Jorj Postat Aprilie 13, 2009 Share Postat Aprilie 13, 2009 Salutare, Am o nedumerire si sper sa ma lamuriti: Am de montat o baie de ulei la care nu am gasit o garnitura aferenta si am decis sa folosesc un silicon special pt. etansarea bailor de ulei. Tehnica mea presupune curatarea suprafetelor cu acetona (inlatura perfect grasimile si nu lasa reziduri), aplic pe o singura portiune un "viermisor" de silicon continuu de o grosime cam 1/2 din latimea peretelui baii de ulei dupa care ... nu stiu ce sa mai fac. Imbin imediat piesele sau las 15-20 min. ca siliconul sa se intareasca si abia apoi strang baia in suruburi (parerile sunt impartite aici). La asamblarea carterelor la comunista intr-adevar, lasam un timp ca siliconul sa se intareasca. E universal valabil si acum? Daca strang imediat suruburile nu risc ca siliconul sa iasa din imbinare si sa intre in circuitul de ungere? P.S. Baia se monteaza pe o Yamaha Thundercat dar intrebarea mea e pusa pe aceasta arie pt. ca aici sunt cele mai mari sanse de a da peste meseriasi buni iar in plus, in principiu procedeul poate fi aplicat cam la orice motor in 4T. Daca se considera topicul nelalocul lui atunci poate fi sters sau mutat. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Aprilie 13, 2009 Share Postat Aprilie 13, 2009 (editat) Salut! la mine nu scapa ulei si teoria e cam asa: se aplica acel "vierme" de o inaltime aproximativ constanta pe ambele suprafete si se lasa cateva minute (5 e in regula) pana suprafata siliconului devine usor lipicioasa, apoi cele doua suprafete se aduc in contact. Infiletezi la mana suruburile numai cat siliconul de pe piese sa se atinga (sa faca contact) dar nu strangi definitiv. Ideea e ca intre piese sa ramana o distanta de 1 sau 2 mm plina cu silicon, fara bule de aer. Acum lasi 24, 36 de ore sa se usuce. Dupa asta poti strange definitiv, fiindca siliconul este acum tare si nu mai este fortat doar spre exterior, ci, fiind presat, va umple golurile. Ca o recomandare: daca suprafetele de etansare nu sunt lovite, ai putea sa te duci cu capacul baii de ulei la cineva care fabrica garnituri si iti poate face din klingherit o garnitura care sa vina la fix. Numai bine si sa-ti iasa treaba buna! Editat Aprilie 13, 2009 de Andrei_D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 13, 2009 Share Postat Aprilie 13, 2009 Nu e bine, se unge cel mult cu un strat subtire manjit de silicon. la 2timpi oricum siliconul are viata scurta fiindca el etanseaza camera de baleiaj unde este amestec carburant+ulei. Benzina nenoroceste rapid siliconul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Aprilie 13, 2009 Autor Share Postat Aprilie 13, 2009 Nu e bine, se unge cel mult cu un strat subtire manjit de silicon. la 2timpi oricum siliconul are viata scurta fiindca el etanseaza camera de baleiaj unde este amestec carburant+ulei. Benzina nenoroceste rapid siliconul. Si eu sunt de parere ca siliconul se aplica pe o singura parte, cat despre etansarea carterelor la 2T cred ca depinde mult si de calitatea siliconului. Am etansat carter de Jawa TS acum doi ani (tragea aer fals si merge intr-un piston) iar socru se plimba si acum cu ea fara probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Aprilie 13, 2009 Share Postat Aprilie 13, 2009 ...se unge uniform , subtire pe ambele suprafete, bine degresate!Se asteapta 5-10 minute pana ce siliconul se incheaga putin, si apoi se strange...daca se strange imediat , tot siliconul va fi scos afara....ideea e ca acolo sa se formeze o pelicula elastica, care la strangerea definitiva sa functioineze ca si o garnitura! Daca se unge doar o suprafatza, ce neunsa nu va adera la pelicula deja intarita de la suprafatza siliconului, si uleiul isi gaseste locurile sa iasa! Sau se cumpara una bucata dosar (velin) si se decupeaza elegant o garnitura cu foarfecele bunicii, si un set de preducele de la rusi cu 5 lei setul de 9 bucati... Este bine ca , dupa decuparea garniturii sa se impregneze cu o vopsea mai fluida carer sa intre in fibra, si sa etanseze eventualii pori(garnitura se aseaza mai bine si nu este 'stoarsa' afara), plus silicon foarte foarte subtire pe ambele fetze ale garniturii... Absolut toata lumea asa facea garnituri , la masini ,gamele, locomotive ,vibratoare... si la ce mai era nevoie , inainte de a se inventa 'reprezentantii", "distribuitorii", "importatorii" si toate cele un milion de mofturi care fac atat de colorata societatea de consum...si atat de handicapati "consumatorii".... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shui Postat Aprilie 13, 2009 Share Postat Aprilie 13, 2009 (editat) Nu e bine, se unge cel mult cu un strat subtire manjit de silicon. la 2timpi oricum siliconul are viata scurta fiindca el etanseaza camera de baleiaj unde este amestec carburant+ulei. Benzina nenoroceste rapid siliconul. mare dreptate ai,mestere! cand oi vedea 'io la motociclete noi silicon atunci poate 'oi folosi si eu!asta e o solutie rapida cand te lasa in camp sa ajugi cu el acasa! ... mai ales la 2 timpi ,dupa cum bine ai amintit.. garnitura de carton moale sau clingherit si vaselina! asta-i sfanta! sau poate 'oi fi eu mai de moda veche.. sincer am incercat si cu silicon,asa doar sa vad cat e eficient,si tinn sa amintesc ca am sters usor suprafetele cu smirghel fin ,apoi le-am spalat cu diluant,dupa ce s-a uscat am urmat intocmai instructiunile inscrise pe ambalaj.. dar tot garnitura cu vaselina ii mai sfanta! nu mai curge veac! Editat Aprilie 13, 2009 de kraz-trial Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuli-voshod Postat Aprilie 13, 2009 Share Postat Aprilie 13, 2009 eu am curatat carterele de restul siliconului vechi; am degresat bine cu diluant tinner; apoi am uns cu un strat subtire de silicon ambele suprafete;am asteptat 5 min (scrie si pe cutia tubului de silicon) apoi am aplicat pe un carter garnitura din setul de garnituri si am imbinat carterele; am strans usor la inceput, apoi dupa 15-20 min,am strans tare uniform. apoi la cateva ore (6-7 la numar) am bagat ulei in cutie;benzina la carburator pedala si brruummm...vad ca pana acum merge superb motorul;si nu trage nici aer fals... asta am aplicat in cazul in care am folosit si garnitura; ptr imbinarea fara garnitura banuiesc ca este foarte bun procedeul celor de mai sus(Andrei D; drobu; si kraz-trial)... toate bune si sa postezi cum ai procedat si cum a mers!!! numai bine!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Aprilie 13, 2009 Share Postat Aprilie 13, 2009 ...va salut... ...si eu am folosit silicon pt etansarea baii de ulei la (IJ) am sters bine suprafetele cu diluant si am dat un carnat dala subtire si neantrerupt dar am inchis imediat capacul si la-m strans numai ca nu am pus uleiul in cutie atunci imediat ci a doua zi... ...la capacele de la ambielaje am flosit vopsea goala fara hartie sau altceva pe baza de diluant dar nediluata ,am dat un strat pe o singura parte dupa o curatare si spalare cu diluant a suprafetelor,am lasat sa se intareasca cca 30-45 min si am inchis capacele sau carterele...bagate in forja tot a duoa zi... ...la burgman am folosit silicon intre cilindrul si cartere si chiuloasa si cilindru ,dar aici am garnituri metalice ,am dat un strat subtire pe fiecare parte a garniturii cu degetul si la fel am inchis imediat si strans la maxim,ca si la ij la-m lasat sa-l pornesc a doua zi si vad ca nu tuseste nu scapa nimic ...sau daca vreti o hartie speciala pentru garnituri!!!!si nu aveti de unde va dau eu!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Aprilie 14, 2009 Autor Share Postat Aprilie 14, 2009 Multumesc tuturor de raspunsuri, imi sunt de un real folos. Am atasat o schema si cu garnitura in cauza. Ce credeti despre cartonul lucios? Am niste oferte expirate la servici din carton lucios dar foarte rezistent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 14, 2009 Share Postat Aprilie 14, 2009 ...sau daca vreti o hartie speciala pentru garnituri!!!!si nu aveti de unde va dau eu!!! Salut, cate este coala de mare, ce grosime are si la ce pret? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi80 Postat Aprilie 14, 2009 Share Postat Aprilie 14, 2009 mai dal draq de silicon.fa o garnitura din clingherit sau pluta,vezi ce ar fi indicat in cazul tau.in galati este un atelier specilizat pe garnituri, face ala orice tip de garnitura si din orice material.vezi poate gasesti asa ceva la tine in oras. te salut,cristi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuli-voshod Postat Aprilie 14, 2009 Share Postat Aprilie 14, 2009 ...va salut......si eu am folosit silicon pt etansarea baii de ulei la (IJ) am sters bine suprafetele cu diluant si am dat un carnat dala subtire si neantrerupt dar am inchis imediat capacul si la-m strans numai ca nu am pus uleiul in cutie atunci imediat ci a doua zi... ...la capacele de la ambielaje am flosit vopsea goala fara hartie sau altceva pe baza de diluant dar nediluata ,am dat un strat pe o singura parte dupa o curatare si spalare cu diluant a suprafetelor,am lasat sa se intareasca cca 30-45 min si am inchis capacele sau carterele...bagate in forja tot a duoa zi... ...la burgman am folosit silicon intre cilindrul si cartere si chiuloasa si cilindru ,dar aici am garnituri metalice ,am dat un strat subtire pe fiecare parte a garniturii cu degetul si la fel am inchis imediat si strans la maxim,ca si la ij la-m lasat sa-l pornesc a doua zi si vad ca nu tuseste nu scapa nimic ...sau daca vreti o hartie speciala pentru garnituri!!!!si nu aveti de unde va dau eu!!! m-ar interesa si pe mine vre-o doua coli(A4 sa zic asa)...zi si tu o grosime si un pretz/coala... numai bine!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Aprilie 14, 2009 Share Postat Aprilie 14, 2009 (editat) Salut, cate este coala de mare, ce grosime are si la ce pret? va salut...maine ma interesez de preturi si de ce grosimi dispun astia aici, ca si marime au coli destul de mari pot fi puse cu usurinta si la baia de ulei de la o RABA m-ar interesa si pe mine vre-o doua coli(A4 sa zic asa)...zi si tu o grosime si un pretz/coala...numai bine!!! ..astea mici si subtirele(cca1mm) sant ieftine isi permite tot omul...sa vad intai preturile si va anunt.... Editat Aprilie 14, 2009 de Burg_man Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Batranul Lup Postat Aprilie 14, 2009 Share Postat Aprilie 14, 2009 Salut.Se degreseaza bine suprafata si se aplica un strat subtire de silicon pt bai de ulei si apoi se string suruburile baii,se lasa o perioada sa se usuce si se introduce uleiul in motor.Tu ai si garnitura baii care este de cauciuc si trebuie sa ai grija sa nu pui mult silicon pentru ca in momentul stringerii el va iesi spre interior si exteriorul motorului,la interior daca e mult poate ajunge pe canalele de ungere si sa le infunde.Se foloseste siliconul la motoarele noi ,nu mai sunt cu garnituri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Aprilie 28, 2009 Share Postat Aprilie 28, 2009 am ramas dator cu un raspuns,,,am trecut azi pe la magazinul de unde am luat eu hartia pt garnituri si am intrebat care mai sant preturile, pentru 1mp de 0,8 =10 euro cam mult,,, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bau-bau Postat Aprilie 28, 2009 Share Postat Aprilie 28, 2009 Am facut operatiunea asta singur acum vreo 2 saptamani . Treaba e cam asa : cureti bine ambele suprafete sa nu mai ramana bucati din garnitura aia veche(posibil sa se lipeasca in unele locuri) dupaia stergi bine cu diluant ambele parti lasi sa se evapore diluantul. Pui pe una din parti (de preferat pe capac) un strat subtire de silicon ( si in jurul gaurilor de la suruburi). Stratul sa fie uniform . Ti capacul in mana cu siliconul ala pe el cam 5 minute dupa care il pui cu atentie la locul lui si il strangi in suruburi dar nu la maxim cat sa se apropie cam la 1 mm. Il mai lasi asa 20 min si apoi strangi bine toate suruburile pe diagonala ( nu stiu de ce... asa m'a invatat un mecanic , cica se strange uniform) . dupa asta le mai iei odata la verificat (suruburile) la rand sa nu fi uitat vreunul si voila . Dupa asta il lasi vreo 3-4 ore (producatorul siliconului zice ca nu trebuie) dar... "te'ai oftica sa muncesti degeaba nu?" dupa care pui ulei si poti sa bagi ture linistit ! bafta la reparatii ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.