Sari la conținut

URAL 8.103


motorangel
 Share

Postări Recomandate

Motocicleta a fost desfacuta pana la ultimul surub, cadrul si jentile sablate si vopsite in cuptor, motorul curatat dar desfacut complet, atasul inca nereconditionat. Asta e starea in care l-am luat acum doua saptamani in ideea contiunuarii unui proiect inceput de doi prieteni motociclisti dar abandonat de ceva vreme. Incet dar sigur doresc sa pun motorul asta pe strazile Timisoarei. Nepricepandu-ma decat teoretic la asamblarea unui motor am lasat inchegarea lui cuiva experimentat intr-un service moto din oras. De cateva zile am primit motorul si l-am pus sus pe cadru. Motocicleta are acum cauciucuri noi, cabluri noi, aprindere electronica de la Sangre ( merci man, merge brici) . Am notat cateva probleme de care m-am izbit , am cateva nedumeriri si sunt sigur ca am ce invata de la voi.

 

 

Bun, sa incepem:

 

A) Roata spate :

 

1. Roata spate e data jos de pe cadru, trebuie sa-i pun anvelopa noua sus. Este neaparat necesara o echilibrare a rotii, strans-destrans de spite? Mie mi se pare roata destul de centrata. Intre piese am gasit niste role de forma unor cilindrii foarte mici si multi la numar ce am inteles de la fostul proprietar ca ar face parte tot din roata spate dar nu i-a mai pus la loc din graba. M-am tot uitat dar nu stiu unde se pozitioneaza in roata spate acele mici role. Am incercat sa indepartez capacul acela prins in 6 suruburi dar nu am reusit. Sa fortez?

2. Ce tip de ulei se foloseste pentru ungerea grupului spate, ce cantitate si cum se face ungerea, mai ales ca am vazut ca sunt doua suruburi de ungere acolo, unul mai sus si unul in lateral.

3. La montarea cardanului ce ar trebui sa am in vedere? Se unge si cardanul inainte de montare?

 

:smoke: Carburatoare

 

1. Am prins cablurile de acceleratie si am inca joc in maneta , pot punde " suruburi de acceleratie sus la maneta ", Mi se pare ca mereg oricum destul de greu acceleratia si nu deschid uniform. Cum se face reglajul carburtoarelor avand in vedere ca sunt complet dereglate. Astept de la dany garniturile pentru carburatoare, le pun fara alte solutii sau le mai si lipesc?

 

C) Bujii - ce tip de bujii recomandati?

 

D) Ulei mtor - la fel, ce ulei sa pun si ce cantitate?

 

E) E normal ca pedala de pornire sa loveasca jos in cadru ?

 

F) Filtre benzina- e ok sa iau furtune transparente de benzina, sa le tai la jumate si sa le pun filtre de benzina? pot punde orice tip de filtru?

 

G) Cutie de viteze- ce ulei sa folosesc si ce cantitate?

 

F) Am vazut ca este un adevarat ritual de pornire a unui Ural sau Nipru. poate cineva sa-mi explice pasii ?

 

 

Va salut pe toti si atasez o poza inainte sa-i fi pus motorul sus. Stiu, am pus multe intrebari , asta e, vreau sa invat.

post-17617-1229284043_thumb.jpg

post-17617-1229284054_thumb.jpg

post-17617-1229284064_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 121
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

E Ural 8.103 cel mai probabil din '92, Gear-Up e numele modelului de camuflaj dupa 2000, 650 dar mai ales 750

 

1. daca pare centrata las-o asa/ capacul cu 6 suruburi fie e in interiorul grupului pe partea dinspre roata si tin la locul ei garnitura-semering sau e capacul din exterior al grupului. Daca ai role mici si multe nu e a bine, probabil sunt acele din grupul spate, caz in care trebuie sa desfaci si sa vezi de ce le-a scos individul. Noi gasesti la Dany.

2.ulei de cutie T80W90/T85W90/EP90 orice marca, nu mai mult de 110mL, indicatia pe spate API GL-5 sau EP-5 NEAPARAT (asa e de la primele BMW-uri incoace numai ulei "EP" de extrema presiune).

3. baga vaselina unde sunt asamblari canelate. Cumpara un tecalemitru/gresor si unge pe la gresorul de pe crucea cardanica pana da pe afara.

 

Pasul 2 ar trebui sa fie aprinderea, ea da de obicei batai de cap la rusesti, las ca ajungi tu si la ea

 

1. Trebuie sa ai joc de cam 1 cm la cabluri, lungimea actionarii cablurilor o reglezi de la suruburile de jos de pe capacul carburator, ca sa fie absolut uniforme. reglajul carburatoarelor se face la urma, da search pe forum ca-s o gramada de posturi.

C) Sinterom 14NP21

D) 15W50 (fiind iarna) sau 20W50 2L, 2L si un sfert daca schimbi filtrul de ulei din fata, hopa nu stiai ca ai asa ceva, vb cu Dany pt filtru

E) nu, acolo trebuia sa ai o piesa care tinea o bucata de cauciuc ca sa nu dea direct in cadru, vb cu Dany

F) nu pune filtre de benzina ca ingreuneaza debitul, ai sita fina in rezervor si decantor cu sita fina in robinetul de benzina

G) 1L 20W50 de motor sau ulei de cutie ieftin

H) cu un motor reglat (deci dupa ce il reglezi) ar trebui sa porneasca daca

- inunzi carburatoarele de la buton pana curge

- dai 3-4 pedale "de amorsa" fara contact pus si fara acceleratie

- in functie de temperatura tragi socul sau nu, pui contactul si apesi 1 data sau de 2 ori mai tare cu acceleratia piscata.

Daca nu porneste repeti toata procedura, nu dai pedale in nestire.

 

 

Daca vrei sa inveti, foloseste internetul, e plin cu informatie cu manuale, cu diagrame, poze si explicatii, forumul asta e de cele mai multe ori mult sub nivelul altor forumuri in ceea ce priveste sovieticile. Calitatea motocicletelor comunsite de la noi este mult sub nivelul celor de afara.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E Ural 8.103 cel mai probabil din '92, Gear-Up e numele modelului de camuflaj dupa 2000, 650 dar mai ales 750

 

1. daca pare centrata las-o asa/ capacul cu 6 suruburi fie e in interiorul grupului pe partea dinspre roata si tin la locul ei garnitura-semering sau e capacul din exterior al grupului. Daca ai role mici si multe nu e a bine, probabil sunt acele din grupul spate, caz in care trebuie sa desfaci si sa vezi de ce le-a scos individul. Noi gasesti la Dany.

2.ulei de cutie T80W90/T85W90/EP90 orice marca, nu mai mult de 110mL, indicatia pe spate API GL-5 sau EP-5 NEAPARAT (asa e de la primele BMW-uri incoace numai ulei "EP" de extrema presiune).

3. baga vaselina unde sunt asamblari canelate. Cumpara un tecalemitru/gresor si unge pe la gresorul de pe crucea cardanica pana da pe afara.

 

Pasul 2 ar trebui sa fie aprinderea, ea da de obicei batai de cap la rusesti, las ca ajungi tu si la ea

 

1. Trebuie sa ai joc de cam 1 cm la cabluri, lungimea actionarii cablurilor o reglezi de la suruburile de jos de pe capacul carburator, ca sa fie absolut uniforme. reglajul carburatoarelor se face la urma, da search pe forum ca-s o gramada de posturi.

C) Sinterom 14NP21

D) 15W50 (fiind iarna) sau 20W50 2L, 2L si un sfert daca schimbi filtrul de ulei din fata, hopa nu stiai ca ai asa ceva, vb cu Dany pt filtru

E) nu, acolo trebuia sa ai o piesa care tinea o bucata de cauciuc ca sa nu dea direct in cadru, vb cu Dany

F) nu pune filtre de benzina ca ingreuneaza debitul, ai sita fina in rezervor si decantor cu sita fina in robinetul de benzina

G) 1L 20W50 de motor sau ulei de cutie ieftin

H) cu un motor reglat (deci dupa ce il reglezi) ar trebui sa porneasca daca

- inunzi carburatoarele de la buton pana curge

- dai 3-4 pedale "de amorsa" fara contact pus si fara acceleratie

- in functie de temperatura tragi socul sau nu, pui contactul si apesi 1 data sau de 2 ori mai tare cu acceleratia piscata.

Daca nu porneste repeti toata procedura, nu dai pedale in nestire.

 

 

Daca vrei sa inveti, foloseste internetul, e plin cu informatie cu manuale, cu diagrame, poze si explicatii, forumul asta e de cele mai multe ori mult sub nivelul altor forumuri in ceea ce priveste sovieticile. Calitatea motocicletelor comunsite de la noi este mult sub nivelul celor de afara.

 

 

 

 

 

are aprindere electronica noua :smoke: deci n-ar trebuii sa aiba probleme

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS: sa nu ai incredere in cineva experimentat, nu prea mai exista oameni cu experienta la comuniste, in schimb exista multi bulangii care nu fac nimic si iau bani. Stai pe langa ala care il repara, sovieticile au avantajul ca sunt comod de reparat si reglat. Daca vrei sa ai Ural si sa il exploatezi trebuie sa inveti sa il repari tu singur, iar reparatul consta in schimbatul pieselor cu unele noi, nu in bricolat si adaptat tot felul de marlanii. Daca il ingrijesti minim cat trebuie nu prea ai parte de inlocuiri.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bravo ma baiatule bravo....

 

un sfat de la un posesor de ural....

 

nu te c.a.c.a pe tine si ia piese originale noi si de la reprezeentanta...daca iti permiti daca nu rusesti de la mama lor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bravo ma baiatule bravo....

 

un sfat de la un posesor de ural....

 

nu te c.a.c.a pe tine si ia piese originale noi si de la reprezeentanta...daca iti permiti daca nu rusesti de la mama lor...

 

 

hehe, am vrut sa iau sei originale de la reprezentanta..mi-au cerut vreo 280 de euro pentru amandoua. :smoke:

 

Nu-mi permit sa arunc bani pe fereastra, mai astept si poate pun ceva seconduri.

 

Hai noroc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hehe, am vrut sa iau sei originale de la reprezentanta..mi-au cerut vreo 280 de euro pentru amandoua. :smoke:

 

Nu-mi permit sa arunc bani pe fereastra, mai astept si poate pun ceva seconduri.

 

Hai noroc

 

 

asa mai bine iei de pe ebay.de

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci mai bine iei piesa aia de care ti-am zis eu de la Ural Moto, si restul de la Dani, ca e identic cu Dnepr

Iti zice Bach unde am scris, e pacat sa pui flacara pe cadru sa sudezi

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS: sa nu ai incredere in cineva experimentat, nu prea mai exista oameni cu experienta la comuniste, in schimb exista multi bulangii care nu fac nimic si iau bani. Stai pe langa ala care il repara, sovieticile au avantajul ca sunt comod de reparat si reglat. Daca vrei sa ai Ural si sa il exploatezi trebuie sa inveti sa il repari tu singur, iar reparatul consta in schimbatul pieselor cu unele noi, nu in bricolat si adaptat tot felul de marlanii. Daca il ingrijesti minim cat trebuie nu prea ai parte de inlocuiri.

 

Merita schimbat rulmentul de la ambielej, dinspre volanta, cu unul cu role....cum e la nipru?

(sau e mirlanie??)

:smoke:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

difera parca constructiv, la Ural capacul spate este si lagarul rulmentului pe cand la Nipru nu, astfel ca difera prinderea rulmentului demontabil cu role, trebuie studiat cu el desfacut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

difera parca constructiv, la Ural capacul spate este si lagarul rulmentului pe cand la Nipru nu, astfel ca difera prinderea rulmentului demontabil cu role, trebuie studiat cu el desfacut.

 

dpdv. constructiv merge inlocuit si cred ca ar rezista mai bine la greutatea volantei...a mai facut cineva asa ceva????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus motorul sus, pana la urma am pus si filtre de benzina pe furtune, cel putin pana se curata rezervorul. Oricum e modelul de rezervor cu doua iesiri laterale direct din rezervor, fara nici un fel de sita. Am facut cateva poze cu tel mobil. Am sa pun roata spate sus si sa reglez carburatoarele dupa carte, sper sa si reusesc . Apropo, ce-i tzusca aia din ultima poza chiar de sub fisa de bujie ?

post-17617-1229455383_thumb.jpg

post-17617-1229455390_thumb.jpg

post-17617-1229455408_thumb.jpg

post-17617-1229455446_thumb.jpg

post-17617-1229455466_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si unde intra ca de iesit vad ca iese :smoke:

pai a si spus krokodilu ca se duce in filtrul de aer ....probabil "tzusca" ar fii trebuit sa fie dotata cu un furtun care sa se duca la filtrul de aer ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai a si spus krokodilu ca se duce in filtrul de aer ....probabil "tzusca" ar fii trebuit sa fie dotata cu un furtun care sa se duca la filtrul de aer ....

 

 

furtun gasesc eu numa ca celalalt capat al furtunului n-are unde sa intre in filtru...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

furtun gasesc eu numa ca celalalt capat al furtunului n-are unde sa intre in filtru...

aici nu ma bag ....as putea spune sa da-i o gaura in filtrul de aer incat sa intre furtunul un pic fortat ....dar nu stiu cum arata filtrul de aer de la ural si ce ti-am spus e din ceea ce am citit ...in ce a postat krokodilul....parerea mea ca se poate face ceva sa nu bata la ochi sau sa strice aspectul filtrului de aer .... ramane la decizia ta cum vei baga furtul ...si ciudat e ca filtrul de aer nu are orificiu pentru furtunul de la epuratorul de gaze ... poate a gresit krokodilu cand a spus ca intra in filtrul de aer ...poate intra in vre-o galerie de la carburatoare ... sau i don't know ... bafta

Editat de kta_bmxpunk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus motorul sus, pana la urma am pus si filtre de benzina pe furtune, cel putin pana se curata rezervorul. Oricum e modelul de rezervor cu doua iesiri laterale direct din rezervor, fara nici un fel de sita. Am facut cateva poze cu tel mobil. Am sa pun roata spate sus si sa reglez carburatoarele dupa carte, sper sa si reusesc . Apropo, ce-i tzusca aia din ultima poza chiar de sub fisa de bujie ?

BA DA VOI AUZITI CE SPUNE?

alea 2 iesiri laterale se unesc cu un furtunel si asigura legatura intre jumatatile rezervorului. Tu ai un filet pe care se infileteaza robinetul sovietic cu sita pe teava si sita in decantor. Mai multa atentie. Ia cauta te rog la cossack owners club sau asa ceva manualul de Ural si catalogul de piese...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BA DA VOI AUZITI CE SPUNE?

alea 2 iesiri laterale se unesc cu un furtunel si asigura legatura intre jumatatile rezervorului. Tu ai un filet pe care se infileteaza robinetul sovietic cu sita pe teava si sita in decantor. Mai multa atentie. Ia cauta te rog la cossack owners club sau asa ceva manualul de Ural si catalogul de piese...

 

 

Cred ca fostul proprietar o fi cumparat rezervor nou, ca robinetul ce-l am eu nu se infileteaza niciunde. Numai daca lipseste vreo piesa. Rezervorul are doua iesiri mai pe lateral si un loc de surub sau ce-o fi .Chiar n-am inteles cum vin astea aici. Pe de alta parte eu intrebam de tzusca de sub fisa , care exista doar in partea dreapta a motorului si care nu stiu ce rol are.

 

oricum o sa ma documentez mai mult , dar n-aveam manualul complet, numai cel de intretinere. Acum caut sa-l dau jos.

 

Cheers

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci las-o in mortii ei de tzuska :smoke: , refa rezervorul, ia model de la nea Bach ca e la fel ca la Nipru dispunerea.

Tzuska este iesirea epuratorului, care are rolul de a scoate gazele din motor dupa ce in prealabil au fost in mare masura despartite de ulei (adica ceata de ulei e separata in aer si ulei). Ea pleaca spre filtrul de aer ca sa incalzeasca aerul in admisie un pic. (La ce volum de aer suge filtrul din atmosfera debitul pe furtun e mic). In plus ii da si un pic de ulei care nu-i strica.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Las ca tot i dau eu de capat. Vorba ta aleko, da-o in morti ! :smoke:

 

@bach cand iti dau o bere sa-ti aud niprana ? Sau esti prin Bucuresti acum? Parca asa citisem.

 

Noapte buna, ma duc sa vad ce aberatii mai scriu astia pe topicul de Timisoara.

 

 

 

Hai noroc la toti !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...