Mooaaa Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 Salutare! Ca un intro trebuie sa va spun ca am achizitionat un GPZ si eu, an '93, modelul vechi(87-93). Fain motorul, am facut foamea o jumatate de an intreg sa imi iau motorul. Echipamentul l-am achizitionat dinainte. Costum din piele doua bucati, protectii full-soft IXS, casca Shark S800, Cizme Alpinestar, Manusi Texpeed care inca nu au sosit dupa o luna intreaga. Acum despre minunatul motor si problemele lui: Ce ma doare este faptul ca nu am avut deajuns bani sa imi iau unul ok(chiar daca aveam, la cata experienta am eu in motoare cred ca luam teapa mare) asa ca am optat pt unul functional, dar care are nevoie de intretinere. Acum dupa ce l-am luat, am inceput sa desfac la el, asa ca o sa va pun la curent cu ce se intampla, cum se prezinta. Pana acum am desfacut carenele, si am obs ca are suportul de care este prins bordul si carenele+oglinzi modoficat, adica sudat ca sa se poata totusi folosi.Furca am inspectat-o si pare in regula, cred ca a fost schimbata. Cadrul nu prezinta semne de indoire, lovire sau deformare. Am desfacut si cutia filtrului de aer si am observat ca doar bateria este acolo, si nema filtru de aer, de fapt filtrul este modificat, are doua filtre din acelea conice, cum am mai vazut pe la chopere. PROBLEMA este ca acel airbox nu are partea dinspre carburator, care face legatura dintre carb si airbox.Cine are asa ceva, sau ma poate ajuta in vreun fel va rog mult. Apoi, anvelopa spate este de 150, am facut deja comanda de unul 120/90/16, deci aici s-o rezolvat. Mai am apoi o problema la racire, adica dupa vreo jumatate de ora cu motorul pornit apa s-a ridicat inspre rosu, iar ventilatorul nu a pornit. Am cumparat antigel sa schimb si acolo tot. Problema sper sa fie de la siguranta lipsa care am observat-o cand am inceput sa desfac si sa consult manualul.daca nu se rezolva va anunt. Ca ulei o sa iau un mobil 10w40 semisintetic, am gasit la 27 lei litrul, e ok? Un filtru de ulei ieftin unde gasesc si eu?Sau spunetimi ce s-ar potrivi altceva. Am luat o solutie de curatat carburatoarele sa le fac luna pe ale mele. Niste sfaturi la ce ar trebui sa am grija? Rezervorul este plin de rugina, am incercat faza cu electroliza, dar nu mi-o mers bine de loc. Cuiul care este pe post de anor s-a facut doar putin maro dupa o noapte intreaga. O sa incerc si cu lantul sa vad ce rezolv. Becul din far unde gasesc si ce model este? Este compatibil vreunul de la auto? O sa atasez si poze mai tarziu, si sa revin cu celelalte probleme. Mai am o problema la electromotor, in sensul ca face ca la dacie, se aude clant, dar nu invarte, iar dupa ce o bag in viteza si o imping putin porneste. Sa il desfac si pe asta? Multumesc mult pentru topicul acesta unde am invatat multe. Astept sper o gramada de raspunsuri si sfaturi! "Ce de mai am scris" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mooaaa Postat Mai 29, 2009 Autor Share Postat Mai 29, 2009 Poze cu ea cand am ajuns acasa, apoi cu ea in curs de demontare, precum si alte poze si pozitii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi cbr Postat Mai 30, 2009 Share Postat Mai 30, 2009 (editat) daca tot te-ai apucat sa i desfaci carburatoarele, megi la un mecanic bun sa ti le curete/regleze, ia curent de la o baterie buna si vezi daca porneste, asta dupa ce te-ai asigurat ca ai bujii bune, masoara incarcarea, cauta la ''vanzari piese de schimb'' plasticul care face legatura intre carburatoare si airbox, filtru aer nou, cauciuc pune-i dimensiunile pe care le are trecute in certificat, curata tot kitul lant si vezi in ce stare e, elimina tot ce inseamna rugina(curatat,vopsit, cadrul bord arata jalnic), verifica sistemul de franare de la a-z (lichid, placute, discuri), mai fa un efort si mai ia 3-4 litri benzina si curata rezervorul, nu cu apa cum vad in poza ca mai rau faci. scoate tot antigelul din instalatia de racire, poti sa-i faci si o clatire suplimentara cu apa distilata sa inlature toate depunerile din circuit, umpli instalatia cu antigel/apa distilata raport 1/1, schimbi uleiul in motor, verifici posibilele scurgeri de lichide(benzina, antigel, ulei) pe la furtune, garnituri, etc.,o scoti la strada , faci kilometri si in caz de apar probleme, mai vezi dupa asta ce mai este de facut la ea. bafta Editat Mai 30, 2009 de cristi cbr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mooaaa Postat Mai 30, 2009 Autor Share Postat Mai 30, 2009 Acum si explicatia pozelor: 1+2 proaspat ajunsa acasa dupa 24 de ore de mers incontinuu 3+4 sculele achizitionate si temperetura ce urca nestingherita de electroventilator 4+5 Incepusem deja sa desfac la ea, a se observa filtrele de aer conice modificate si carb lipsa 6+7 tobele si ele schimbate, dar aici imi place enorm ce a facut fostul si alte parti ale ei puse la uscat 8+9 Kitul de lant nou, dar si cauciucul acela care este pus sa nu atinga de cadru lantul; este ridicata la maxim si cred ca de aceea atinge, precum si filtrele de aer dupa curatare 10+11 Pompa de apa care nu vrea sa iasa, am renuntat de frica sa nu stric mai rau, si rezervoru in drumul lui spre descoperirea electrolizei , care a functonat spre surprinderea mea, dar nu asa cum ar fi trebuit; in poza il umpleam cu apa dupa de am pus 3 plicuri de bicarbonat de sodiu inauntru. Si in continuare: Parbrizul l-am luat la pila fiindca evea un colt lipsa, si a iesit ca in pozele urmatoare.Tin sa precizez ca nu este parbrizul original, este unul facut acasa, am observat asta doar cand l-am desfacut. Radiatorul este schimbat si el, obs poza, pe al scrie KTM si Triumph, e fara fan switch, de aici banuiesc ca este problema cu temperatura ridicata si ventilator nefunctional(am verificat venilatorul pe baterie direct si functioneaza).Cred ca o sa iau un fan switch de la dacie si il adaptez cumva(asta daca are dacia asa ceva ). Am terminat de curatat carburile, le-am montat inapoi, urmeaza sa le montez dupa ce desfac electromotorul.aici am intrebari, am desfacut suruburile din spatele lui, acelea care il fixeaza, dar nu vrea sa iasa. Asta inseamna ca tre sa desfac capacul alternatorului, iar cheile mele inelare nu intra in surub, iar tubularele mele se opresc la 10, nu am mai mici o sa vad maine ce fac acolo. Bujiile tre sa imi vina next week. Tot atunci o sa iau si uleiul, poate si filtru de ulei daca gasesc in localitate. La sigurante am obs ca una era lipsa, dar nu scria nimic pe capac cum ca ar trebui la ceva, apare doar un X in dreptul ei, sa pun una de 10A ? Becul de la far am obs ca este unul Halogen cred H4 60/55W, oare se potriveste de la masina, sau sunt special pt motoare astea? La carburatoare mai am o intrebare, surubelele acelea de jos de la intrarea inspre motor, ce e cu ele, ca le-am desfacut si am obs ca sunt reglabile, e cumva amestecul, sau ce rol au? vezi in poza despre ce e vb. Mai am nevoie de un cablu de acceleratie!!! cine are? Acum pozele: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Mai 31, 2009 Share Postat Mai 31, 2009 nu inteleg care e problema. e normal ca dupa ce ai luat-o sa o pui putin la punct,ca doar nu mergeai cu uleiul vechi din motor-o avea 3 ani...franele iarasi trebuie verificate,lichidul de frana nu te costa o avere,apoi vezi placute-oricum se uzeaza,chiar daca sunt bunicele tu cauta de acuma altele noi. daca filtrul de aer a fost modificat si nu gasesti original-ramai pe varianta aftermarket-cum au mers la fostul proprietar or merge si la tine. nu gasesti un tovaras sa te ajute? unul face una,altul observa vreun surub lipsa....sa vezi ce frumos ruleaza apoi.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Mai 31, 2009 Share Postat Mai 31, 2009 (editat) valeu... te-ai jucat cu pilot screw'ul (a.k.a. surubul de amestec). acum chiar trebuie sa gasesti un mester sa iti faca carburatia si sincronizarea la carburi. nu ai pus si tu mana pe un manual d-asta PDF, gratis, de pe net? becul e acelasi H4 ca in toata industria auto. toate becurile sunt ca cele folosite la masini. cred ca nu ai avut comunista (ai fi stiut ca un carb nu se scoate aiurea fara sa te uiti la nivel, si la numarul de ture al suruburilor de amestec si de relanti). acolo (n.a. la comuniste) problema era ca totul era ca in carte, refacut in cote, uns cum trebuie, mers ok in rodaj... si tot te lasa la 100km de casa din cauza materialelor proaste. tobele de ce vrei sa le schimbi? sunt goale si prea zgomotoase? pentru ca optic arata ok, zic eu. later edit: cauta si pe topicul GPZ-istilor. Editat Mai 31, 2009 de harciogu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Mai 31, 2009 Share Postat Mai 31, 2009 manualul. http://www.tanga-moteurs.ro/service/data/K...Manual_(EN).pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robyb Postat Iunie 1, 2009 Share Postat Iunie 1, 2009 ti-am trimis bujiile si un mic bonus in colet. .s'ar putea sa am si placute pentru tine . vorbim pe mess . spor la munca . e o motocicleta buna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor[frate] Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 electromotorul trage de el mai tare k treb sa iasa are o garnitura parca care il tine asa fix Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mooaaa Postat Iunie 5, 2009 Autor Share Postat Iunie 5, 2009 Un mic update: Electromotorul l-am reparat, avea carbunii dusi, am cumparat unii cred ca de pompa de apa si i-am lipit si functioneaza, am avut nevoie de ajutorul ciocanului si a unor colegi, thanx DUDE, pt a-l asambla, urmeaza sa montez carburile, dupa ce o sa ii verific nivelul plutitoarelor, si o sa incerc sa ii fac si o sincronizare. Mai ramane instalatia de racire, mai exact electroventilatorul, apoi partea de electrica o sa fie gata.Mai putin alternatorul, ati vazut poza cu magnetii? Marea mea problema raman bujiile. CINE ARE O CHEIE DE BUJII? Caut in continuare cablu de acceleratie, airbox. urmeaza poze si alt update. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dan_motor Postat Iunie 6, 2009 Share Postat Iunie 6, 2009 Un mic update:Electromotorul l-am reparat, avea carbunii dusi, am cumparat unii cred ca de pompa de apa si i-am lipit si functioneaza, am avut nevoie de ajutorul ciocanului si a unor colegi, thanx DUDE, pt a-l asambla, urmeaza sa montez carburile, dupa ce o sa ii verific nivelul plutitoarelor, si o sa incerc sa ii fac si o sincronizare. Mai ramane instalatia de racire, mai exact electroventilatorul, apoi partea de electrica o sa fie gata.Mai putin alternatorul, ati vazut poza cu magnetii? Marea mea problema raman bujiile. CINE ARE O CHEIE DE BUJII? Caut in continuare cablu de acceleratie, airbox. urmeaza poze si alt update. Salut , in caz ca nu reusesti sa adaptezi un electrocontact auto la radiatorul , mai e solutia punerii unui electrotermostat bimetalic( e cam 14 ron ) de 60-70 de grade si rezista la 10 A/220V deci merge fara probleme. Daca esti interesat de solutie , pot sa-ti arat cum e, unde gasesti si tot ce e nevoie... Sa o reconditionezi fara probleme!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.