Sari la conținut

Ce Benzina Bag In Ktm ?


Postări Recomandate

Ma bag si eu in vb. ca musca-n lapte... :moto: la 640-ul asta al meu se recomanda "la carte" benzina de 95 minim.

Intrebarea pt. "expertul de serviciu" (ketemeu) :moto: ar fi: Merge benzina normala de 95 (de la benzinarii ca lumea - MOL sau OMV sa zicem)? Ori e mai sigur sa bag din aia de 98/100?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea mai sigura benzina (indiferent de an de fabricatie sau tip de motor - 2T sau 4T) e 95 fara plumb, de la o statie corecta (Petrom sau mai bun).

Cu plumb nu mai exista de vreo 2 ani, oricum. In loc de asta se baga tot felul de prostii ca sa creasca cifra octanica, si nu toate fac bine la motor.

95-ul e corecta, ca nu are nici un fel de aditivi. Iar cum la noi nu exista 98 Super, ramine cea mai sigura alegere.

 

Parerea mea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ROGER. :moto:

 

La aia mica baga cu PB ptr ca asa a fost proectata, daca mai gasesti.

La aia mare (640) la fel vine intrebarea. Din ce an este? Al meu LC4 Adventure este din 2002 si cere fara Pb. Minim 95CO

fara Pb. Mari avantaje nu ai sa vezi daca bagi de 100CO.

 

Diferenta intre o benzina inferioara si una superioara este:

Cea cu CO mic este mai putin comprimabila in cilindru in momentul compresiei, decit cea cu CO mai mare. Avantajul alimentarii cu benzina cu CO mai ridicat este ca putind fi comprimata mai mult rezulta o detonare mai puternica, deci un plus relativ mic de putere.

Editat de ketemeu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si eu in vb. ca musca-n lapte... :moto: la 640-ul asta al meu se recomanda "la carte" benzina de 95 minim.

Intrebarea pt. "expertul de serviciu" (ketemeu) :moto: ar fi: Merge benzina normala de 95 (de la benzinarii ca lumea - MOL sau OMV sa zicem)? Ori e mai sigur sa bag din aia de 98/100?

 

 

Baga minimul recomandat daca nu detoneaza pe minim (95 in cazul tau). Cu cat indiciul e mai mare cu atat rezista mai mult benzina la aprindere si risca sa lase carbon pe cilindru si camera de aprindere. Ceea ce inseamna ca cu timpul o sa inceapa sa detoneze si rist sa ramai cu un piston topit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baga minimul recomandat daca nu detoneaza pe minim (95 in cazul tau). Cu cat indiciul e mai mare cu atat rezista mai mult benzina la aprindere si risca sa lase carbon pe cilindru si camera de aprindere. Ceea ce inseamna ca cu timpul o sa inceapa sa detoneze si rist sa ramai cu un piston topit.

Interesant... ma intreb de ce nu zic atunci si producatorii chestia asta.

Ca un f***ing amateur ca mine cand citeste "minim de 95 CO", se gandeste la "okay, minim 95 da' cu cat mai mare CO cu atat mai bine".

N-ar fi mai frumos sa zica atunci "minim 95 dar nu mai mare decat XXX CO"?

 

PS: Motoreta asta a mea are totusi 11.7:1 raport de compresie - ma gandeam ca daca nimeresc o benzina marcata ca fiind de 95 CO dar "manarita" o sa faca figuri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi mult la toti de sfaturi.

Eu mi-am bagat pana acum benzina fara PB de la OMV si motorul merge super.

Zilele trecute ma gandeam ca oare nu ar trebui sa bag cu PB.

Deci , ce ziceti , e problema daca merg in continuare cu benzina fara PB??? :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant... ma intreb de ce nu zic atunci si producatorii chestia asta.

Ca un f***ing amateur ca mine cand citeste "minim de 95 CO", se gandeste la "okay, minim 95 da' cu cat mai mare CO cu atat mai bine".

N-ar fi mai frumos sa zica atunci "minim 95 dar nu mai mare decat XXX CO"?

 

PS: Motoreta asta a mea are totusi 11.7:1 raport de compresie - ma gandeam ca daca nimeresc o benzina marcata ca fiind de 95 CO dar "manarita" o sa faca figuri...

 

 

Ei exact asta ma gandeam si eu la inceput pana nu am auzit si eu de chestia cu topitul pistonului.

Asa ca de atunci bag si eu tot minimul cerut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motoare in 2 timpi nu conteaza daca bagi benzina cu sau fara Pb, deoarece singurul rost al plumbului

din benzina este sa "unga" scaunul supapelor la motoarele vechi in 4 timpi, adica sa se depuna graphit din benzina.

In cazul motoarelor in 2 timpi, (neavand supape), aceasta functie a plumbului nu este utila, ca atare plumbul nu este necesar.

La motoarele in 4 timpi concepute de 15 ani incoace, merge benzina fara Pb, indiferent de marca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motoare in 2 timpi nu conteaza daca bagi benzina cu sau fara Pb, deoarece singurul rost al plumbului

din benzina este sa "unga" scaunul supapelor la motoarele vechi in 4 timpi, adica sa se depuna graphit din benzina.

In cazul motoarelor in 2 timpi, (neavand supape), aceasta functie a plumbului nu este utila, ca atare plumbul nu este necesar.

La motoarele in 4 timpi concepute de 15 ani incoace, merge benzina fara Pb, indiferent de marca.

 

Mersi de explicatie , acum am priceput :moto:

Dau mai departe cu fara PB (asa imi place mie) :moto:

Am vazut ca la motoare ai numere de Mures. Esti din Tg.Mures?

Poate ne intalnim pe aici pe dealurile noastre :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stau la Bucuresti de 5 ani si ma duc acasa doar de 3-4 ori pe an.

Sunt fratele lui Zoli care are magazin pe iuliu maniu la nr 9.

Oricum, poate ne vom intalni la un suc odata.

 

OK.

Il stiu pe fratele tau, chiar sapt trecuta mi-am luat ceva de la el.

Cand treci prin mures si a i chef de-un cross da un mesaj. :moto:

Salut. :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oare la ce s-o fi gandit cel care a spus ca tacerea e de aur? o fi trait inaintea aparitiei benzinelor - cu plumb si fara. povestea cu COR 95 mai grasa(unsa) mi se pare sustinuta dar cu explozia mai puternica si depuneri in capul pistonului la COR mai mare conform carei chimii si caror studii despre arderea combustibililor cand vorbiti de combustibili cinstiti? mai ales ca e vorba de motoare sport care ating temperatura de autocuratire nu de dacia 1300 pe care o mana badea cu 2000 de rpm. benzina "cu plumb" nu mai este cu plumb ci aditivata cu un compus pe baza de sodiu, din cate stiu eu, si care la ardere intr-un motor care functioneaza prea rece lasa cenusa pe capul pstonului mai mult decat normal. la benzinele fara pb de 95 si 100 producerea lor nu se deosebeste de cele cu pb prin aditivare (a propos si tetraetilul de pb e un aditiv care prin ardere prea "rece" lasa multa cenusa pe capul piston si de "uns" scaunul supapei il unge plumbul si nu "grafitul" din benzina ca ala e carbon si el este "coloana vertebrala" a compusilor organici dcare constituie benzina si care ard ) ci in principal prin mai buna selectie a fractiilor de benzina la distilare ca altfel daca ar fi plina de aditivi care umplu pstonul si supapele de cenusi la ardere cum dracu s-ar mai scoate randamente de ardere corespunzatoare pt euro 2, 3, 4, si n-ar trbui sa auzim ca se schimba catalizatoarele toat ziua ca se infunda? nu va mai dezinformati cu buna intentie daca nu sunteti siguri sau mai bine mentionati ca nu stiti sigur ci doar banuiti!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...