Sari la conținut

Cum Imi Pun Aprindere Electronica La Nipru


chopperman
 Share

Postări Recomandate

Pai uite asa suna retea recomandata:

 

Se iau:

- doua bucati aprinderi tranzistorizate, d-alea cu LED, de Tg Mures

- doua bucati bobine inductie Dacia

- niste sarme si papuci pentru instalatiile electrice cu izolatorii aferenti

- inima in dinti

 

...si se procedeaza in felul urmator:

-se desface capacul din fata al motorului (sub care se afla platina si bobina originala)

-se extirpa bobina de inductie veche si se arunca la primul cos intalnit, sau se da primului neprist incapatanat sa pastreze aprinderea originala

-firul care mergea de la platina la bobina se desparte in doua fire luuungi, care sa iasa pe unde ieseau fisele de bujii inainte

-pentru montarea aprinderilor tranzistorizate pe bobinele Dacia, vezi instructiunile din ambalajul aprinderii

-bobinele (cu aprinderile montate pe ele) se fixeaza ferm intr-un loc desemnat de imaginatia fiecaruia

-se fac legaturile electrice cf schemei mai sus amintite (instructiuni ambalaj aprindere) si se izoleaza bine imbinarile

-se micsoreaza distanta la platine la 0,2-0,3 si se mareste distanta electrozilor la bujii la 1mm

-se spune Tatal Nostru de 3 ori

-se porneste motorul

Daca merge, se da cate o bere la prieteni de bucurie ca a reusit operatiunea

Daca nu merge, se iau la rand rudele pana la gradul IV ale rusului si apoi se verifica amanuntit aprinderea pentru a verifica daca au fost efectuate corect legaturile

 

Atentie!!! Datorita montarii bobinelor clasice tip Dacia se pot folosi fise de bujie intregi. :lol:

Avantajul aprinderii tranzistorizate cu LED: la reglarea avansului nu mai este nevoie de lampa de control, locul acesteia fiind luat chiar de LEDul aprinderii

 

 

 

P.S. Daca ai vise eroice legate de CDI, senzori Hall s.a.m.d. ia legatura cu Baiazid si o sa iti zica el de ce a renuntat sa-si faca asa ceva cand avea nipru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

cu precizarea ca daca bobina e cu ulei trebuie montata vertical :lol: si eventual intr-un loc unde sa "dea" aerul peste ea ca sa o raceasca (nu e obligatoriu dar e mai sanatos)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator moto_comuniste

Pai uite asa suna retea recomandata:

 

Se iau:

- doua bucati aprinderi tranzistorizate, d-alea cu LED, de Tg Mures

- doua bucati bobine inductie Dacia

- niste sarme si papuci pentru instalatiile electrice cu izolatorii aferenti

- inima in dinti

 

...si se procedeaza in felul urmator:

-se desface capacul din fata al motorului (sub care se afla platina si bobina originala)

-se extirpa bobina de inductie veche si se arunca la primul cos intalnit, sau se da primului neprist incapatanat sa pastreze aprinderea originala

-firul care mergea de la platina la bobina se desparte in doua fire luuungi, care sa iasa pe unde ieseau fisele de bujii inainte

-pentru montarea aprinderilor tranzistorizate pe bobinele Dacia, vezi instructiunile din ambalajul aprinderii

-bobinele (cu aprinderile montate pe ele) se fixeaza ferm intr-un loc desemnat de imaginatia fiecaruia

-se fac legaturile electrice cf schemei mai sus amintite (instructiuni ambalaj aprindere) si se izoleaza bine imbinarile

-se micsoreaza distanta la platine la 0,2-0,3 si se mareste distanta electrozilor la bujii la 1mm

-se spune Tatal Nostru de 3 ori

-se porneste motorul

Daca merge, se da cate o bere la prieteni de bucurie ca a reusit operatiunea

Daca nu merge, se iau la rand rudele pana la gradul IV ale rusului si apoi se verifica amanuntit aprinderea pentru a verifica daca au fost efectuate corect legaturile

 

Atentie!!! Datorita montarii bobinelor clasice tip Dacia se pot folosi fise de bujie intregi. :ok:

Avantajul aprinderii tranzistorizate cu LED: la reglarea avansului nu mai este nevoie de lampa de control, locul acesteia fiind luat chiar de LEDul aprinderii

P.S. Daca ai vise eroice legate de CDI, senzori Hall s.a.m.d. ia legatura cu Baiazid si o sa iti zica el de ce a renuntat sa-si faca asa ceva cand avea nipru

 

:lol: Tareee!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Pai si care-s cu ulei si care nu? :lol:

 

pai majoritatea vanzatorilor o sa-ti spuna! :moron: dar cel mai simplu e s-o iei in mana si s-o zgaltai langa ureche! daca auzi ceva clipocind in ea e pe ulei :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai majoritatea vanzatorilor o sa-ti spuna! :moron: dar cel mai simplu e s-o iei in mana si s-o zgaltai langa ureche! daca auzi ceva clipocind in ea e pe ulei :ok:

 

Daca auzi clipocind nu o cumpara!!! Inseamna ca a curs ulei din ea :lol:

 

Acum sincer... cam toate bobinele de inductie capsulate au ulei in ele. Singura bobina pe care o stiu si care nu e cu ulei e cea de nipru.

 

Eu mi-am cumparat bobine de Trabant pe 12 V (din dezmembrari - e un baiat in targ in Vitan care vinde) - daca tin bine minte am dat ceva de genu 100 000 bucata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As vrea sa-mi pun aprindere electronica si nu stiu cum, cine face, unde etc

pe langa varianta cu bobine de Dacie care prezinta dezavantajul ca este complet inestetica si mai trebuie sa investesti si in bobine, exista varianta cu o singura aprindere tranzistorizata de dacie pusa cf. schemei pe bobina originala de Nipru. Altfel, aprindere cu CDI pentru motorul tau gasesti numai la Ural si costa cam 200 Euro toata treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe langa varianta cu bobine de Dacie care prezinta dezavantajul ca este complet inestetica si mai trebuie sa investesti si in bobine, exista varianta cu o singura aprindere tranzistorizata de dacie pusa cf. schemei pe bobina originala de Nipru. Altfel, aprindere cu CDI pentru motorul tau gasesti numai la Ural si costa cam 200 Euro toata treaba.

 

Lasand la o parte partea estetica, dezavantajul acestei variante este ca bobina ruseasca, originala, este foarte proasta. Si daca s-a stricat ai pus-o, ramai cu motorul in drum. Daca insa ai doua bobine si pica una, poti merge intr-un cilindru pana la primul magazin/service etc. Iar bobine de Dacia se gasesc pe toate drumurile.

 

:lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasand la o parte partea estetica, dezavantajul acestei variante este ca bobina ruseasca, originala, este foarte proasta. Si daca s-a stricat ai pus-o, ramai cu motorul in drum. Daca insa ai doua bobine si pica una, poti merge intr-un cilindru pana la primul magazin/service etc. Iar bobine de Dacia se gasesc pe toate drumurile.

 

:lol:

daca mergi intr-un cilindru pana la primul magazin/service, ai mari sanse sa lasi tot motorul acolo ca sa-i faci vibrochenul + set. Nipru nu-i Ural ca sa-ti permiti aventuri din astea... eu am aprindere tranzistorizata cu bobina originala de 3 ani si n-am avut nici o problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai uite asa suna retea recomandata:

 

-firul care mergea de la platina la bobina se desparte in doua fire luuungi, care sa iasa pe unde ieseau fisele de bujii inainte

-

si daca duci acelasi fir, la ambele bobine, nu-ti da scanteie la amandoua bujii odata? :lol: poti sa pastezi o schema de montaj, cu 2 bobine de dacia? multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca mergi intr-un cilindru pana la primul magazin/service, ai mari sanse sa lasi tot motorul acolo ca sa-i faci vibrochenul + set. Nipru nu-i Ural ca sa-ti permiti aventuri din astea... eu am aprindere tranzistorizata cu bobina originala de 3 ani si n-am avut nici o problema.

 

Adica...ce se-ntampla daca mergi intr-un cilindru, ca sa lasi motorul acolo?Tehnic,vorbind!Explica-mi si mie te rog.

 

 

si daca duci acelasi fir, la ambele bobine, nu-ti da scanteie la amandoua bujii odata? :lol: poti sa pastezi o schema de montaj, cu 2 bobine de dacia? multumesc!

 

Ba da!Da la amandoua...si?Care-i problema?Nu asa tre' sa dea? :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si daca duci acelasi fir, la ambele bobine, nu-ti da scanteie la amandoua bujii odata? huh.gif poti sa pastezi o schema de montaj, cu 2 bobine de dacia? multumesc!

 

:lol: Pai si nu tot asa da si cu bobina originala? Sau vrei sa duci modificarea la extrem si sa-i pui si distribuitor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nush ce tot atata complicatie cu bobine de dacie (care consuma curent de rup)

ascultati aici: se monteaza aprinderea intre platina si bobina orginala de dnepr, se alimenteaza de la + bobinei de dnepr, se mareste dist la 0,8-0,9 la bujie iar la platina 0,3-0,4 si rupe

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da!Da la amandoua...si?Care-i problema?Nu asa tre' sa dea? :lol:

tehnic vorbind daca mergi cu motorul intr-un cilindru 50 de metri nu se intampla nimic... DAR daca primul service e la 1 ora de mers intr-un cilindru - motorul merge dezechilibrat=> probleme la vibrochen, iar datorita faptului ca un singur cilindru este suprasolicitat=> supraincalzire =>microgripaje=>in cazuri extreme gaura in piston.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tehnic vorbind daca mergi cu motorul intr-un cilindru 50 de metri nu se intampla nimic... DAR daca primul service e la 1 ora de mers intr-un cilindru - motorul merge dezechilibrat=> probleme la vibrochen, iar datorita faptului ca un singur cilindru este suprasolicitat=> supraincalzire =>microgripaje=>in cazuri extreme gaura in piston.

 

 

Daca ma gandesc la faptul ca ai bobine de Dacia, oare chiar trebuie sa mergi o ora sa gasesti o bobina de schimb? :ok:

Si ca sa micsorezi foarte mult fortele la care este supus vibrochenul si sa mearga motorul mai rotund, poti sa scoti bujia de la cilindrul cu buba.

A si nu te pune nimeni sa ii dai forja intr-un cilindru. Mergi cu bun simt si o sa ajungi la prima sursa de piese :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

chiar asha!de ce ai renuntat baiazide la C.D.I.??????????? CA EU VREAU SA TREC DE LA STADIUL DE BOBINI DE DAACIE SI APRINDERI DE TG.MURES, LA AVANS ELECTRONIC(www.123ignition.nl) si chiar C.D.I +2 bujii pe chiulasa(www.ura.freeuk.com/technical.htm) SPER SA NU FIU RIDICOL CU ATATEA ADRESE DE WEB , DA' EU CHIAR NU VREAU ALT MOTOR :peace: asha ca "o sa mor cu asta de gat" ;) SPER SA VA PLACA ,si "la cat mai multe modificari posibile si IMPOSIBILE :lol: !

 

bafta :rose:

 

 

:P :crack: :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai uite asa suna retea recomandata:

 

Se iau:

- doua bucati aprinderi tranzistorizate, d-alea cu LED, de Tg Mures

- doua bucati bobine inductie Dacia

- niste sarme si papuci pentru instalatiile electrice cu izolatorii aferenti

- inima in dinti

 

...si se procedeaza in felul urmator:

-se desface capacul din fata al motorului (sub care se afla platina si bobina originala)

-se extirpa bobina de inductie veche si se arunca la primul cos intalnit, sau se da primului neprist incapatanat sa pastreze aprinderea originala

-firul care mergea de la platina la bobina se desparte in doua fire luuungi, care sa iasa pe unde ieseau fisele de bujii inainte

-pentru montarea aprinderilor tranzistorizate pe bobinele Dacia, vezi instructiunile din ambalajul aprinderii

-bobinele (cu aprinderile montate pe ele) se fixeaza ferm intr-un loc desemnat de imaginatia fiecaruia

-se fac legaturile electrice cf schemei mai sus amintite (instructiuni ambalaj aprindere) si se izoleaza bine imbinarile

-se micsoreaza distanta la platine la 0,2-0,3 si se mareste distanta electrozilor la bujii la 1mm

-se spune Tatal Nostru de 3 ori

-se porneste motorul

Daca merge, se da cate o bere la prieteni de bucurie ca a reusit operatiunea

Daca nu merge, se iau la rand rudele pana la gradul IV ale rusului si apoi se verifica amanuntit aprinderea pentru a verifica daca au fost efectuate corect legaturile

 

Atentie!!! Datorita montarii bobinelor clasice tip Dacia se pot folosi fise de bujie intregi. :crack:

Avantajul aprinderii tranzistorizate cu LED: la reglarea avansului nu mai este nevoie de lampa de control, locul acesteia fiind luat chiar de LEDul aprinderii

P.S. Daca ai vise eroice legate de CDI, senzori Hall s.a.m.d. ia legatura cu Baiazid si o sa iti zica el de ce a renuntat sa-si faca asa ceva cand avea nipru

 

 

Mulrumesc!!!!!!!!!!! :P Dar de unde iau 2 aprinderi d-alea?Sint de dacie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

se pot gasi la mai orice magazin de piese auto, nu doar la tg. mures (acolo sunt facute) si sunt mici (cam cat o cutie de chibrituri), rosii si cu un led verde :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

sa mori tu ,ca ai facut 8000mii de km cu combinatia aia? ca asha am si eu , da' n-am facut 1 km.... :crack:

ciao! :P asta pt ca nu e inmatriculata!:baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...