Sari la conținut

Jocul manetei de ambreiaj creste odata cu incalzirea motorului


gn77b
 Share

Postări Recomandate

In schimb, cred ca este de speriat sa ramii fara ambreiaj la 250 km/h.

 

Eu as face tot posibilul sa schimb cablul ala cu unul nou, se gasesc pe Louis si sint chiar ieftine. Mie mi s-a rupt la bicicleta cablul de frina de la nuca, si era sa ma calce tramvaiul din cauza asta. Daca a tinut 1000 de km nu inseamna ca o sa tina 10000. Parerea mea.

 

 

cablu nou pt modelul meu sau te referi la kitul de inlocuit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In schimb, cred ca este de speriat sa ramii fara ambreiaj la 250 km/h.

 

Eu as face tot posibilul sa schimb cablul ala cu unul nou, se gasesc pe Louis si sint chiar ieftine. Mie mi s-a rupt la bicicleta cablul de frina de la nuca, si era sa ma calce tramvaiul din cauza asta. Daca a tinut 1000 de km nu inseamna ca o sa tina 10000. Parerea mea.

 

eu mi-am schimbat doar sufa , am luat cablu de scuter, nu stiu la ce foloseste la scuter dar merita pentru 4 lei cat este un cablu din ala, pana acum a tinut si sunt destui care fac asa , cel putin in braila

Editat de mariusspuneceva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar chiar asa o dilatare? Nu stiu ce sa zic... chiar o sa maxor precis variatia jocului. Variatie de la 12 la 30 mm mi se pare cam mult ca sa poata fi pus pe seama dilatarii.

 

Oare cablul ala este sfant, el nu se poate dilata?

Prin dilatare corpurile lungi isi maresc in primul rand lungimea... :D din cate mai stiu eu ... zic si io ... :D

Pe de alta parte, unele cabluri au inima vegetala, infasurarea nustiucum, toroane, rezistenta la intindere, la frecare... etc,etc... nu e asa simplu cum pare, pe une cabluri circula chiar telecabine... unele sunt scoase din functiune in functie de orele de utilizare, chiar daca arata "ca noi".

Unele sunt fabricate in Suedia, unele in Romania, unele in ... China

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar chiar asa o dilatare? Nu stiu ce sa zic... chiar o sa maxor precis variatia jocului. Variatie de la 12 la 30 mm mi se pare cam mult ca sa poata fi pus pe seama dilatarii.

Bun. Hai s-o luam altfel. Ambreiajul e printre putinele componente la care jocul scade odata cu uzura. Mai e valabil si pt jocul de la supape, unde daca se taseaza scaunul supapei, supapa urca,jocul scade. Altele nu-mi vin in minte pt moment.

M-am uitat pe diagrama de la ambreiajul tau pe www.bikebandit.com.

Ceea ce a zis axa e corect. Daca se desface piulita de la oala, oala se deplaseaza cu totul, ceea ce ar putea face sa creasca jocul. Ar putea sa fie sesizabila cu motorul pornit, si din cauza a ceva forte centrifuge, ea sa se deplaseze si sa revina cu motorul oprit. Dar totusi tu zici ca se manifesta doar la cald. Deci nu e in mers vs oprit, ci e cald vs rece.

Daca s-ar dilata tija impingatoare, ar fi echivalent cu o debreiere, deci jocul ar scadea. Daca vad bine, e posibil ca pe ambreiaj sa ai un surub in capatul unde impinge tija. Cam ca la comuniste. Nu mi-e clar din poza daca e sau nu, dar: Daca s-ar lungi acel surub, ar fi echivalent cu o lungire a tijei, deci nu tine. Ar putea sa se lungeasca oala de la abreiaj, dar nici asta nu tine, arcurile ar trebui sa preseze ansamblul. Mai ramin discurile si arcurile. Acum cu arcurile: Daca alea lasa asa de mult, nu ai pleca de pe loc. Sa zicem ca discurile de metal nu se dilata. Arcurile se lasa. Cine se umfla? Pai ar trebui discurile cu ferodou. Ori alea nu se umfla si se dezumfla. Nici chiar la motoarele vechi unde mai sint din ceva pluta. Deci ar trebui sa intre ulei intre discuri. Asa ca in concluzie, cea mai plauzibila varianta e ca se dilata discurile.

Acum: Daca jocul tau dispare la rece, e posibil ca initial sa si patineze un pic. Asta ar duce la supraincalzirea lor, si s-ar dilata mai mult. Atita vreme cit din dilatare compenseaza, nu va patina. Daca totusi jocul e insuficient, ar putea patina de-a binelea. Eu iti sugerez sa-i lasi un pic de joc chiar si la rece. Nu stiu cum zice la manual, uita-te eventual in el, nu-s eu mai destept ca el, dar sugestia mea e sa-i lasi joc si la rece. Nu are ce sa-i strice oricum.

Cit despre cablu, se poate lungi si el cu t, dar nu-l vad incalzindu-se asa de tare. Totusi, daca nu-l vad eu, nu inseamna ca nu se poate. Pt a elimina acest dubiu, insemneaza cu un marker ceva pozitia pirghiei de la motor, atunci cind e rece, si vezi daca se deplaseaza dupa incazlire. Daca se misca pirghia aia, nu e cablul. Daca nu se misca, atunci e cablul.

Numai bine.

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am masurat cu exactitate variatia jocului: 9 mm la rece, 23 mm dupa ce motorul s-a incalzit bine, deci 14 mm in plus. Calitativ am inteles care-ar fi problema, dar cantitativ o fi ok?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am masurat cu exactitate variatia jocului: 9 mm la rece, 23 mm dupa ce motorul s-a incalzit bine, deci 14 mm in plus. Calitativ am inteles care-ar fi problema, dar cantitativ o fi ok?

 

pana in 20 mm parca trebuie sa fie jocul maxim

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana in 20 mm parca trebuie sa fie jocul maxim

La Bandit zice 10-15 mm joc maxim. Adevarul e ca dupa ce se incalzeste motorul si-l opresc, dupa care pornesc din nou, se simte cum la pornire motocicleta ma trage putin inainte, deci probabil la acel joc (23 mm), cu maneta trasa, ambreiajul nu decupleaza complet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...