Aleko Postat Ianuarie 30, 2009 Share Postat Ianuarie 30, 2009 pai se prezinta bine motorul asta. Spor la mesterit la toata lumea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Niku Chopper Postat Ianuarie 30, 2009 Share Postat Ianuarie 30, 2009 (editat) ..uite ca ieri n-am stat degeaba, in 4 ore am facut motorul "praf", apoi am cazut pe ganduri ..trebe sa iau iar legatura cu dany... pana atunci salut! nu aveam cu ce sa scot pinionul de pe axul cu came si vad aku in poze k tu l-ai scos cu tot cu ax. prin ce metoda l-ai scos? k vreau sa fac acelasi lucru, tot ceva presa ai folosit? ms! Editat Ianuarie 30, 2009 de Niku Chopper Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Ianuarie 30, 2009 Share Postat Ianuarie 30, 2009 ..uite ca ieri n-am stat degeaba, in 4 ore am facut motorul "praf", apoi am cazut pe ganduri ..trebe sa iau iar legatura cu dany... pana atunci nea cristi ce-ai bagat in el apa in loc de ulei de-i asa "rujinit"?!>? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Ianuarie 30, 2009 Share Postat Ianuarie 30, 2009 ...prin ce metoda l-ai scos... ..am incercat cu o presa cu 3 gheare, dar flamba pinionul, am renuntat si l-am scos cu totul. Desfaci cele 4 suruburi de la carcasa rulmentului si iese cu totul.. nea cristi ce-ai bagat in el apa in loc de ulei de-i asa "rujinit"?!>? Asa-i este ruginit mai peste tot, culmea este ca aproape toate piesele sunt noi! Este al doilea motor, luat pt piese scimb, am mai scris tot in acest topic... Reparatie de cacao, facuta de cel ce a avut motorul (un mos), se pare ca a stat ani multi, abandonat in ploi si zapezi pana l-a luat cel ce m-i l-a vandut Nu-i problema, v-a iesii o mandrete de motor , mi-am facut o provizie de tuica, asa ca pa'n la primavara am de lucru in camara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Ianuarie 30, 2009 Share Postat Ianuarie 30, 2009 [quote name='cristi 57' date='Jan 30 2009, 11:51 PM' post='1677390 l, mi-am facut o provizie de tuica, asa ca pa'n la primavara am de lucru in camara Te-ai lasat de DUDE?, sa nu intepenesti in camara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Ianuarie 30, 2009 Share Postat Ianuarie 30, 2009 ...Te-ai lasat de DUDE?, sa nu intepenesti in camara ..mai sunt ceva bucati de slana afumata s-un cos cu ceapa, cica ar ajuta la intepeneala! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Niku Chopper Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 (editat) ..mai sunt ceva bucati de slana afumata s-un cos cu ceapa, cica ar ajuta la intepeneala! nipru inca nu am desfacut niciodata, dar cu simsonul m-am descurcat prima data, aku il stiu pe de rost. deci, bielele is pe cuzineti la nipru, pe capete arborele are tot rulmenti nu? iese si arborele cu tot cu capacul din fata? Editat Ianuarie 31, 2009 de Niku Chopper Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 Salut. Iese si arborele, dar intii demontezi bielele de pe arbore. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Niku Chopper Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 am rezolvat problema asta, ms baieti! am scos axul cu came si rulmentul din fata are un sunet infernal ba chiar si agata(deci ala facea zgomotul de care ma plangeam in toamna)aku problema e alta, totusi cum scot pinionul de pe ax sa pot schimba rulmentul?(am auzit de multe pinioane crapate) alta problema e k am fost curios sa desfac tot motorul sa stiu clar ce am prin el, eram curios de starea rulmentilor de pe arbore am desfacut bielele, am invartit arborele si l-am tot miscat, rulmentii suna ok si nu au joc(poate ceva nesemnificativ in partea din spate), deci am hotarat sa nu-l mai desfac aku vreau sa-l montez la loc si nu am fost atent la demontarea bielelor(gaurile pt suruburi nu sunt chiar pe mijloc si nu mai stiu in ce pozitie vin montate) bag si o mica schita sa ma puteti ajuta. deci intrebarile sunt:cum scot pinonul de pe axul cu came? si cum vin montate bielele? cu partea mai lunga(de exemplu)spre ce? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lau dnepr Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 biele vin cu partea mai pronuntata pe partea stanga catre fata iar pe partea dreapta catre spatele motocicletei asa stiu eu.sa nu gresesti ordinea ca va fi jale . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Februarie 1, 2009 Share Postat Februarie 1, 2009 ...totusi cum scot pinionul de pe ax sa pot schimba rulmentul?(am auzit de multe pinioane crapate)... si nu am fost atent la demontarea bielelor(gaurile pt suruburi nu sunt chiar pe mijloc si nu mai stiu in ce pozitie vin montate).... ...bine era sa-ti faci semne , acum puneti logica la contributie... N-ai cum sa gresesti, uitate atent, pune biela si intr-un fel si altul, ai sa intelegi rapid cum trebe pusa corect. Daca o montezi invers nu se v-a aseza (centra) bine pe piston. vezi sa nu amesteci capacele bielelor intre ele. Pinionul axei ciu came se scoate cu presa mare(cu roata) asezat pe doua cale. Se mai poate scoate si la cald cu un brener autogen. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Niku Chopper Postat Februarie 1, 2009 Share Postat Februarie 1, 2009 ...bine era sa-ti faci semne , acum puneti logica la contributie... N-ai cum sa gresesti, uitate atent, pune biela si intr-un fel si altul, ai sa intelegi rapid cum trebe pusa corect. Daca o montezi invers nu se v-a aseza (centra) bine pe piston. vezi sa nu amesteci capacele bielelor intre ele.Pinionul axei ciu came se scoate cu presa mare(cu roata) asezat pe doua cale. Se mai poate scoate si la cald cu un brener autogen. asta cu semnele am regretat-o, pe pistonane am scris cu markeru si pe unele piese(da pe astea le-am ratat) le-am incercat in ambele poziitii aseara si am cam inteles cum vin, dar vreau sa am si o siguranta k am ales bine. deci e bine cum a scris Iau Dnepr? ms si tie Iau dnepr! in legatura cu axul cu came se pare k am cam bulito, nu stiu prea stiu lume cu prese prin orash, e un oras tare marunt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bn13hor Postat Februarie 1, 2009 Share Postat Februarie 1, 2009 in legatura cu axul cu came se pare k am cam bulito, nu stiu prea stiu lume cu prese prin orash, e un oras tare marunt. [/ orice atelier auto dispune de o presa hidraulica cu 10 ron ai rezolvat problema Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bubaq Postat Februarie 1, 2009 Share Postat Februarie 1, 2009 (editat) am rezolvat problema asta, ms baieti! am scos axul cu came si rulmentul din fata are un sunet infernal ba chiar si agata(deci ala facea zgomotul de care ma plangeam in toamna)aku problema e alta, totusi cum scot pinionul de pe ax sa pot schimba rulmentul?(am auzit de multe pinioane crapate) alta problema e k am fost curios sa desfac tot motorul sa stiu clar ce am prin el, eram curios de starea rulmentilor de pe arbore am desfacut bielele, am invartit arborele si l-am tot miscat, rulmentii suna ok si nu au joc(poate ceva nesemnificativ in partea din spate), deci am hotarat sa nu-l mai desfac aku vreau sa-l montez la loc si nu am fost atent la demontarea bielelor(gaurile pt suruburi nu sunt chiar pe mijloc si nu mai stiu in ce pozitie vin montate) bag si o mica schita sa ma puteti ajuta. deci intrebarile sunt:cum scot pinonul de pe axul cu came? si cum vin montate bielele? cu partea mai lunga(de exemplu)spre ce? Pentru ca pinionul ala sa nu se miste de capul lui atunci cand axa se invarte, mai ales ca pozitia pinionului este foarte importanta, exista o pana semicirculara, ca sa scoti pinionul trebuie sa scoti prima oara aceasta pana. Daca deja ai facut acest lucru inseamna ca pinionul e intepenit pe axa cu came, din pacate la mine asa a fost - s-a intamplat pt ca dupa prelucrarea axei a ramas ceva span care a facut imposibila scoaterea pinionului de pe axa, incearca cu presiune, axa cedeaza prima, daca se strica o schimbi si asta e. Bielele vin cu partea efilata inspre fata. Daca tot ai desfacut eu as inlocui cuzinetii si rulmentii.... de la vibrochen si de la axa cu came.. sint ieftini. ps. cand montezi ai grija sa pui pana aia bine la loc, e posibil sa sara si dupa aia e distractie tot timingul motorului e aiurea, sint sigur ca se poate strica motorul de la pana aia. Editat Februarie 1, 2009 de bubaq Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Februarie 1, 2009 Share Postat Februarie 1, 2009 Salut. Pentru Niku Chopper. Daca nu gasesti presa, si vrei sa scoti cu orice risc pinionul, improvizeaza ceva. Doua tevi cu diametre diferite si o lampa de gaz s-au benzina. O teava cu diametrul interior mai mare in care sa intre axa (partea cu camele) si sa se sprijine in pinion. O teava cu diametrul interior mai mic, care sa intre pe axul in care intra avansul centrifugal si care sa se sprijine in axa unde este diferenta aia de diametre. ( 11mm axul in care intra avansul centrifugal si 16mm pe care intra simeringul de la capacul mic) Bagi axa cu camele in teava mare, pinionul se sprijina pe teava, incalzesti usor cu lampa zona in care se imbuca axa cu pinionul cu "buba", bagi teava mica pe axul centrifugalului, "frigi" un ciocan "scurt si puternic" in tevusoara si vezi ce s-a intimplat. Ai grija, daca nu le ai cu "ciocanul" (cheama unul mai in virsta), s-ar putea sa strimbi axul ala. Asa ca fii stapin pe situatie si da-i bataie. (Poate intra vreunul peste mine sa-mi spuna ca lucrarea asta trebuie facuta la un SEVICE autorizat). Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Niku Chopper Postat Februarie 1, 2009 Share Postat Februarie 1, 2009 (editat) salut! va multumesc tuturor pt ajutor! se pare k voi incerca varianta data de @Rocknroll( Nea Victor daca am inteles bine), deocamdata este singura mea posibilitate intodeauna mi-au placut metodele si explicatiile Dv, asa simple cum sunt mi se par foarte calculate. @bubag, este prima data cand aud de scosul unei pene inainte de depresare, trebuie sa ma uit mai atent ce este akolo.mi se pare putin ciudat! asta vreau sa fac pana la urma sa schimb toti rulmentii desi sunt ok, insa nush cat sunt de ieftini. vreau sa bag SKF, te referi k sunt ieftini cei rusesti?calitatea cum e? cuzinetii arata super ok si nici nu aveau pic de joc... ms! si akum regret ca nu am reusit sa ajung la 7 scari sa va cunosc pe multi din voi! cateva poze cu nipra aproape gata Editat Februarie 1, 2009 de Niku Chopper Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Februarie 1, 2009 Share Postat Februarie 1, 2009 ... dar vreau sa am si o siguranta k am ales bine... ..astea te ajuta? ..@bubag, este prima data cand aud de scosul unei pene inainte de depresare.. ..a gresit, nu te-ai prins Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Februarie 1, 2009 Share Postat Februarie 1, 2009 Salut. Cristi, da' motorul ala de l-ai cumparat a avut in baie "alte fluide" decit ulei? Ia-o ca o gluma, contra acelor pete de rugina care mai apar din cauza stationarii timp indelungat (diferente de temperatura si automat condens, care adera foarte bine pe piesele din otel/fier= rugina) a motocicletei este bine ca macar sa fie date citeva pedale ptr. a misca/unge componentele din interiorul motorului. O data pe luna este suficient. Asta in cazul in care nu poate fi pornit motorul. Niku, cred ca din pozele lui Cristi te-ai lamurit cu pozitia bielelor ( si a capului mare al bielelor, sa fii atent la polizari) la montatul pe arborele cotit. Nu este tirziu sa ne intilnim anul asta pe undeva. Important este sa vrem sa ne intilnim. Vis-a-vis de ce spune Bubaq despre pana, este posibil ca la el la axa cu came cei care au avut motocicleta inainte sa fi avut probleme cu pana de la pinion si au fost nevoiti sa modifice forma canalului si a penei. Degeaba nu a postat el, ceva este la mijloc, ne va lamuri el odata. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bubaq Postat Februarie 1, 2009 Share Postat Februarie 1, 2009 asa e am gresit, si cu sensul bielelor cred ca am gresit, una e spre spate una e spre fata, imi aduc fag aminte de asta, am facut operatiunea acum 2 ani, scuze. sensul bielelor il gasesti in manual. am folosit rulmenti rusesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Februarie 1, 2009 Share Postat Februarie 1, 2009 ...bielele se monteaza in asa fel incat distantza axiala intre ele sa fie cat mai mica....Daca tot le-ai dat jos , cantareste-le si vezi ce diferentze sunt intre ele....poti sa le egalizezi masele lustruind pe unde se poate(eu am avut una de 125 de grame si alta de 147...).E bine sa nu incurci stanga cu drepta , si in nici un caz capacele intre ele... Vezi la bavuri la maginea capacelor, si a bilelelor , pe suprafetele plane de asezare , ca daca le lovesti chiar si foarte putin , n-o sa le mai poti inchide!Nu schimba pozitia cuzinetilor!Foloseste saibe de otel sub capul suruburilor, si splinturi... Arborele se scoate cu bielele pe el, si la fel se si monteaza.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Februarie 1, 2009 Share Postat Februarie 1, 2009 ...motorul ala de l-ai cumparat a avut in baie "alte fluide" decit ulei? ... Asa-i, partea proasta este ca-i atinsa de rugina si oglinda cilindrilor in partea inferioara(sub zona de lucru a secmentilor), stau pe ganduri daca sa-i schimb sau nu, ori sa incerc o alezare, teoretic ar merge pt ca se poate repara ulterior in doua ore prin inlocuire de cilindrii. Motorul a zacut multi ani, are totul aproape nou, m-am bucurat cand l-am luat dar acum vad ca sunt ceva probleme...Initial am vrut sa nu umblu in el, ma gandeam sa-l pun asa si sa ma dau cu el, apoi vedeam ce-i de facut. Insa starea cutiei si a grupului m-au facut sa-l demontez. Au fos prost asamblate, am gasit jocuri de te durea capul, pinioanele din cutie desaxate, puse alandala... Mai v-bim, si numai bine! ...Arborele se scoate cu bielele pe el, si la fel se si monteaza.... ... si eu m-am chinuit sa le pun dupa montarea vilbrochenului! Am incercat si cu el asamblat, n-am reusit imediat si n-am mai insistat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Februarie 1, 2009 Share Postat Februarie 1, 2009 si eu la Ural stiam ca merge, logic ca da, la Nipru nici eu nu am insistat. Problema e ca daca il instalezi neasamblat e greu sa faci calumea strangerea bielei, si e si mai riscant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Niku Chopper Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 (editat) va multumesc mult tuturor! imi sunteti de mare ajutor de fiecare data. @drobu, saibele de otel de care zici, sa le pun sub capetele suruburilor sau sub piulite? e bai mare k am demontat bielele fara arobore? m-am hotarat sa nici nu mai scot arborele fiindca nu am bani de rulmenti si nici nu voi avea prea curand, k sunt in ceva incurcatura. oricum rulmentii nu au joc deloc si nici un sunet anormal... la axul cu came ii schimb k unul este praf, apropo are cineva de vanzare niste pinioane de distributie, intr-o stare cat de cat la un pret subtirel?(vreau sa ajung la bikes on ice in 20-22) multumesc! Editat Februarie 2, 2009 de Niku Chopper Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 va multumesc mult tuturor! imi sunteti de mare ajutor de fiecare data. @drobu, saibele de otel de care zici, sa le pun sub capetele suruburilor sau sub piulite? e bai mare k am demontat bielele fara arobore? m-am hotarat sa nici nu mai scot arborele fiindca nu am bani de rulmenti si nici nu voi avea prea curand, k sunt in ceva incurcatura. oricum rulmentii nu au joc deloc si nici un sunet anormal... la axul cu came ii schimb k unul este praf, apropo are cineva de vanzare niste pinioane de distributie, intr-o stare cat de cat la un pret subtirel?(vreau sa ajung la bikes on ice in 20-22) multumesc! ...saibe sub piulitze,,,,scuze... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 ...saibe sub piulitze,,,,scuze... ..sau piulite peste saibe.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.