Sari la conținut

Despre reglarea supapelor


gn77b
 Share

Postări Recomandate

Deoarece suspectez motorul meu de un zgomot mult prea mare cauzat probabil de supape (deja am depasit singur numarul maxim de kilometri pentru reglarea periodica si habar n-am cind a fost facut ultima data de fostul proprietar), ma gindeam sa ma incumet sa mi le regle singur, cu toate riscurile asumate. Am citit in manualul Haynes descrierea operatiunii si nu pare excesiv de complicat. Aveam o singura nelamurire. Acolo spune ca trebuie scos capacul de la magnetou pentru a aduce motorul in PMS (exista un marcaj de referinta), dar as sari peste operatia asta, pentru ca ar dura prea mult sa fac rost de o garnitura noua. Asadar, intrebarea: e suficient sa ma orientez dupa pozitia axelor cu came pentru asta (am inteles ca au si ele niste marcaje)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cum e la tine, dar la mine nu e nicio garnitura la magnetou. Esti sigur ca ai garnitura?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Axele cu came au marcaje, si poti vedea cu ochiul liber cand nu sunt actionate supapele, problema e cum rotesti motorul pana in pozitia dorita?

 

Si la capac nu-i neaparat sa schimbi garnitura daca o scoti cu grija, chiar nu e...

 

N-ai nici o gaura de vizitare, nimic?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deoarece suspectez motorul meu de un zgomot mult prea mare cauzat probabil de supape (deja am depasit singur numarul maxim de kilometri pentru reglarea periodica si habar n-am cind a fost facut ultima data de fostul proprietar), ma gindeam sa ma incumet sa mi le regle singur, cu toate riscurile asumate. Am citit in manualul Haynes descrierea operatiunii si nu pare excesiv de complicat. Aveam o singura nelamurire. Acolo spune ca trebuie scos capacul de la magnetou pentru a aduce motorul in PMS (exista un marcaj de referinta), dar as sari peste operatia asta, pentru ca ar dura prea mult sa fac rost de o garnitura noua. Asadar, intrebarea: e suficient sa ma orientez dupa pozitia axelor cu came pentru asta (am inteles ca au si ele niste marcaje)?

 

marcajul de referinta exista pe volanta de la magnetou si pinionul de la distributie care e pe axa cu came ,si nu e suficient sa te orientezi numai dupa pozitia axelor cu came si trebui musai si dupa magnetou :lol:

...bafta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mod normal e suficient sa verifici pozitia pistonului prin gaura bujiei, dar nu e precis, si nici, repet, nu ai cum sa rotesti motorul usor fara a roti cu ceva axul vibrochen... doar daca ai cumva manivela sau pedala de pornire...

 

Nenea de mai sus, nu mai abera, pinionul axei cu came este solidar cu magnetoul, deci unde e relevanta la ce spui tu????????

La fiecare 2 rotatii ale volantei pinionul axului cu came se roteste odata, raportul de transmisie al lantului este de 1:2.

Nu mai da sfaturi, te rog. Stie si el.

 

Marcajele exista si colo si colo pentru a le sincroniza atunci cand schimbi lantul de distributie. Dar cu lant montat ele sunt sincronizate permanent, deci nu conteaza unde te uiti.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Deoarece suspectez motorul meu de un zgomot mult prea mare cauzat probabil de supape (deja am depasit singur numarul maxim de kilometri pentru reglarea periodica si habar n-am cind a fost facut ultima data de fostul proprietar), ma gindeam sa ma incumet sa mi le regle singur, cu toate riscurile asumate. Am citit in manualul Haynes descrierea operatiunii si nu pare excesiv de complicat. Aveam o singura nelamurire. Acolo spune ca trebuie scos capacul de la magnetou pentru a aduce motorul in PMS (exista un marcaj de referinta), dar as sari peste operatia asta, pentru ca ar dura prea mult sa fac rost de o garnitura noua. Asadar, intrebarea: e suficient sa ma orientez dupa pozitia axelor cu came pentru asta (am inteles ca au si ele niste marcaje)?

Daca ai posibilitatea de a roti de motor, nu-ti trebuie absolut nici un reper.

Pur si simplu, rotesti motorul in sensul lui de functionare pana cand ori supapele de evacuare ori cele de admisie de la un cilindru sunt complet apasate si le reglezi pe celelalte. De exemplu, daca la cilindrul numarul unu ai evacuarea deschisa, reglezi admisia si tot asa, pentru fiecare cilindru in parte.

Repere iti trebuie numai daca vrei tu sa faci pe asul si sa reglezi atat evacuarea cat si admisia simultan, dar asta este posibil numai cand cilindrul respectiv este pe compresie.

Spor la treaba!

 

In mod normal e suficient sa verifici pozitia pistonului prin gaura bujiei, dar nu e precis, si nici, repet, nu ai cum sa rotesti motorul usor fara a roti cu ceva axul vibrochen... doar daca ai cumva manivela sau pedala de pornire...

 

Nenea de mai sus, nu mai abera, pinionul axei cu came este solidar cu magnetoul, deci unde e relevanta la ce spui tu????????

La fiecare 2 rotatii ale volantei pinionul axului cu came se roteste odata, raportul de transmisie al lantului este de 1:2.

Nu mai da sfaturi, te rog. Stie si el.

 

Marcajele exista si colo si colo pentru a le sincroniza atunci cand schimbi lantul de distributie. Dar cu lant montat ele sunt sincronizate permanent, deci nu conteaza unde te uiti.

Nenea de mai sus are Ij si scuter si, in special de la Ij stie domnia sa sa-si regleze supapele......

Editat de mariion
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cum e la tine, dar la mine nu e nicio garnitura la magnetou. Esti sigur ca ai garnitura?

Este sigur, nu de alta, dar odata se scursese o tira de ulei pe acolo si m-am uitat indeaproape. Nici nu vad cum ar putea sa nu fie.

 

Axele cu came au marcaje, si poti vedea cu ochiul liber cand nu sunt actionate supapele, problema e cum rotesti motorul pana in pozitia dorita?

 

Si la capac nu-i neaparat sa schimbi garnitura daca o scoti cu grija, chiar nu e...

 

N-ai nici o gaura de vizitare, nimic?

Cind am scos capacul de la angrenajul demarorului (stinga), garnitura era lipita foarte bine de capac si blocul motor, probabil de la pasta siliconica, n-am avut cum sa scot capacul fara s-o rup. Chiar nu vad cum as fi putut s-o reutilizez. Iar variantele cu garnitura de clingherit sau coperta de bloc de desen parca le-as folosi la IJ, da' nu la Bandit :)

Vezi mai jos poza cu capacul de magnetou de la Bandit '96, nu exista gaura de vizitare :D

 

Pina la urma is la fel de confuz ca la inceput. Intrebarea mea initiala era pt. ca, neuitindu-ma la marcajul de pe volanta magnetoului, as obtine o pozitionare mai imprecisa a camelor (vezi raportul de transmisie de la vilbrochen la came si diametrul mai mare a volantei relativ la axul cu came, de unde o "citire" mai precisa a pozitiei).

La Bandit capetele axelor cu came sint vizibile cu capacul supapelor scos (vezi schita, din manualul Haynes), deci n-ar fi problema sa vad marcajele de pe ele.

 

 

Daca ai posibilitatea de a roti de motor, nu-ti trebuie absolut nici un reper.

Pur si simplu, rotesti motorul in sensul lui de functionare pana cand ori supapele de evacuare ori cele de admisie de la un cilindru sunt complet apasate si le reglezi pe celelalte. De exemplu, daca la cilindrul numarul unu ai evacuarea deschisa, reglezi admisia si tot asa, pentru fiecare cilindru in parte.

Repere iti trebuie numai daca vrei tu sa faci pe asul si sa reglezi atat evacuarea cat si admisia simultan, dar asta este posibil numai cand cilindrul respectiv este pe compresie.

Spor la treaba!

Ai postat simultan cu mine. OK, am inteles, inseamna ca faza cu scosul capacului e ca sa mai comanzi o garnitura de la Suzuki (5 euro si aia si ajunge in "doar" 3 saptamini) :lol:

post-24366-1236501207_thumb.jpg

post-24366-1236501215_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Este sigur, nu de alta, dar odata se scursese o tira de ulei pe acolo si m-am uitat indeaproape. Nici nu vad cum ar putea sa nu fie.

 

 

Cind am scos capacul de la angrenajul demarorului (stinga), garnitura era lipita foarte bine de capac si blocul motor, probabil de la pasta siliconica, n-am avut cum sa scot capacul fara s-o rup. Chiar nu vad cum as fi putut s-o reutilizez. Iar variantele cu garnitura de clingherit sau coperta de bloc de desen parca le-as folosi la IJ, da' nu la Bandit :D

Vezi mai jos poza cu capacul de magnetou de la Bandit '96, nu exista gaura de vizitare :)

 

Pina la urma is la fel de confuz ca la inceput. Intrebarea mea initiala era pt. ca, neuitindu-ma la marcajul de pe volanta magnetoului, as obtine o pozitionare mai imprecisa a camelor (vezi raportul de transmisie de la vilbrochen la came si diametrul mai mare a volantei relativ la axul cu came, de unde o "citire" mai precisa a pozitiei).

La Bandit capetele axelor cu came sint vizibile cu capacul supapelor scos (vezi schita, din manualul Haynes), deci n-ar fi problema sa vad marcajele de pe ele.

 

 

 

Ai postat simultan cu mine. OK, am inteles, inseamna ca faza cu scosul capacului e ca sa mai comanzi o garnitura de la Suzuki (5 euro si aia si ajunge in "doar" 3 saptamini) :lol:

Si de ce ar trebui sa stai 3 saptamani pentru o garnitura?

Sa pui manuta pe o bucata de carton, o foarfeca si o preducea e asa de greu? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si de ce ar trebui sa stai 3 saptamani pentru o garnitura?

Sa pui manuta pe o bucata de carton, o foarfeca si o preducea e asa de greu? :lol:

Pai nu e greu, dar am citit ca nu merge tot timpul. Ma gindesc si eu ca acel carton, fiind poros, transpira prin el uleiul, mai ales cald.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este sigur, nu de alta, dar odata se scursese o tira de ulei pe acolo si m-am uitat indeaproape. Nici nu vad cum ar putea sa nu fie.

 

la mine nu e nicio picatura de ulei la magnetou, nu are treaba cu uleiul motorului...la pe altii sa dea sfaturi aici...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine nu e nicio picatura de ulei la magnetou, nu are treaba cu uleiul motorului...la pe altii sa dea sfaturi aici...

Pai hai s-o luam babeste atunci. La mine e garnitura sigur, se vede clar, plus ca si in manual scrie de acea garnitura. De ce ar fi garnitura daca n-are treaba cu uleiul? Si de unde acea scurgere de ulei? Daca nici poza asta nu te convinge... http://www.cmsnl.com/img/partslist/crankca...SUE0053FIG5.gif

Piesa nr. 12 e garnitura in cauza, iar capacul (nr. 11) se numeste in lista de piese "signal generator cover", deci nici vorba de vreo confuzie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca nu m-ai inteles bine, nu te-am contrazis, am spus doar cum e la mine (si ma asteptam sa fie asa la toate mobrele)

p.s: la mine magnetoul e pe partea cealalta, adica sub capacul de la piesa 15 in figura ta; nu cumva ai incurcat borcanele?

:lol:

Editat de guy.til
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La majoritatea mobrelor alternatorul este in ulei cu toate celelalte componente.

 

Man, o garnitura de carton este perfecta, nu trece uleiul nici mort, este presata de cartere... am mai avut discutia asta cu unii nebuni de aici.

 

Daca poti sa rotesti motorul altfel nu-ti trebuie nici un reper, exact cum spunea si antevorbitorul de mai sus.

 

Oameni buni, motorul de motocicleta nu este nava spatiala!!!

 

Garniturile originale sunt DE CARTON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca nu m-ai inteles bine, nu te-am contrazis, am spus doar cum e la mine (si ma asteptam sa fie asa la toate mobrele)

p.s: la mine magnetoul e pe partea cealalta, adica sub capacul de la piesa 15 in figura ta; nu cumva ai incurcat borcanele?

:lol:

Sigur e acolo pt. ca in partea cealalta (piesa 15), adica stinga, am mai demontat.

 

La majoritatea mobrelor alternatorul este in ulei cu toate celelalte componente.

Magnetoul adica :D

 

Man, o garnitura de carton este perfecta, nu trece uleiul nici mort, este presata de cartere... am mai avut discutia asta cu unii nebuni de aici.

 

Daca poti sa rotesti motorul altfel nu-ti trebuie nici un reper, exact cum spunea si antevorbitorul de mai sus.

 

Oameni buni, motorul de motocicleta nu este nava spatiala!!!

 

Garniturile originale sunt DE CARTON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Prima data o sa incerc sa rotesc de roata intr-a 6-a. Raportul de la roata la axul cu came ar fi cam 3:1, dar poate reusesc sa pozitionez axul cu precizie suficienta. Daca nu, asta e, scot si capacul. Garnitura originala o fi ea din carton, dar e si impregnata cu ceva. In fine, de-acuma vorbim discutii, daca e sa fie nevoiie sa scot capacul fac din carton, si daca nu tine, comand una si ma descurc cu pasta siliconica pina imi vine aia originala.

 

Mi-am tras si set de lere, miine cred ca ma duc sa fac operatia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur e acolo pt. ca in partea cealalta (piesa 15), adica stinga, am mai demontat.

 

 

Magnetoul adica :lol:

 

 

Prima data o sa incerc sa rotesc de roata intr-a 6-a. Raportul de la roata la axul cu came ar fi cam 3:1, dar poate reusesc sa pozitionez axul cu precizie suficienta. Daca nu, asta e, scot si capacul. Garnitura originala o fi ea din carton, dar e si impregnata cu ceva. In fine, de-acuma vorbim discutii, daca e sa fie nevoiie sa scot capacul fac din carton, si daca nu tine, comand una si ma descurc cu pasta siliconica pina imi vine aia originala.

 

Mi-am tras si set de lere, miine cred ca ma duc sa fac operatia.

 

Daca desfaci bujiile o sa se invarta motorul mai usor.

 

Ca sa faci treaba ca lumea si nu carcala trebuie sa blochezi motorul la PMS.

Editat de invictus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca asa, cu moto in viteza, e bine.. vrifici cu un betisor de lemn pe gaura bujiei cand pistonul e sus, sau pur si simplu misti culbutorii in mana, se simte imediat cand incep sa aiba joc, adica cand ai ajuns in pozitia corecta.

 

* - nu te apuca sa desfaci piulita de reglaj, intai masoara jocul. e posibil sa fie corect.

* - motorul sa fie rece.

* - masurarea corecta o faci asa: daca de exemplu jocul tre sa fie 1,5 - bagi lera de 1,5 intra, bagi pe cea de 2 nu intra. Etc... exista o toleranta de 0,2 0,3 mm, nu trebuie sa fie perfect.

* - cand nu esti sigur de masuratoare intotdeauna e bine sa fie putin mai mare jocul decat mai mic!

Daca lera corespunzatoare intra si cea imediat mai mare nu intra, e perfect!

 

* - grija mare la stransul piulitelor de reglaj, daca nu sunt stranse bine se pot desface in mers si nu ti-ai dori asta!

- intotdeauna la strangerea piulitei se va modifica usor si reglajul spre -... atentie si la asta.

- masoara inca odata toate jocurile inainte de a pune capacul la loc.

- dupa o masuratoare, roteste motorul complet si mai masoara inca odata.

 

Succes. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca desfaci bujiile o sa se invarta motorul mai usor.

 

Ca sa faci treaba ca lumea si nu carcala trebuie sa blochezi motorul la PMS.

A, normal ca scot bujiile. De blocat oricum e blocat, nu vad cum ar putea sa se apuce sa se miste singur :-s

 

* - nu te apuca sa desfaci piulita de reglaj, intai masoara jocul. e posibil sa fie corect.

Acuma m-am uitat in manual si nu e asa cum credeam eu, adica verificat la 6000 km, ci la 12000. Oricum, verificam inainte si notam, macar sa stiu cam cit variaza in timp. Poate scap ieftin si nu trebuie umblat, cine stie. Jocurile la Bandit sint: 0,1-0,15 admisie respectiv 0,18-0,23 evacuare. Lerele pe care l-am gasit eu au blat de 0,1, 0,15, 0,20, 0,25 etc. Sper sa fie destul de buna precizia, ar trebui sa mearga un "intra 0.1, nu intra 0,15" admisie si "intra mai greu 0.2 nu intra deloc 0.25" evacuare.

 

* - grija mare la stransul piulitelor de reglaj, daca nu sunt stranse bine se pot desface in mers si nu ti-ai dori asta!

Acum sper sa nimeresc cuplul la stringere, ca nici sa stric filetul n-ar fi prea bine. Da' cum ziceam mai sus, poate scap ieftin si nu e cazul de reglat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

in primul rand ca nu ai nici un magnetou pe acolo si nicaieri pe motorul ala :lol: ai un alternator clasic, cu 3 faze dar asta e alta treaba :D

 

acolo nu ai decat senzorul de la aprindere. scoti capacul, il stergi bine si pui silicon daca rupi garnitura cand o deschizi. sau daca vrei sa fii la fel de "catolic" ca si papa cumpara o foaie de clingherit si fa-ti o garnitura amarata. gasesti prin talcioc, bazar, obor, etc. nu conteaza grosimea foii de clingherit la capacul ala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in primul rand ca nu ai nici un magnetou pe acolo si nicaieri pe motorul ala :lol: ai un alternator clasic, cu 3 faze dar asta e alta treaba :D

 

acolo nu ai decat senzorul de la aprindere. scoti capacul, il stergi bine si pui silicon daca rupi garnitura cand o deschizi. sau daca vrei sa fii la fel de "catolic" ca si papa cumpara o foaie de clingherit si fa-ti o garnitura amarata. gasesti prin talcioc, bazar, obor, etc. nu conteaza grosimea foii de clingherit la capacul ala.

Magnetou, alternator, in fine. E o bobina pick-up excitata de niste magneti :-??

De ciuda ca s-a discutat atita despre acel capac penal, n-o sa-l scot deloc, o sa ma descurc invirtind de roata :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in primul rand ca nu ai nici un magnetou pe acolo si nicaieri pe motorul ala :lol: ai un alternator clasic, cu 3 faze dar asta e alta treaba :D

 

acolo nu ai decat senzorul de la aprindere. scoti capacul, il stergi bine si pui silicon daca rupi garnitura cand o deschizi. sau daca vrei sa fii la fel de "catolic" ca si papa cumpara o foaie de clingherit si fa-ti o garnitura amarata. gasesti prin talcioc, bazar, obor, etc. nu conteaza grosimea foii de clingherit la capacul ala.

nenea Sergiu, orice generator cu magnet permanent se numeste magnetou. Nu-mi spune ca are alternator cu excitatie din baterie...

 

Acum sper sa nimeresc cuplul la stringere, ca nici sa stric filetul n-ar fi prea bine. Da' cum ziceam mai sus, poate scap ieftin si nu e cazul de reglat.

Cu bun simt... cu o tubulara de 10 cu brat de 20cm e suficient... cand simti ca misti si culbutorul e suficient. Nu strici filetul ala, sunt suruburi extra calite alea..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
nenea Sergiu, orice generator cu magnet permanent se numeste magnetou. Nu-mi spune ca are alternator cu excitatie din baterie...

 

 

ba exact de ala are daca e motorul pe care-l stiu eu, nu stiu cand s-a schimbat motorul, daca in '96 sau in '97... dar daca are aceeasi parte de jos ca si rf-ul sau gsxr-ul 600/750/1100 w asa il are :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba exact de ala are daca e motorul pe care-l stiu eu, nu stiu cand s-a schimbat motorul, daca in '96 sau in '97... dar daca are aceeasi parte de jos ca si rf-ul sau gsxr-ul 600/750/1100 w asa il are :lol:

super daca e asa, nu stiam.. si are perii si rahat...?

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mod normal e suficient sa verifici pozitia pistonului prin gaura bujiei, dar nu e precis, si nici, repet, nu ai cum sa rotesti motorul usor fara a roti cu ceva axul vibrochen... doar daca ai cumva manivela sau pedala de pornire...

 

Nenea de mai sus, nu mai abera, pinionul axei cu came este solidar cu magnetoul, deci unde e relevanta la ce spui tu????????

La fiecare 2 rotatii ale volantei pinionul axului cu came se roteste odata, raportul de transmisie al lantului este de 1:2.

Nu mai da sfaturi, te rog. Stie si el.

 

Marcajele exista si colo si colo pentru a le sincroniza atunci cand schimbi lantul de distributie. Dar cu lant montat ele sunt sincronizate permanent, deci nu conteaza unde te uiti.

...multumesc pentru sfaturi domnule Belbody ....

eu am crezut ca omu vrea sa desfaca motorul distributie,supape,cilindru tot ca sa se asigure pt o functionare ok dupa dar se pare ca am dat cu bata in balat dumneavoastra si v-am deranjat cu postarea mea inca odata va rog sa ma iertati pt indrazneala de a posta aici

mai am aberatii cam cat doua manuale :lol: de ce sa-i faci fiecare cu pitici lui :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...multumesc pentru sfaturi domnule Belbody ....

eu am crezut ca omu vrea sa desfaca motorul distributie,supape,cilindru tot ca sa se asigure pt o functionare ok dupa dar se pare ca am dat cu bata in balat dumneavoastra si v-am deranjat cu postarea mea inca odata va rog sa ma iertati pt indrazneala de a posta aici

mai am aberatii cam cat doua manuale :lol: de ce sa-i faci fiecare cu pitici lui :D

Pai de ce te repezi sa raspunzi daca nu citesti bine enuntul problemei?

Asa sunt bagati oameni in ceata de binevoitori.

Te scuz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...multumesc pentru sfaturi domnule Belbody ....

eu am crezut ca omu vrea sa desfaca motorul distributie,supape,cilindru tot ca sa se asigure pt o functionare ok dupa dar se pare ca am dat cu bata in balat dumneavoastra si v-am deranjat cu postarea mea inca odata va rog sa ma iertati pt indrazneala de a posta aici

mai am aberatii cam cat doua manuale :lol: de ce sa-i faci fiecare cu pitici lui :D

Nu m-apuc sa demontez motorul, ca n-are sens, nu-l suspectez de alte probleme in afara de cele legate de intretinerea periodica.

 

Da' pina nu va certati n-are haz :)

 

Acuma, ca sa va linistesc, poza din manualul Haynes, respectiv diagrama cu magnetoul:

 

http://www.cmsnl.com/img/partslist/signal-...UE0053FIG23.gif

 

Se observa clar ca nu exista bobine pe rotor.

post-24366-1236523740_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...