Vicentiu Postat Decembrie 15, 2008 Share Postat Decembrie 15, 2008 Salve, a venit timpul sa schimb kitul de lant la XX. De ceva timp ma bate gandul sa ii pun o foaie mai mica pe spate. acum are 17/44. Ce efecte poate avea? trebuie sa urmaresc un anumit raport foaie pinion? unde ar trebui sa umblu? la pinion sau la foaie? ce avantaje pot avea si ce dezavantaje? multumesc mult pt ajutor. vic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Decembrie 15, 2008 Share Postat Decembrie 15, 2008 Salve,a venit timpul sa schimb kitul de lant la XX. De ceva timp ma bate gandul sa ii pun o foaie mai mica pe spate. acum are 17/44. Ce efecte poate avea? trebuie sa urmaresc un anumit raport foaie pinion? unde ar trebui sa umblu? la pinion sau la foaie? ce avantaje pot avea si ce dezavantaje? multumesc mult pt ajutor. vic mai toata lumea isi pune foaie cu ceva dinti mai multi. daca pui foaie cu mai putini dinti o sa ai un demaraj mai slab dar o viteza ceva mai mare. daca ii pui foaie cu mai multi dinti o sa ai demaraj mai puternic si viteza mai mica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Decembrie 15, 2008 Share Postat Decembrie 15, 2008 (editat) Salve,a venit timpul sa schimb kitul de lant la XX. De ceva timp ma bate gandul sa ii pun o foaie mai mica pe spate. acum are 17/44. Ce efecte poate avea? trebuie sa urmaresc un anumit raport foaie pinion? unde ar trebui sa umblu? la pinion sau la foaie? ce avantaje pot avea si ce dezavantaje? multumesc mult pt ajutor. vic Foaie mai mica pe spate iti va genera o viteza mai mare,dar ai nevoie ???sa nu spui ca ai mers blana cu XX-ul si mai aveai nevoie de viteza dar nu mai putea ea !! Parerea mea e sa pui ce a pus fabrica !! PS.+diferenta la kilometraj !! Editat Decembrie 15, 2008 de A-L-E-X Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Decembrie 15, 2008 Share Postat Decembrie 15, 2008 Salve,a venit timpul sa schimb kitul de lant la XX. De ceva timp ma bate gandul sa ii pun o foaie mai mica pe spate. acum are 17/44. Ce efecte poate avea? trebuie sa urmaresc un anumit raport foaie pinion? unde ar trebui sa umblu? la pinion sau la foaie? ce avantaje pot avea si ce dezavantaje? multumesc mult pt ajutor. vic Se poate jongla cu - pe pinion si + pe foaie pentru demaraj sporit. In anumite limite nici viteza maxima nu scade simtitor deoarece multe motoare nu mai ating turatia maxima in ultima treapta de viteza. Este posibil sa se gaseasca un nou raport al transmisiei finale care sa confere un demaraj mai puternic si sa se pastreze oarecum si viteza maxima. Cea mai comuna modificare in acest sens este -1 pinon +2 foaie. Consumul de carburant va creste insa neliniar. Invers, in virtutea aceluiasi principiu, desi teoretic o foaie mai mica pe spate ar trebui sa genereze o viteza max mai mare (demaraj mai slab), in realitate nu e chiar asa... prin schimbarea raportului de transmisie se obtine marirea sarcinii pe treapta finala iar uneori motorul nu va mai putea atinge turatia maxima, asa ca forate posibil ca viteza maxima sa ramana neschimbata (sau doar un pic mai mare) insa la o turatie mai mica. Rostul acestei modificari ar fi ca la viteze de croaziera, turatia ar fi mai redusa respectiv consumul al scadea. O modificare preferata de cei ce practica drumuri lungi, al caror stil de condus este linistit si pentru care consumul de carburant reprezinta o prioritate. Exista cateva soft'uri in care care poti introduce rapoartele din cutia unui anume motor si apoi observa variatia vitezei maxime functie de modificarile numarului de dinti la pinion/foaie. Daca te intereseaza PM (sper sa le mai gasesc...). Cateva reguli acceptate de comun acord ca general valabile, dupa cum urmeaza: - e bine sa se evite ca raportul numarului de dinti foaie/pinion sa fie unitar (adica rezultatul sa fie fara virgula) deoarece aceeasi dinti vor trece prin aceleasi zale mereu si s'a observat ca in acest caz uzura va fi mai rapida. - pe cat posibil, e bine sa se evite micsorarea numarului de dinti pe pinion deoarece diametrul mai mic va face ca zalele lantului sa se plieze in unghiuri mai mari ... uzura rapida. Sper sa'ti fie de folos informatiile. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vicentiu Postat Decembrie 15, 2008 Autor Share Postat Decembrie 15, 2008 mutumesc pt raspunsuri. Nu am nevoie de viteza si mai mare. nu sta este scopul. Cei care isi pun foi mai mari fac acest lucru pentru a se juca cu motoarele. eu nu merg pe o roata. liniute fffff rar. Din pacate in ultimul timp nu il mai folosesc zi de zi. am mers cu XX-ul rar si drumuri lungi pornind de la transfagarasan cu valea oltului sau valea prahovei pana la brno si mugello. la anul vreau sa ajung la Assen, Barcelona, etc, in functie de timp si banuti. XX-ul la drumul de italia a consumat mai mult decat busa la acelasi stil de mers, nu cu foarte mult dar peste ea. sunt constient ca aia mici care l-a conceput au studiat bine bana au ajuns la rapoastele astea. Ma uitam la X11 care are rapoartele 17/43 tot cu 110? ma intrebam de ce? Vic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Decembrie 15, 2008 Share Postat Decembrie 15, 2008 mutumesc pt raspunsuri.Nu am nevoie de viteza si mai mare. nu sta este scopul. Cei care isi pun foi mai mari fac acest lucru pentru a se juca cu motoarele. eu nu merg pe o roata. liniute fffff rar. Din pacate in ultimul timp nu il mai folosesc zi de zi. am mers cu XX-ul rar si drumuri lungi pornind de la transfagarasan cu valea oltului sau valea prahovei pana la brno si mugello. la anul vreau sa ajung la Assen, Barcelona, etc, in functie de timp si banuti. XX-ul la drumul de italia a consumat mai mult decat busa la acelasi stil de mers, nu cu foarte mult dar peste ea. sunt constient ca aia mici care l-a conceput au studiat bine bana au ajuns la rapoastele astea. Ma uitam la X11 care are rapoartele 17/43 tot cu 110? ma intrebam de ce? Vic Din cate vad eu tu deja ai -1 la foaie... Intra A I C I si probabil ca vei gasi raspuns la toate nedumeririle tale... nu uita sa eviti combinatiile cu raport unitar. Ride SAfe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 15, 2008 Share Postat Decembrie 15, 2008 PS.+diferenta la kilometraj !! asta nu am inteles-o.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Decembrie 16, 2008 Share Postat Decembrie 16, 2008 (editat) asta nu am inteles-o.... La XX banuiesc ca are cititorul kilometrajului(tachometrului)pe pinionul de la motor,oricum nu il are pe roata fata asa ca orice modificare la foaie ii va da o diferenta in (+ )sau (-) la viteza si km parcursi de la bord . Si intre un cauciuc nou si unul foarte uzat este diferenta la viteza si km parcursi !! PS:oricum nu avem noi treaba cu lanturi,pinioane,traiasca cardanul !! Editat Decembrie 16, 2008 de A-L-E-X Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 16, 2008 Share Postat Decembrie 16, 2008 deci pinionu invarte si kilometrajul si pompa de apa... interesant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Buster Postat Decembrie 16, 2008 Share Postat Decembrie 16, 2008 O variatie de +/- 2 dinti la pinionul rotii mai merge. Mai mult de atat trebuie sa stii cu adevarat ce faci, asa cum spunea si yo4hgx. Si nu intotdeauna teoria se potriveste cu practica. Daca se scade mai multi dinti, va creste viteza de croaziera la aceeasi turatie, dar este posibil sa nu scada consumul cum te-ai astepta, intrucat motocicleta nu va mai fi la fel de elastica in ultima treapta, iar incarcata si supusa la solicitari in treptele superioare, va "trage " mai greu, si deci ce economisesti pe o parte pierzi pe cealalta..... Parerea mea. Iar daca ai nevoie de kit de lant, indiferent de conficutratie, contacteaza-ma intrucat am super preturi de sezon..... Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 16, 2008 Share Postat Decembrie 16, 2008 deci pinionu invarte si kilometrajul si pompa de apa... interesant. simplu, daca cititorul este pe pinion si nu numara dintii (poate or fi si cititoare de astea) ci doar rotatiile va aparea diferenta la kilometraj si la vitezometru. si chiar daca numara dintii daca schimbi si foaia iar o dai in fericire... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Decembrie 16, 2008 Share Postat Decembrie 16, 2008 deci pinionu invarte si kilometrajul si pompa de apa... interesant. Am avut speed si cititorul era langa pinionul de lant de la motor. Cu pompa de apa sper ca e o gluma,eu nu am auzit asa ceva !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Decembrie 16, 2008 Share Postat Decembrie 16, 2008 Daca tot se discuta de calcaturi, e un grafic facut de cei de la JT Sprockets care e relevant http://www.jtsprockets.com/fileadmin/files/jtgearratio.pdf Si asta e fix pt XX -> http://www.jtsprockets.com/52.0.html?&..._uid=577&p= Pana la urma nu cred ca merita facuta schimbarea de +/- dinti in conditiile de utilizare normala de touring. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.