Sari la conținut

Simson Lover Need Help.....


sangre
 Share

Postări Recomandate

MI-am luat SImon lume si in sfarsit l-am adus si eu acasa.,...Uitati cum aratapost-2111-1140695201_thumb.jpgpost-2111-1140695223_thumb.jpgpost-2111-1140695239_thumb.jpgpost-2111-1140695265_thumb.jpgpost-2111-1140695351_thumb.jpg

 

 

 

Si va rog din toata inima mea cu ce sa incep prin al face cat de cat Ok..E prima mea motocicleta si nu ma prea pricep...IO am instalatia pe 12? Ala e alternator de IJ e bine nu e bine?

 

Va rog fiecare sfat este mai mult decat binevenit!!

 

Cu restect Bogdan!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuia pus atentionare "interzis cardiacilor" :yikes: .

Si eu imi faceam probleme de constiinta pentru un banal alternator agatat undeva pe dreapta.

Deci. Ce as face eu.

Daca motorul merge inca, inseamna ca dinamul respectiv original de 6 volti inca este bun si da curent. Nu are sens sa renunti la el, lumea pune alternator de ij sau magneto de minsk pentru ca nu mai poate pune pe picioare dinamul si releul originale pe 6 volti. Probabil ai si o baterie de 6volti, in cutia din dreapta. Din cate se pare, magnetoul nu mai e in stare sa dea scanteie, are doar rolul de a comanda platina - verifica daca iti merge avansul centrifugal - rotesti de cama in sensul normal de mers - trebuie sa se miste relativ la ax si sa revina elastic.

Ce as face eu in locul tau. Noteaza bine pe hartie care fir unde merge, dupa culori, le faci noduri eventual.

Apoi muta bobina de inductie in cutia din stanga, sa nu se mai vada asa naspa la exterior. Dai gaura prin cutie si tragi fisa pana la bujie. Celelalte doua fire le tragi pe sub rezervor, pana in cutia cu electrice din fata, de unde pleaca respectivele fire. Pui o pipa standard de bujie, din bachelita, originala, e urata aia de masina care e acum.

 

Far. trebuie sa-i pui far, ca nu are. Vezi sa nu-i pui semnalizari, ca nici nu a avut niciodata, nici nu-ti trebuie. Am eu un far, nu e original, dar e "compatibil", daca iti trebuie. Inainte de asta insa vezi daca dinamul iti da suficient curent cat sa duca un far - conectezi un bec de far si vezi daca nu apar probleme de aprindere si daca creste intensitatea luminoasa cand turezi un pic motorul (adica nu merge doar din baterie).

 

Daca dinamul nu da curent suficient, trebuie inlocuit. Din ce am vazut, cea mai la indemana metoda este inlocuirea cu magnetou de minsk/voshod, cea cu alternator de ij am vazut-o executata la cineva, dar presupunea impingerea spre in fata a capacului de aluminiu cu 1cm, plus ca tot nu scapi de baterie. Cu magnetoul de voshod + "napolitana" - releu regulator si control aprindere, scapi de baterie. Mai delicat insa cu realizarea conexiunior electrice. Trebuie sa lasi aproape tot cum era in sistemul original de minsk, in plus trebuie sa suntezi bobina de semnal cu contactul de la platini, pentru ca scanteia sa se dea in functie de avansul centrifugal, nu static, ca la minsk.

 

A... iti mai recomand sa schimbi uleiul la motor si la cutie si la cardan. Eu aproape era sa-mi distrug cutia cu un ulei vechi si scarbos - cand l-am scos avea aspect de untura, nu de ulei :yikes: . In rest, unde merge, nu umbla. Adica daca ai compresie, nu ai tacanit la supape, nu umbla. Daca bujia arata bine, nu umbla la carburator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa-ti traiasca!

 

cati bani ai dat pe el, ca sunt curios....

si chiar, porneste?

 

 

exact, exact... detalii d'astea picante :yikes:

 

cum l'ai gasit? prin amici, anuntzuri date de tine/mosh? (si io sunt in astfel de cautari ... daca ai un sfat pt mine da'mi un PM/mail :yikes: )

 

pune'l la punct (eu merg pe pastrarea pieselor originale) si bucura'te de el! :yikes:

 

m

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor am dat 5 mil pe el nu mint nu exagerez are numere noi si toate actele in regula carte de identitate si talon trebe doar sa-l trec pe numele meu

 

 

Astept sfaturi....si va multumesc inca o data pentru interes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba da ea este dar a durat 2 luni pana sa o aduc in bucuresti ca am luat-o din Giurgiu...toti cu care am vorbit imi cereau 2 3 4 milioane si am zis ca mai bine o imping decat sa dau atatia bani....pana m-a ajutat un om deosebit (seful meu) si mi-a adus-o acasa in Bucuresti si fara sa imi ia nikci un ban nimik,,,, desi bani de benzina aveam atunci ca luasem banii.....

 

Mai sunt si oameni pe lumea asta....

 

PS nu-mi vine sa creds cata lumea mi-a raspuns ..acuma simt si eu ce inseamna solidaritate.....

 

Va multumesc inca o data!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incearca sa o faci originala, dar trebuie sa ai rabdare, nu va fi gata prea curand daca o iei pe calea asta.

 

eu am mers la a mea doar pe magnetou, fara nici un fir de instalatie electrica la un moment dat. se poate repara al ei daca vrei, iar dinamuri originale se mai gasesc dar trebuie sa cauti nu te astepta sa dai peste el pe jos pe strada.

 

mai baga aici ce mai ai nevoie, te mai trimitem pe ici pe colo, un mos ceva mai gasim noi.

 

si vezi www.touren-awo.de, ai si awo T si awo S.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in legatura cu drumul la giurgiu: exista oameni si oameni... asta e. important e ca a ajuns simsonul la tine.

 

uite inca un site (in neamtza... de la mama lui de simson): http://www.ostmotorrad.de/simson/awo/index.html

 

 

PS:sa-mi iau sau sa nu-mi iau simson... aceasta e intrebarea :yikes: :yikes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa lasi aproape tot cum era in sistemul original de minsk, in plus trebuie sa suntezi bobina de semnal cu contactul de la platini, pentru ca scanteia sa se dea in functie de avansul centrifugal, nu static, ca la minsk.

 

 

 

cum adica? detaiaza putzin ca ma intereseaza procedura....folosesti platina a sa pui n scurt bobina de semnal? sau inseriezi cumva platina cu bobina de semnal?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu sigur care modalitate ar functiona cel mai bine, cum se detecteaza impulsul in "napolitana". In principiu, daca se detecteaza tensiunea si nu impulsul, atunci platina ar trebui sa vina in paralel cu bobinuta respectiva, pentru a-i permite sa dea tensiune de semnal numai cand comanda platina. Problema poate fi insa ca tensiunea asta sa scada la zero cand variaza avansul (si momentul deschiderii platinii).

Cel mai sigur ar fi un circuit de declansare - pui un condensator care sa fie incarcat printr-o dioda de catre bobina de semnal, apoi condensatorul respectiv sa se descarce catre napolitana printr-un tranzistor pnp, care are baza conectata la platina. In felul asta, pui avansul pe magnetoul de voshod oricat de mult inainte, pentru a fi sigur ca este incarcat condensatorul cand se cere descarcarea acestuia de platina si gata. Sau s-ar putea sa mearga si prima varianta, suntarea direct a bobinei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu sigur care modalitate ar functiona cel mai bine, cum se detecteaza impulsul in "napolitana". In principiu, daca se detecteaza tensiunea si nu impulsul, atunci platina ar trebui sa vina in paralel cu bobinuta respectiva, pentru a-i permite sa dea tensiune de semnal numai cand comanda platina. Problema poate fi insa ca tensiunea asta sa scada la zero cand variaza avansul (si momentul deschiderii platinii).

Cel mai sigur ar fi un circuit de declansare - pui un condensator care sa fie incarcat printr-o dioda de catre bobina de semnal, apoi condensatorul respectiv sa se descarce catre napolitana printr-un tranzistor pnp, care are baza conectata la platina. In felul asta, pui avansul pe magnetoul de voshod oricat de mult inainte, pentru a fi sigur ca este incarcat condensatorul cand se cere descarcarea acestuia de platina si gata. Sau s-ar putea sa mearga si prima varianta, suntarea direct a bobinei.

 

 

din pacate shtiu ca napolitana functzioneza prin detectarea impulsului shi nu prin tensiune, practic bobina detecteaza schimbarea polaritatzii magnetului de comanda.....deci cred ca varianta unui circuit de triggerare ramane valabila..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aici in acest link aveti tot despre adaptarea ce aveti nevoie,este explicat foarte bine si clar pt oricine..avind si schemele pt flansa pt adaptare si tot ce este nevoie...pentru a face adaptarea exact cum trebuie si bine...

http://www.motorlife.ro/motociclete/simson...ptare_dinam.htm

 

spor la lucru

 

va salut :yikes: roby :yikes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aici in acest link aveti tot despre adaptarea ce aveti nevoie,este explicat foarte bine si clar pt oricine..avind si schemele pt flansa pt adaptare si tot ce este nevoie...pentru a face adaptarea exact cum trebuie si bine...

http://www.motorlife.ro/motociclete/simson...ptare_dinam.htm

 

spor la lucru

 

va salut :baldy: roby :baldy:

 

deci nu ziceti nici unul nimic,daca va este de folos ce am pus aici?

 

alta data numi mai bat capu degeaba

 

va salut :baldy: :P :cheers: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Roby

 

Stiu de adaptarilea acelea le am si eu la simson nu m-am uitat prea bine ca nu l-am demontat inca m-am apucat sa fac seaua si amortizoarele pe spate sa le pun niste arcuri cromate si sa bag unei in ele....sper pana in iarna sa fie gata motorul si am sa pun poze cu el cum era si cum va fi :cheers:

 

Pace!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Roby, stiu schemele de pe site-ul lui Demo, acolo se detaliaza mai degraba partea de adaptare mecanica si conexiunile la regulatorul original de minsk pentru lumini. Adaptarea pentru aprindere insa este realizata gresit, se pierde avansul centrifugal al simsonului si se foloseste strict sistemul de la voshod. Un simson fara avans centrifugal insa merge ca naiba, foarte prost.

Noi aici incercam sa gasim o schema prin care sa folosim in continuare semnalul dat de platina de pe magnetoul de simson (demagnetizat, nu mai e in stare sa dea scanteie, insa da in continuare semnal de sincronizare) si curentul de forta dat de magnetoul de minsk. Oricum, nu prea se justifica din start cumpararea unei "napolitane", pentru ca circuitul de scanteie si circuitul de regulare a tensiunii se pot face din piese mult mai ieftine.

De exemplu asa am facut pe voshod-ul lui ticolino, care avea distrus circuitul de limitare a tensiunii pentur becuri. Am folosit un releu de far de dacie de 12V pe post se senzor de supratensiune, care comanda un triac care punea surplusul de tensiune la masa. Mergea brici.

Cam la fel trebuie facut si in cazul de fata, venit cu o schema care sa valorifice tensiunea data de magnetoul de voshod si semnalul de comanda dat de platina de pe magnetoul original de simson. Incerc sa pun mai jos o schita de schema, cam care e principiul de fapt, probabil mai trebuie alte piese, condensatori de filtrare, decuplare, dar teoretic merge si fara respectivele...

post-271-1141291056_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

si nu trimit in romania! am gasit si pt. jawa doar aprinderea electronica la 80 de euro... sa vad pe cine cunosc io din germania acum!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Este scump, dar este tipic nemtesc

Caraghios e ca dam 300 - 400 euro pe mtociclu si ar mai trebui sa dam inca pe atat pentru sistemul acesta, care, ca meserias, va spun ca e bine gandit

Parerea mea :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu de sistemul de aprindere prezentat mai sus dar este prea scump cel putin pentru mine...

 

Cat despre motocicleta tin sa ma spun ca am demontat-o pana la ultimul surub si m-am apucat sa dau jos vopseaua de pe ea. Am cumparat din piata de la Obor o perie de sarma pentru flex si am apucat sa dau jos jumatate de vopsea de pe cadru ca mi s-a rupt toata peria de sarma nu e buna de nimik, asta aseara am facut.

 

M-am apucat sa refac saua am luat vinilin si burete sper sa-mi iasa, am refacut amortizoarele pe spate am pus arcuri nichelate de ETZ. MI-am facut kilometraj cu cana de INOX din carrefour.

 

+

 

alte planuri ce am. Sper pana in toamna sa fie gata!

 

Acum cateva intrebari:

 

Ce vopsea sa folosesc (avand in vedere ca am sa o vopsesc eu cu pistolul ), ce vopsea auto este mai buna?

Cu ce vopsea se vopseste cadrul? Dar pe sub aripi cu ce se da ca sa nu rugineasca?

Unde fac si eu o evacuare de Simson cu cot cu tot din inox daca este posibil?

 

Si care are:

- o aripa de spate de Simson originala netaiata sau ruginita;

- un stop de spate sau un stop de MZ gat de lup;

- un magnetou care sa mai dea cat de cat curent:

 

Va multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Oameni buni sa va spun de ce am facut rost...

 

Desi cred ca nu se mai fabrica de 10-15 ani am reusit sa fac rost de un set de motor (adika camasi, pistoane, bolturi si sigurante pentru bolturi ) de skoda s100. Tin sa mentionez ca setul este nou-noutz adica in hartie cerata cu ambalaj din fabrica...

 

Extraordinar...

 

Acum o intrabare...merge sa pun camasa de skoda pe cilindru de la simson adika sa alezel pana sa intre camsa merge?

 

Si unde as putea sa gasesc si eu niste segmenti de skoda s100?

 

Hristos a inviat si numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...