chopperman Postat Noiembrie 14, 2005 Share Postat Noiembrie 14, 2005 As vrea sa-mi pun aprindere electronica si nu stiu cum, cine face, unde etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Noiembrie 14, 2005 Share Postat Noiembrie 14, 2005 Pai uite asa suna retea recomandata: Se iau: - doua bucati aprinderi tranzistorizate, d-alea cu LED, de Tg Mures - doua bucati bobine inductie Dacia - niste sarme si papuci pentru instalatiile electrice cu izolatorii aferenti - inima in dinti ...si se procedeaza in felul urmator: -se desface capacul din fata al motorului (sub care se afla platina si bobina originala) -se extirpa bobina de inductie veche si se arunca la primul cos intalnit, sau se da primului neprist incapatanat sa pastreze aprinderea originala -firul care mergea de la platina la bobina se desparte in doua fire luuungi, care sa iasa pe unde ieseau fisele de bujii inainte -pentru montarea aprinderilor tranzistorizate pe bobinele Dacia, vezi instructiunile din ambalajul aprinderii -bobinele (cu aprinderile montate pe ele) se fixeaza ferm intr-un loc desemnat de imaginatia fiecaruia -se fac legaturile electrice cf schemei mai sus amintite (instructiuni ambalaj aprindere) si se izoleaza bine imbinarile -se micsoreaza distanta la platine la 0,2-0,3 si se mareste distanta electrozilor la bujii la 1mm -se spune Tatal Nostru de 3 ori -se porneste motorul Daca merge, se da cate o bere la prieteni de bucurie ca a reusit operatiunea Daca nu merge, se iau la rand rudele pana la gradul IV ale rusului si apoi se verifica amanuntit aprinderea pentru a verifica daca au fost efectuate corect legaturile Atentie!!! Datorita montarii bobinelor clasice tip Dacia se pot folosi fise de bujie intregi. Avantajul aprinderii tranzistorizate cu LED: la reglarea avansului nu mai este nevoie de lampa de control, locul acesteia fiind luat chiar de LEDul aprinderii P.S. Daca ai vise eroice legate de CDI, senzori Hall s.a.m.d. ia legatura cu Baiazid si o sa iti zica el de ce a renuntat sa-si faca asa ceva cand avea nipru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Noiembrie 14, 2005 Share Postat Noiembrie 14, 2005 cu precizarea ca daca bobina e cu ulei trebuie montata vertical si eventual intr-un loc unde sa "dea" aerul peste ea ca sa o raceasca (nu e obligatoriu dar e mai sanatos) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Noiembrie 15, 2005 Share Postat Noiembrie 15, 2005 se pot pune bobine de wartburg, au cam 1/3 din dimensiunile celor de dacia si costa cam 200.000 (noi) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Noiembrie 15, 2005 Share Postat Noiembrie 15, 2005 Pai si care-s cu ulei si care nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator moto_comuniste Postat Noiembrie 15, 2005 Share Postat Noiembrie 15, 2005 Pai uite asa suna retea recomandata: Se iau: - doua bucati aprinderi tranzistorizate, d-alea cu LED, de Tg Mures - doua bucati bobine inductie Dacia - niste sarme si papuci pentru instalatiile electrice cu izolatorii aferenti - inima in dinti ...si se procedeaza in felul urmator: -se desface capacul din fata al motorului (sub care se afla platina si bobina originala) -se extirpa bobina de inductie veche si se arunca la primul cos intalnit, sau se da primului neprist incapatanat sa pastreze aprinderea originala -firul care mergea de la platina la bobina se desparte in doua fire luuungi, care sa iasa pe unde ieseau fisele de bujii inainte -pentru montarea aprinderilor tranzistorizate pe bobinele Dacia, vezi instructiunile din ambalajul aprinderii -bobinele (cu aprinderile montate pe ele) se fixeaza ferm intr-un loc desemnat de imaginatia fiecaruia -se fac legaturile electrice cf schemei mai sus amintite (instructiuni ambalaj aprindere) si se izoleaza bine imbinarile -se micsoreaza distanta la platine la 0,2-0,3 si se mareste distanta electrozilor la bujii la 1mm -se spune Tatal Nostru de 3 ori -se porneste motorul Daca merge, se da cate o bere la prieteni de bucurie ca a reusit operatiunea Daca nu merge, se iau la rand rudele pana la gradul IV ale rusului si apoi se verifica amanuntit aprinderea pentru a verifica daca au fost efectuate corect legaturile Atentie!!! Datorita montarii bobinelor clasice tip Dacia se pot folosi fise de bujie intregi. Avantajul aprinderii tranzistorizate cu LED: la reglarea avansului nu mai este nevoie de lampa de control, locul acesteia fiind luat chiar de LEDul aprinderii P.S. Daca ai vise eroice legate de CDI, senzori Hall s.a.m.d. ia legatura cu Baiazid si o sa iti zica el de ce a renuntat sa-si faca asa ceva cand avea nipru Tareee!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Noiembrie 15, 2005 Share Postat Noiembrie 15, 2005 Pai si care-s cu ulei si care nu? pai majoritatea vanzatorilor o sa-ti spuna! dar cel mai simplu e s-o iei in mana si s-o zgaltai langa ureche! daca auzi ceva clipocind in ea e pe ulei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Noiembrie 15, 2005 Share Postat Noiembrie 15, 2005 pai majoritatea vanzatorilor o sa-ti spuna! dar cel mai simplu e s-o iei in mana si s-o zgaltai langa ureche! daca auzi ceva clipocind in ea e pe ulei Daca auzi clipocind nu o cumpara!!! Inseamna ca a curs ulei din ea Acum sincer... cam toate bobinele de inductie capsulate au ulei in ele. Singura bobina pe care o stiu si care nu e cu ulei e cea de nipru. Eu mi-am cumparat bobine de Trabant pe 12 V (din dezmembrari - e un baiat in targ in Vitan care vinde) - daca tin bine minte am dat ceva de genu 100 000 bucata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Estremadura Postat Noiembrie 15, 2005 Share Postat Noiembrie 15, 2005 As vrea sa-mi pun aprindere electronica si nu stiu cum, cine face, unde etc pe langa varianta cu bobine de Dacie care prezinta dezavantajul ca este complet inestetica si mai trebuie sa investesti si in bobine, exista varianta cu o singura aprindere tranzistorizata de dacie pusa cf. schemei pe bobina originala de Nipru. Altfel, aprindere cu CDI pentru motorul tau gasesti numai la Ural si costa cam 200 Euro toata treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Noiembrie 15, 2005 Share Postat Noiembrie 15, 2005 pe langa varianta cu bobine de Dacie care prezinta dezavantajul ca este complet inestetica si mai trebuie sa investesti si in bobine, exista varianta cu o singura aprindere tranzistorizata de dacie pusa cf. schemei pe bobina originala de Nipru. Altfel, aprindere cu CDI pentru motorul tau gasesti numai la Ural si costa cam 200 Euro toata treaba. Lasand la o parte partea estetica, dezavantajul acestei variante este ca bobina ruseasca, originala, este foarte proasta. Si daca s-a stricat ai pus-o, ramai cu motorul in drum. Daca insa ai doua bobine si pica una, poti merge intr-un cilindru pana la primul magazin/service etc. Iar bobine de Dacia se gasesc pe toate drumurile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Estremadura Postat Noiembrie 15, 2005 Share Postat Noiembrie 15, 2005 Lasand la o parte partea estetica, dezavantajul acestei variante este ca bobina ruseasca, originala, este foarte proasta. Si daca s-a stricat ai pus-o, ramai cu motorul in drum. Daca insa ai doua bobine si pica una, poti merge intr-un cilindru pana la primul magazin/service etc. Iar bobine de Dacia se gasesc pe toate drumurile. daca mergi intr-un cilindru pana la primul magazin/service, ai mari sanse sa lasi tot motorul acolo ca sa-i faci vibrochenul + set. Nipru nu-i Ural ca sa-ti permiti aventuri din astea... eu am aprindere tranzistorizata cu bobina originala de 3 ani si n-am avut nici o problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
biker_1977 Postat Noiembrie 15, 2005 Share Postat Noiembrie 15, 2005 Pai uite asa suna retea recomandata: -firul care mergea de la platina la bobina se desparte in doua fire luuungi, care sa iasa pe unde ieseau fisele de bujii inainte - si daca duci acelasi fir, la ambele bobine, nu-ti da scanteie la amandoua bujii odata? poti sa pastezi o schema de montaj, cu 2 bobine de dacia? multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Noiembrie 15, 2005 Share Postat Noiembrie 15, 2005 daca mergi intr-un cilindru pana la primul magazin/service, ai mari sanse sa lasi tot motorul acolo ca sa-i faci vibrochenul + set. Nipru nu-i Ural ca sa-ti permiti aventuri din astea... eu am aprindere tranzistorizata cu bobina originala de 3 ani si n-am avut nici o problema. Adica...ce se-ntampla daca mergi intr-un cilindru, ca sa lasi motorul acolo?Tehnic,vorbind!Explica-mi si mie te rog. si daca duci acelasi fir, la ambele bobine, nu-ti da scanteie la amandoua bujii odata? poti sa pastezi o schema de montaj, cu 2 bobine de dacia? multumesc! Ba da!Da la amandoua...si?Care-i problema?Nu asa tre' sa dea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Noiembrie 15, 2005 Share Postat Noiembrie 15, 2005 si daca duci acelasi fir, la ambele bobine, nu-ti da scanteie la amandoua bujii odata? huh.gif poti sa pastezi o schema de montaj, cu 2 bobine de dacia? multumesc! Pai si nu tot asa da si cu bobina originala? Sau vrei sa duci modificarea la extrem si sa-i pui si distribuitor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kerosen Postat Noiembrie 15, 2005 Share Postat Noiembrie 15, 2005 pai niprul ARE distribuitor- cel putzin al meu! capac de delcou, platina, etc Baiazideeee!- ia zi-ne shi noua de ca ai renuntzat la CDI? shi le nenea Hall? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
orestte Postat Noiembrie 15, 2005 Share Postat Noiembrie 15, 2005 eu nush ce tot atata complicatie cu bobine de dacie (care consuma curent de rup) ascultati aici: se monteaza aprinderea intre platina si bobina orginala de dnepr, se alimenteaza de la + bobinei de dnepr, se mareste dist la 0,8-0,9 la bujie iar la platina 0,3-0,4 si rupe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Estremadura Postat Noiembrie 16, 2005 Share Postat Noiembrie 16, 2005 Ba da!Da la amandoua...si?Care-i problema?Nu asa tre' sa dea? tehnic vorbind daca mergi cu motorul intr-un cilindru 50 de metri nu se intampla nimic... DAR daca primul service e la 1 ora de mers intr-un cilindru - motorul merge dezechilibrat=> probleme la vibrochen, iar datorita faptului ca un singur cilindru este suprasolicitat=> supraincalzire =>microgripaje=>in cazuri extreme gaura in piston. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Noiembrie 16, 2005 Share Postat Noiembrie 16, 2005 tehnic vorbind daca mergi cu motorul intr-un cilindru 50 de metri nu se intampla nimic... DAR daca primul service e la 1 ora de mers intr-un cilindru - motorul merge dezechilibrat=> probleme la vibrochen, iar datorita faptului ca un singur cilindru este suprasolicitat=> supraincalzire =>microgripaje=>in cazuri extreme gaura in piston. Daca ma gandesc la faptul ca ai bobine de Dacia, oare chiar trebuie sa mergi o ora sa gasesti o bobina de schimb? Si ca sa micsorezi foarte mult fortele la care este supus vibrochenul si sa mearga motorul mai rotund, poti sa scoti bujia de la cilindrul cu buba. A si nu te pune nimeni sa ii dai forja intr-un cilindru. Mergi cu bun simt si o sa ajungi la prima sursa de piese Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Noiembrie 16, 2005 Share Postat Noiembrie 16, 2005 da' nu ar fi mai simplu sa ai o bobina originala de schimb? si ar fi si mai ieftina (250k lei la Gaspar) decat una de dacie, 8-900k lei sau cat draku o mai fi aia.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Noiembrie 17, 2005 Share Postat Noiembrie 17, 2005 chiar asha!de ce ai renuntat baiazide la C.D.I.??????????? CA EU VREAU SA TREC DE LA STADIUL DE BOBINI DE DAACIE SI APRINDERI DE TG.MURES, LA AVANS ELECTRONIC(www.123ignition.nl) si chiar C.D.I +2 bujii pe chiulasa(www.ura.freeuk.com/technical.htm) SPER SA NU FIU RIDICOL CU ATATEA ADRESE DE WEB , DA' EU CHIAR NU VREAU ALT MOTOR asha ca "o sa mor cu asta de gat" SPER SA VA PLACA ,si "la cat mai multe modificari posibile si IMPOSIBILE ! bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Noiembrie 19, 2005 Autor Share Postat Noiembrie 19, 2005 Pai uite asa suna retea recomandata: Se iau: - doua bucati aprinderi tranzistorizate, d-alea cu LED, de Tg Mures - doua bucati bobine inductie Dacia - niste sarme si papuci pentru instalatiile electrice cu izolatorii aferenti - inima in dinti ...si se procedeaza in felul urmator: -se desface capacul din fata al motorului (sub care se afla platina si bobina originala) -se extirpa bobina de inductie veche si se arunca la primul cos intalnit, sau se da primului neprist incapatanat sa pastreze aprinderea originala -firul care mergea de la platina la bobina se desparte in doua fire luuungi, care sa iasa pe unde ieseau fisele de bujii inainte -pentru montarea aprinderilor tranzistorizate pe bobinele Dacia, vezi instructiunile din ambalajul aprinderii -bobinele (cu aprinderile montate pe ele) se fixeaza ferm intr-un loc desemnat de imaginatia fiecaruia -se fac legaturile electrice cf schemei mai sus amintite (instructiuni ambalaj aprindere) si se izoleaza bine imbinarile -se micsoreaza distanta la platine la 0,2-0,3 si se mareste distanta electrozilor la bujii la 1mm -se spune Tatal Nostru de 3 ori -se porneste motorul Daca merge, se da cate o bere la prieteni de bucurie ca a reusit operatiunea Daca nu merge, se iau la rand rudele pana la gradul IV ale rusului si apoi se verifica amanuntit aprinderea pentru a verifica daca au fost efectuate corect legaturile Atentie!!! Datorita montarii bobinelor clasice tip Dacia se pot folosi fise de bujie intregi. Avantajul aprinderii tranzistorizate cu LED: la reglarea avansului nu mai este nevoie de lampa de control, locul acesteia fiind luat chiar de LEDul aprinderii P.S. Daca ai vise eroice legate de CDI, senzori Hall s.a.m.d. ia legatura cu Baiazid si o sa iti zica el de ce a renuntat sa-si faca asa ceva cand avea nipru Mulrumesc!!!!!!!!!!! Dar de unde iau 2 aprinderi d-alea?Sint de dacie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pannoniachopper Postat Noiembrie 20, 2005 Share Postat Noiembrie 20, 2005 Se poate gasi la Tg. Mures. 250-300 de mii. Aprindere electronica (2 bucati), bobine de Dacie (tot 2 bucati) - 8000 de kilometri in sezonul asta fara nici o problema cu aprinderea... Deci - merita!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Noiembrie 20, 2005 Share Postat Noiembrie 20, 2005 se pot gasi la mai orice magazin de piese auto, nu doar la tg. mures (acolo sunt facute) si sunt mici (cam cat o cutie de chibrituri), rosii si cu un led verde Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Noiembrie 22, 2005 Share Postat Noiembrie 22, 2005 sa mori tu ,ca ai facut 8000mii de km cu combinatia aia? ca asha am si eu , da' n-am facut 1 km.... ciao! asta pt ca nu e inmatriculata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pannoniachopper Postat Noiembrie 22, 2005 Share Postat Noiembrie 22, 2005 Sa mori tu! Eu am facut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.