Cavaleru Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 Salutare. Am si eun nevoie de cateva sfaturi pentru curatarea etrierilor si aerisirea franelor. ce pasi trebuie urmati si cu ce solutii sa spal garniturile pistonaselor si intalatia de franare. Am un TDM din 92 pe care o sa montez furtunase cu manta otelita si instalatia de franare de la un fazer din '99, care teoretic se potriveste, dar pana nu o pun pe mobra nu o sa imi dau seama. va multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 Se potriveste in sensul ca merge montata sau stii sigur ca pompa e la fel? Etrierii se curata cu spirt si o perie. Dar nu vad de ce i-ai scoate musai sa-i curati, pentru ca ar trebui sa cureti si garniturile, dar mai bine nu (mai zdrelesti vreuna si tre' s-o schimbi). Mai exista sprayuri speciale de curatat dar eu nu prea as avea incredere in ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelijus Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 Salutare, curata cu o perie moale, sa nu zgarii pistonasele. Pistonasele trebuie sa se miste destul de usor (cu instalatia goala) iar daca sunt iesite prea mult si sunt patate curata-le cu lichid de frana si periuta moale si sterge-le cu o carpa absorbanta. Un lichid de frana bun, schimbat la timp si schimbarea placutelor de frana la timp sunt suficiente pentru intretinerea garniturilor (in cazul in care instalatie sta mereu plina), iar daca etrierii au stat goi garniturile se usuca si nu mai sunt elastice, se pot fisura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iunie 18, 2009 Autor Share Postat Iunie 18, 2009 Se potriveste in sensul ca merge montata sau stii sigur ca pompa e la fel? Etrierii se curata cu spirt si o perie. Dar nu vad de ce i-ai scoate musai sa-i curati, pentru ca ar trebui sa cureti si garniturile, dar mai bine nu (mai zdrelesti vreuna si tre' s-o schimbi). Mai exista sprayuri speciale de curatat dar eu nu prea as avea incredere in ele. nu stiu sigur daca se potrivesc etrierii de la fazer, dar asta o sa vad pe loc. deci spirt si o perie. si pe interior adica pe unde circula lichidul de frana trebuie curatat? Salutare, curata cu o perie moale, sa nu zgarii pistonasele. Pistonasele trebuie sa se miste destul de usor (cu instalatia goala) iar daca sunt iesite prea mult si sunt patate curata-le cu lichid de frana si periuta moale si sterge-le cu o carpa absorbanta. Un lichid de frana bun, schimbat la timp si schimbarea placutelor de frana la timp sunt suficiente pentru intretinerea garniturilor (in cazul in care instalatie sta mereu plina), iar daca etrierii au stat goi garniturile se usuca si nu mai sunt elastice, se pot fisura. entrierii nu au stat goi. instalatia de la fazer e completa cu pompa de frana si furtunase, si plina cu lichid de frana oki deci sa las garniturile de la pistonase la locul lor. aerisirea cum se executa?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 Eu am facut asa : Golit instalatia de lichid. Dat jos etrierii Curatat pe exterior Desfacut etrierii in 2 Scos pistonasele unu cate unu Curatat pistonasele si interiorul etrierilor cu lichid de frana...pe pistonase depunderile le-am curatat cu lichid pus pe un smirghel cu granulatie 2500 si 3000. Pus inapoi totul Pus placutele noi Refacut aerisire. Bine aerisirea am facut-o de 2 ori ca nu o facusem cum trebuie In rest...totu e ok. Rabdare mare si timp...ca iti ia destul de mult timp - eu am avut de curatat 12 pistonase pe fata...mi-a scos peri albi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iunie 18, 2009 Autor Share Postat Iunie 18, 2009 Eu am facut asa : Golit instalatia de lichid. Dat jos etrierii Curatat pe exterior Desfacut etrierii in 2 Scos pistonasele unu cate unu Curatat pistonasele si interiorul etrierilor cu lichid de frana...pe pistonase depunderile le-am curatat cu lichid pus pe un smirghel cu granulatie 2500 si 3000. Pus inapoi totul Pus placutele noi Refacut aerisire. Bine aerisirea am facut-o de 2 ori ca nu o facusem cum trebuie In rest...totu e ok. Rabdare mare si timp...ca iti ia destul de mult timp - eu am avut de curatat 12 pistonase pe fata...mi-a scos peri albi. are ceva daca nu pun placute de frana noi? si le folosesc cele care sunt deja? adica sunt un pic tocite mi-e cam frica sa le dau jos. sunt 8 pistoane la mine rabdare am dar mi-e frica ca atunci cand le desfac sa nu le pot pune la loc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelijus Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 Daca cauti, gasesti multe discutii pe aceasta tema. Uite un exemplu: /index.php?...t&p=1599693 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iunie 18, 2009 Autor Share Postat Iunie 18, 2009 ms mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 are ceva daca nu pun placute de frana noi? si le folosesc cele care sunt deja? adica sunt un pic tocite mi-e cam frica sa le dau jos. sunt 8 pistoane la mine rabdare am dar mi-e frica ca atunci cand le desfac sa nu le pot pune la loc Citeodata e bine de urmat principiul "if it's not broke, don't fix it". Parerea mea despre umblatul la frine: cred ca justificat sa cureti pistoanele e doar cind schimbi placutele. De ce? Daca o sa te uiti la niste placute noi-noute o sa vezi ca adincimea santului e de circa 3 mm. Deci cind o sa treci de la niste placute uzate la limita la unele noi-noute o sa impingi pistoanele cam 3 mm inauntru. Problema e ca mizeria combinata cu praful de la placute/discuri o sa se lipeasca de pistoanele incalzite de n-o s-o scoti foarte usor (cine a demontat vreodata un TV vechi cu lampi sctie ce vreau sa zic ). Astfel, cind o sa impingi pistoanele inapoi e posibil sa ai probleme. Altfel nu prea vad ce sens are. Daca totusi esti maniac si vrei sa cureti foloseste o periuta de dinti + alcool tehnic, nu cred ca e bine sa dai cu smirghel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iunie 18, 2009 Autor Share Postat Iunie 18, 2009 Citeodata e bine de urmat principiul "if it's not broke, don't fix it".Parerea mea despre umblatul la frine: cred ca justificat sa cureti pistoanele e doar cind schimbi placutele. De ce? Daca o sa te uiti la niste placute noi-noute o sa vezi ca adincimea santului e de circa 3 mm. Deci cind o sa treci de la niste placute uzate la limita la unele noi-noute o sa impingi pistoanele cam 3 mm inauntru. Problema e ca mizeria combinata cu praful de la placute/discuri o sa se lipeasca de pistoanele incalzite de n-o s-o scoti foarte usor (cine a demontat vreodata un TV vechi cu lampi sctie ce vreau sa zic ). Astfel, cind o sa impingi pistoanele inapoi e posibil sa ai probleme. Altfel nu prea vad ce sens are. Daca totusi esti maniac si vrei sa cureti foloseste o periuta de dinti + alcool tehnic, nu cred ca e bine sa dai cu smirghel. pai atunci o sa fac curatarea pistoanelor la urmatoarea schimbare de placute, oricum acum este un set-up provizoriu si sunt foarte curios de rezultatul final voi reveni cu poze amanuntite ale operatiunii multumesc pt sfaturi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 Man, ia legatura cu Zircon, il gasesti pe la fazeristi prin curte. Din cate stiu, el a desfacut etrierii cand si-a schimbat furca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iunie 18, 2009 Autor Share Postat Iunie 18, 2009 Man, ia legatura cu Zircon, il gasesti pe la fazeristi prin curte. Din cate stiu, el a desfacut etrierii cand si-a schimbat furca. i-am dat un pm sa imi dea asa cateva sfaturi legate de uzura la ce sa ma uit. ms Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 (editat) Despre aerisire sint n'spe mii de topicuri. Cum am facut eu (am schimbat furtunurile si pompa deci am fost nevoit). Turnat lichid in rezervor pina am umplut-o si pompat la maneta pina nu am mai vazut ca ies bule sus (asta su surubul de aerisire de la etriere strins). Apoi am aplicat metoda recomandata in orice manual si in instructiunile de la unurile HEL: pus furtun transparent la stutul de la etrier, desfacut surubul, strins maneta brusc, insurubat surubul la loc, eliberat maneta, strins iar de citeva ori iar apoi repetat (desfacut surubul, strins, etc). A durat destul de multisor, avind in vedere ca sistemul a fost golit complet dar pina la urma s-a intarit (frina, ca sa nu existe confuzii). E posibil sa-ti ramina o bulisoara mica pe undeva dar daca insisti scapi de ea (culci motorul pe-o parte si pe alta, zgiltii de furtunuri, cicanesti in etriere si pompa etc). Ajuta si sa pui o seringa mare jos, la furtun. si sa ii tii pistonul tras cind desfaci surubul de aerisire). Treaba merge mai repede daca ai un ajutor (unul stringe frina, altul umbla la surubul de aerisire). Editat Iunie 18, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iunie 20, 2009 Autor Share Postat Iunie 20, 2009 /index.php?...t&p=1955494 pozele promise si am facut singur aerisirea. m-am chinuit fiind destul de mare mobra. tre sa pun placute noi pe care sa le rodez si abia apoi poate voi simti diferenta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.