Jump to content

chopperman

Super Membru
  • Content Count

    1,273
  • Joined

  • Last visited

About chopperman

  • Rank
    Avansat

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Brasov
  • Carnet moto din
    2005
  • Motocicleta
    KTM 990 Adventure , MZ ETZ250
  • Club
    Sacalii 550 RC Teleorman

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    Dnepr MT 11 '92, Simson 425S, Suzuki VZ800, Yamaha TDM 850

Recent Profile Visitors

1,186 profile views
  1. Are cineva trusa asta de scule? E ok? https://www.louis.eu/artikel/carolus-92-pieces-socket-wrench-set-metric-5807-2092/50001339?list=c06012d51f699d2e1cc37c3b9b7746d5&filter_article_number=50001339
  2. E infundat supapa cu furtunul prin care arunca apa inainte.
  3. Greutatea tot pe acolo, caii cu 11 mai putin fata de 990 dupa 2012, rezervor mai mare cu 5 litri. Nu bate 990 la configuratia rezervoarelor. AT il are sus, la 990 e jos.
  4. Nu se stie dar nici nu ne-am dat interesul sa aflam. Parea ca nu se alimenteaza, sau nu are scanteie sau nu are compresie. Am verificat traseul de alimentare pana la carburi, pompa mergea, venea benzina dar pe evacuare nici macar nu mirosea.
  5. Planul era sa traversam Bulgaria si Turcia cu cele 4 motociclete pe platforma pana in Batumi. De acolo sa ne plimbam 7 zile in Georgia si Azerbaijam. Asa cum planul de acasa si cu cel din targ uneori nu prea se potrivesc, ne-am trezit cu 2 ore inainte de plecare ca nu mai avem planforma. Si suntem doar 3 din 4. Aia e, fmm veata. Am plecat in 3, KTM 990 Adventure incaltat cu TKCuri, neebuuniiieeee, Yamaha Supertenere 750 tot cu caramele, alta nebunie si KTM 990 Adventure incaltat 70/30. Eram pregatiti pentru 2000 km de drumuri proaste si ne-am trezit ca avem in fata 4500 km, majoritatea autostrada. Fmm veata again ☹ Ziua 1, 12.06.2019 Giurgiu – Tirgovishte (BG) 120 km Am plecat din Giurgiu pe la ora 19, cu nervi. S-a facut intuneric, a inceput furtuna, cu suvoaie pe sosea, ceva deosebit. Am gasit cazare, am mancat saci, ne-am racorit cu bere. Cand n-ai noroc, dai de cioburi si in pzda. Ziua 2, 13.06.2019 Tirgoviste – Gerede (TR) 900 km Se decreteaza. Diseara dormim la iurte, frumos, am vazut eu pe booking, salvez adresa ca pe Turcia greu cu datele pe roaming. Si dai si dai, trecem granita in Turcia, autostrada, frumos pe TKCuri, Insh’Allah. Cald, foarte cald. Alimentam, mai bagam o limonada si-o cafea, cald sa moara gibilan. Ne apropiem de Instanbul, 70 km autostrada cu 4 benzi pe sens, bara la bara, se merge cu 100, se mai si sta. Invatam de la localnici, mergem pe banda de urgenta. Motoretele fierb, mai ales mistetul meu portocaliu. Raman fara ambreiaj. Stiam ca pierd lichid dar mi-a fost lene sa schimb cilindrul receptor. Completez, dam gaz. Bosfor, WELCOME TO ASIA. Si gaz, si gaz. Oprim sa alimentam, bagam un whooper la Burger King. Apare un italian cu un BMW R100 vechi cu nevasta. Puteam sa jur ca e neamt. Si iar autostrada, frumos pe TKCuri. Ora 21:00 Ne apropiem de iurte, bag adresa pe gps, 45 km, iuuupi. Naufragiem intr-un sat de 20 case, vorbim limba gimnastica, ioc iurte. Hai inapoi. Ne cazam la primul hotel care ne iese in cale. Cam 10 euro de persoana. Mancam un kebab la pachet, somn. Ne-au crescut solzi pe cwr. Ziua 3, 14.06.2019 Gerede (TR) – Terme (TR) 470 km Drum expres, doua benzi pe sens separate, semafoare din cand in cand. Paisaj frumos, un rau mare in stanga, orezarii intre munti, cald. Ne incearca cateva ploi venite de nicaieri, luam costumele de ploaie, ne coacem. Gasim o autoservire, mancam chestii, musaca. Neamtul din Italia si el tot acolo. Merge in Rusia, nu se grabeste. Ne apropiem de un oras mare, Samsun. Inghesuiala, se lucreaza pe centura. Mistretul merge intrerupt, nu-i place cadura si mai ales benzina asta. Ne cazam in Terme pe malul Marii Negre. Neamtul din italia acolo si el, impreuna cu BMWul. Mancam, bem ceai. Luam cate o bere la camera care ne anesteziaza instant. Ziua 4, 15.06.2019 Terme (TR) – Ureki (GE) 520 km Ma trezesc, parca sunt batut cu scaunul ud. Breakfast, ceai, cafea, la drum. Avem de trecut o granita astazi. Superb drum. Drum pe coasta Marii Negre cu tuneluri multe, mergem intins, e frumos. Ma doare cwurul, e cald si bine. Suntem in vama. La turci e ok. La georgieni doamna vames e nefwtwta. Se uita cu lupa la taloane, intreaba de seria de sasiu la motociclete. O scotem la capat pana la urma, WELCOME TO GEORGIA. Au sunat anii ‘90 isi vor bisnitarii inapoi . Facem asigurare la motorete si ii dam bataie. Incepe ploaia, sunt 31 de grade si ploua. Clima este subtropicala, palmieri, leandri, bambus crescut in fata hotelului. Ne coacem ca homarii in costumele de ploaie. Drumuri bune, destul de aglomerat. Se depaseste haotic, cu flashuri si claxoane. Trecem de Batumi. Ne cazam in Ureki, dupa ce gasim vreo doua hoteluri pline, cu 3 euro de persoana. Deja e noapte. Iesim pe plaja, bem o bere. Facem baie si selfiuri in apa. Apare politia cu girofare, frumos. NO SWIMMING, ca e noapte. Hai sa mancam. Gasim carciuma potrivita, cu lume multa, muzica tare, CC Catch, Modern Talking, Sandra, tot ce trebuie, Costinesti, ‘90. Ringul de dans e plin de rusi. Mancam pui cu mujdei si smantana copt in vas de lut, bem o carafa de vin, anestezie. Talpa cizmei mele drepte nu mai vrea sa colaboreze, vrea sa plece. Pentru asta exista powertape. Ziua 5, 16.06.2019 Ureki (GE)- Ushgului (GE) 260 km Cald, plecam tarziu. Un porc cu coarne de cerb manca o pisica moarta in mijlocul asfaltului. Ba, nu vad bine? Sunt intr-un videoclip al lui Marilyn Manson? Neee, e doar Georgia. Porcii poarta legat de gat un triunghi format din niste bete, care le incadreaza capul, probabil sa nu intre in curtile gospodarului. O sa visez urat la noapte In Georgia toate animalele domestice stau pe sosea, in tuneluri si pe unde se mai simt ele bine. Vaci, cai, porci. Bivolitele dorm in santuri namoloase. E destul de straniu sa intri in tunel si sa gasesti vaci dormind la racoare. Incepem sa urcam. Drumul se virajeaza, mergem pe malul unui lac de acumulare urias. Langa sosea sunt apicultori cu stupi, multi stupi. Avem noroc, nu ne aliceste nici o albina. Drumul esta strajuit de versanti abrupti, brazdati de rauri inspumate alimentate de zapezile de pe varfuri. Iar ne ploua. De data asta e frig. Imi leg talpa cizmei cu soricei, asa e la adventure. In Mestia, alimentam, pornim spre Ushguli. Mai avem 45 km dintre care 15 km de offroad/forestier/noroi. Nu sunt dificultati, sunt vreo 7 locuri noroiase dar e piatra sub noroi. Cascade traverseaza drumul, mistretul rezista. Ajungem in Ushguli. Am perdut deja tocul la cizma. Site UNESCO, cea mai inalta localitate locuita neintrerupt din Europa, un sat superb, asezat pe fundul unei vai intre doi versanti inalti, cu un masiv al Caucazului, inzapezit, in spate. Ne-am cazat cu 20 euro toti trei. Am fost hraniti cu khachapuri, o placinta cu branza sau carne, niste vinete foarte bune, orez, sarmale ca pumnul dar inainte de toate am baut o chacha, o tuica de 50 de grade din struguri. Am baut vin, am fumat trabuc, a iesit luna plina. Am dormit ca pruncii pe saltele de lana foarte confortabile. Ziua 6, 17.06.2019 Ushguli (GE) – Ureki (GE) 260 km Ne-am trezit odihniti. Am vizitat Ushguli, am mancat micul dejun, am baut cafea sub versantii aia abrupti si verzi din Caucaz. Ne-am pus la drum. Prima oprire a fost in Mestia unde mi-am cumparat pantofi si am aruncat cizmele alea de cioperist la tomberon. Mi-am luat si sosete Am pornit la vale catre mare. Ne-am cazat in Ureki cu gandul sa plecam tot pe la pranz dupa o baie in mare, sa mai incarcam din baterii. Mersul fara o zi pauza la cateva zile e destul de obositor. Mancam la aceeasi terasa (Costinesti, mainile suuuussss!!), bem niste beri. Ziua 7, 18.06.2019 Ureki (GE) – Giresun(TR) 390 km Plecam la 12 ca magnatii, dupa ce am facut baie in mare, nisip negru antracit, frumos. Trecem granita fara probleme si o luam la pas. Se rup norii. La inceput timid, o bura de vara. Apoi incepe furtuna cu fulgere si tunete, apa de o palma pe sosea, tiruri care merg 100, masini care merg pe avarii si grindina. Ne separam. Ma bag sub un pod si astept 45 de minute sa se domoleasca ploaia. Ne regrupam intr-o benzinarie si ii dam gaz. Pana la Giresun ne relativ uscam. Vedem apoi la stiri ca au fost drumuri rupte, case luate, morti. In Giresun mancam cea mai buna shaworma ever. Ever. Ziua 8, 19.06.2019 Giresun(TR) – Bolu(TR) 670 km Plecam dimineata devreme, iar autostrada, boring. Ajungem in Bolu cu ploaie pe noi pe ultimii 40 km. Drumul national e inundat, avem noroc ca suntem pe autostrada. Cautam hotel. Ioc hotel. Intrebam un echipaj de politie. Va ducem noi, vine raspunsul. Mergem cu girofare pe centrul pietonal din Bolu. Nice. Teseklur ederim, my friend. Mancam miel la gratar intr-un restaurant cam creepy. Bun. Ziua 9, 20.06.2019 Bolu(TR) – Edirne (TR) 500 km Ne trezim dimineata in Bolu. Ploua. Iar. Ne echipam, pornim motoretele. 2 din 3, Yamaha nu-si doreste victoria astazi. Nici macar nu miroase a benzina la esapament. Ploua. O bagam sub o copertina a unei ciorbarii care nu deschisese inca. Verificam, facem, desfacem, nimic. Nu vrea. Vorbim la receptia hotelului de o platforma sa o ducem undeva. Ioc engleza. Desenam platforma cu motoreta pe ea. Ioc. Intalnim un turc care rupe engleza, vorbim, ii explicam. Omul da telefoane si sta cu noi 2 ore. Gasim platforma sa o duca pana la granita ci Bulgaria, de unde va fi preluata de un prieten cu alta platforma. Scump, dar de…. Necaz. Ne despartim. Plecam doua motoare catre Romania, al treilea pe platforma. Era deja pranzul. Plecam pe soare, fara ploaie . Oprim, mancam siskebab de miel la gratar. Delicios. La ora 20 suntem cazati in Edirne. Shaworma, narghile, ceai. O seara perfecta. Ziua 10, 21.06.2019 Edirne(TR) – Giurgiu(RO) 350 km Dimineata facem shoping in Edirne: dulciuri, cafea, suguk – carnat de vita minunat. Plecam pe la 11. Trecem in Bulgaria, cumparam rosii si facem un picnic intr-o poiana. Traversam Bulgaria fara emotii. Cald, foarte cald. Ajungem in vama, suntem claxonati de cele 10 masini care erau la coada pentru ca ne bagam in fata. WELCOME TO ROMANIA Ajungem fiecare acasa. Regretul ca nu am vazut Azerbaijanul ramane. Karma. THE END
  6. Cadru aluminiu 6061 construit manual, frane pe disc hidraulice Magura, dinam in butucul fata Shimano, furca hidraulica SR Suntour reglabila si blocabila, ghidon Ritchey aluminiu, pipa reglabila, tija ghidon Ritchey, schimbatoare Shimano Alfine, brate pedalier Shimano aluminiu, doua foi, butuc spate Shimano Alfine 8 viteze integrate, jante duble Mach, portbagaj usor. Are nevoie de o pereche de mansoane si revizie la butucul spate. Far fata spate pe led. 1700 lei negociabil Brasov 0772268461
  7. MZ ETZ 250 1981 Dacă ești în căutarea unei motociclete ieftine pe care sa o omori pe dealuri - nu ai găsit anunțul corect, caută o japoneză de cros ieftină. MZ ETZ 250 - motocicleta socialistă avangardista la vremea ei (frana hidraulica pe disc, instalație electrica pe 12V cu alternator de 220W, aprindere electronica, jante de aliaj, cutie de viteze in 5 trepte in anul de fabricație 1986) care după mai mult de 30 de ani inca respectă sloganul "A good German is a fast German ". In stare foarte buna, pornește la prima pedala, NU necesita mici reglaje fiindcă au fost făcute, e pregătită pentru drum lung și se văd pozele din 2018, am fost la întâlniri moto în Republica Moldova, Lepşa (Vrancea), Costești (HD). Îi place și pe serpentine și pe autostrada, consum 3,8-4 l/100 km. Acte și fiscal fără probleme. Motocicleta oferă și posibilitatea de a participa la evenimente de epocă fiindcă are peste 30 de ani de la fabricație și poate fi înscrisă ca Vehicul istoric (opțiunea cumparatorului) și poate participa la întâlnirile clubului mărcii MZ din România sau la Întrunirea de Comuniste și Atașe (opțiunea cumparatorului). Nu este stricacioasa dar in fiecare iarnă oferă plăcerea unui surubarit de intretinere - are totuși 30 de ani. Piese încă se găsesc la preț decent, există manual de service de fabrica și filme de service de fabrica precum și un forum dedicat, și important - la depanare nu se folosește ciocanul. Secretul longevității este calitatea fabricantului german MZ care a câștigat multiple competiții moto de renume și calitatea pieselor turnate în uzina MeGu Leipzig, făcută și asamblată de japonezi. O motocicleta care întoarce privirile la expoziții și întâlniri de epocă, încă se poate folosi la drum, și valoarea ei financiara ca motocicleta de colecție. Cauciucuri Metzeler uzura 10% Revizuita din roata in roata, rulmenti schimbati la roti FAG, rulmenti la jug schimbati, carburator refacut, aprindere electronica din fabrica, releu de incarcare schimbat cu electronic. Se vinde cu saua originala. Brasov 2800 lei 0772268461
  8. Motoreta este adusa de ocean, din Japonia in Canada intr-un container care a plutit, dupa furtuna din japonia, aia cu centrala nucleara. LE M-am inselat, astai-i alta.
  9. Am primit, multumesc. O sa printez doar ce ma intereseaza, adica totul despre 990.
  10. Salut, Vreau sa iau un F800 2013+. Aveti idee ce bube au? Am tot citit pe aici dar sunt pagini multe, modele diverse. Ps E la concurenta cu Triumph Tiger 800 XCx 2015+
×
×
  • Create New...