owene Postat Martie 25, 2009 Share Postat Martie 25, 2009 E drept, multa vorba aiurea, dar citiva au si spus ceva. Si daca tot zici de manuale, uitati ce scrie in manualul Haynes, pt. Bandit:"To lubricate the cables, disconnect the relevant cable at its upper end, then lubricate the cable with a pressure adapter, or if one is not available, using the set-up shown." Iaca si maretul "set-up": Set-up-ul asta l-am folosit si eu(exact asta e poza si in haynes-ul de MZ ETZ) si am folosit solutia recomandata de producator: 50% benzina 50% ulei de motor mineral, benzina fluidizeaza uleiul si intra usor, dupa aia se evapora cam in 2 zile,dar uleiul ramane unde trebuie si isi face treaba. Nu s-a dizolvat niciun bowden, si am unsa si cabluri de comanda, si de torsiune si merg bine. Mai e recomandat sa se dea capetele cablului cu nustiu ce ceara sau vaselina sa nu intre praful, dar eu am fost lenes, asta e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Martie 26, 2009 Share Postat Martie 26, 2009 Mai oameni buni, atata teorie, atatea pareri si atatia bani aruncati de pomana pe fel de fel de produse scumpe pentru a unge niste cabluri banale? Puteti folosi orice fel de ulei, de motor sau de cutie, il diluati cam 1:3 cu benzina (adica o parte benzina, o parte ulei), trageti aceasta solutie intr-o seringa cu ac si turnati continutul ei printre cablul de otel si camasa cablului. Am zis sa-l diluati cu benzina pentru ca asa veti obtine viscozitatea necesara pentru a se putea scurge usor de la un capat pana la celalalt si, in plus, benzina va inmuia si spala resturile de unsoare intarita aflate intre cablu si camasa, de-a lungul lui. In putin timp, benzina se evapora si cablul va merge usor, ca uns! Nu este nevoie de desfacut cablul decat din partea de sus, de la ghidon, astfel incat uleiul sa aiba cadere si sa se scurga de-a lungul cablului. Aceasta metoda functioneaza pentru absolut orice cablu: de acceleratie, de frana, de ambreiaj etc. Se mai poate folosi si ulei pentru mecanisme fine, dar acesta nu va curata neaparat si resturile de unsoare intarita existente. In loc sa consultati cine stie ce porcarii de manuale haynes sau mai stiu eu ce, mai bine ati cauta prin arhive manuale vechi de Simson, Carpati, Ariel, Mobra 50 Super etc. Pentru asemenea operatii de intretinere sunt mult mai utile si mai practice. Mult succes! P.S. Dar, sa nu cumva sa stricati ceva pe acolo, cu uleiul, mai bine mergeti intr-un service autorizat, sa platiti vreo 200-300 RON ca, deh, sunt motociclete si sunt scumpe si nu poate umbla oricine la ele, in afara de analfabetii din service-urile autorizate! P.S. 2 Se poate da cu WD40 inainte, pentru a fi siguri ca se va curata foarte bine toata murdaria. Recomand aceasta procedura. P.S. 3 Secretul unor cabluri fara moarte este ca, periodic, la 1000 - 1500km, sa se faca aceasta operatiune de ungere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
intrusu Postat Martie 27, 2009 Share Postat Martie 27, 2009 "Mai e recomandat sa se dea capetele cablului cu nustiu ce ceara sau vaselina sa nu intre praful," .....si daca il ungi cu o vaselina fina pe tot ce are ?.......dureaza mai mult si nici nu trage praf...... uleiul se scurge; vaselina nu. NU e o recomandare ! - asa cum nici la topicul cu ungerea lantului n-a fost....dar deh..... acu` dati iar cu pietre. GO! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Martie 27, 2009 Share Postat Martie 27, 2009 "Mai e recomandat sa se dea capetele cablului cu nustiu ce ceara sau vaselina sa nu intre praful," .....si daca il ungi cu o vaselina fina pe tot ce are ?.......dureaza mai mult si nici nu trage praf...... uleiul se scurge; vaselina nu. NU e o recomandare ! - asa cum nici la topicul cu ungerea lantului n-a fost....dar deh..... acu` dati iar cu pietre. GO! Fara suparare! prima piatra: Propunerea ar trebui sa vina si cu o metoda de ungere cu vaselina, nu? Nu e recomandare, fiindca producatorul nu recomanda ungerea cu vaselina, ci cu uleiuri de diverse tipuri. Sunt ceva diferente fata de lant. Prima e ca lantul se misca transversal si cablul longitudinal, deci cablul uns cu vaselina in principiu se va misca destul de greu, vaselina e lipicioasa si mai vascoasa. A doua e ca lantul e expus ungerii, in timp ce cablul e in bowden si se misca limitat, avand butoiase in capete. Nu merge sa scoti cablul, sa-l ungi si sa-l bagi inapoi. Vaselina nu curge, nu merge varianta cu vaselina topita prea fierbinte, din cauza de plastic de pe bowden, se largeste. Abia intra uleiul diluat cu benzina. Trei: ulei pe frig si vaselina pe frig sunt doua chestii diferite. Nu pe frig cu minus, la 10grade deja e mare diferenta. Uleiul nu se scurge din cablu, cablul e multifilar si efectul pelicular il tine acolo. Se imbacseste de la praf si span, asta il termina. Uleiul siliconic am inteles ca nu colecteaza praful, cred ca spray-urile de uns cabluri din asta au. --owene Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 27, 2009 Share Postat Martie 27, 2009 (editat) Mai oameni buni, atata teorie, atatea pareri si atatia bani aruncati de pomana pe fel de fel de produse scumpe pentru a unge niste cabluri banale?Puteti folosi orice fel de ulei, de motor sau de cutie, il diluati cam 1:3 cu benzina (adica o parte benzina, o parte ulei), trageti aceasta solutie intr-o seringa cu ac si turnati continutul ei printre cablul de otel si camasa cablului. Am zis sa-l diluati cu benzina pentru ca asa veti obtine viscozitatea necesara pentru a se putea scurge usor de la un capat pana la celalalt si, in plus, benzina va inmuia si spala resturile de unsoare intarita aflate intre cablu si camasa, de-a lungul lui. In putin timp, benzina se evapora si cablul va merge usor, ca uns! Ca sa mai facem oleaca de teorie, eu cred ca metoda propusa de Bulinu', Haynes si unii mecanici e mai buna pentru ca intra mai mult ulei. La mine cu 20W a trebuit sa astept vreo 20 de minute pina a inceput sa curga pe la celalalt capat, dar pot sa spun ca dupa aproape 1 an de la operatie maneta merge usor. Am lasat citeva ore pina au curs vreo 200 ml de ulei, dar n-am stat linga el sa-i zici poezii in acel timp E drept ca procedura ta e mai buna pt. ungeri dese. In loc sa consultati cine stie ce porcarii de manuale haynes sau mai stiu eu ce, mai bine ati cauta prin arhive manuale vechi de Simson, Carpati, Ariel, Mobra 50 Super etc. Poti sa-mi explici de ce manualele Haynes sint porcarii? Sper ca nu faci parte din acea categorie care crede ca in Romania pe vremuri se faceau TV-uri bune P.S. Dar, sa nu cumva sa stricati ceva pe acolo, cu uleiul, mai bine mergeti intr-un service autorizat, sa platiti vreo 200-300 RON ca, deh, sunt motociclete si sunt scumpe si nu poate umbla oricine la ele, in afara de analfabetii din service-urile autorizate! Aici ai dreptate, daca cineva crede ca uleiul ala poate sa strice ceva eu consider ca n-ar trebui nici sa traga de acceleratie sa n-o rupa, sa nu apese sau sa ridice schimbatorul de viteze din acelasi motiv, ca sa nu zic de frine si ambreiaj. Adica sa nu mearga cu motocicleta Trei: ulei pe frig si vaselina pe frig sunt doua chestii diferite. Nu pe frig cu minus, la 10grade deja e mare diferenta. Corect, odata am facut timpenia de-a pune PUTINA vaselina intre mansonul de acceleratie si ghidon, si la 5-6 grade abia revenea la 0. Eu ramin la parerea ca ungerea cu un ulei mai gros prin procedura din Haynes, precedata de curatare cu motorina, e cea mai eficienta pentru ca asigura o patrundere temeinica a uleiului. Faptul ca nu am facut pina acum febra musculara la mina stinga (si merg mult in oras) confirma asta Editat Martie 27, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Martie 27, 2009 Share Postat Martie 27, 2009 Poti sa-mi explici de ce manualele Haynes sint porcarii? Sper ca nu faci parte din acea categorie care crede ca in Romania pe vremuri se faceau TV-uri bune Pentru ca sunt facute complet aiurea. Am stat odata sa caut cum se regleaza un carburator Zenith la un Renault 5 de mi-a venit acru. Numai poze idioate, fara nici un fel de specificatie cu dimensiuni la jiglere, dimensiuni difuzor etc. O gramada de poze fara nici un fel de semnificatie tehnica. Imi pare rau, dar as prefera niste randuri scrise cu date concrete, fara nici un fel de poza sau desen. Bine ca puneau foarte mult accentul pe cuplul cu care se strang suruburile de la roti! Asa de mult m-a interesat intotdeauna acest cuplu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 27, 2009 Share Postat Martie 27, 2009 (editat) Pentru ca sunt facute complet aiurea. Am stat odata sa caut cum se regleaza un carburator Zenith la un Renault 5 de mi-a venit acru. Numai poze idioate, fara nici un fel de specificatie cu dimensiuni la jiglere, dimensiuni difuzor etc.O gramada de poze fara nici un fel de semnificatie tehnica. Imi pare rau, dar as prefera niste randuri scrise cu date concrete, fara nici un fel de poza sau desen. Bine ca puneau foarte mult accentul pe cuplul cu care se strang suruburile de la roti! Asa de mult m-a interesat intotdeauna acest cuplu! Na, pe mine m-a interesat acel cuplu, oi fi eu mai atehnic. Editat Martie 27, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Martie 27, 2009 Share Postat Martie 27, 2009 Na, pe mine m-a interesat acel cuplu, oi fi eu mai atehnic. Mda! M-ai facut. Nu am ce sa-ti dau aici. Ma declar invins! Q.E.D. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 28, 2009 Autor Share Postat Martie 28, 2009 am dus la capat operatiunea. am scos cablu din maneta. am dat cu wd40, apoi am dat cu spray de cablu (18 lei) si gata. inrebare la cablu de KM cum procedez? acelasi tratament?? merge? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Martie 28, 2009 Share Postat Martie 28, 2009 (editat) am dus la capat operatiunea. am scos cablu din maneta. am dat cu wd40, apoi am dat cu spray de cablu (18 lei) si gata. inrebare la cablu de KM cum procedez? acelasi tratament?? merge? Da! Exact la fel! Mai oameni buni, atata teorie, atatea pareri si atatia bani aruncati de pomana pe fel de fel de produse scumpe pentru a unge niste cabluri banale?Puteti folosi orice fel de ulei, de motor sau de cutie, il diluati cam 1:3 cu benzina (adica o parte benzina, trei parti ulei), trageti aceasta solutie intr-o seringa cu ac si turnati continutul ei printre cablul de otel si camasa cablului. Am zis sa-l diluati cu benzina pentru ca asa veti obtine viscozitatea necesara pentru a se putea scurge usor de la un capat pana la celalalt si, in plus, benzina va inmuia si spala resturile de unsoare intarita aflate intre cablu si camasa, de-a lungul lui. In putin timp, benzina se evapora si cablul va merge usor, ca uns! Nu este nevoie de desfacut cablul decat din partea de sus, de la ghidon, astfel incat uleiul sa aiba cadere si sa se scurga de-a lungul cablului. Aceasta metoda functioneaza pentru absolut orice cablu: de acceleratie, de frana, de ambreiaj etc. Se mai poate folosi si ulei pentru mecanisme fine, dar acesta nu va curata neaparat si resturile de unsoare intarita existente. In loc sa consultati cine stie ce porcarii de manuale haynes sau mai stiu eu ce, mai bine ati cauta prin arhive manuale vechi de Simson, Carpati, Ariel, Mobra 50 Super etc. Pentru asemenea operatii de intretinere sunt mult mai utile si mai practice. Mult succes! P.S. Dar, sa nu cumva sa stricati ceva pe acolo, cu uleiul, mai bine mergeti intr-un service autorizat, sa platiti vreo 200-300 RON ca, deh, sunt motociclete si sunt scumpe si nu poate umbla oricine la ele, in afara de analfabetii din service-urile autorizate! P.S. 2 Se poate da cu WD40 inainte, pentru a fi siguri ca se va curata foarte bine toata murdaria. Recomand aceasta procedura. P.S. 3 Secretul unor cabluri fara moarte este ca, periodic, la 1000 - 1500km, sa se faca aceasta operatiune de ungere. Imi cer scuze, am facut o greseala acolo unde am subliniat! Dar, sper ca s-a inteles! Editat Martie 28, 2009 de mariion Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 29, 2009 Autor Share Postat Martie 29, 2009 ms de sfaturi baieti. am notat cum sa fac aceasta operatiune si o sa tine minte multmesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 ms de sfaturi baieti. am notat cum sa fac aceasta operatiune si o sa tine minte multmesc Sa cresti mare! Unde-i berea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 (editat) dupa parerea mea punga si uleiul de motor sau cel de transmisie este cea mai buna solutie pentru uns cablul de ambreiaj, kilometraj sau acceleratie ..... mie oricum mi s-a rupt cablul de ambreiaj anul trecut si i-am bagat alta sufa in aceiasi camasa , i-am capsat o piulita de spite de bicicleta in capat si merge brici ....... ieftin si fara batai de cap Editat Martie 29, 2009 de mariusspuneceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 30, 2009 Autor Share Postat Martie 30, 2009 Sa cresti mare!Unde-i berea? uite-o Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.