moshulik Postat Februarie 16, 2009 Share Postat Februarie 16, 2009 Elementul elastic al claxonului, "arcul" este de fapt partea de tabla de otel din fata, de care este lipit si electromagnetul mobil. Asta este in aceeasi bobina ca si electromagnetul fix - adica un alt cilindru de fier. Claxoanele nu au magnet permanent, cele doua miezuri de fier incep sa se atraga cand e pus curent pe bobina. Bobina are un capat legat la masa, iar celalalt la un contact elastic platinat actionat mecanic chiar de corpul metalic atasat la membrana - foarte rigida, de-aia pare sa nu aiba parti mobile claxonul. E... in general incinta este capsulata si coroziunea nu intervine in claxon. Problema principala este ca acel contact platinat functioneaza permanent in regim de "scantei", deci platina aia se consuma, dupa care se oxideaza, incat pe pozitia inchis nu mai permite stabilirea unui amperaj suficient in electromagnet incat sa traga de membrana. Deci daca ar mai fi platina pe contacte, atunci nu s-ar oxida, ca doar de-aia e platina . O solutie de divertisment este sa bagi niste spray wd40 in claxon, in interior, prin gaura ramasa dupa ce scoti surubul de reglaj. Surubul ala impinge o lamela semi-elastica de pe platina fixa din contact (platina mobila fiind cea actionata de corpul membranei). Grija mare la actionarea acelui surub - o tensiune mecanica prea mare in lamela ar putea sa nu poata depasi forta electromagnetica si bobina sa ramana cuplata in curent continuu si sa iasa fum in 3 secunde. In regim tranzitoriu-oscilant claxonul oricum papa mult curent, dar in regim continuu, cei 3-4 ohmi ai bobinajului ar trebui sa disipe 40 de watti. priceless . Apoi, daca il desfaci, freci platina, dar nu mai e platina, e otzel, care va oxida destul de rapid. Asta daca vei putea sa-l ambutizezi cum trebuie la loc, din patent, incat sa ramana etans la aer (si vapori de apa corozivi din atmosfera). Argumentele de mai sus si pretul unui claxon duc la concluzia - ia altul . Cred ca iti dai seama de unde stiu toate detaliile despre structura si functionarea unui claxon, nu ? ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
balaur_u Postat Februarie 17, 2009 Autor Share Postat Februarie 17, 2009 Elementul elastic al claxonului, "arcul" este de fapt partea de tabla de otel din fata, de care este lipit si electromagnetul mobil. Asta este in aceeasi bobina ca si electromagnetul fix - adica un alt cilindru de fier. Claxoanele nu au magnet permanent, cele doua miezuri de fier incep sa se atraga cand e pus curent pe bobina. Bobina are un capat legat la masa, iar celalalt la un contact elastic platinat actionat mecanic chiar de corpul metalic atasat la membrana - foarte rigida, de-aia pare sa nu aiba parti mobile claxonul. E... in general incinta este capsulata si coroziunea nu intervine in claxon. Problema principala este ca acel contact platinat functioneaza permanent in regim de "scantei", deci platina aia se consuma, dupa care se oxideaza, incat pe pozitia inchis nu mai permite stabilirea unui amperaj suficient in electromagnet incat sa traga de membrana. Deci daca ar mai fi platina pe contacte, atunci nu s-ar oxida, ca doar de-aia e platina . O solutie de divertisment este sa bagi niste spray wd40 in claxon, in interior, prin gaura ramasa dupa ce scoti surubul de reglaj. Surubul ala impinge o lamela semi-elastica de pe platina fixa din contact (platina mobila fiind cea actionata de corpul membranei). Grija mare la actionarea acelui surub - o tensiune mecanica prea mare in lamela ar putea sa nu poata depasi forta electromagnetica si bobina sa ramana cuplata in curent continuu si sa iasa fum in 3 secunde. In regim tranzitoriu-oscilant claxonul oricum papa mult curent, dar in regim continuu, cei 3-4 ohmi ai bobinajului ar trebui sa disipe 40 de watti. priceless . Apoi, daca il desfaci, freci platina, dar nu mai e platina, e otzel, care va oxida destul de rapid. Asta daca vei putea sa-l ambutizezi cum trebuie la loc, din patent, incat sa ramana etans la aer (si vapori de apa corozivi din atmosfera). Argumentele de mai sus si pretul unui claxon duc la concluzia - ia altul . Cred ca iti dai seama de unde stiu toate detaliile despre structura si functionarea unui claxon, nu ? ) Salutare, Multumesc de explicatia detaliata, dar cu toate acestea nu stiu de ce dar ma tot gandesc la principiul soneriei de la usa pe care am invatat-o la scoala, ceea ce nu cred ca e cazul:), sau da?(aia facea zgomot daca o miscai...) N-am claxonul aici, asa ca nu am imaginea lui proaspata, dar parca nu-mi amintesc sa fi fost un surub de reglaj, pe unde sa bag spray. S-ar putea sa ma insel, ca mai nou uit tot felul de chestii:) Cand o sa am claxonul in fata, o sa ma uit...mi se pare plauzibila si situatia cu oxidarea intrerupatorului de la maner. PS: sa inteleg ca ai desfacut unul, de ai aflat? eu sper sa-l repar fara sa-l desfac de tot:), daca nu imi pun o goarna, cum zic baietii ca vor sa-si faca upgarde... Parerea mea este ca daca eram intr-o tara civilizata, problema asta nici nu trebuia dezbatuta asa de mult: pentru ca nu era nevoie de claxon.) Multumesc de sfat. Numai bine, Laurentiu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ViorelX Postat Februarie 20, 2009 Share Postat Februarie 20, 2009 Asa stiu si eu ca functioneaza un claxon, cum descrie si mosulica. Asa e si claxonul vechiului meu IJ, pe care l-am desfacut si reglat de nenumarate ori. Credeam insa ca claxoanele motocicletelor mai moderne nu mai au ruptor platinat, ci sunt actionate electronic. Eu, dupa ce m-am saturat sa reglez de atatea ori claxonul, am strans surubul de reglaj la maxim, ca sa nu se mai intrerupa contactul niciodata si am facut un vibrator electronic cu circuit 555, care preia rolul ruptorului mecanic. Am reglat frecventa de oscilatie aproape de frecventa de rezonanta a claxonului. Problema e ca frecventa nu-i stabila si rar suna bine. Trebuie perfectionat, astfel incat oscilatorul sa se ajusteze mereu la frecventa de rezonanta a claxonului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Februarie 21, 2009 Share Postat Februarie 21, 2009 salutaredaca tot e vorba de claxoane pe aici stie careva de unde pot sa-mi cumpar un claxon care sa se auda ceva mai tare? daca exista asa ceva..din auzite cica ar fi dar n-am idee de unde sa cumpar numai bine la magazinele de rabe si tractoare autohtone sunt goarne electrice . Parca au o mica pompita care face presiune intro mica butelie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
balaur_u Postat Februarie 24, 2009 Autor Share Postat Februarie 24, 2009 Asa stiu si eu ca functioneaza un claxon, cum descrie si mosulica. Asa e si claxonul vechiului meu IJ, pe care l-am desfacut si reglat de nenumarate ori. Credeam insa ca claxoanele motocicletelor mai moderne nu mai au ruptor platinat, ci sunt actionate electronic. Eu, dupa ce m-am saturat sa reglez de atatea ori claxonul, am strans surubul de reglaj la maxim, ca sa nu se mai intrerupa contactul niciodata si am facut un vibrator electronic cu circuit 555, care preia rolul ruptorului mecanic. Am reglat frecventa de oscilatie aproape de frecventa de rezonanta a claxonului. Problema e ca frecventa nu-i stabila si rar suna bine. Trebuie perfectionat, astfel incat oscilatorul sa se ajusteze mereu la frecventa de rezonanta a claxonului. Salut, Din cate am vazut cu 555 si cu un difuzor mic poti face claxon, fara a mai folosi claxonul vechi... acum nu stiu cat de puternic e TIT-ul produs... Numai bine, Laurentiu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andu_wasup Postat Februarie 24, 2009 Share Postat Februarie 24, 2009 Mai fratilor gasiti claxoane la orice dugheana cu piese auto.Tot de 12V sunt si alea.Pana si prinderile sunt in general asemanatoare. Daca vreti,gasiti si pe louis la preturi ok. vreti ceva mai tare?gasiti gornitze d-alea rosii-melc care URLA mai tare decat claxoanele normale. de asemenea si pe astea le gasiti in magazine auto/vitan(pt bucuresti)/selgros(2 buc-25 de lei)/metro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.