008 @cristi 57 aici ai dreptate nu pot comenta, este chiar prea frumoasa si intr-o stare prea buna pt a-l choppartii mai ales k @florinmotoare a pus ceva suflet pentru a o aduce in starea asta... eu m-am invatat minte cu simsonul si nu mai fac greseala asta a doua oara, da intradevar am o mare pasiune in a modifica motociclete, dar imediat dupa ce finalizez "proiectul" daca nu chiar in timp ce lucrez incepe sa-mi fie doar de ea in starea originala in concluzie, cu niprul (de care m-am apucat deja) o iau mai usurel asa cum imi permite buzunarul si mai cumpar unele piese tocmai pt a nu-l strica pe asta original ex:un cadru,butuci,si unele maruntisuri... ba chiar m-am hotarat sa pastrez si atasul si sa ma aleg cu 2 nipre intr-un final...(bininteles una cu atas si chopper-ul).Chiar am planuri cu nipra cu atas...deja am cumparat unele chestii care vor da bine:1 sa solo(mai trebuie una) 2 canistre vechi din tabla(dau bine prinse pe atas)aici il copiez pe nea Berchez... :Detc.. sfatul meu catre @bn13hor este sa incerce si el sa taie alt cadru(alte roti...etc) deoarece mai mult k sigur ii va parea rau dupa cel original(asta garantez eu) care am chopartit una alta numai bine si spor la orice faceti! Nicule tu grji la roti, dao dracu de treaba cum o arata nipru ala cu roata de 200, sincer zi tu cum o arata? si pe 16"! o arata fain! sti ce inseamana asta? 60-70km/h mai mult nu pupi iti garantez, si-atunci sa auzi tu la urechiuta claxoane, din stinga, drepata, spate ca ti banda ocupata, te-A claxona si tractoru, fiecare cu gusturile lui da io mi-s patit,nu-ti vreau raul creedema! am avut roata de 17" si nici s-o fuck nu urca mai sus de 80, si asa isi dadea biata duhul.... am dat de un baiat pe yutoube de pe la Ucrainieni si el avea roata de 16" cu 160 la fel si el se enerva ca mai mult de 70 nu putea merge, si e al dracu de deranjant la o adica. baga bani intr-o aprindere electronica, carburatoare japane, poti pune roata de 18" gasesti gume si de 140 spate si vei avea si ciclistica minunata si viteza buna de croaziera, grup solo.........gata tac. vroaim doar sa nu fi in pela mea, acum cu economia asta asta e bine sa bagam bani in ceva ce merita mai degraba in ceva ce nu merita, daca tot ne-am apucat de treba! de ce mi-as lua japoneza din moment ce am una si pe nipru tot o japoneza am dat la schimb mie chiar imi plac comunistele am un ij luat taiat si acum il aduc la original nu am sa-l tai dar nu pot merge cu el asa stiu ce inseamna frane proaste dar astea is dezastru problema cu look-ul am rezolvat-o in parte cu un rezervor de m as avea nevoie de un ghidon de nipru ca asta care mi-a declansat mie toata criza am inteles ca ar fi de ural mersi nipru e renumit cind e vorba de frinare! cel putin ceea originala, noroc mai au cei care care au un set bun se mai frineaza din motor, asa face-am eu pina mi-am pus frina fata pe disc! cu ijul o sa vezi ca sa poate am luat altul fara acte si ii schimb cadruadevarat vorbesti in ultimii sapte ani m-am dat numai pe japoneze (cu anumite intreruperi cand eram cu permisul suspendat s-au iarna cand merg cu masina) dar la inceput pe mobra ij 56 apoi minnsk nipru nu am avut de dat nu o sa-l dau ca nu-mi cere de mancare poate o sa ne obisnuim unul cu altul e modificat schimbatorul am incercat sa-l pun pe cel original dar nu reusesc atinge in cilindru atinge in cilindru ca e pus in dinti prea sus, scoatel afara si pune partea din fata mai jos sa nu dea in aripioarele cilindrului, nu exista sa dea daca e pus cum trebui sclivierul schimbatorului de viteze! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bn13hor Postat Decembrie 2, 2008 Autor Share Postat Decembrie 2, 2008 daca il pun m-ai jos decat l-am pus nu m-ai are rost ca imi dau cu genunchiul in gura ca sa ajung cu calcaiul la el daca il pun sa il pot actiona decent cu calcaiul da in cilindru am sa pun o poza maine poate nu e de nipru si va deranjez degeaba multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Niku Chopper Postat Decembrie 2, 2008 Share Postat Decembrie 2, 2008 (editat) Nicule tu grji la roti, dao dracu de treaba cum o arata nipru ala cu roata de 200, sincer zi tu cum o arata? si pe 16"! o arata fain! sti ce inseamana asta? 60-70km/h mai mult nu pupi iti garantez, si-atunci sa auzi tu la urechiuta claxoane, din stinga, drepata, spate ca ti banda ocupata, te-A claxona si tractoru, fiecare cu gusturile lui da io mi-s patit,nu-ti vreau raul creedema! am avut roata de 17" si nici s-o fuck nu urca mai sus de 80, si asa isi dadea biata duhul.... am dat de un baiat pe yutoube de pe la Ucrainieni si el avea roata de 16" cu 160 la fel si el se enerva ca mai mult de 70 nu putea merge, si e al dracu de deranjant la o adica. 240 ..200 fata.... sincer iti multumesc k iti faci griji pt mine si incerci sa ma aduci pe drumul cel bun dar din "pacate" mi-a prea intrat in sange si asta ma satisface cel mai mult(cand reusesc sa scot din mana mea ceva pe placul meu) la mine nipru a fost vis, ba chiar si ambitie asi zice...si chiar asta speram, sa iau unul si sa-mi fac un chopper(aveam o vorba cu prietenii "unul carnos" ) iar in privinta vitezei, sa vreau k nu-ti pot da dreptate(NU STIU CUM VA FII CU NIPRA) insa simsonul fuge 115-120 la blana si 75-80 constant...iar subiectul asta nu vreau sa-l mai dezbat deoarece rareori am fost crezut singurii martori fiind partenerii mei de drum:berchez senior (sunt sigur k il stii k ai venit cu el de la 7 scari)unii forumisti(custom_4_ever...etc... si sincer sunt dispus sa demonstrez oricui daca are aceasta curiozitate...(scoatem fierul de la hibernare si vedem) roata spate la simson:195/60/15 in diametru masurand cu 1 cm mai putin decat cea originala(banda de rulare fiind mai mare ce-i drept, asta nu stiu cat incurca), grup de fuga,carb de voshod,aprindere minsk...si cam atat k modificari la motor.... m-am mai dat cu unele simsone si doar cel original(nereconditionat) al lui Mikulaish mi-a dovedit k merge fiind obisnuit cu al meu, al lui sprinta mai repede.... iar in privinta niprei despre care se discuta aici....eu pot zice doar k al meu nu arata nici pe departe k asta si tot m-am hotarat sa-l las intreg, sa iau alt cadru si sa-l chopartesc ala.... e pacat sa tai asa motoare eu m-am invatat minte cu simsonul care mi-l mai amintesc si akum original.... gumele pt nipra...(pt cea de 240 inca n-am gasit janta asa lata si tre sa fac din 2 una...)stiti in zona clujului careva un strung cu universal f mare? vreau sa prinda o janta de 44 cm in diametru... Editat Decembrie 2, 2008 de Niku Chopper Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Decembrie 2, 2008 Share Postat Decembrie 2, 2008 Salut. bn13hor, mai omule nu te opreste nimeni sa tai putin din capatul levierului (partea din fata) si sa sudezi ceva pe care sa pui un manson de cauciuc. Functie de rezultate poti sa renunti la partea din spate a levierului. Si eu schimb vitezele cu virful si cam mutilez incaltarile. Nu stiu altii dar eu cind ma gindesc sa stau cu dosul pe paleasca aia de cauciuc care voi i-i ziceti SA, zau ca ma doare deja dosul, basca ce se incinge vara. Si nici nu ai nici o posibilitate sa te mai misti putin, fata spate, stinga dreapta, mai dezmortesti putin mijlocul, spatele. Dar deh, baba rabda la frumusete. Frinele. Mai problematica este cea de pe spate. Primul lucru: nu pune in grupul diferential ulei mai mult de 70-80 ml. Adica intre semnele de pe joja. Pui mai mult, va da afara pe aerisire si se va opri prin centrifugarea rotii exact pe tamburul de otel pe care actioneaza sabotii de frinare. Vei avea o frinare "unsa" s-au lipsa. Alt loc pe unde se mai "strecoara" uleiul la saboti este in zona in care este antrenata roata, canelurile interioare de pe roata cu canelurile exterioare de la diferential. Acolo i-i faci o saiba de pisla subtire si se cuminteste. ( Cind ai sa desfaci roata vei intelege mai bine) Cursa pedalei de frina concomitent cu jocul sabotilor se regleaza din tija pedalei care este filetata pe partea dinspre diferential. La sistemul ax pedala- levier- tija se mai pot face ajustari intrucit axul si levierul au caneluri pentru fixare. (Asa cum spunea si Oyama). Cind ai demontat roata spate este bine sa faci o "deratizare" cu benzina a sabotilor si toata zona inelului de frinare, sters-uscat si montat. Vezi ca pe undeva la diferential "iese" un surub cu cap patrat de 8mm. Prin stringerea lui compensezi partea din spate a sabotilor. Stringi putin - invirti roata, "agata", nu, mai stringi putin, apesi pedala de frina si tot asa pina i-ti faci o frina "tapana" de moare tirgul. Daca dai jos roata spate ai sa intelegi tot mecanismul. Frina fata nu este chiar asa de complicata. O reglezi din cablu si din mecanismul de compensare cu comanda dubla. Eu nu am vazut Nipru cu frina fata cu comanda simpla si mecanism de compensare cu surub cu toate ca mi-au spus colegi de breasla ca exista. Daca te pricepi s-au ai pe cineva mester te-as sfatui sa-ti faci un cablu de frina fata zdravan. Personal nu am incredere in "sirmulicile" astea care pe linga faptul ca sint ca alea de "biticlu" mai sint si cositorite la capete vai de mama lor. Si harabaua asta de Nipru zici ca e vapor, se duce... si se tot duce. Pacat ca nu ma descurc cu calculatorul, ca postam citeva poze si erai mai bine lamurit. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bn13hor Postat Decembrie 2, 2008 Autor Share Postat Decembrie 2, 2008 Salut. bn13hor, mai omule nu te opreste nimeni sa tai putin din capatul levierului (partea din fata) si sa sudezi ceva pe care sa pui un manson de cauciuc. Functie de rezultate poti sa renunti la partea din spate a levierului. Si eu schimb vitezele cu virful si cam mutilez incaltarile. Nu stiu altii dar eu cind ma gindesc sa stau cu dosul pe paleasca aia de cauciuc care voi i-i ziceti SA, zau ca ma doare deja dosul, basca ce se incinge vara. Si nici nu ai nici o posibilitate sa te mai misti putin, fata spate, stinga dreapta, mai dezmortesti putin mijlocul, spatele. Dar deh, baba rabda la frumusete. Frinele. Mai problematica este cea de pe spate. Primul lucru: nu pune in grupul diferential ulei mai mult de 70-80 ml. Adica intre semnele de pe joja. Pui mai mult, va da afara pe aerisire si se va opri prin centrifugarea rotii exact pe tamburul de otel pe care actioneaza sabotii de frinare. Vei avea o frinare "unsa" s-au lipsa. Alt loc pe unde se mai "strecoara" uleiul la saboti este in zona in care este antrenata roata, canelurile interioare de pe roata cu canelurile exterioare de la diferential. Acolo i-i faci o saiba de pisla subtire si se cuminteste. ( Cind ai sa desfaci roata vei intelege mai bine) Cursa pedalei de frina concomitent cu jocul sabotilor se regleaza din tija pedalei care este filetata pe partea dinspre diferential. La sistemul ax pedala- levier- tija se mai pot face ajustari intrucit axul si levierul au caneluri pentru fixare. (Asa cum spunea si Oyama). Cind ai demontat roata spate este bine sa faci o "deratizare" cu benzina a sabotilor si toata zona inelului de frinare, sters-uscat si montat. Vezi ca pe undeva la diferential "iese" un surub cu cap patrat de 8mm. Prin stringerea lui compensezi partea din spate a sabotilor. Stringi putin - invirti roata, "agata", nu, mai stringi putin, apesi pedala de frina si tot asa pina i-ti faci o frina "tapana" de moare tirgul. Daca dai jos roata spate ai sa intelegi tot mecanismul. Frina fata nu este chiar asa de complicata. O reglezi din cablu si din mecanismul de compensare cu comanda dubla. Eu nu am vazut Nipru cu frina fata cu comanda simpla si mecanism de compensare cu surub cu toate ca mi-au spus colegi de breasla ca exista. Daca te pricepi s-au ai pe cineva mester te-as sfatui sa-ti faci un cablu de frina fata zdravan. Personal nu am incredere in "sirmulicile" astea care pe linga faptul ca sint ca alea de "biticlu" mai sint si cositorite la capete vai de mama lor. Si harabaua asta de Nipru zici ca e vapor, se duce... si se tot duce. Pacat ca nu ma descurc cu calculatorul, ca postam citeva poze si erai mai bine lamurit. Numai bine. ai dreptate invtat fiind sa franez m-ai tare cu fata am rupt cablul azi spate e ca si cum nu as avea am sa ma uit sa vad daca nu a ajuns ulei asa cum zici ca pun un priketen sa apase cat poate cu piciorul pedala si o pot invarti ( daca ma fortez ) cu mana iti multumesc pt sfaturi si astept in continuare cand o sa am alte probleme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gixu. Postat Decembrie 3, 2008 Share Postat Decembrie 3, 2008 ai dreptate invtat fiind sa franez m-ai tare cu fata am rupt cablul azispate e ca si cum nu as avea am sa ma uit sa vad daca nu a ajuns ulei asa cum zici ca pun un priketen sa apase cat poate cu piciorul pedala si o pot invarti ( daca ma fortez ) cu mana iti multumesc pt sfaturi si astept in continuare cand o sa am alte probleme Ai grija cu frana,motocicleta e f grea pt franele cu care a fost proiectata. Daca nu-ti tin franele rez prob repede...ultima oara cand am neglijat franele la nipru a fost si ultima oara cand am mers cu el pt ca am lovit puternic din spate o masina care a franat brusc...cu sau fara motiv Motoru' muci...eu mai putin,ce bine era daca imi rezolvam eu problemele cu frana ...inainte de Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Decembrie 3, 2008 Share Postat Decembrie 3, 2008 un mic sfat daca tot faci testul cu roata de spate, cand pui pe omu ala sa calce frana incearca sa misti de roatasi intr-o parte si in cealalta cu frana calcata si uita-te ce joc ai intre grup si bascula.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Decembrie 3, 2008 Share Postat Decembrie 3, 2008 gumele pt nipra...(pt cea de 240 inca n-am gasit janta asa lata si tre sa fac din 2 una...)stiti in zona clujului careva un strung cu universal f mare? vreau sa prinda o janta de 44 cm in diametru... suntem total offtopic inchei discutia! cu roatele astea vei avea o "Exile" comunista ai dreptate invtat fiind sa franez m-ai tare cu fata am rupt cablul azispate e ca si cum nu as avea am sa ma uit sa vad daca nu a ajuns ulei asa cum zici ca pun un priketen sa apase cat poate cu piciorul pedala si o pot invarti ( daca ma fortez ) cu mana iti multumesc pt sfaturi si astept in continuare cand o sa am alte probleme la Praktiker se gaseste diferite grosimi de cable cum sunt astea de frina, capetele le poti rezolva cu "suruburi de acceleratie" asa le zice si se gasesc la piese auto, sus la maneta sigur merge , jos la saboti nu sunt asa sigur fiindca eu am renuntat de mult la saboti. astea ptoi sa ti le faci si tu, doua suruburi de 8 de 15-20mm lungime dai cu punctatorul odata ca-ti va fi mult mai usor, apoi! o gaura perpendicular pe surub cu un burghiu de 4, si o alta gaura de-a lungul surubului cu burghiu de 3 dupa care faci filet cu un tarot de 4, cablu vine bagat prin gaura pependiculara pe surub si in celalt capat unde ai facut filetul pui un surub de 4 cu cap chie sau cap surubeltinta sau inbus de care vrei tu, si stringi cablu, ala in veci nu va scapa si nici nu se va rupe.... eu pe spate am curatat pereti tamburului de pe roata cu un smirghel normal, vezi si cit ferodou mai este pe saboti? mai e surubul acela conic care se poate actiona din afara si este amplasat chiar sub joja de ulei a cuplei(tre sa ingenunchiezi) surub care impinge cele doua capete de la saboti catre pereti roti de frinare si daca nu este suficient ferodou poti face cite reglaje vrei ca nu vei avea frina de fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.