Dan Cata Postat Ianuarie 21, 2019 Share Postat Ianuarie 21, 2019 La orice boxer din 1993 pana in 2013, de ex. La alea vechi le reglezi relantiul din suruburi si mersul in sarcina din cabluri, la alea mai noi, din motorase pas cu pas relatiul (diagnoza) si mersul turat tot din cabluri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Ianuarie 21, 2019 Share Postat Ianuarie 21, 2019 Mie imi da cu virgula, si de aceea cer lamuriri suplimentare Surubul ce regleaza ? amestec sau deschidere clapeta/sertar Eu cred ca si la boxer din surub se face amestecul iar din cablu sinronizarea si nivelul turatiei de ralanti, schema clasica. E o simpla supozitie logica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 21, 2019 Share Postat Ianuarie 21, 2019 (editat) @vlad58, tie cam multe îți dau cu virgulă! Vreau și eu un singur exemplu de motocicletă la care turația de mers în gol se reglează (corect) din cablul de accelerație! Legat de viteza diferită a pistoanelor o să zici că nu se poate pt că sunt legate de același arbore motor, dar nu iei în calcul că doar unul din timpi generează lucru mecanic, iar dacă arderea e mai puternică într-un cilindru pistonul aceluia va avea viteză mai mare pe destindere. Funcționarea motoarelor termice e mai complexă decât se învață de pe youtube și goagăl! Sincronizarea se face la ralanti pt că acolo e diferența (raportată la cantitatea de aer absorbit) maximă. Și desincronizarea se simte la ralanti și turații mici, cu cât crește regimul de turație diferențele se estompează. Cablurile sunt altă poveste, carburatoarele fiind acționate separat e normal că trebuiesc reglate astfel încât să tragă egal, chestie de care nu ai nevoie la bateriile de carburatoare ale motoarelor în linie sau V la care, odată făcută sincronizarea la ralanti implicit clapetele se vor deschide egal pe toată cursa accelerației. Bmw mai noi tot cabluri au, n-au trecut la clapete motorizate?!? Dracu', sunt mașini de doo'j de ani care au așa ceva! Editat Ianuarie 21, 2019 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Ianuarie 21, 2019 Share Postat Ianuarie 21, 2019 @John17 "Legat de viteza diferită a pistoanelor o să zici că nu se poate pt că sunt legate de același arbore motor" Aici ai surprins esenta in rest sunt balbaieli ca sa-ti disculpi greseala de exprimare. "iar dacă arderea e mai puternică într-un cilindru pistonul aceluia va avea viteză mai mare pe destindere" oare nu-l antreneaza si pe celalalt? In fine la tine pistoanele merg de capul lor la mine au aceeasi viteza ca nu am ambielajul rupt. Repet este o greseala de exprimare. "Vreau și eu un singur exemplu de motocicletă la care turația de mers în gol se reglează (corect) din cablul de accelerație!" Asta trebuie sa ne lamureasca @Dan Cata, eu am presupus, nu te infoia asa tare ca nu am nimic de impartit cu tine. Daca ne referim strict la termenul de sincronizare acesta nu se refera numai la reglajul clapetelor/sertarelor adica debit de aer egal ci si la amestec pentru o repartitie a puterilor egala pe cilindrii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 21, 2019 Share Postat Ianuarie 21, 2019 (editat) N-oi avea tu ambielajul rupt (ai motor în 2 timpi de-i zici ambielaj?), dar excluzi posibilitatea ca viteza de rotație a "ambielajului" să nu fie constantă pe durata celor 720° R.A.C. ale unui ciclu motor! Normal că atunci când pistonul mai forțos parcurge cursa de destindere (singurul timp util la un motor în 4 t) și celelalte pistoane se vor mișca mai repede, doar că sunt pe alți timpi, iar ele pe destindere vor genera mai puțin lucru mecanic. Capisci? Cum ai pedala la o biclă împingând mai vârtos cu un picior. Ți-am dat exemplul cu corecțiile injectoarelor, am spus și pe ce informații se bazează ecu, poți aprofunda subiectul pe net dacă ești avid de informație în loc să contrazici în necunoștință! Eu nu m-am exprimat deloc greșit, îmi asum afirmația, dar nu mi-am propus nicidecum să țin cursuri de motoare gratuite, cu atât mai puțin pe forum unde mai sunt și în carantină.! Nu @Dan Cata a afirmat că se reglează ralantiul din cabluri, tu ai scos perla! Eu am văzut doar reglaje cu șurub opritor al clapetei care determină cantitatea de aer, șurubul de amestec fiind altceva. Pe la auto mai erau carburatoare cu opritor nereglabil (sigilat) la clapete și șurub conic și pt aer și pt amestec (2 șuruburi diferite), la moto nu cred că am văzut. Cablul "preia" clapeta de pe opritor și la ralanti trebuie să fie liber întotdeauna. Editat Ianuarie 21, 2019 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 21, 2019 Share Postat Ianuarie 21, 2019 La injectie, injectia seteaza amestecul, nu suruburile. Suruburile seteaza doar: - cat sa stea deschise clapetele la relanti - cat aer sa treaca pe langa clapete, la relanti - din cabluri, tot cu suruburi, sincronizarea pt mers in sarcina. Zice bine colegul mai sus, ca se face la relanti, dar e partial adevarat. Se regleaza din cabluri la o turatie cat mai mica, ca sa poata fi relevanta diferenta de vacuum. Adica cand is clapetele deschise 90^, nu ai cum sa mai simti vreo diferenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Ianuarie 21, 2019 Share Postat Ianuarie 21, 2019 @john17, E asa de greu sa recunosti o greseala de exprimare? Deci sa continuam polemica "ai motor în 2 timpi de-i zici ambielaj" Mai sapa dupa acest termen si mai discutam. Pentru informarea ta am un V cu bielele pe acelasi bolt. "dar excluzi posibilitatea ca viteza de rotație a "ambielajului" să nu fie constantă pe durata celor 720° R.A.C" nu exclud aceasta posibilitate ci exclud posibilitatea ca pistonele sa aiba viteza diferita, ce naiba intram in ridicol ca de aici ne-am luat cu vorba, in rest nu te-am contrazis, vous avez compris? Si mai usor u mistoul de doi bani ca nu ne-am tras de sireturi. @Dan Cata, Cum adica din suruburile pentru cabluri se face sincronizarea pentru sarcina? Sa inteleg ca exista un surub separat care regleaza deschiderea clapetei si unul care aduce momentul in care actioneaza cablurile la acelasi numitor, adica acelasi joc fata de maneta? Intreb pentru ca nu am avut pe mana un boxer fie el cu sau fara injectie. Ce presupuneam eu mai sus se referea la carburatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 21, 2019 Share Postat Ianuarie 21, 2019 Știu, "oxidu'" e un exemplu în acest sens. Cred că mi-am epuizat postările pe ziua de azi încordându-mă pe aci... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Ianuarie 21, 2019 Share Postat Ianuarie 21, 2019 Acum 9 ore, Dan Cata a spus: La orice boxer din 1993 pana in 2013, de ex. La alea vechi le reglezi relantiul din suruburi si mersul in sarcina din cabluri, la alea mai noi, din motorase pas cu pas relatiul (diagnoza) si mersul turat tot din cabluri. aici vb de sincronizarea clapetelor si aia e una singura, suruburile de bypass iti regleaza aerul la relanti pentru ca clapetele opresc tot aerul prin tb-uri. am facut si eu cateva boxere iar procedura de reglaj din carte e incompleta/ insuficienta , mai ales daca a umblat unu care nu stie ce face pe acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 22, 2019 Share Postat Ianuarie 22, 2019 Acum 18 ore, superbec a spus: mai ales daca a umblat unu care nu stie ce face pe acolo Adevar graiesti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.