Sari la conținut

dan_motor

Membru
  • Număr conținut

    26
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://www.transalp.ro
  • Yahoo
    dan_motor2003@yahoo.com

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Bucuresti/Braila
  • Carnet moto din
    09-2003
  • Numar Moto
    BR-03-RDA

Informații profil

  • Motociclete detinute
    MOBRA 50 S JAWA 250 '61 IJ JUPITER 4 HONDA TRANSALP
  • Interests
    www.transalp.ro

Vizitatori Recenți Profil

353 citiri profil

dan_motor's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

  1. Salutari la toata lumea. Am gasit sa cumpar un Ij 56 ruginit pe care as vrea sa l restaurez , problema e ca proprietarul spune ca a fost radiat de la primarie. Are certificat si numar vechi. Se poate reinmatricula? Multumesc
  2. ;) "La multi ani" cu sanatate si noroc!!!
  3. dan_motor

    Ij (izh)

    Are ambielajul drept "rupt" sau dezechilibrat ( impropriu spus "rupt" joaca boltul bielei in unul din cele 2 "volante" ( ca nu-mi aduc aminte cum se numesc) ale ambielajului, O reglezi la comparator , o pornesti si nu mai e reglata , da scantei aiurea si tot asa...Eu asa am patit in prima sapt cand am luat Jupiterul. Salutari.
  4. E sigur de Oltcit de 1129 sau 1289 cu siguranta.
  5. Salutari, ce cota e pistonul de Jawa 250?? Are stifturile segmentilor bune? Multumesc.
  6. Asta de unde ai scos-o?? Trebuie sa creasca la orice motor pentru ca amestecul necesita acelasi timp de aprindere(chiar si mai mare la aprinderea clasica cu platina pentru ca timpul de "incarcare" a bobinei de inductie devine mai mic, de aici si o tensiune mai mica la bujie=> aprindere mai slaba), dar distanta parcursa de piston e mai mare=> turatie mare => avans mai mare in comparatie cu turatie mica.
  7. Salutari, pe o Jawa 353, avand in vedere ca motorul are 50 de ani si nu vreau performante sportive de la el, avansul maxim poate fi de max 5 mm sau 5,5( in carte da 4-4,5mm)la peste 5000 de rot/min, asta si pentru a proteja motorul de eventualele stricaciuni cauzate de turatia prea ridicata , avansul minim se poate determina usor cu motorul la relanti, se modifica avansul( cu aprindere clasica ) pana se obtine un mers rotund ( avand in vedere ca are un raport de compresie scazut cred ca va fi undeva pe la 2 mm) . Daca reusesc sa incropesc algoritmul de calcul si o modalitate de a calcula turatia , eventualele modificari se fac relativ usor pentru ca pe circuit se pune o mufa pentru programare, il conectezi la programator , modifici datele si apoi e gata de functionare. Senzorul ca cel de trabant e cel mai bun, care detecteaza N si S , pentru ca pe un interval S-N se poate calcula turatia pentru cilindru corespunzator N si in intervalul imediat urmator N-S poate calcula pt cilindrul S, deci se poate aplica si la motoare bicilindrice.
  8. Salutari, cu totii stim ca la motocicletele cu avans fix ( care n-au sistem de avans centrifugal) ca in functie de reglajul avansului motocicleta functioneaza bine doar in anumite regimuri de turatie, adica: un avans mai mic => functioneaza bine la turatii mici , putere mai mare in regim de turatiie mic si mediu in schimb scade turatia maxima, motorul se supraincalzeste la turatii mari , se scade turatia maxima ( amestecul se aprinde dupa ce pistonul ajunge in PMS => randament scazut, eventual rateuri, consum mare); avans mediu => de obicei cel recomandat de producator( cred) merge bine in regim mediu, solutie de compromis ; avans mare=> mers sacadat la turatii mici( amestecul se aprinde inainte de PMS, poate distruge pistonul, amplifica jocurile mecanice din motor), in schimb creste turatia maxima cat si puterea in acest regim; Asadar, cea mai buna solutie ar fi avans variabil pentru a inlatura toate neplacerile provocate de cele 3 variante; Ideea mi-a venit plecand de la http://www.sportdevices.co.uk/ignition/ignition.htm#TCI ,dar la care avansul e fix, dar unghiul Dwell e variabil. Pentru ca nu avem pt comunistele noastre o diagrama de avans variabil, m-am gandit sa folosesc in loc de PIC-ul ala un AVR de la Atmel similar, dar care suporta ICP( programare fara a fi nevoie de demontare de pe circuit) pentru a putea modifica parametrii. Partea da programare C++ pe care o prezinta pe site nu prea o stapanesc, eu stiu din liceu programare dar sa o transpun in Pascal . M-am apucat de facut diagramele cu timpii de asteptare in fct de un impuls sa ajung la relatii matematice, dar n-am reusit sa inteleg cum calculeaza turatia din acel program, probabil ca prin masurarea timpului(notat in diagrame cu PERIOD) dintre cele 2 impulsuri, o sa ma mai gandesc la asta, sau folosirea ca si senzor a unui senzor Hall ( nu stiu exact tipul dar ma interesez) care deschidea pe o directie la trecerea polului N a unui magnet, si pe alta directie la trecerea polului S (am experimentat pe o aprindere de Trabant electronica care avea un senzor ca asta, din cauza asta nu stiu model sau cum se numesc) , si se poate masura exact timpul dintre cele 2 momente, Voi reveni cu detalii zilele astea. PS: Nu sunt electronist, doar cochetez cu electronica asa ca in caz ca am zis vreo gogomanie nu sariti ca sacalii.
  9. dan_motor

    Jawa

    Super , 354...mai bine ai cauta un far original si aripa fata, cauta sa o faci cat mai original posibil, ceva piese am eu pentru asta a ta, daca ai nevoie de ajutor nu ezita sa ceri ajutor.
  10. dan_motor

    Jawa

    Ca sa afli care e Df si care e minus din alea 2 fire masori rezistenta intre masa si cele 2 fire => masa are rezistenta zero si Df are o rezistenta (cred ca de ordinul sutelor de ohmi, nu sunt sigur) . Daca le conectezi gresit, arzi releul, ai grija la asta.
  11. dan_motor

    Jawa

    Salut, m-am uitat pe schema asta : http://www.motorlife.ro/motociclete/scheme...ice/jawa638.gif si sa treci la regulator de dacie ar cam fi asa: Df => Df D+ => la firul rosu care iese din regulator ( ar trebui sa masori daca pe ramura asta ai + permanent sau numai la contact , ar trebui numai pe contact); B- => ajunge la masa regulatorului fiind un minus permanent ( masoara sa fii sigur ) , se prinde la unul din suruburile de la tabla aia care tine regulatorul; la B+ ar trebui sa ai un + permanent ( merge si D+ ) recomandar ar fi sa tragi o linie direct de la baterie, Am vazzut ca esti din Bucuresti , daca ai nevoie de ajutor te ajut cu cea mai mare placere.
  12. Caut ampermetru sau tot contactul de pe rezervor pt Jawa din anii 60. Atasez o poza cu relicva pe care o detin, poate are cineva prin garaj si nu stie de la ce e.
  13. De Mobra e daca imi aduc bine aminte, pt depresat rotorul de pe ambielaj.
  14. Salut , cumpar Jawa 250 model 353 pt piese , nu conteaza starea, sau piese pt acest model de exemplu amortizoare spate, furca CV , pinion atac , foaie...mai multe.. astept raspunsuri. multumesc.
  15. Salutari, stie cineva daca motorul de pe un GPZ 500S din 96 se potriveste ( impreuna cu toata electronica) pe unul de inainte de 94??? Am un GPZ accidentat si ass fi vrut sa iau unul cat mai ieftin cu prb la motor si sa fac schimbarea. Multumesc anticipat.
×
×
  • Creează nouă...