CZU Postat Decembrie 14, 2005 Share Postat Decembrie 14, 2005 (editat) Salut! Am citit ca s-au montat cu succes pe Nipru pistoane de Oltcit. Sunt foarte curios cum s-a procedat si ce modificari au fost necesare. Distanta de la bolt la bombeul pistonului este mai mare la Oltcit decat la pistoanul original de Nipru si ce este mai interesant este ca supapele sunt rotite cu 90grd fata de bolt spre deosebire de Nipru unde vin pe aceeasi parte cu gaurile boltului. Deci daca s-au pus pistoane de Oltcit pe bielele de Nipru supapele nu mai vin in locurile special aplatisate ale pistonului. Boltul are la Oltcit 22mm iar la Nipru 21mm (lungimea este aceeasi iar grosimea: 2.5mm la Nipru si 2mm la Oltcit). Am inteles de la Manuel ca el a pus pistoane de Oltcit 12TRS si a realizat compresie ~ 9. Manuel poate ne spui si noua cum ai facut deoarece pistoanele de Oltcit au o scobiture in ele si ies mai mult din cauza dilerentei de lungime intre distanta bolt cap piston. Ai jonglat din lungimea camasii cilindrului? Alt lucru pe care l-am observat este ca pistoanele de Oltcit sunt mult mai groase si mai grele decat pistoanele normale si bombate de Nipru. Cilindrul original de Oltcit este turnat din fonta si ar o lungime de 122,5mm fata de cilindrul de 134mm la Nipru (cursa la Oltcit 12TRS este de 65,6mm iar la Nipru 68mm) Bafta! Editat Decembrie 14, 2005 de CZU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Decembrie 14, 2005 Share Postat Decembrie 14, 2005 (editat) Salut! Am citit ca s-au montat cu succes pe Nipru pistoane de Oltcit. Sunt foarte curios cum s-a procedat si ce modificari au fost necesare. Distanta de la bolt la bombeul pistonului este mai mare la Oltcit decat la pistoanul original de Nipru si ce este mai interesant este ca supapele sunt rotite cu 90grd fata de bolt spre deosebire de Nipru unde vin pe aceeasi parte cu gaurile boltului. Deci daca s-au pus pistoane de Oltcit pe bielele de Nipru supapele nu mai vin in locurile special aplatisate ale pistonului. Boltul are la Oltcit 22mm iar la Nipru 21mm (lungimea este aceeasi iar grosimea: 2.5mm la Nipru si 2mm la Oltcit). Am inteles de la Manuel ca el a pus pistoane de Oltcit 12TRS si a realizat compresie ~ 9. Manuel poate ne spui si noua cum ai facut deoarece pistoanele de Oltcit au o scobiture in ele si ies mai mult din cauza dilerentei de lungime intre distanta bolt cap piston. Ai jonglat din lungimea camasii cilindrului? Alt lucru pe care l-am observat este ca pistoanele de Oltcit sunt mult mai groase si mai grele decat pistoanele normale si bombate de Nipru. Cilindrul original de Oltcit este turnat din fonta si ar o lungime de 122,5mm fata de cilindrul de 134mm la Nipru (cursa la Oltcit 12TRS este de 65,6mm iar la Nipru 68mm) Bafta! hai sa sar cu rasp...: am pus in bratze strungarului bielele cu boltzurili de oltcit sa le rectifice sa intre "normal"...asaaaaa apoi i-am dat pist de nipru si pist de oltcit sa le faca pe freza locasele pt supape...facut.. cindva am pus pe acest site toate pozele cu tot ce am facut in mot...din pacate al meu frate mai mic a binevoit sa stearga,din calc, din greseala acele poze.. apoi cilindrii rect sa intre fix pist pe ele....bun montat bun ... merge.... iar bun. simplu....bani sa ai k strungarii iti fac orice! aaaaa,si pist inainte sa le montez le cintarisem pe cintarul electronic al unei...alimentaaaari. mai luasem cumva de dedesuptu boltului din ele la polizor...asa k "dinsele"(pistoanele)ajunsese la 335 grame fiecare originalele avind 330 grame...bun. asa k pist orig ekipate complet cu segm si boltz ajungeau mai grele decit "noile"pist...(greutate cistigata in primu rind datorita sementilor mai multi si mai grei)... ceva obiectii? Editat Decembrie 14, 2005 de Manuel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CZU Postat Decembrie 14, 2005 Autor Share Postat Decembrie 14, 2005 (editat) mai luasem cumva de dedesuptu boltului din ele la polizor...asa k "dinsele"(pistoanele)ajunsese la 335 grame fiecare originalele avind 330 grame...bun. cred ca mai sus nu se pupa ceva daca ai luat la freza din piston cred ca a iesit cam subtire in acele locuri, lucru riscant - se pot sparge, iar tratamentu facut s-a dus in acele locuri. nu ai spus nimic de felul cum ai facut sa ajungi tu la compresie 9; cum ai calculat sai ai masurat de te-ai prins ca atat este compresia? Editat Decembrie 14, 2005 de CZU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Decembrie 14, 2005 Share Postat Decembrie 14, 2005 ...cam ce crezi k nu se pupa?...intreaba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CZU Postat Decembrie 14, 2005 Autor Share Postat Decembrie 14, 2005 (editat) de la 330 s-a ajuns la 335g? sincer dupa ce am tinut in mana ambele pistoane , de Nipru si Oltcit, le-am masurat cu sublerul si din ochi nu cred ca se poate obine nici macar 8 compresie. Poate sa iei serios din cilindru ca sa avanseva pistonul spre supape si sa frezezi tapan in pistoane sa feci loc pentru deschiderea lor. Editat Decembrie 14, 2005 de CZU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Decembrie 14, 2005 Share Postat Decembrie 14, 2005 pist org neekipate au 330. alea de oltcit neekipate au 335(modificate.). aici cistici la greutattea sementilor care iti dai seama k aia de nipru sunt mai grei pt k in primu rind sunt mai multi si mai lati deci mai grei.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CZU Postat Decembrie 14, 2005 Autor Share Postat Decembrie 14, 2005 bun sa zicem ca merge asa dar cu compresia... ca e de baza.... ce faci cu gauroiul din piston? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Decembrie 14, 2005 Share Postat Decembrie 14, 2005 dak ai masurat atent ai vazut k pist de oltcit sint cam(nu mai tin minte exact) cu un mm ,doi mai inalte....dist de la boltz la marginea pist... aia vazut cit de mult se ridik pist orig.... si fiind si pist de diametru mai mare raportat la aceeasi camera de ardere data... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Decembrie 14, 2005 Share Postat Decembrie 14, 2005 Si acum merge mai bine dupa modificare? ai avut ceva probleme de cedari? Nu ca m-ar atrage mult modificari la strungar... Io tot cred ca atunci cand rusu a proiectat camera de ardere a avut in vedere si ce forma are pistonul si raportul de compresie. Nici nu vreau sa ma gandesc cate calcule a trebuit sa faca. Sau popate a ales cea mai ieftina varianta constructiva la indemana care sa mearga... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CZU Postat Decembrie 15, 2005 Autor Share Postat Decembrie 15, 2005 (editat) poze cu pistoanele lui Manuel dupa modificare. Dupa cum se vede a frezat ~4mm in peretele pistonului (ma intreg cat de gros a ramas). Manuel i-ai dat gaz sa o duci pe la 130 sau ai dat-o inainte sa-i termini rodajul? a rezistat? Poate ne spune si noua cel care a luat motorul de la tine cum ii merge si cati Km are cu ea pana acum 9 cu noile pistoane desigur). Editat Decembrie 15, 2005 de CZU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Decembrie 15, 2005 Share Postat Decembrie 15, 2005 poze cu pistoanele lui Manuel dupa modificare. Dupa cum se vede a frezat ~4mm in peretele pistonului (ma intreg cat de gros a ramas). Manuel i-ai dat gaz sa o duci pe la 130 sau ai dat-o inainte sa-i termini rodajul? a rezistat? Poate ne spune si noua cel care a luat motorul de la tine cum ii merge si cati Km are cu ea pana acum 9 cu noile pistoane desigur). aha aa,deci ai urmarit... io am facut cam 500 km cu ele dupa care am vindut-o si baiatu mere cu ea din luna mai fara probleme....singura problema aparuta a fost k ia taiat unu fata cu o masina ,s-a lovit de ea si a spart q-lasa dreapta..park...schimbate cu unele noi...si tot mere cu ea... sunati-l : 0740238962...pe acest site el e HARDCORE. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.