Lupu Postat Ianuarie 12, 2009 Share Postat Ianuarie 12, 2009 Asa cum o spune si numele topicului, vreau enduro din nou! sper sa aveti rabdare sa cititi si "doleantele" mele. Datele problemei: Anul trecut am reusit prin destul de multe eforturi (care au implicat si vanzarea mult-iubitei Honda VT) sa achizitionez un enduro-touring in persoana Yamahai XTZ660 Tenere pe care o detin si la aceasta data. Aveam in gand drumuri medii si lungi care sa nu ma oboseasca prea tare si in care sa nu fiu limitat de asfalt si de ce nu, iesiri mai elaborate pe drum forestier si campie mai putin valurita. Tenere-ul s-a dovedit intr-adevar motocicleta facuta special pentru asa ceva. In plus de asta, pe langa starea foarte buna in care se afla, m-au super-multumit si „optionalele” cu care este dotata din belsug. Ca sa trec la subiect, precizez ca in ultimul timp (ultimele 6-7 luni de fapt), nu am mai avut timp prea mult de motocicleta din princina slujbei (exceptie facand momentele cand nu a permis vremea). Lucrurile nu se vor schimba nici in urmatorul an, prin urmare o sa merg cu motocicleta cu precadere in weekend-uri si in vacante, deci de drumuri prea lungi nu o sa fie vorba anul asta si poate nici la anul (poate un Transfagarasan, un litoral si in rest doar urban si prin imprejurimi). Avand in vedele premisele instalate, m-am tot gandit si ras-gandit (deci nu razgandit ) sa fac o a doua achizitie in materie de moto-enduro, si anume ceva portocaliu produs de renumita fabrica din Mattighofen. Modelul la care m-am gandit si care s-ar incadra in finante este KTM LC4 enduro fabricat intre 1996 si 2000. De ce? In opinia mea personala deoarece: este usoara si manevrabila, destul de puternica pentru greutatea ei, merge si pe sosea daca nu vrei sa fii prea boier si nu faci mai mult de 70 – 80 de km fara pauza, poti cara si pasager si eventual si un pic de bagaje (dar un pic de tot). La ce vreau sa o folosesc : - 60% distractie prin oras (cat nu sunt la munca o sa mai am treaba colo-colo prin oras) si aici vreau: sa urc borduri fara sa ma gandesc prea mult, sa urc si sa cobor scari sau treceri greu accesible, si alte traznai; - 20% distractie in afara orasului: drumuri proaste de tot felul, paduri, dealuri, campuri, lanuri de grau si de porumb , livezi sa ma impuste lumea pe-acolo, etc; - 20% touring pe distante medii (maxim 300 km la un drum). La ce NU o sa o folosesc: - endureala dementa unde sa o abuzez din plin; - locuri si trasee de dificultate ridicata (unde un EXC 400 cu un pilot bun s-ar descurca cu brio, de exemplu); - drumuri mai lungi de 300 de km; - drumuri fara pauze la fiecare 50 – 80 de km. Acum, problema in sine: Este cunoscut faptul ca fiabilitatea KTM-ului se afla sub semnul intrebarii. Din cauza asta jumatate din prietenii care NU au KTM m-au descurajat total, in timp ce alta jumatate (tot asa, fara sa fie posesori de KTM) m-au incurajat total. Rugamintea mea este ca posesorii sau ex-posesorii de KTM si mai ales de LC4 sa imi impartaseasca parerea lor cu privire la aspectele mentionate mai sus. Sunt binevenite si sfaturile sau criticile constructive ale neposesorilor dar, repet, m-ar interesa mai degraba parerile posesorilor. Deci, rezumand – o iau sa ma dau in timpul liber si putin, vreau sa ma distrez bine, vreau si un pic de drum, nu o sa fac enduro heavy si nici touring cu ea. Mentionez ca pentru a realiza aceasta achizitie o sa fiu nevoit sa vand Tenere-ul deoarece sigur nu voi avea timp si de ea si in plus imi usurez efortul financiar. Deci iese din discutie faza ca o sa am si motor de "drum lung". Multumiri anticipate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arcgotic Postat Ianuarie 12, 2009 Share Postat Ianuarie 12, 2009 Ma numesc Dani si sunt KTMist am un lc4 sc620 enduro 1998, il am de 2 ani, nu am avut nici o problema cu el. Ulei, filtre si benzina. Are doar kick start, e foarte simplu construit si in afara de CDI nu are ce sa se strice la partea electrica sa nu mai porneasca. De pornit porneste si pe frigul acesta la a 4a pedala. Consum 5% afara, in oras mai mult. Poti lua ktm linistit. Salut! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Ianuarie 12, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 12, 2009 Ma numesc Dani si sunt KTMist am un lc4 sc620 enduro 1998, il am de 2 ani, nu am avut nici o problema cu el. Ulei, filtre si benzina. Are doar kick start, e foarte simplu construit si in afara de CDI nu are ce sa se strice la partea electrica sa nu mai porneasca. De pornit porneste si pe frigul acesta la a 4a pedala. Consum 5% afara, in oras mai mult. Poti lua ktm linistit. Salut! Multumesc de raspuns Dani. Da, stiu ca are kick. Am mers de cateva ori cu LC4 deci nu sunt chiar in totala necunostinta de cauza. Zici ca nu ai avut probleme? Atunci Doamne-ajuta si mai departe! Dar inseamna ca ai avut grija de ea. Eu tot aud de colvii sparte, pistoane sparte, supape indoite pe la KTM si ma tot gandesc care ar fi motivele? Motoarele sau proprietarii? Astept si alte pareri. Eventual cine stie ceva review-uri de LC4 pe undeva. M-am uitat pe Adv Rider dar cam subtire, doar ca vibreaza, ca are saua neconfortabila - asta stiu si eu. Multzam fain! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arcgotic Postat Ianuarie 12, 2009 Share Postat Ianuarie 12, 2009 Nu stiu unde ai auzit tu de rupturi si supape zburate, am 4 prieteni cu ktm si nici unul din ei nu a avut asa probleme. Daca schimbi uleiul la timp si nu ii rupi dintzii ca la tractor nu are de ce sa nu tina. Vad ca ai un Tenere, daca vrei (sa iasa soarele..) ne intalnim si facem schimb de motoare 2saptamani ca si eu sunt curios de Tenere. Si vezi atunci cum e KTM mai bine, de la firu' ierbii. Poate iasa un schimb, cine stie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Ianuarie 12, 2009 Share Postat Ianuarie 12, 2009 tztztz, ce face munca din om! DRZ-ul de 400 l-ai luat in considerare? nu e portocaliu dar parca se incadreaza in caietul de sarcini. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Ianuarie 13, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 13, 2009 tztztz, ce face munca din om! DRZ-ul de 400 l-ai luat in considerare? nu e portocaliu dar parca se incadreaza in caietul de sarcini. E mic pentru "gabaritul" meu DR-Zu si e si ceva mai scump. Plus ca ar trebui sa fie varianta E daca ar fii.... @arcgotic - am vazut la doi prieteni care si le tot futa mereu, dar cred ca neglijenta joaca un factor important aici; eu as vrea totusi sa daram "mitul fiabilitatii KTM-ului"; Nu mai vrea nici un posesor de KTM LC4 sa isi expuna parerea (avizata )?? Sau nu prea e vizibil topicul aici? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Ianuarie 13, 2009 Share Postat Ianuarie 13, 2009 (editat) eu am avut LC4 Adventure din 2004. Extraordinara din toate punctele de vedere si indestructibila. Chiar azi am vazut-o la noul proprietar - arata si merge impecabil in continuare dupa multe zeci de mii de km facuti in cele mai variate conditii (inclusiv rally raid). Incearca sa gasesti una dupa 2003/2004 poze din aventurile mele cu LC4 http://picasaweb.google.com/ionut73/PozeMotoAdventure# Editat Ianuarie 13, 2009 de ionut73 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Ianuarie 14, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 14, 2009 Multumesc @ionut73. Deci se pare ca deja sunt 2 comentarii favorabile. @arcgotic... mane, parca tu o vindeai pe-a ta la un moment dat? (asta toamna parca). P.S.: nu se mai termina iarna asta odata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cs-marius-b Postat Ianuarie 14, 2009 Share Postat Ianuarie 14, 2009 MAI CE AI PATIT TE-AI PLICTISIT DE TENERE? LUPU LASA CA O SA ITI TREACA AI UN MOTOR GROZAV,BARE DE PROTECTIE,SUPORT CUTI,CUNOSTI MOTORUL CE ITI MAI TREBUIE???????????? MARIUS B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Ianuarie 14, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 14, 2009 MAI CE AI PATIT TE-AI PLICTISIT DE TENERE? LUPU LASA CA O SA ITI TREACA AI UN MOTOR GROZAV,BARE DE PROTECTIE,SUPORT CUTI,CUNOSTI MOTORUL CE ITI MAI TREBUIE????????????MARIUS B. Nu m-am plictisit si intr-adevar motorul e super. De-asta e o decizie grea care trebuie gandita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cs-marius-b Postat Ianuarie 14, 2009 Share Postat Ianuarie 14, 2009 Nu m-am plictisit si intr-adevar motorul e super. De-asta e o decizie grea care trebuie gandita. SI PE MINE MA FRAMANTAT TREABA ASTA VREO 4 LUNI ,DAR MAM ADUNAT MINTILE SI NU IL MAI DAUUUUUUUUUUUU AM VRUT TRANSALP SAU SUPERTENERE,NU MAI VREAU,VREAU SA IL INGRIJESC PE TENERE SI SA IMI FAC TREABA CU EL.POI CAT TIMP NU MECANIZEZI LA EL ,NU FACI INVESTITI NU VAD DE CE LAS DA, LUNA ASTA I IAU PLACUTE DE FRANA SI BUJI,LUNA VIITOARE UN FILTRU K&N[DE AER] DUPA ACEA URMEAZA UN CRAHS-BAR MARIUS B. Y LOVE TENERE..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arcgotic Postat Ianuarie 14, 2009 Share Postat Ianuarie 14, 2009 Da, vreau sa il vand, sa iau ceva mai spre turing Pasarici in cap, asta am Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Ianuarie 28, 2009 Share Postat Ianuarie 28, 2009 Nu m-am plictisit si intr-adevar motorul e super. De-asta e o decizie grea care trebuie gandita. "a inebunit LUPU" cum sa vinzi tnr, eu vreau sa vind dr-ul sa-mi iau tnr, si tu ai luato razna? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Ianuarie 28, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 28, 2009 (editat) "a inebunit LUPU" cum sa vinzi tnr, eu vreau sa vind dr-ul sa-mi iau tnr, si tu ai luato razna? Gata mai Pedro, am impacat si capra si varza cat de cat. Nu mai vand Tenereu' ca mi-am luat un DR pe langa... asa mai pentru coclauri. L.E.: deci topicul se poate inchide. Editat Ianuarie 28, 2009 de Lupu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cs-marius-b Postat Ianuarie 28, 2009 Share Postat Ianuarie 28, 2009 (editat) Gata mai Pedro, am impacat si capra si varza cat de cat. Nu mai vand Tenereu' ca mi-am luat un DR pe langa... asa mai pentru coclauri. L.E.: deci topicul se poate inchide. MAI LUPU BINE AI FACUT CA NU AI VANDUT TNR.CE DR AI LOAT CEL DE 350? HAI CA MAI FACUT CURIOS.SI EU AM VRUT SA IAU UN MOTO PE PADURE SI IN SPECIAL PT OF DAR AM PREFERAT SA MAI IAU CEVA LA TENERE. MARIUS B. Editat Ianuarie 28, 2009 de cs-marius-b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Ianuarie 28, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 28, 2009 MAI LUPU BINE AI FACUT CA NU AI VANDUT TNR.CE DR AI LOAT CEL DE 350?HAI CA MAI FACUT CURIOS.SI EU AM VRUT SA IAU UN MOTO PE PADURE SI IN SPECIAL PT OF DAR AM PREFERAT SA MAI IAU CEVA LA TENERE. MARIUS B. Era bun un DR 350 ca se preteaza foarte bine pe offroad nepretentios. Eu insa mi-am luat un DR 650 R, ceva mai grea ca 350-u dar mai usoara si mult mai putin "casanta" ca Tenere-ul. Dai cu ea si n-are nimic. Bine ca mi-ati bagat mintile in cap sa nu il vand! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Ianuarie 29, 2009 Share Postat Ianuarie 29, 2009 Era bun un DR 350 ca se preteaza foarte bine pe offroad nepretentios. Eu insa mi-am luat un DR 650 R, ceva mai grea ca 350-u dar mai usoara si mult mai putin "casanta" ca Tenere-ul. Dai cu ea si n-are nimic. Bine ca mi-ati bagat mintile in cap sa nu il vand! devii si tu un "colectionar" de mobre... nu o sa mai lasi niciuna sa plece si o sa tot aduni Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Ianuarie 30, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 30, 2009 devii si tu un "colectionar" de mobre... nu o sa mai lasi niciuna sa plece si o sa tot aduni Ma io asa sper, sanatosi sa fim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
toasted Postat Februarie 1, 2009 Share Postat Februarie 1, 2009 XT 600 ...sa fie la colectie ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Februarie 1, 2009 Autor Share Postat Februarie 1, 2009 XT 600 ...sa fie la colectie ) Stai sa mai fie si niste bani la colectie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
badogistu Postat Februarie 4, 2009 Share Postat Februarie 4, 2009 Si cica ai DR ? Ia zi tot , ce parere ti-a facut fata de Tenere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Februarie 5, 2009 Autor Share Postat Februarie 5, 2009 (editat) Si cica ai DR ? Ia zi tot , ce parere ti-a facut fata de Tenere Fata de Tenere e simtitor mai usoara, are explozia de putere specifica Suzuki inca din ture mici-medii, ciclistica mai sport-oriented (adica nu e asa balenoasa ca Tenere dar in detrimentul confortului), cu pinioanele standard tine croaziera 120 fara probleme (4500 rpm), are si vana de depasiri, e destul de catzaratoare la greutatea ei (fiindca e vanoasa), nu are piese casante/fragile/expuse ca Tenereul, are consum bun, ce sa mai... un allrounder cu puternice veleitati de offroad - adica nu faci ce faci cu un EXC dar poti sa te incumeti la rampe medii, sarituri medii, transee de namoale, etc etc. Ce e mai naspa fata de Tenere: plafoneaza peste 5000-5500 rpm (Tenereu trage relativ constant pana spre 6500 si chiar 7000 unde are limitare; deh 5 supape pe cilindru); Tenere-ul e incomparabil mai comoda (veleitatile de touring isi spun cuvantul), are pozitia mai relaxata, etc; Tenere-ul are mult mai mult spatiu de carat (iarasi calitatile de touring); Tenereul are racire pe apa extrem de eficienta (exagerat as spune). In fine, desi sunt cam in aceeasi categorie (enduro-touring), DR-ul e situat exact la limita de enduro cu riscul de a trece afara din categorie (spre enduro pur) iar Tenere-ul e situat mai spre touring dar totusi fara sa piarda din capabilitatile offroad specifice categoriei; prin urmare au scopuri destul de diferite... L.E.: am uitat de vibratii - DR-u are destul (nici cum are KTM-ul totusi) iar Tenere-ul aproape deloc. Editat Februarie 5, 2009 de Lupu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.