adi_ms Postat Martie 30, 2006 Share Postat Martie 30, 2006 Salutare. Imi spune si mie cineva ce benzina sa bag in KTM GS 250 ( 2 timpi). Benzina cu plumb sau fara plumb ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ketemeu Postat Martie 30, 2006 Share Postat Martie 30, 2006 Daca este nou nu stiu. Daca este mai vechi cu Pb. DA mai multe detalii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_ms Postat Martie 30, 2006 Autor Share Postat Martie 30, 2006 Daca este nou nu stiu. Daca este mai vechi cu Pb. DA mai multe detalii Nu e nou. E din 96 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Alex_ Postat Martie 30, 2006 Share Postat Martie 30, 2006 Ma bag si eu in vb. ca musca-n lapte... la 640-ul asta al meu se recomanda "la carte" benzina de 95 minim. Intrebarea pt. "expertul de serviciu" (ketemeu) ar fi: Merge benzina normala de 95 (de la benzinarii ca lumea - MOL sau OMV sa zicem)? Ori e mai sigur sa bag din aia de 98/100? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Martie 30, 2006 Share Postat Martie 30, 2006 Cea mai sigura benzina (indiferent de an de fabricatie sau tip de motor - 2T sau 4T) e 95 fara plumb, de la o statie corecta (Petrom sau mai bun). Cu plumb nu mai exista de vreo 2 ani, oricum. In loc de asta se baga tot felul de prostii ca sa creasca cifra octanica, si nu toate fac bine la motor. 95-ul e corecta, ca nu are nici un fel de aditivi. Iar cum la noi nu exista 98 Super, ramine cea mai sigura alegere. Parerea mea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ketemeu Postat Martie 30, 2006 Share Postat Martie 30, 2006 (editat) ROGER. La aia mica baga cu PB ptr ca asa a fost proectata, daca mai gasesti. La aia mare (640) la fel vine intrebarea. Din ce an este? Al meu LC4 Adventure este din 2002 si cere fara Pb. Minim 95CO fara Pb. Mari avantaje nu ai sa vezi daca bagi de 100CO. Diferenta intre o benzina inferioara si una superioara este: Cea cu CO mic este mai putin comprimabila in cilindru in momentul compresiei, decit cea cu CO mai mare. Avantajul alimentarii cu benzina cu CO mai ridicat este ca putind fi comprimata mai mult rezulta o detonare mai puternica, deci un plus relativ mic de putere. Editat Martie 30, 2006 de ketemeu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shrike Postat Martie 30, 2006 Share Postat Martie 30, 2006 Ma bag si eu in vb. ca musca-n lapte... la 640-ul asta al meu se recomanda "la carte" benzina de 95 minim. Intrebarea pt. "expertul de serviciu" (ketemeu) ar fi: Merge benzina normala de 95 (de la benzinarii ca lumea - MOL sau OMV sa zicem)? Ori e mai sigur sa bag din aia de 98/100? Baga minimul recomandat daca nu detoneaza pe minim (95 in cazul tau). Cu cat indiciul e mai mare cu atat rezista mai mult benzina la aprindere si risca sa lase carbon pe cilindru si camera de aprindere. Ceea ce inseamna ca cu timpul o sa inceapa sa detoneze si rist sa ramai cu un piston topit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COLD AS ICE Postat Martie 30, 2006 Share Postat Martie 30, 2006 la ktm-ul meu mi s-a zis sa bag de 95 ca e mai "grasa".. .....e in 2 timpi motoreta! vad ca merge foarte bine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Alex_ Postat Martie 30, 2006 Share Postat Martie 30, 2006 Baga minimul recomandat daca nu detoneaza pe minim (95 in cazul tau). Cu cat indiciul e mai mare cu atat rezista mai mult benzina la aprindere si risca sa lase carbon pe cilindru si camera de aprindere. Ceea ce inseamna ca cu timpul o sa inceapa sa detoneze si rist sa ramai cu un piston topit. Interesant... ma intreb de ce nu zic atunci si producatorii chestia asta. Ca un f***ing amateur ca mine cand citeste "minim de 95 CO", se gandeste la "okay, minim 95 da' cu cat mai mare CO cu atat mai bine". N-ar fi mai frumos sa zica atunci "minim 95 dar nu mai mare decat XXX CO"? PS: Motoreta asta a mea are totusi 11.7:1 raport de compresie - ma gandeam ca daca nimeresc o benzina marcata ca fiind de 95 CO dar "manarita" o sa faca figuri... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_ms Postat Martie 30, 2006 Autor Share Postat Martie 30, 2006 Mersi mult la toti de sfaturi. Eu mi-am bagat pana acum benzina fara PB de la OMV si motorul merge super. Zilele trecute ma gandeam ca oare nu ar trebui sa bag cu PB. Deci , ce ziceti , e problema daca merg in continuare cu benzina fara PB??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shrike Postat Martie 31, 2006 Share Postat Martie 31, 2006 Interesant... ma intreb de ce nu zic atunci si producatorii chestia asta. Ca un f***ing amateur ca mine cand citeste "minim de 95 CO", se gandeste la "okay, minim 95 da' cu cat mai mare CO cu atat mai bine". N-ar fi mai frumos sa zica atunci "minim 95 dar nu mai mare decat XXX CO"? PS: Motoreta asta a mea are totusi 11.7:1 raport de compresie - ma gandeam ca daca nimeresc o benzina marcata ca fiind de 95 CO dar "manarita" o sa faca figuri... Ei exact asta ma gandeam si eu la inceput pana nu am auzit si eu de chestia cu topitul pistonului. Asa ca de atunci bag si eu tot minimul cerut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Okesz Postat Martie 31, 2006 Share Postat Martie 31, 2006 La motoare in 2 timpi nu conteaza daca bagi benzina cu sau fara Pb, deoarece singurul rost al plumbului din benzina este sa "unga" scaunul supapelor la motoarele vechi in 4 timpi, adica sa se depuna graphit din benzina. In cazul motoarelor in 2 timpi, (neavand supape), aceasta functie a plumbului nu este utila, ca atare plumbul nu este necesar. La motoarele in 4 timpi concepute de 15 ani incoace, merge benzina fara Pb, indiferent de marca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_ms Postat Martie 31, 2006 Autor Share Postat Martie 31, 2006 La motoare in 2 timpi nu conteaza daca bagi benzina cu sau fara Pb, deoarece singurul rost al plumbului din benzina este sa "unga" scaunul supapelor la motoarele vechi in 4 timpi, adica sa se depuna graphit din benzina. In cazul motoarelor in 2 timpi, (neavand supape), aceasta functie a plumbului nu este utila, ca atare plumbul nu este necesar. La motoarele in 4 timpi concepute de 15 ani incoace, merge benzina fara Pb, indiferent de marca. Mersi de explicatie , acum am priceput Dau mai departe cu fara PB (asa imi place mie) Am vazut ca la motoare ai numere de Mures. Esti din Tg.Mures? Poate ne intalnim pe aici pe dealurile noastre Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Okesz Postat Aprilie 1, 2006 Share Postat Aprilie 1, 2006 Stau la Bucuresti de 5 ani si ma duc acasa doar de 3-4 ori pe an. Sunt fratele lui Zoli care are magazin pe iuliu maniu la nr 9. Oricum, poate ne vom intalni la un suc odata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_ms Postat Aprilie 2, 2006 Autor Share Postat Aprilie 2, 2006 Stau la Bucuresti de 5 ani si ma duc acasa doar de 3-4 ori pe an. Sunt fratele lui Zoli care are magazin pe iuliu maniu la nr 9. Oricum, poate ne vom intalni la un suc odata. OK. Il stiu pe fratele tau, chiar sapt trecuta mi-am luat ceva de la el. Cand treci prin mures si a i chef de-un cross da un mesaj. Salut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos.voda Postat Aprilie 3, 2006 Share Postat Aprilie 3, 2006 oare la ce s-o fi gandit cel care a spus ca tacerea e de aur? o fi trait inaintea aparitiei benzinelor - cu plumb si fara. povestea cu COR 95 mai grasa(unsa) mi se pare sustinuta dar cu explozia mai puternica si depuneri in capul pistonului la COR mai mare conform carei chimii si caror studii despre arderea combustibililor cand vorbiti de combustibili cinstiti? mai ales ca e vorba de motoare sport care ating temperatura de autocuratire nu de dacia 1300 pe care o mana badea cu 2000 de rpm. benzina "cu plumb" nu mai este cu plumb ci aditivata cu un compus pe baza de sodiu, din cate stiu eu, si care la ardere intr-un motor care functioneaza prea rece lasa cenusa pe capul pstonului mai mult decat normal. la benzinele fara pb de 95 si 100 producerea lor nu se deosebeste de cele cu pb prin aditivare (a propos si tetraetilul de pb e un aditiv care prin ardere prea "rece" lasa multa cenusa pe capul piston si de "uns" scaunul supapei il unge plumbul si nu "grafitul" din benzina ca ala e carbon si el este "coloana vertebrala" a compusilor organici dcare constituie benzina si care ard ) ci in principal prin mai buna selectie a fractiilor de benzina la distilare ca altfel daca ar fi plina de aditivi care umplu pstonul si supapele de cenusi la ardere cum dracu s-ar mai scoate randamente de ardere corespunzatoare pt euro 2, 3, 4, si n-ar trbui sa auzim ca se schimba catalizatoarele toat ziua ca se infunda? nu va mai dezinformati cu buna intentie daca nu sunteti siguri sau mai bine mentionati ca nu stiti sigur ci doar banuiti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
piti_biker Postat Aprilie 3, 2006 Share Postat Aprilie 3, 2006 poti baga linistit benzina fara pb de 95 cum zicea si cristi-mic mai sus.. e cea mai buna in general de la MOL sau OMV.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_ms Postat Aprilie 4, 2006 Autor Share Postat Aprilie 4, 2006 Eu va multumesc la toti de sfaturi si explicatii. Dau mai departe cu fara Pb, merge super. Distractie faina in noul sezon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
piti_biker Postat Aprilie 4, 2006 Share Postat Aprilie 4, 2006 si tie la fel... privelisti cat mai faine iti doresc.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.