dns7ate Postat Iunie 16, 2009 Share Postat Iunie 16, 2009 ai rezolvat problema? era toba infundata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mike06 Postat Iunie 16, 2009 Share Postat Iunie 16, 2009 Eu am gasit 1 Litru de ulei ars in toba dreapta a jupiterului lui @elm,DAR toba nu era infundat DELOC! Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Iunie 16, 2009 Autor Share Postat Iunie 16, 2009 ai rezolvat problema? era toba infundata? Salut! Abia acum am ajuns langa internet, sa dau darea de seama: Dupa cum spuneam mai sus, am crescut nivelul in camera de nivel, de la 16mm la 14mm de buza superioara, cum zice cartea. Duminica la 15.00 am plecat catre un prieten in Cristian(~15km) sa mesterim la ETZ-ul lui, ca urma autentificarea RAR, si trebuia sa fim noi siguri ca ii merge :-). Ok, am pornit, nu tragea cine stie ce, dupa vreo 300m m-am oprit ca vedeam ca nu merge aprinderea, pe toba eliminam mai mult vapori nearsi decat fum. Am eliminat aprinderea mea electronica, am trecut direct pe platina, am mai mers 200m, am tras din nou pe dreapta, era la fel de rau. Scos bujia, neagra si naclaita. Acum carb nu era sa desfac la marginea drumului, eram hotarat ca daca nu merge in 200m, ma intorc cumva la garaj si plec cu masina. Am scos ceasul comparator si multimetrul, si am reglat din nou avansul dupa ceas la 2.9mm(am mentionat ca era reglat dupa raportor, si dadea 3.5mm pe ceas). Cu ocazia asta am observat ca se slabise surubul care fixa distanta de 0.3mm deschidere max la platina. Lera pe ea, reglat din excentric, fixat, avans reglat si la drum. Am ajuns in Cristian, cu probleme pe la semafoare, ca tragea sa moara, accelera extrem de greu. Pe portiunea dreapta dintre localitati i-am dat mai serios, si am ajus la 90km/h in a 5-a, fara insa sa simt prea mult nerv, dar era ceva mai bine. Am ajuns, bujia neagra, si usor uleioasa. Duminica seara am mai reglat in curtea prietenului inca odata nivelul, l-am redus de la 14 la 15mm, sper eu ca am facut masuratori corecte. Am pornit-o, suna ca un 2T sanatos, dar mai mult nu am putut testa, m-a adus prietenul acasa cu masina din motive de oboseala. Aseara am fost la prieten, am mai miscat ceva la a lui, si m-am intors calare. Mergea mai bine, am dat si a 5-a, dar nu am trecut de 70 in mod voit, era bezna si imi bate farul putin cam sus. Daca era zi, cred ca ajungea iar la 90. Am ajuns la garaj, inspectat bujia, curata, foarte putin afumata. As mai ridica acul de dozaj o gradatie(e pe 2 acum) sa vad ce se intampla, daca cere o imbogatire mai mare. Cum ziceam, inca nu am simtit nervul. Ca sa trag linie, misterul a fost elucidat: aprindere cu manifestari pe care nu le-am recunoscut, amestec prea sarac din nivelul camerei. Urmeaza remedierea si reglajele fine. Multumiri, am notat cui ii sunt dator cu bere pana la proxima intalnire, 7Scari sau ce o mai fi pe aici mai aproape. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iunie 16, 2009 Share Postat Iunie 16, 2009 ...16mm la 14mm ... Duminica la 15.00...vreo 300m..mers 200m...bujia, neagra si naclaita. ...de la 14 la 15mm...dar nu am trecut de 70...cred ca ajungea iar la 90.... 7Scari sau ce o mai fi pe aici mai aproape. Acum nu inteleg nimic! Mai stai o zi(sa te linistesti) si explicate mai clar, fara alte detalii care nu sunt legate de functionare motor. Apoi daca vrei sa faci ceva, procedeaza pe rand: 1. umbla la avans mare/mic pana obtii un maxim: 2. apoi umbli la carburatie pana obtii un maxim; 3. daca lucrezi cu amandoua simultan, nu vei intelege mare lucru si nici noi. Sa inteleg ca problema nu-i de toba? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Iunie 17, 2009 Autor Share Postat Iunie 17, 2009 Acum nu inteleg nimic! Mai stai o zi(sa te linistesti) si explicate mai clar, fara alte detalii care nu sunt legate de functionare motor.Apoi daca vrei sa faci ceva, procedeaza pe rand: 1. umbla la avans mare/mic pana obtii un maxim: 2. apoi umbli la carburatie pana obtii un maxim; 3. daca lucrezi cu amandoua simultan, nu vei intelege mare lucru si nici noi. Sa inteleg ca problema nu-i de toba? Vina mea e ca fac posturile cam lungi. Unii le fac prea scurte si fara amanunte. Nu e de la toba, asta e sigur. Toba e curata, am curatat-o cu solutie de soda caustica, a dizolvat toata calamina. Testul de infundat se poate face si cu apa, am turnat apa in toba, curge la debit maxim. Mai bine de atat nu am cum sa o testez. Acolo in drum a trebuit sa umblu la aprindere si la avans ca ramaneam acolo, apoi am umblat la nivel ca sa ajung si acasa. Prima data am sa rezolv aprinderea, sa am scanteie corespunzatoare la orice turatie, am facut rost de un osciloscop pentru inalta tensiune. Mesaj completat Mergeeee!!!! Incerc sa fac rezumat cu pasii diagnosticarii, dar pentru cei care vor mai amanuntit, topicul incepe de la postul #1. Eu zic ca merita, eu unul am recitit topicul. Daca zgomotul este de 4T, la turatie mare, inseamna ca au loc arderi din din 2 in 2. Acest fenomen poate fii generat de: 1. bujie, platina, condensator sau bobina de inductie(scanteie foarte slaba). Atunci cand acceleratia este deschisa la maxim densitatea aerului creste, iar scanteia nu poate invinge rezistenta aerului, devine foarte slaba si nu mai are loc aprinderea amestecului. Aici a fost o problema, caci se manifesta, dar nu am putut pune mana pe o componenta anume. Toate au fost testate pe rand, prin schimbare cu componenta noua, si nimic. Pus Gotronic AT01 si am inceput sa am toate exploziile la locul lor, dar putere in plus nexam. Dar se cheama ca am facut ceva sa mearga mai bine. Avans: Nu a fost niciodata o problema, imi dau seama acum, fiindca reglajul a fost tot timpul in parametri prescrisi de fabricant, cu toate ezitarile, re-masurarile mele. 2. Amrestec sarac, Poate a fost si asta la vremea aia, m-a determinat sa fac un reglaj exact al nivelului benzinei in camera de nivel, atunci nu s-a simtit, dar o imbunatatire e o imbunatatire, se simte la urma. 3. toba infundata partial, inearca sa desfaci holenderul tobei si vezi de se schimba ceva, porneste motorul, accelereaza si vezi daca refuleaza volum mare de gaze. Asta a fost problema principala in final, numai ca atunci nu refula nimic, si ma stiam cu toba proaspa curatata Eu stiam ca am curatat toba la Ploiesti, citi km am facut? ce ai d-le cu mine? Era dimineata, motorul rece. Asa la ralanti, iesea fum de la motorul meu pe oriunde pe la incheieturi, numai pe la iesirea din toba nu iesea. Ce ai d-le cu mine? Eu am curatat toba la Ploiesti. De atunci am devenit Toma necredinciosul. Vezi sa nu devii si tu Toma necredinciosul. Amestecul carburant care iesea in faza de baleiaj a incins bine toba si bucatelele mici de zgura care nu s-au "curatat" de pe interiorul tobei la Ploiesti s-au desprins datorita temperaturii de pe unde au mai ramas si s-au "proptit" in gaurelele de la evacuarea din toba infundind-o de tot. Eu stiind ca am curatat toba in urma cu aprox. 500km. la orice ma gindeam numai la toba infundata nu. Culmea ironiei, bujia nu o zapaceste, motorul la ralanti merge frumos, pe loc poti si sa-l turezi, se duce, dar cind intra in sarcina... ca in bancul ala < mincat bine, baut bine, dormit bine, dimineata sculat mort>. Asa ca... tot patitu-i invatat. Asfalt uscat numai sub roti Cel mai plastic raspuns care s-a si aplicat 100% la mine, numai ca la vremea aia problema inca nu se desfasurase in splendoarea ei. Sa povestesc acum cum s-a intamplat. Baietii din Cluj au planuit o tura pe Transfagarasan pe 3-5 iulie, si m-am alaturat lor in tabara de baza, vineri seara. Eu pornisem de vineri dimineata din Brasov, pe drumuri mai laturalnice, vizitand una-alta, viteza de croaziera 70 ca atat putea motorul, atat putea si drumul. Manastirea de la Sambata, drum forestier, ajung in orasul Victoria si fac plinul cu 10l de benzina. Nu plecasem cu rezervorul plin, asa ca nu consumasem 10 ci vreo 7l. Nu conteaza. Fac amestecul ca de obicei(nu e de la amestec, dar deja am spus cauza) si plec mai departe. SURPRIZA! Motorul incepe sa traga mai bine, drumul pe acolo era bun de tot, bag 90km/h in a 5-a. Fericit, injur benzinarii din Brasov care boteaza benzina, uite astia din padure nu stiu cum sa o boteze si ce bine trage! Ajung si pe DN1, trag de gaz, merge cu 90 in a 5-a, eu multumit, dar se simtea ca isi dadea sufletul sa tina 90-ul. Merge la fel si a doua zi, urc si cobor la Balea Lac, a treia zi ma mai plimb prin niste locuri frumoase rau dar cu drumuri praf-praf, asta ma face sa urc din nou pe DN1 si directia casa. 90 constant pana in Brasov, unde undeva la 5km de casa isi da duhul, dintr-o data nu mai tragea de loc, sunet moale si infundat. A inceput sa se scamoseze si cablul de ambreiaj, kick-ul dadea in gol, am pornit cumva, m-am tarat cumva pana la garaj. Avand atatea, zilele urmatoare mi-am suflecat manecile si am inceput sa schimb cablu de ambreiaj, reglaj ambreiaj si-a revenit si pedala de kick, repede o pedala sa aud cum merge. Refula fum la imbinarea tobei cu cotul, iesea fum ritmic si prin toba. Am schimbat instant toba cu cea de rezerva, si-a revenit sunetul. Am scuturat toba infundata si se aud bucatele de zgura cum zdrangane in ea, au mai si cazut. Eu cred ca tura de 500km cu mers constant a favorizat un regim termic ridicat, s-a copt calamina subrezita de interventia chimica anterioara, s-a desprins de pe tabla si bucatelele au infundat in final amotizorul. Astazi, dupa ce am schimbat regulatorul de tensiune electromecanic cu unul electronic productie proprie, am iesit la o tura de test de 30km extern. Merge bine, trage bine, 90km/h in a 5-a da senzatie de rezerva de putere, am tras foarte scurt si un 100, numai ca era deja noapte, drumul cu curbe usoare, cativa caini pe alocuri asa ca m-am abtinut. Nu e de la toba, asta e sigur. Toba e curata, am curatat-o cu solutie de soda caustica, a dizolvat toata calamina. Testul de infundat se poate face si cu apa, am turnat apa in toba, curge la debit maxim. Mai bine de atat nu am cum sa o testez. Curatarea asta cu soda caustica am luat-o din manualul Haynes. M-am mai si batut cu pumnul in piept pe un alt topic ca stiu ceva. Numai ca zilele astea am facut test in eprubeta cu bucatele de calamina din toba, si cu o solutie foarte concentrata de NaOH si nu s-a dizolvat mai mult de 20% in 48 de ore. Asa ca mai ramane doar solutia cu toba arsa. In ce ma priveste, declar problema inchisa, multumiri pentru ajutor si incurajari, si de dator nu o sa raman dator :-) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Iulie 19, 2009 Share Postat Iulie 19, 2009 Salut. Owene, meriti o bere ptr. faptul ca esti corect. Adica. Ai avut o problema, ai cerut ajutor, ai urmat pasii celor ce te-au sfatuit, ai rezolvat problema. Cel mai important lucru care l-ai facut este ca ai descris si simptomele si remedierile care le-ai facut. Acum cei care au MZ indiferent de model sa citeasca tot topicul ptr. a intelege simptomul si modul de remediere. Asfalt uscat numai sub roti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Aprilie 19, 2011 Autor Share Postat Aprilie 19, 2011 sa mai scriu 2 randuri la un topic mai vechi dar care a ramas permanent actual pentru mine, atat prin problema partial rezolvata, oamenii care m-au ajutat si pe care am ajuns sa-i cunosc pe unii, si pe altii cand ne-o intalni... Zic eu abia dupa 2 ani am rezolvat pe de-a'ntregul problema puterii maxime la ETZ, sau cel putin am mai crescut-o, incat in testul din seara asta am ajuns la 90km/h cu gazul la 1/3 doar. si mai putea, nu mult, dar 110 cred ca mergea. Mai ales cu un pilot mai aerodinamic in sa, eu sunt ca o parasuta inversa :-)). In primul topic am bagat printre alte afirmatii si 2 care nu au fost corecte, dar pot sa va spun ca mi-a luat ceva timp sa le infirm Fals1)- nu trage aer fals dupa carburator, am si verificat, nici nu se tureaza, si nici nu se vede pe bujie. Asta e adevarul, verificasem si atunci si ulterior, cu WD40 spreiat la galerie in timpul functionarii - nimic, seringa cu benzina de n ori - nimic. Am descoperit din greseala o metoda mult mai precisa si edificatoare - am dat cu praf de talc sub carb sa vad daca pica undeva - orice picatura de benzina sau ulei se vede pe talc ca cerneala pe camasa alba :-); Nu picura, asa ca dupa cateva porniri cu soc, ca era frig in garaj, prin martie am dat jos cotul, ca scapa un fir de fum la jonctiunea cot-toba noua; si cand dau jos cotul, condensul m-am asteptat sa fie acolo, dar nu de culoare laptoasa. Ce sa fie? pai talcul aspirat. Am desurubat si bujia, talcul se vede si pe bujie, ca un pic de ulei alb. Clar, nu? Fals 2)- fum face foarte putin, ulei 2T sintetic. Asa mi se parea atunci, am priceput in timp ca ala e cam mult fum, si mai rau, nu e fum, sunt vapori de benzina nearsa. La consum nu era rau, ca aveam 3.8l/100 dar vaporii aia insemnau putere pierduta, randament pierdut. Odata ce am rezolvat aerul fals, s-a redus si fumul cam de 10 ori, sa nu zic mult. Acum sa cam vede ca uleiul ala chiar e smokeless. Nu stiu daca am reusit etansarea perfecta(sunt deschis la metode care functioneaza), dar sigur e mai buna. I-am dat 2 ture de banda subtire de teflon, unsa cu silicon rosu, care nu e el cel mai bun, stiu. - putere cum spuneam, este mai multa - sunetul e mai altul - am putut sa scad relantiul la 1300rpm, ce nu reuseam inainte - adica reuseam, dar sub 1800 se zbatea ca naiba - frana de motor e cam de 2 ori mai buna, si nu e doar o parere - fumul s-a redus mult dar nu a disparut, acum nu stiu la ce sa ma astept, stiu ca ETZ-ul e mai afumacios el. Eu as fi f. multumit si asa, dar ma roade o indoiala: poate mai e o gaurica neetansa, si de-aia mai vad fum. Am folosit uleiul ala la scule 2T de gradina si chiar aveau zero fum. Deci daca stiti vreo metoda de etansat carbul la galerie, si tine si e buna, sunt numai urechi multumesc pentru rabdare, unele ghicitori se lasa mai greu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.