Sari la conținut

filtru aer K&N


Rrrr6
 Share

Postări Recomandate

Varianta scumpa dar cu produse de calitate: cumperi kit de curatare dedicat K&N, BMC sau DNA (filtre de aer sport toate)

Varianta mai putin scumpa dar cu produse de calitate: cumperi separat solutie de curatare filtru de aer si separat spray de filtru de aer (marci: Motorex, Motul, Yacco)

Varianta ieftina dar carpeala: apa, detergent de vase - nu freci cu peria, lasi sa intre singur - clatesti bine dar trebuie apoi sa-l imbibi tot cu un spray, ceva

 

Ai mai jos un copy/paste din alt topic

/index.php?showtopic=307242

Va sfatuim sa regenerati filtrele de aer BMC la fiecare 10.000 km pentru a garanta o lungă durată de functionare si de mentinere a performanței. Această valoare se poate schimba, pe baza condițiilor de mediu in care motocicleta este folosită (de exemplu, drumuri neasfaltate, prezența polenului, praf,...).

 

Modalitatea de curatare este urmatoarea:

 

* Pasul 1: - scoateti filtrul din locasul sau si indepartati depunerile mai mari scuturandu-l usor.

* Pasul 2: - pulverizati pe suprafata filtranta detergent special conceput pentru acest tip de filtru

* Pasul 3: - spalati filtrul intr-un vas cu apa rece, clatindu-l usor pana la indepartarea detergentului si pana acesta ramane curat (nu folosotiti jet de apa)

* Pasul 4: - pentru uscare, asezati filtrul pe o hartie absorbanta sau pe o carpa curata si lasati-l sa se usuce natural (nu asezati fltrul langa surse de caldura sau nu incercati sa il uscati cu feonul)

* Pasul 5: - pulverizati pe suprafata filtranta un ulei special pentru acest tip de filtru, tanand sprayul la o distanta de 15 cm. Repetati procedura si pe cealalta parte a filtrului.

* Pasul 6: - Lasati filtrul sa absoarba uleiul 30 minute dupa care, folosind o carpa curata, stergeti excesul de ulei de pe partea de etansare a acestuia. Daca suprafata de ungere nu uste uniforma, repetati operatiunea (uleiul este colorat si se poate observa cu usurinta).

Sper ca aceste informatii sa va fie de folos. Daca mai aveti si alte intrebari, nu ezitati sa ne contactati.

 

infoWAKins.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Ce parere aveti ? Am un filtru BMC si mi-e la indemana sa il curat cu kitul de curatare K&N . Vreo problema ? Principiul e cam acelasi, materialele la fel...zic eu. Ce ziceti ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Cand aud de filtru de aer K&N imi vine sa ma pish in sus. Ce dracu face filtru asta de e atat de scump in primul rand? ca de filtrat nu filtreaza mai bine si nici putere in plus nu da (asa cum crede multimea).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand aud de filtru de aer K&N imi vine sa ma pish in sus. Ce dracu face filtru asta de e atat de scump in primul rand? ca de filtrat nu filtreaza mai bine si nici putere in plus nu da (asa cum crede multimea).

cica trebuie sa ii pui si evacuare libera, goala, ca sa simti diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
cica trebuie sa ii pui si evacuare libera, goala, ca sa simti diferenta.

 

Nici daca-i scoti evacuarea nu o sa simti vreo diferenta, e doar o vrajeala pentru fraierii care nu au pe ce cheltui banii. Valabil si pentru filtrele de aer sport la care multi nu le-au inteles rolul nici in ziua de azi

 

PS: Dar filtrele de ulei K&N filtreaza mai bine? te pomenesti ca au inventat roata dinou astia de la K&N

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca la orice produs de pe planeta asta , la filtrul k&n s-au bagat niste bani in publicitate ,cumva producatorul trebuie sa ii scoata . ca este bun sau face o treaba mai buna eu unul nu ma pot pronunta ptr ca nu am incercat pe mopirca mea . dar e bine de stiut ca in pretul unui produs este inclusa si publicitatea . ex carpati are un pret lucky strike altul amindoua sunt tigari , amindoua se aprind , amindoua contin tutun , amindoua scot fum , dar in brandul lucky s-au pompat ceva bani , omul a perceput ca acel brand este unul high si publicitatea ia arat ceva el a bagat colea la creier si asa se explica pretul . si mai e o vorba nu conteaza pretul ,pentru fiecare produs indiferent de pretul lui (el poate sa fie exagerat de mare ) intotdeauna va exista un cumparator . acum ca unii aleg filtru respectiv este fix treaba lor ca altora li se pare exagerat pretul la fel e fix treaba lor .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici daca-i scoti evacuarea nu o sa simti vreo diferenta, e doar o vrajeala pentru fraierii care nu au pe ce cheltui banii. Valabil si pentru filtrele de aer sport la care multi nu le-au inteles rolul nici in ziua de azi

 

PS: Dar filtrele de ulei K&N filtreaza mai bine? te pomenesti ca au inventat roata dinou astia de la K&N

 

Daca tu nu intelegi, nu inseamna ca nu se poate.

 

Intamplator lucrez in domeniul filtrarii (industriale) si da, exista tipuri si tipuri de filtre, cu diferite "prioritati". Deci sunt filtre facute sa filtreze ceva dar prioritar sa fie "air-flow"-ul, sa filtreze bine de tot, dar cantitatea de aer (sau ce o fi) maxima ce poate trece e mai mica... si lista e luuuuuuunga de tot.

Nu am studiat exact specificatiile filtrelor stock sau aftermarket pentru moto, dar te asigur, sunt foarte multe tipuri de filtre, fiecare optimizat pentru altceva.

 

PS. Nu vreau sub nici o forma sa recomand vreo marca anume sau macar after-market <> stock. Vreau doar sa intelegi ca este o industrie extrem de diversificata si optimizata pe diverse scopuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici daca-i scoti evacuarea nu o sa simti vreo diferenta, e doar o vrajeala pentru fraierii care nu au pe ce cheltui banii. Valabil si pentru filtrele de aer sport la care multi nu le-au inteles rolul nici in ziua de azi

 

PS: Dar filtrele de ulei K&N filtreaza mai bine? te pomenesti ca au inventat roata dinou astia de la K&N

 

Platesti tu un test Dyno la United Motors pt o mobra cu totul stoc si una cu filtru aer sport si evacuare sport, reglata corespunzator ? Daca da, putem face un test imediat cu 2 mobre identice, acelasi an, aprox acelasi nr de km. Asta ca sa vezi ca exista o diferenta.

 

Si acum legat fix doar de filtre, pe langa co-forumistul anterior ce ti-a explicat in general, orice mare producator (K&N, BMC, DNA) are explicatii clare despre procedura de realizare, cantitatea de aer admisa, filtrarea, etc. Privind dincolo de marketing, poti gasi informatiile necesare si clare. Asa ca a fi Gica-Contra doar de dragul de a fi, nu e ok :D

 

Salut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Daca tu nu intelegi, nu inseamna ca nu se poate.

 

Intamplator lucrez in domeniul filtrarii (industriale) si da, exista tipuri si tipuri de filtre, cu diferite "prioritati". Deci sunt filtre facute sa filtreze ceva dar prioritar sa fie "air-flow"-ul, sa filtreze bine de tot, dar cantitatea de aer (sau ce o fi) maxima ce poate trece e mai mica... si lista e luuuuuuunga de tot.

Nu am studiat exact specificatiile filtrelor stock sau aftermarket pentru moto, dar te asigur, sunt foarte multe tipuri de filtre, fiecare optimizat pentru altceva.

 

PS. Nu vreau sub nici o forma sa recomand vreo marca anume sau macar after-market <> stock. Vreau doar sa intelegi ca este o industrie extrem de diversificata si optimizata pe diverse scopuri.

 

Pai si nu ajungi la vorba mea? Nu ai cum sa ai air-flow si in acelasi timp sa filtreze si bine. Ori filtreaza bine si merge conform specificatiilor producatorului ori nu filtreaza bine si castigi vreo 0,47 cai putere dar cu riscul de a uza motorul prematur.

 

Apropo, am desfacut (si montat :moto: ) ceva fiare la viata mea asa ca nu sunt pe dinafara.

 

@Thomas, daca-ti place sa platesti reclama unui produs e problema ta. Pot veni si eu cu argumente (logice) sa-ti arat ca nu tot ce-i scump zboara :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Corleone

Daca e cazul sa ne laudam, pot spune ca lucrez in domeniu de ani buni.

Invitatia anterioara este valabila si putem face oricand testul. Nu este o gluma, respectiva societate fiind impartiala si rezultatul fiind automat.

Editat de Thomas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

RESULTS

 

Buschur: 378whp/361wtq (old style, no longer available)

Perrin: 376whp/345wtq

Amsoil: 374whp/344wtq

Vibrant: 371whp/351wtq (current style Buschur air filter)

K&N - FIPK: 369whp/355whp (comes with Typhoon intake kit)

Apexi: 367whp/357wtq

K&N - small: 367whp/346wtq (caused more knock than others)

no filter: 375whp/358wtq (not recommended to run filterless!)

 

pare-se ca nu ii foarte mare diferenta intre filtrul stock Buschur(asa am inteles) cu care vine masina si k&n .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
@Corleone

Daca e cazul sa ne laudam, pot spune ca lucrez in domeniu de ani buni.

Invitatia anterioara este valabila si putem face oricand testul. Nu este o gluma, respectiva societate fiind impartiala si rezultatul fiind automat.

 

 

Ce inseamna la tine in domeniu? Si daca esti dragut imi spui si mie ce castig de putere eventual cuplu as avea la al meu CBR600 de 100 de cai ca sa justifice diferenta de 210 lei intre filtrul normal si cel K&N.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am o intrebare legata de curatarea filtrului.cu ce il pot curata?cu apa, motorina sau doar suflat cu aer??

e pacat sa-l inbacsesti aiurea sau mai grav,sa-l deteriorezi folosind cine stie ce minuni. daca nu ai bani de kit de curatare original, ia unul oarecare,dar sa fie moto. chiar daca nu face treaba suta la suta, macar curata cat poate...intre timp gasesti kit k&n, ca e pacat sa chinui mobra... si eu ma chinui cu un filtru de aer....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce inseamna la tine in domeniu? Si daca esti dragut imi spui si mie ce castig de putere eventual cuplu as avea la al meu CBR600 de 100 de cai ca sa justifice diferenta de 210 lei intre filtrul normal si cel K&N.

 

Dupa cum am scris in postul anterior, diferenta foarte vizibila si pe Dyno este data de TOBA+FILTRU SPORT si reglaj corespunzator al amestecului aer-benzina.

 

Ca idee, banuiesc ca ai un 600RR, deci un grafic de pe Dyno cu o evacuare sport fara filtru sport ar arata cam asa:

Puterea maxima - 120 CP fata de 100 si putin cat e stocul - http://www.mivv.it/risorse/6/170/549/UH.03...r_dynochart.pdf

Cuplul maxim - 62Nm(Newtoni-metru) fata de 59 cat e stoc - http://www.mivv.it/risorse/6/170/549/UH.03...e_dynochart.pdf

Asta ca idee de evacuari.

 

Acum legat on-topic de filtre:

La o sumara cautare nu am gasit momentan decat la auto un test Dyno 177 CP cu filtru sport fata de 171 CP cu filtru stoc

Mini%20Cooper%20S%20175cv.JPG

 

Si acum ca o parere pesonala, de ce am preferat sa platesc diferenta pentru mobra mea pe strazile noastre infecte: filtrele de aer "sport" au 4 straturi de filtrare, spre deosebire de cele de "carton" sau "burete" ce au doar unul: primul strat filtreaza "bucatile mari" , apoi pe masura ce trece aerul se filtreaza foarte mult de impuritati.

The filtering efficiency is extremely high at 98-99% filtering efficiency, with 4 layers of DNA Cotton.

(Filtering efficiency is the amount of ?dirt? the filter can maintain (stop) and protect the engine efficiently.

For example the DNA Filter for every 100 grams of dirt that it will receive, it will hold 98-99 grams, this

applies even to fine dirt as small as 5 microns.)

? The flow of the filter is Very High +26,64 % more than the stock paper filter, at 167,80 CFM (Cubic feet per minute) @ 1,5? H2O

Compared to the stock Yamaha filter at 132,50 CFM.

plaisiooval.jpg

 

Ca sa dau 20E/an pe un filtru de aer stoc, am preferat sa dau 60 pe unul care il spal, impregnez si refolosesc cati ani doresc.

 

Acelasi producator ofera si un grafic referitor la cantitatea de aer admisa

flash.jpg

 

Trecand peste chestiile comerciale si de marketing, nimeni dintr-o companie ce se respecta nu cred ca falsifica teste Dyno sau le baga din burta. Si chiar daca o fac, exista mereu testere Dyno si impartiale unde se pot face verificarile.

 

Salut.

Editat de Thomas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

@Thomas

 

Sa dai 20 de cai doar din filtru "sport" si tobe e pura fantezie. Asta inseamna 20% din puterea maxima a motorului, pentru asa ceva trebuiesc ceva modificari mecanice. 3-4 cai s-ar putea castiga prin montarea altei evacuari dar nu mai mult.

In ceea ce priveste graficele de mai sus dupa cum vezi sunt pline de reclame asa ca nu mai obiective nu sunt si sustin cu tarie ca sunt pura reclama.

Filtrele "sport" sunt niste prostii. Au aparut la masinile de competitie din necesitatea unui filtru usor de montat/demontat si totodata usor ca piesa. Ele au un air-flow mai mare deoarece au si textura mai rara dar scade foarte mult filtrarea, la curse e mai putin importanta filtrarea dar in Romania cea plina de praf este foarte importanta.

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Thomas

 

Sa dai 20 de cai doar din filtru "sport" si tobe e pura fantezie. Asta inseamna 20% din puterea maxima a motorului, pentru asa ceva trebuiesc ceva modificari mecanice. 3-4 cai s-ar putea castiga prin montarea altei evacuari dar nu mai mult.

In ceea ce priveste graficele de mai sus dupa cum vezi sunt pline de reclame asa ca nu mai obiective nu sunt si sustin cu tarie ca sunt pura reclama.

Filtrele "sport" sunt niste prostii. Au aparut la masinile de competitie din necesitatea unui filtru usor de montat/demontat si totodata usor ca piesa. Ele au un air-flow mai mare deoarece au si textura mai rara dar scade foarte mult filtrarea, la curse e mai putin importanta filtrarea dar in Romania cea plina de praf este foarte importanta.

 

Te rog sa cauti atunci si tu teste independente pentru moto cu/fara evacuari/filtre sport. Pana una-alta a juca rolul de "Gica-Contra" doar din vorbe si fara nici o dovada/teste, e doar vorbarie goala. Ca esti neincrezator din principiu, e una. Dar daca vrei sa-ti si dovedesti neincrederea si sa arati ca ai dreptate, fa-o cum trebuie. Altfel pierdem vremea cu biti scrisi pe un forum.

 

Salut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Te rog sa cauti atunci si tu teste independente pentru moto cu/fara evacuari/filtre sport. Pana una-alta a juca rolul de "Gica-Contra" doar din vorbe si fara nici o dovada/teste, e doar vorbarie goala. Ca esti neincrezator din principiu, e una. Dar daca vrei sa-ti si dovedesti neincrederea si sa arati ca ai dreptate, fa-o cum trebuie. Altfel pierdem vremea cu biti scrisi pe un forum.

 

Salut.

 

Nu sunt neincrezator dar stiu foarte bine ce-i ala un motor, o cutie de viteze, un carburator etc. Eu imi repar si imi intretin singur fiarele atat moto cat si auto iar cand spun reparatii nu ma refer la schimburi de ulei sau filtre.

Am sa-ti dau un exemplu, la Mercedes C180 un preparator din Germania oferea un ax cu came (1700 euro) ce marea puterea motorului cu 11 cai in conditiile in care masina are 131 cai la o capacitate de 2000 cmc. Oare de ce nu mareau puterea cu 50 de cai daca din filtre si tobe poti sa-i dai 20 de cai . Oare de ce nu schimabu doar filtrul de aer si tobele? Nu-mi spune ca la motociclete este altfel.

Thomas nu te supara, dar ma indoiesc ca ai cunostinte de mecanica atat de mari incat sa poti intelege ca nu e de ajuns sa schimbi filtrul de aer si o toba ca sa obtii un motor mai puternic cu 20%.

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Puterea maxima - 110 CP fata de 100 si putin cat e stocul - http://www.mivv.it/risorse/6/170/549/UH.03...r_dynochart.pdf

 

Multumesc pentru atentionare, a fost o greseala de tastare in postul respectiv.

 

Revenind:

O evacuare sport+filtru aer sport + reglaje cum trebuie (eventual si un PCIII cu o harta calibrata) = CP si Nm castigati. Am dat un e-mail unora din SUA ( http://www.tntperformancedyno.com ) daca pot face publice niste grafice del Dyno-ul lor, la motociclete stoc si cu modificari (filtru de aer in principal). Presupunand ca nu sunt sponsorizati de vreun mare producator si sunt impartiali :D

 

Tot prin ei am ajuns la un tip ce si-a facut modificari la un 1000RR al lui si rezultatele se pot citi aici

http://www.hooliganbiketech.net/hondacbr10..._frameindex.htm

 

The best of the three runs with the BMC Race filters netted 151.31HP and 78.34 ft/lbs of torque for a gain of 2.04HP and 1.27 ft/lbs of torque. The only change to the bike was the filters between these two runs.

 

Iar graficul Dyno, chiar daca e mic, e lizibil

1000rrstockfiltersvsBMCRaceDyno.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

am cumparat un filtru de aer hiflo pentru mobra mea, e din burete dar nu zice nicaieri ca trebuie uns cu vreun ulei.

 

trebuie obligatoriu imbibat cu ulei? daca da, de care? :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu le am foarte bine cu filtrele KN dar am avut un 1000rr inaite de mobra de acum si am fost cu ea pe dyno cu ea stoc si ea cu filtru kn+toba micron slip-on si PC esa o diferenta de aproape 7 cai. cel putin asa a iesit. pt curatare eu mi-am luat kitul de curatare de la KN dar cred ca si de la BMC e bun ca nu cred ca merg pe alte principii iar pe langa faptul ca iti mai da o infima putere acolo la roata nu mai esti nevoit sa il schimb in fiecare primavara :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am cumparat un filtru de aer hiflo pentru mobra mea, e din burete dar nu zice nicaieri ca trebuie uns cu vreun ulei.

 

trebuie obligatoriu imbibat cu ulei? daca da, de care? :laugh:

esti sigur ca e "uscat"?

vezi ca de obicei buretele ala vine uns din fabrica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...