Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

Bre, ce treaba aveti la ce rpm schimba omul ?

 

Cu rasnita mea, in oras, tot asa schimb la 5-7k rpm (din 11.500) in functie de cat vreau sa accelerez. Treptele 1-3 in 95% din cazuri, uneori 4 cand am liber pe podul Basarab. Nu mi se pare civilizat sa mergi cu motorul turat in oras (pt ca decibeli). In plus, ma deranjeaza si pe mine zgomotul fiindca in oras nu merg cu dopuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@ ovi_ice, pe acelasi principiu merg si eu, eu zic ca 6-7k rpm e de bun simt, pe langa 15k redline-ul la R6.

 

In alta ordine de idei, am deviat putin, am spus parerea personala in privinta incepatorilor pe motociclete mari, important e sa citeasca cine trebuie.

 

PS: sunt deschis la sfaturile voastre si le astept cu drag ( fie rautacioase sau nu)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS: sunt deschis la sfaturile voastre si le astept cu drag ( fie rautacioase sau nu)

 

Ne zici si noua (dupa mia si jumatate de km) de ce ti-ai luat SS, si daca ai mai lua - in situatia ta, de incepator?

 

LE. Intreb (fara rautate) pentru beneficiul altor incepatori, nu pentru mine :)

Editat de leopold
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.Design ( astept huiduielile)

2.Nu as mai lua, nu am simtit placerea pe care credeam ca iti ofera o motocicleta.

 

Greseala a fost ca nu am incercat mai multe motociclete inainte de a cumpara un SS pentru a vedea clar ce imi place. As fi ipocrit sa zic ca nu mi-a placut absolut deloc, insa daca as dispune de bani, mi-as tranti un Dragstar de 650 sau chiar si 1100.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevaru' e ca cei mai multi, daca nu toti, ne luam motociclete pentru ca ne trebuie. Exista o nevoie stringenta care nu poate fi satisfacuta cu altceva. Nu tin minte sa fi vazut pe cineva ca si-a luat motocicleta pentru ca i-a placut.

Nu crezi ca e mai important la ce iti trebuie motocicleta, si dupa aia de care iti place?

Nu pot spune ca mi-am luat motocicleta pentru a o folosi in vre-un scop anume, am luat-o strict pentru plimbari de weekend, in timpul saptamanii nu ma prea ating de ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu crezi ca e mai important la ce iti trebuie motocicleta, si dupa aia de care iti place?

 

In cazul asta 90% din motocicletele prezente pe strada sunt luate "din greseala".

Motocicleta se cumpara cu inima, apoi vezi cum te impaci cu "particularitatile" alegerii facute.

Exceptia aici sunt incepatorii. Majoritatea acestora isi cumpara prima motocicleta "din greseala", anume cred ca li se potriveste si constata ca parca da, parca nu...

Cata vreme motocicleta detinuta te cheama la plimbare ... este motocicleta potrivita.

Restul se invata cu grija si responsabilitate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevaru' e ca cei mai multi, daca nu toti, ne luam motociclete pentru ca ne trebuie. Exista o nevoie stringenta care nu poate fi satisfacuta cu altceva. Nu tin minte sa fi vazut pe cineva ca si-a luat motocicleta pentru ca i-a placut.

 

Mno, trebuie sa recunosc c-am dat cu sutul in bara :) E buna poanta...

Ce vroiam sa spun e daca vrei sa te dai pe circuit nu-ti iei cruiser, daca vrei enduro nu iei chopper, daca vrei siriu, nu iei vespa, chestii de genul. Iti iei mobra sa te ajute, nu sa te incurce.

 

Incepe sa ma preocupe si pe mine diversificarea parcului moto propriu :) insa daca pica vre-un SS SIGUR nu ma apuc sa fac naveta sau s-o frec prin oras. Ca nu sunt masochist.

 

Nu pot spune ca mi-am luat motocicleta pentru a o folosi in vre-un scop anume, am luat-o strict pentru plimbari de weekend, in timpul saptamanii nu ma prea ating de ea.

 

Tu ai zis mai sus mers preponderent prin oras :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce sa va spun ,

Incepator , am luat motorul de 2 luni , Honda NC 750 , 7000 km pe parcursul asetor luni .... , deja am facut a doua revizie .

Genul de motor care te invita la plimbare , am facut plimbari de 400 km pe zi fara a resimtii oboseala sau disconfort , daca nu aveam vremea asta musonica parca as fi luat-o de la capat , este un motor foarte confortabil . O singura problema , saua cam inalta , stau cam pe varfuri la semafor , a trebuit sa ma obisnuiesc sa o tin pe un singur picior , este ma in regula asa .

Citeam pe aici ca te vei plictisi repede de prima motocicleta in cazul in care o iei de putere mica , posibil sa fie si asa , in cazul meu nu cred ca as vrea altceva , 55 CP m-au ajutat sa merg si cu 10 km/h si cu 170 km/h , ma simt in siguranta pe motor , simt ca-l pot controla si chiar mi-a dovedit asta de cateva ori ( niste franari de urgenta ...) , pozitia de condus este una verticala te poti bucura de peisaj fara sa numeri pietricelele din asfalt , traficul in oras este o placere , practic vad deasupra masinilor si am o imagine de ansamblu asupra drumului de parcurs .

Binenteles ca am aplicat tactica pe care o folosesc si cand eram la volan , mintea trebuie sa ajunga inaintea motorului , mai ales acolo unde cunosti traseul , sti semafoarele , sti trecerile de pietoni , anticiparea este cheia succesului si a sigurantei .

Am prieteni cu motoare sport sau supersport , stau parcate cu saptamanile , se uita ca eu folosesc motorul zi de zi , chiar daca inca mai mustacesc ei ca NC-ul arata ca un SUV , pana la urma ( incepand de la a doua bere ) recunosc si ei ca este o alegere potrivita , in cazul meu cel putin .

Si am mai spulberat un mit ,incepator mi-am luat motor nou .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu ai zis mai sus mers preponderent prin oras :)

Acolo o folosesc, dar nu am luat-o cu un scop anume adica sa merg cu ea la lucru etc. Doar sa ma duc din punctul A in B pe timp de weekend, un fel de plimbare de acasa pana la cafea cu prietenii si inapoi. Si inca sustin ca nu a fost cea mai buna alegere X-( atat din punct de vedere al unui incepator cat si modul de exploatare la care o folosesc.

» Post actualizat in 15 Jun 2018 05:51

Ce sa va spun ,

Incepator , am luat motorul de 2 luni , Honda NC 750 , 7000 km pe parcursul asetor luni .... , deja am facut a doua revizie .

Genul de motor care te invita la plimbare , am facut plimbari de 400 km pe zi fara a resimtii oboseala sau disconfort , daca nu aveam vremea asta musonica parca as fi luat-o de la capat , este un motor foarte confortabil . O singura problema , saua cam inalta , stau cam pe varfuri la semafor , a trebuit sa ma obisnuiesc sa o tin pe un singur picior , este ma in regula asa .

Citeam pe aici ca te vei plictisi repede de prima motocicleta in cazul in care o iei de putere mica , posibil sa fie si asa , in cazul meu nu cred ca as vrea altceva , 55 CP m-au ajutat sa merg si cu 10 km/h si cu 170 km/h , ma simt in siguranta pe motor , simt ca-l pot controla si chiar mi-a dovedit asta de cateva ori ( niste franari de urgenta ...) , pozitia de condus este una verticala te poti bucura de peisaj fara sa numeri pietricelele din asfalt , traficul in oras este o placere , practic vad deasupra masinilor si am o imagine de ansamblu asupra drumului de parcurs .

Binenteles ca am aplicat tactica pe care o folosesc si cand eram la volan , mintea trebuie sa ajunga inaintea motorului , mai ales acolo unde cunosti traseul , sti semafoarele , sti trecerile de pietoni , anticiparea este cheia succesului si a sigurantei .

Am prieteni cu motoare sport sau supersport , stau parcate cu saptamanile , se uita ca eu folosesc motorul zi de zi , chiar daca inca mai mustacesc ei ca NC-ul arata ca un SUV , pana la urma ( incepand de la a doua bere ) recunosc si ei ca este o alegere potrivita , in cazul meu cel putin .

Si am mai spulberat un mit ,incepator mi-am luat motor nou .

Asfalt uscat si sa te bucuri de ea, daca scrii asta cu placere inseamna ca ai facut alegerea potrivita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Salutare. Dupa multi ani in care m-am tinut deoparte, asteptand sa ma coc departe de riscurile iminente, m-am hotarat sa fac scoala moto.

Entuziasmat, am inceput sa ma uit dupa motoare. Nu sunt aproape deloc in tema cu tipurile de motoare, cilindree potrivita pentru mine samd, m-am documentat putin in ultimele zile.

Pasionat de BMW, am ajuns sa ma uit la Rxx. De fapt si acum cativa ani buni am mai aruncat cate un ochi la R80 -uri de vanzare.

 

Acum mi-au picat ochii pe R850 RT, dupa care mi-am dat seama ca R850R e mult mai frumoasa.

Si am inceput sa ma intreb: de ce nu R1150?

Dupa cateva "palme" luate virtual de la prieteni, pentru ambitiile mele, starnesc discutia si aici: cum e boxerul de 850cc pentru un incepator?

 

Experienta mea...

Cu bicicleta am cucerit Bucurestiul, soselele patriei pana la Sighisoara si Putna, plus varful Piatra Mare de doua ori. Vreo doua trante mai serioase, luate gonind nebuneste, acum ~15 ani.

Cu masina, 15 ani de permis, cateva sute de mii de km cu cateva RWD fara abs sau alte controale, in orice conditii.

Cateva sute de metri pe camp cu o MNHCK, acum multi ani.

 

 

La ce as folosi-o...

Probabil ocazional naveta 60+60km spre Bucuresti.

Ocazional drumuri de we de ~300+300km.

 

Imi place sa conduc sportiv, dar nu agresiv.

Am vreo 70 de kile.

Editat de TiL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

Daca vrei sa vezi cum stai pe dansa (R850R) ne putem intalni pana n-o bag la hibernare.

Nu stiu daca e potrivita ca prima motocicleta, inclin sa cred ca da. dar, ca sa fiu mai aproape de adevar, as risca urmatoarea afirmatie: o motocicleta, IN GENERAL, nu prea poate fi definita "pentru incepator" la modul absolut, ci mai degraba potrivita pentru INCEPATORUL "X". Unii au inceput, din diverse motive, pe chestii aparent "contraindicate" (un amic de-al meu, dupa scoala, ZZR 1400. A cazut o singura data, situatie in care ar fi cazut si cu scuterul de 50). Poate a avut noroc...).

Da, exista cateva asa zis destinate incepatorilor, (CB 500, GS 500, ER5...) dar si alea, pentru anumiti rideri, sunt din prima secunda, prea mult sau prea putin. Asa ca, motocicleta potrivita este cea care iti este TIE POTRIVITA. Important e sa te simti bine pe ea, sa iti placa, sa ii simti puterea pe care o poate dezvolta si sa poti doza acea putere in acord cu nivelul tau in acel moment.

 

Personal, inainte de a lua R850ul m-am suit pe cateva R1150. Mi s-a parut diferenta mare de greutate intre ele (desi nu e... dar asa mi s-a parut mie).

 

Daca vrei sa mai filozofam pe tema asta, da un semn

 

Cu stima

Andrei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Intre timp...

 

 

VFR si SVG.jpg

VFR si Mitsu.jpg

Mi-am facut de cap, desi inca n-am permisul...

 

Inca sunt curios cum ar fi un R850 R (cred ca un RS ar fi mai potrivit pentru mine). Intamplator, am aflat ca sport-touring e ceea ce ar trebui sa caut, a venit vorba de VFR. Am dat de un anunt cu un V-tec in super stare la pret f bun, n-am avut banii. Intre timp m-am orientat catre VFR 5th gen, pentru ca e cel mai frumos si are distributia mult laudata (dar cu galagia aia ciudata). Apoi am zis ca daca tot e sa fie frumoasa, sa fie rosie.

 

Sa vedem cum ne-om intelege, deocamdata mi se pare perfecta, pentru ca e si confortabila, pozitia in sa e excelenta, e si puternica (dar cumpatata, nu nervoasa). Numai ca e destul de greoaie.

Si-i superba 😍

Superba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

990km adunati, din care 800 in trei zile, intr-un tur al Dobrogei.

Experienta si mai multa.

 

Invatat ca:

- depasirile nu se fac cu a 6-a, mai ales daca soferul depasit e ... smecher

- e sezon de vanatoare a motociclistilor de catre animale si pasari - vulpi, caini, pisici, porumbei, vrabii. Pana acum ori le-am fentat ori am avut noroc. Cheia succesului, viteza mica. Noaptea, pe drumuri judetene, preferabil max 90 la ora. Si inspiratia sa-i dai gaz cand merge, sa-l fentezi.

- soseaua nu e ca pe circuit. Si se simte mult mai rough decat din masina. Niste cocoase in asfalt intr-un viraj larg pe urcare aproape ca m-au trimis in decorul verde crud. Am si dat in plin in cocoasa cea mare - greseala de abordare a virajului cand stii ca sunt sleauri. Voblaj scurt (noroc ca uitasem mana nitel in gaz, pe urcare, cred ca a ajutat la atenuarea rapida a voblajului) trecut aproape fara sa-mi dau seama in celalalt sleau, de pe margine, luat din gaz - reinscris pe trasa si-am scapat.

- galagie mare pe motoreta, de la vant. Mai putin idilic decat ma asteptam. Credeam ca o sa aud orice zgomot suspect de lant, rulment, plastic sau mai stiu eu ce. De unde, ca nu auzi nici ragetul esapamentului 

- si altele pe care nu mi le amintesc acum.

 

In ansamblu am scos cam aceiasi timpi ca si cu masina. Castig la posibilitatile de depasire in afara si la croaziera in localitati unde o de multe ori o tin cu tupeu la 80-90. Dar am avut noroc - radare intalnite in localitati care aveau deja clienti. Pierd la croaziera si viraje, nu ma infig asa cum arunc masina pe viraje; si chiar daca experienta creste ar trebui sa ma pastrez la fel de rezervat. Pentru ca soseaua nu e ca pe circuit.

 

Am prins si un radar mobil la drumul mare, dupa o portiune lunga, dreapta, pe care tinusem 160. Noroc ca l-am intalnit fix dupa singura curba stransa din zona, pe care in cel mai bun caz o poti lua cu 120. Eu am coborat sub 100.

 

Mai sunt si pauzele mai dese de alimentare. Binevenite, ca pozitia oarecum sportiva lucreaza niste muschi pe care nu prea i-am avut niciodata: spate si umeri. Much better, decat sa amortesc in scaunele de piele.

 

 

A! nu v-am povestit de balega proaspata improscata de dusterul pe care n-am indraznit sa-l depasesc la timp.

Editat de TiL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

120 o curba pe soselele patriei, cand 1/2 din "soferi" intra in curba pe contrasens😁 ce sa zic, succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum zicea un bun prieten de-al meu... "motociclist e ala de se da si-a doua zi".

 

Stimati colegi motociclisti (incepatori) cu sute de mii de km pe masina, inclusiv RWD, dar care vreti sa depasiti cu a 6-a, luati-o incet. Serios! Spuneti "soseaua nu este circuit", dar nu o credeti. Daca voi nu sunteti sinceri cu voi insiva, lectia de invatat va fi grea. Lasati-i pe-aia de se dau pe circuit, ei sunt in siguranta acolo. Mergeti si voi pe circuit daca asta va doriti si poate ii veti ajunge. Dar nu va mintiti si feriti-va in a arata la altii ce puteti. Toti avem limitele noastre, si ca sa le depasim, trebuie sa o facem treptat, si in siguranta. Motocicleta nu este doar un 0-100 in 3 sec. Veti ajunge si acolo, dar nu grabiti lucrurile. Plus ca, si cu 300000 km sub cwr, in caz de, corpul uman este atat de fragil... Asteptati-va la orice si fiti pregatiti de orice. Aia inseamna inclusiv a merge cu doar 30-50/h, daca atat permit conditiie, si nu este nicio rusine in a ajunge la destinatie.

 

Doar o viata avem,

Asfalt uscat!

 

Editat de ®azvan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
33 minutes ago, Djenavar said:

120 o curba pe soselele patriei, cand 1/2 din "soferi" intra in curba pe contrasens😁 ce sa zic, succes.

 

Hahaha

 

M-am abonat ...nu ma asteptam ca si topicul asta o da devina distractiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Entuziasmul incepatorului este de inteles ...si pentru ca este incepator se accepta si licenta poetica.

Greu de inteles sunt interventiile care au urmat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, curba stransa, in camp, cu vizibilitate buna, fara pomi pe margine, pe care cu masina o pot lua cu 120 folosind aproape toata soseaua. Stiu, nu e recomandat, dar, practic, vizibilitatea si latimea soselei permit asta.

 

In fine, e un caz particular - un drum liber pe care-l stiu pe de rost si bine cartografiat - stiu cu ce viteza pot aborda fiecare viraj in fiecare din situatii (masina pe contrasens sau nu). Sunt cumva constient ca asteptarile mele in privinta mersului pe motor pe sosea au fost poate un pic cam mari iar postarile voastre intaresc acest lucru.

 

Nu sunt genul care merge ca nebunul, dar imi place sa merg intins si totodata prevazator. Fara frane, prefer doar frana de motor, chiar si la masina (unii vor zice ca aberez, dar pe mine un set de placute ma tine lejer 100000km). Conduc manuala ca pe secvetiala - vad virajul in departare, cobor in trepte cu frana de motor pana la viteza dorita.

 

Pe motor, m-am surprins mergand batraneste, pornind cu max 3500 rpm, fara gaz, in primele trei trepte. Doar la depasiri trag mai vijelios de ea.

 

Criticile voastre sunt bine venite, trebuie sa ma tin cu picioarele pe pamant si cu rotile pe asfalt.

Editat de TiL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, TiL a spus:

Da, curba stransa, in camp, cu vizibilitate buna, fara pomi pe margine, pe care cu masina o pot lua cu 120 folosind aproape toata soseaua. Stiu, nu e recomandat, dar, practic, vizibilitatea si latimea soselei permit asta.

 

In fine, e un caz particular - un drum liber pe care-l stiu pe de rost si bine cartografiat - stiu cu ce viteza pot aborda fiecare viraj in fiecare din situatii (masina pe contrasens sau nu). Sunt cumva constient ca asteptarile mele in privinta mersului pe motor pe sosea au fost poate un pic cam mari iar postarile voastre intaresc acest lucru.

 

Nu sunt genul care merge ca nebunul, dar imi place sa merg intins si totodata prevazator. Fara frane, prefer doar frana de motor, chiar si la masina (unii vor zice ca aberez, dar pe mine un set de placute ma tine lejer 100000km). Conduc manuala ca pe secvetiala - vad virajul in departare, cobor in trepte cu frana de motor pana la viteza dorita.

 

Pe motor, m-am surprins mergand batraneste, pornind cu max 3500 rpm, fara gaz, in primele trei trepte. Doar la depasiri trag mai vijelios de ea.

 

Criticile voastre sunt bine venite, trebuie sa ma tin cu picioarele pe pamant si cu rotile pe asfalt.

Cel putin eu nu am criticat, in nici un caz, doar am expus parerea mea despre o anumita viteza intr.o curba pe un drum public, atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...