Kraven Postat Martie 5, 2009 Share Postat Martie 5, 2009 Salutare , De ceteva zile am inceput ceva schite la un buggy non-conventional Pun si niste poze sa vedeti despre ce este vorba. Astept idei pentru imbunatatirea modelului si de ce nu, ceva despre sistemul de directie si suspensii care in momentul de fata imi dau cea mai mare bataie de cap,ca de motorizare nici nu ma gandesc acum... (Schitele-s facute cu CATIa V5) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vertigo Postat Martie 6, 2009 Share Postat Martie 6, 2009 De ce vrei sa proiectezi de la 0. Buggy-urile de la EDGE(precum piranha,baracuda) sunt proiectate super. Partea grea e cu executia unui buggy. Nuvreau sa fac reclama sau sa te critic. Toata stima pt. ceea ce vrei sa faci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zane94 Postat Martie 6, 2009 Share Postat Martie 6, 2009 Salutare , De ceteva zile am inceput ceva schite la un buggy non-conventional Pun si niste poze sa vedeti despre ce este vorba. Astept idei pentru imbunatatirea modelului si de ce nu, ceva despre sistemul de directie si suspensii care in momentul de fata imi dau cea mai mare bataie de cap,ca de motorizare nici nu ma gandesc acum... (Schitele-s facute cu CATIa V5) eu unu i-as pune 2 locuri...parerea mea...sau chiar 4... nu are farmec sa te plimbi singur... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rotila Postat Martie 6, 2009 Share Postat Martie 6, 2009 2 locuri , 4x4 , suspensii independente........let your mind fly (parerea mea) Succese Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stancu5 Postat Martie 6, 2009 Share Postat Martie 6, 2009 nu te supara dar mi se pare imens ptr un buggy.asta in cazu in care aia e proportia intre scaun si sasiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kraven Postat Martie 6, 2009 Autor Share Postat Martie 6, 2009 De ce vrei sa proiectezi de la 0. Buggy-urile de la EDGE(precum piranha,baracuda) sunt proiectate super. Partea grea e cu executia unui buggy. Nuvreau sa fac reclama sau sa te critic. Toata stima pt. ceea ce vrei sa faci! Vazusem si eu buggy-urile de la EDGe si mi se par si mie reusite numai ca este o problema.Planele sunt pe bani.Si cum dispun de ceva timp liber am inceput sa ma joc sa vedem ce iese. PS -Recunosc ca m am inspirat de la niste poze de buggy gasite pe un site de pe la noi. -Eu n-o consider reclama iar criticile abia le astept mai ales ca de aia am pus discutia aici, ca sa corectez eventualele erori. eu unu i-as pune 2 locuri...parerea mea...sau chiar 4... nu are farmec sa te plimbi singur... Corect.Modificat 2 locuri , 4x4 , suspensii independente........let your mind fly (parerea mea)Succese Partea cu locurile sunt de acord. Partea cu 4x4 deja ma depaseste (financiar). nu te supara dar mi se pare imens ptr un buggy.asta in cazu in care aia e proportia intre scaun si sasiu. In poza se vad cotele Lxlxh Din lipsa de experienta in asa ceva am aproximat si eu plecand cum am mai zis de la niste poze gasite pe net. Pentru sistemul de directie ma gandeam la unul de Tico sau Matiz (desi cred ca sunt aceleasi-nu stiu sigur) si la suspensii amortizoare reglabile. La motorizare inca nu m-am gandit...mai este mult pana acolo. Oricum o sa va tin la curent cu stadiul lucrarilor. In final va multumesc de idei si pareri si...gata, am plecat la treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FlorineluSPR Postat Martie 7, 2009 Share Postat Martie 7, 2009 (editat) sunt curios sa vad ce iese.oricum trebuia sa ai toate piesele inainte sa te apuci de el.si motorul!!faceai intai sasiul puneai motoru franele directia tot apoi incepeai cusca..pe langa motor scaune..etc! eu mi-am facut deja 3. 2 bucati 4x2 identice si acum unul 4x4 mult mai sanatos(pt curse de off road) cu greu usor sateliti blocabili tot tacamul! aici puteti vedea unul din ele modeul 4x2 de 650 cmc transimie prin platenare diferential spate cutie 4+1 http://www.hi5.com/friend/photos/displayMy...631_151865269_0 http://www.hi5.com/friend/photos/displayMy...631_151865269_0 http://www.hi5.com/friend/photos/displayMy...631_151865269_0 daca sunteti intresati e si la vanzare 1200E orice proba il bagam in teren sa va convingeti.am 2 buc la fel asta rosu si unu albastru la fel! Editat Martie 7, 2009 de lewa ktm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
VipCristian Postat Martie 8, 2009 Share Postat Martie 8, 2009 Uite aici.. Eu zic sa il faci 4x4 la asta se vireaza toate rotile. ( ) si ( ) Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kraven Postat Martie 9, 2009 Autor Share Postat Martie 9, 2009 sunt curios sa vad ce iese.oricum trebuia sa ai toate piesele inainte sa te apuci de el.si motorul!!faceai intai sasiul puneai motoru franele directia tot apoi incepeai cusca..pe langa motor scaune..etc! eu mi-am facut deja 3. 2 bucati 4x2 identice si acum unul 4x4 mult mai sanatos(pt curse de off road) cu greu usor sateliti blocabili tot tacamul!aici puteti vedea unul din ele modeul 4x2 de 650 cmc transimie prin platenare diferential spate cutie 4+1 http://www.hi5.com/friend/photos/displayMy...631_151865269_0 http://www.hi5.com/friend/photos/displayMy...631_151865269_0 http://www.hi5.com/friend/photos/displayMy...631_151865269_0 E foarte usor sa-mi modific cotele in functie de ce sisteme voi adopta. Ca idee cum am zis mai sus ma gandesc sa cumpar un Tico rasturnat,avariat...cum o fi. De 4x4 doacamdata nu ma gandesc,m as bucura sa l vad realizat macar 4x2 si cine stie...poate urmatoarele modele. Uite aici.. Eu zic sa il faci 4x4 la asta se vireaza toate rotile. ( ) si ( ) Bafta! INFO : 1.Am desfasurat desenul si mi intra in jur de 10 bari din teava rectangulara de 6m.M am gandit la 30x30x3 (stiu ca e mai buna pt cadru teava rotunda dar e mai greu la imbinari.) 2.Cumpar o masinuta mica ,neinmatriculata , in stare de functionare ,pretabila pt ce mi ar trebui . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu_OldSchool Postat Martie 10, 2009 Share Postat Martie 10, 2009 E foarte usor sa-mi modific cotele in functie de ce sisteme voi adopta.Ca idee cum am zis mai sus ma gandesc sa cumpar un Tico rasturnat,avariat...cum o fi. De 4x4 doacamdata nu ma gandesc,m as bucura sa l vad realizat macar 4x2 si cine stie...poate urmatoarele modele. INFO : 1.Am desfasurat desenul si mi intra in jur de 10 bari din teava rectangulara de 6m.M am gandit la 30x30x3 (stiu ca e mai buna pt cadru teava rotunda dar e mai greu la imbinari.) 2.Cumpar o masinuta mica ,neinmatriculata , in stare de functionare ,pretabila pt ce mi ar trebui . Dragos, ia vezi tu pentru motor poate gasesti unul de Dacia 1100 pentru ca ar fi exact ce ti-ar trebui. Spor la munca! Radu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
spectrus_1 Postat Martie 11, 2009 Share Postat Martie 11, 2009 Uite aici.. Eu zic sa il faci 4x4 la asta se vireaza toate rotile. ( ) si ( ) Bafta! Pentru linkurile pe care le-ai pus cred ca-i trebuie in primul rand fff.multi bani. Un agregat ca acela costa pe putin 30.000$. Doar amortizoarele de pe el costa in jur de 4500$. Asa ca ... , spor la bani! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kraven Postat Martie 12, 2009 Autor Share Postat Martie 12, 2009 stiu ca pare mai usor cu teava rectangulara dar ai face o treaba mult mai buna din teava rotunda. iti trebuie o jucarie ca in poza, poti sa cauti "tube notcher" pe google, ti-l faci singur, daca nu reusesti sa faci tube notcheru asta sanse sunt sa nu reusesti sa faci nici cadrul. De acord cu tine dar sunt pe buget limitat si mai mult ca sigur ma rezum la teava rectangulara. Iar pentru a face o freza ca aia deja consider ca ma complic prea mult. Are cineva idee despre constructia "double A arm" -sist de suspensie.Citeam undeva ca unul din ele ar trebui sa fie cu putin mai scurt dar... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu_OldSchool Postat Martie 12, 2009 Share Postat Martie 12, 2009 De acord cu tine dar sunt pe buget limitat si mai mult ca sigur ma rezum la teava rectangulara.Iar pentru a face o freza ca aia deja consider ca ma complic prea mult. Are cineva idee despre constructia "double A arm" -sist de suspensie.Citeam undeva ca unul din ele ar trebui sa fie cu putin mai scurt dar... Pipe bender-ul nu e chiar asa de greu de facut. Da un click si lamureste-te: /index.php?showtopic=17549 P.S. Vezi ca parca Mishu si Klaus au asa ceva . Cat despre "double A arm", sa stii ca in anii '70, cand s-a inventat asa ceva, avea bratele egale. Singura problema era ca existau momente in care se pierdea aderenta si de aceea au facut unul mai scurt si celalalt mai lung. Cu cat mai scurt, chiar nu stiu, pentru ca difera de la o masina la alta. Spor la munca! Radu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kraven Postat Martie 13, 2009 Autor Share Postat Martie 13, 2009 Pipe bender-ul nu e chiar asa de greu de facut.Da un click si lamureste-te: /index.php?showtopic=17549 P.S. Vezi ca parca Mishu si Klaus au asa ceva . Cat despre "double A arm", sa stii ca in anii '70, cand s-a inventat asa ceva, avea bratele egale. Singura problema era ca existau momente in care se pierdea aderenta si de aceea au facut unul mai scurt si celalalt mai lung. Cu cat mai scurt, chiar nu stiu, pentru ca difera de la o masina la alta. Spor la munca! Radu. Nu e greu dar nici asa de simplu cum pare Cu suspensia am lamurit-o.Voi lasa deocamdata bratele egale ,8 la numar fiindca asa fac numai o matrita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FlorineluSPR Postat Martie 13, 2009 Share Postat Martie 13, 2009 a intrat deja in lucru???abia astept sa vad ce iese.o sa va prezint si eu agregatul la care lucrez acum!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kraven Postat Martie 19, 2009 Autor Share Postat Martie 19, 2009 a intrat deja in lucru???abia astept sa vad ce iese.o sa va prezint si eu agregatul la care lucrez acum!!! Am pus o poza gasita pe net cand m am referit la matrita de brate. Pana nu vine caldura nu o sa ma apuc de lucru clar. In schimb o sa caut piese pe la dezmembrari : fuzete ,port fuzete , planetare ,discuri de frana etc. Oricum 3D-ul a suferit modificari de la 0 pe latime si inaltime fiindca mi am dat seama ca nu prea am loc in el In rest mai bag niste poze poate mai vine cineva cu idei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kraven Postat Martie 23, 2009 Autor Share Postat Martie 23, 2009 Poate sa puna cineva niste poze mai clare cu prinderea pinionului (ma refer la flansa). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ilici89 Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 uite un link foarte bun daca inca mai esti in stadiu de proiectare al geometriei suspensiei http://www.racingaspirations.com/suspensiongeometry.php . si in legatura cu puntea spate .. in modelul cad vad ca inca nu ai pus nici un dif . ai de gand sa il lasi asa ? Tot pt un buggy , eu ma gandeam sa folosesc dif , planetare si fuzete de dacie , si sa ii fac eu alte bascule . singuru inconvenient ar fii ca nu se mai poate monta frana comuna pt. ambele roti .. numa bine si spor la treaba ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kraven Postat Aprilie 3, 2009 Autor Share Postat Aprilie 3, 2009 uite un link foarte bun daca inca mai esti in stadiu de proiectare al geometriei suspensiei http://www.racingaspirations.com/suspensiongeometry.php . si in legatura cu puntea spate .. in modelul cad vad ca inca nu ai pus nici un dif . ai de gand sa il lasi asa ? Tot pt un buggy , eu ma gandeam sa folosesc dif , planetare si fuzete de dacie , si sa ii fac eu alte bascule . singuru inconvenient ar fii ca nu se mai poate monta frana comuna pt. ambele roti .. numa bine si spor la treaba ! Da, e chiar util acest site.M am uitat un pic si o sa confrunt cu ce constrangeri am eu pe 3D.Si mai util era dc m ar fi lasat sa introduc eu dimensiunile mele si sa rezulte niste unghiuri ...sau poate merge si n am insistat eu Cu spatele problema sta in felul urmator: -1Prima varianta este cea din CAD in care m am gandit sa fac la strung un ax,pe ax sa prind cu o flansa pinionul.Axul va fi centrat prin 2 rulmenti (am gasit exact ce mi trebuie la SKF).Apoi la capatul axului vor intra planetarele si de la planetare in butuc.Ca piese ideal ar fi sa cumpar butuci de DACIA ca era targul plin sambata ,planetarele le am samd. Dar toate astea ma vor impiedica sa montez jantele pe care le doresc, adica fata 25x8-12 cu 25x10-12. Acum ca intreba .E posibil sa prind cu flansa pe butucul de Dacia jantele de ATV ? -2 Sa caut un diferential de ARO 10, care am inteles eu ca e si mic ca dimensiune dar si mai usor ,planetarele sunt vin deja ca manusa si apoi legatura prin pinion . Alte idei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ilici89 Postat Aprilie 4, 2009 Share Postat Aprilie 4, 2009 daca gasesti cumva dimensiunile unui dif. de aro sau il modelezi tu posteaza te rog ca m-ai facut curios. sg. chestie este ca la un dif de dacie ( sau orice cu tractiune fata ) pinionul se poate monta usor pe coroana , in timp ce la unul de 4x4 sau tractiune spate , trebuie sa il folosesti cu tot cu carcasa , si fiind facute pt cardan mai trebuie facut un angrenaj intermediar. si inca ceva , ce material si dim. ai de gand sa folosesti pt bascule , si ce pivoti ? aha , si te-ai hotarat ce teava bagi la sasiu ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kraven Postat Aprilie 6, 2009 Autor Share Postat Aprilie 6, 2009 daca gasesti cumva dimensiunile unui dif. de aro sau il modelezi tu posteaza te rog ca m-ai facut curios. sg. chestie este ca la un dif de dacie ( sau orice cu tractiune fata ) pinionul se poate monta usor pe coroana , in timp ce la unul de 4x4 sau tractiune spate , trebuie sa il folosesti cu tot cu carcasa , si fiind facute pt cardan mai trebuie facut un angrenaj intermediar. si inca ceva , ce material si dim. ai de gand sa folosesti pt bascule , si ce pivoti ? aha , si te-ai hotarat ce teava bagi la sasiu ? Mda cu parere de rau si relatiile mele pe la C-lung nu gasesc nici macar o poza pe google cu dif de ARO sau macar ceva cote majore pt CAD. Pentru A-arm inca nu m am hotarat le grosimea tevii.Pivotii ii voi adopta in functie de ce butuc o sa cumpar, adica daca iau de Dacia voi folosi de Dacia iar dc e de ATV clar de ai ATV-ului.Daca as fii sigur ca merge flansa pt jenti de ATV pe butuc de Dacia voi ramane deci la pivoti si ce mai este pe la directie de Daciuta. Pentru sasiu teava rectangulara dupa cum urmeaza : Partea de jos -40X40X...sa vedem ce grosime la fata locului Partea de sus bag un 30X30X3 . Spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kraven Postat Aprilie 9, 2009 Autor Share Postat Aprilie 9, 2009 Va salut Va anunt oficial ca in urma unui schimb de mailuri cu dl Lewa am ajuns la concluzia ca ar fi mai bine sa achizitonez o bucata de buggy chiar de la el (nu-i fac reclama e doar adevar).Din cateva poze si mai ales pretul m au convins sa renunt la proiect si sa i fac o vizita cat de curand sa vad si n realitate piesa.Plus ca mai am si un bebelus de crescut Asadar daca cineva doreste CAD-ul il cedez cu mare placere numai sa spuna calea cum putem face transferul de date. P.S. CAD-ul il voi pune cu tot cu istoric (se poate modifica oricand cote samd...) Spor la treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 ar fi interesant un proiect din acesta, de multa vreme ma gandeam sa dau o utilitate unui motor de moto. poate ne vedem in pitesti la o terasa, ceva si stam mai mult de vb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Darius Postat Iulie 9, 2009 Share Postat Iulie 9, 2009 Si daca reusim sa facem, se poate face ceva sa le inmatriculam? Macar la primarie... ca utilaj agricol chiar ma bate gandul sa imi fac unul, cu motor de cbr 600 sau 900... depinde ce o sa gasesc, dar de ex daca o sa am un km, doi pe sosea pana unde o sa fie locurile de joaca, nu vreau sa merg stresat. Ce ziceti? Exista ceva scapare in legislatie care sa ne lase sa inmatriculam asa ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Iulie 16, 2009 Share Postat Iulie 16, 2009 Era o chestie cu "numere galbene valabile numai pe raza comunei", dar nu stiu unde s-o caut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.