Sari la conținut

Pinion si foaie CBR XX


Vicentiu
 Share

Postări Recomandate

Salve,

a venit timpul sa schimb kitul de lant la XX. De ceva timp ma bate gandul sa ii pun o foaie mai mica pe spate. acum are 17/44. Ce efecte poate avea? trebuie sa urmaresc un anumit raport foaie pinion? unde ar trebui sa umblu? la pinion sau la foaie? ce avantaje pot avea si ce dezavantaje?

multumesc mult pt ajutor.

vic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salve,

a venit timpul sa schimb kitul de lant la XX. De ceva timp ma bate gandul sa ii pun o foaie mai mica pe spate. acum are 17/44. Ce efecte poate avea? trebuie sa urmaresc un anumit raport foaie pinion? unde ar trebui sa umblu? la pinion sau la foaie? ce avantaje pot avea si ce dezavantaje?

multumesc mult pt ajutor.

vic

mai toata lumea isi pune foaie cu ceva dinti mai multi. daca pui foaie cu mai putini dinti o sa ai un demaraj mai slab dar o viteza ceva mai mare.

daca ii pui foaie cu mai multi dinti o sa ai demaraj mai puternic si viteza mai mica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salve,

a venit timpul sa schimb kitul de lant la XX. De ceva timp ma bate gandul sa ii pun o foaie mai mica pe spate. acum are 17/44. Ce efecte poate avea? trebuie sa urmaresc un anumit raport foaie pinion? unde ar trebui sa umblu? la pinion sau la foaie? ce avantaje pot avea si ce dezavantaje?

multumesc mult pt ajutor.

vic

Foaie mai mica pe spate iti va genera o viteza mai mare,dar ai nevoie ???sa nu spui ca ai mers blana cu XX-ul si mai aveai nevoie de viteza dar nu mai putea ea !!

Parerea mea e sa pui ce a pus fabrica !!

 

PS.+diferenta la kilometraj !!

Editat de A-L-E-X
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salve,

a venit timpul sa schimb kitul de lant la XX. De ceva timp ma bate gandul sa ii pun o foaie mai mica pe spate. acum are 17/44. Ce efecte poate avea? trebuie sa urmaresc un anumit raport foaie pinion? unde ar trebui sa umblu? la pinion sau la foaie? ce avantaje pot avea si ce dezavantaje?

multumesc mult pt ajutor.

vic

 

Se poate jongla cu - pe pinion si + pe foaie pentru demaraj sporit. In anumite limite nici viteza maxima nu scade simtitor deoarece multe motoare nu mai ating turatia maxima in ultima treapta de viteza. Este posibil sa se gaseasca un nou raport al transmisiei finale care sa confere un demaraj mai puternic si sa se pastreze oarecum si viteza maxima. Cea mai comuna modificare in acest sens este -1 pinon +2 foaie. Consumul de carburant va creste insa neliniar.

 

Invers, in virtutea aceluiasi principiu, desi teoretic o foaie mai mica pe spate ar trebui sa genereze o viteza max mai mare (demaraj mai slab), in realitate nu e chiar asa... prin schimbarea raportului de transmisie se obtine marirea sarcinii pe treapta finala iar uneori motorul nu va mai putea atinge turatia maxima, asa ca forate posibil ca viteza maxima sa ramana neschimbata (sau doar un pic mai mare) insa la o turatie mai mica. Rostul acestei modificari ar fi ca la viteze de croaziera, turatia ar fi mai redusa respectiv consumul al scadea. O modificare preferata de cei ce practica drumuri lungi, al caror stil de condus este linistit si pentru care consumul de carburant reprezinta o prioritate.

 

Exista cateva soft'uri in care care poti introduce rapoartele din cutia unui anume motor si apoi observa variatia vitezei maxime functie de modificarile numarului de dinti la pinion/foaie. Daca te intereseaza PM (sper sa le mai gasesc...).

 

Cateva reguli acceptate de comun acord ca general valabile, dupa cum urmeaza:

- e bine sa se evite ca raportul numarului de dinti foaie/pinion sa fie unitar (adica rezultatul sa fie fara virgula) deoarece aceeasi dinti vor trece prin aceleasi zale mereu si s'a observat ca in acest caz uzura va fi mai rapida.

- pe cat posibil, e bine sa se evite micsorarea numarului de dinti pe pinion deoarece diametrul mai mic va face ca zalele lantului sa se plieze in unghiuri mai mari ... uzura rapida.

 

Sper sa'ti fie de folos informatiile.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mutumesc pt raspunsuri.

Nu am nevoie de viteza si mai mare. nu sta este scopul. Cei care isi pun foi mai mari fac acest lucru pentru a se juca cu motoarele. eu nu merg pe o roata. liniute fffff rar. Din pacate in ultimul timp nu il mai folosesc zi de zi. am mers cu XX-ul rar si drumuri lungi pornind de la transfagarasan cu valea oltului sau valea prahovei pana la brno si mugello. la anul vreau sa ajung la Assen, Barcelona, etc, in functie de timp si banuti. XX-ul la drumul de italia a consumat mai mult decat busa la acelasi stil de mers, nu cu foarte mult dar peste ea. sunt constient ca aia mici care l-a conceput au studiat bine bana au ajuns la rapoastele astea. Ma uitam la X11 care are rapoartele 17/43 tot cu 110? ma intrebam de ce?

Vic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mutumesc pt raspunsuri.

Nu am nevoie de viteza si mai mare. nu sta este scopul. Cei care isi pun foi mai mari fac acest lucru pentru a se juca cu motoarele. eu nu merg pe o roata. liniute fffff rar. Din pacate in ultimul timp nu il mai folosesc zi de zi. am mers cu XX-ul rar si drumuri lungi pornind de la transfagarasan cu valea oltului sau valea prahovei pana la brno si mugello. la anul vreau sa ajung la Assen, Barcelona, etc, in functie de timp si banuti. XX-ul la drumul de italia a consumat mai mult decat busa la acelasi stil de mers, nu cu foarte mult dar peste ea. sunt constient ca aia mici care l-a conceput au studiat bine bana au ajuns la rapoastele astea. Ma uitam la X11 care are rapoartele 17/43 tot cu 110? ma intrebam de ce?

Vic

 

 

Din cate vad eu tu deja ai -1 la foaie...

 

Intra A I C I si probabil ca vei gasi raspuns la toate nedumeririle tale... nu uita sa eviti combinatiile cu raport unitar.

 

Ride SAfe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta nu am inteles-o....

La XX banuiesc ca are cititorul kilometrajului(tachometrului)pe pinionul de la motor,oricum nu il are pe roata fata asa ca orice modificare la foaie ii va da o diferenta in (+ )sau (-) la viteza si km parcursi de la bord .

Si intre un cauciuc nou si unul foarte uzat este diferenta la viteza si km parcursi !!

 

PS:oricum nu avem noi treaba cu lanturi,pinioane,traiasca cardanul :smoke: !!

Editat de A-L-E-X
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O variatie de +/- 2 dinti la pinionul rotii mai merge. Mai mult de atat trebuie sa stii cu adevarat ce faci, asa cum spunea si yo4hgx. Si nu intotdeauna teoria se potriveste cu practica. Daca se scade mai multi dinti, va creste viteza de croaziera la aceeasi turatie, dar este posibil sa nu scada consumul cum te-ai astepta, intrucat motocicleta nu va mai fi la fel de elastica in ultima treapta, iar incarcata si supusa la solicitari in treptele superioare, va "trage " mai greu, si deci ce economisesti pe o parte pierzi pe cealalta..... Parerea mea.

Iar daca ai nevoie de kit de lant, indiferent de conficutratie, contacteaza-ma intrucat am super preturi de sezon.....

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
deci pinionu invarte si kilometrajul si pompa de apa... interesant. :smoke:

 

 

simplu, daca cititorul este pe pinion si nu numara dintii (poate or fi si cititoare de astea) ci doar rotatiile va aparea diferenta la kilometraj si la vitezometru. si chiar daca numara dintii daca schimbi si foaia iar o dai in fericire...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot se discuta de calcaturi, e un grafic facut de cei de la JT Sprockets care e relevant http://www.jtsprockets.com/fileadmin/files/jtgearratio.pdf

 

Si asta e fix pt XX -> http://www.jtsprockets.com/52.0.html?&..._uid=577&p=

 

Pana la urma nu cred ca merita facuta schimbarea de +/- dinti in conditiile de utilizare normala de touring.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...