Eol Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 Salut, Inca de la inceput vreau sa precizez ca o reparatie facuta de un profesionist cu piese originale e cea mai durabila. Insa eu nu mi-am permis sa ma mai duc la un astfel de mecanic si a trebuit sa fiu inventiv si sa caut solutii bune pentru mine. Problema: Acu ceva timp mi-am cumparat o motoreta cu probleme ascunse. Din cauza ca mi se oprea motoreta in mers si ca pornea super greu am fost cu ea la doctor. Doctorul mi-a zis ca este o piesa stricata in interior si ca trebuie schimbata(120 E) plus 320 roni manopera. Am acceptat si mi-a schimbat piesa. Insa motorul tot greu pornea si bateria tot nu incarca cat trebuia. Mecanicul mi-a zis ca trebuie sa schimb si statorul si releul de incarcare(330 E statorul + 130 E releul+ manopera neprecizata). Era cam mult pentru cat valora motorul asa ca am zis pas. Incetul cu incetul am inceput sa ma documentez si am aflat de varianta aftermarket pentru piese si am decis sa o aplic. Asa ca am cumparat un stator de 112 $(din state)+40$ transport. L-am schimbat singurel intr-o singura zi. Ulterior am schimbat si releul de incarcare cu unu de scuter(trifazat) care m-a costat aproximativ 100 Ron. Acum viroguta mea merge aproape perfect. Mai are un taket de reglat ca sa fie totul brici. Am uitat sa precizez placerea pe care am simtit-o cand am pornit motorul si am vazut problema rezolvata. Daca mai sunt motociclisti(mecanici amatori) ca mine, care stiu alte solutii asemanatoare pentru diferitele probleme, piese compatibile intre motoare sau scutere, ii rog sa posteze aici Desi nu postez nimic cu tenta mefienta, probabil vor fi multi care vor arunca cu replici dure in acest topic. Nu ma voi lasa antrenat deloc in asemenea discutii, iar in ceea ce priveste partea mecanica ma limitez la ceea ce mi-am reparat singurel fara sa-mi dau cu parerea. Toate cele bune Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabriel03 Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 apreciez ceea ce faci.nu ne permitem toti sa mergem in service pt fiecare pbm.si eu am schimbat cu un prieten lichid de frana,placutele la el.indreptat cadru bord la el,schimbat la mine cablu de ambreiaj(in curs),dat roti jos pt a schimba cauciucurile si alte alea........nu orice problema cere chiar service.....asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 Foarte buna ideea. Ce stiu eu... Cineva mi-a zis ca s-ar potrivi cablurile de vitezometru de la unele scutere la unele motoare (pretul o treime fata de Louis, ca sa nu mai zic de cele originale). Se gasesc oglinzi (de scutere, mopeduri, etc) la aceeasi calitate ca unele chinezarii de pe Louis, la jumatate de pret. Banuiesc ca si cablurile de ambreiaj, soc, acceleratie se potrivesc, la o fractiune de pret. Deasemenea, multa lume e reticenta cind vine vorba de ebay si nu pricep de ce. Trebuie doar sa ai un card acceptat de PayPal (se poate afla foarte usor cu ajutorul Google ce carduri sint acceptate), nici macar nu trebuie sa fie in valuta, si in 30 de minute te-ai inregistrat. Nu va mai fie frica ca nu trimit in Romania, vinzatorul specifica clar "post to Europe / post worldwide / post only to X / pickup only". Atita vreme cit nu scrie ca posteaza doar in tara destinatarului sau "pickup only" nu sint probleme. Cind vine vorba de vindut oamenii trimit chiar si-n Romania, ideea eBay-ului si a PayPal-ului e tocmai ca sint securizate si e foarte greu sa faci escrocherii, iar utilizatorii stiu asta. Eu sint la a 5-a sau a 6-a comanda de pe ebay (am folosit ebay Franta, UK, Germania) si pina acum nimeni n-a refuzat sa trimita. Pe linga ebay.com (USA, in principal) exista ebay.co.uk, ebay.fr, ebay.de, transportul fiind mult mai ieftin. Se gasesc piese noi, second hand si aftermarket cacalau, iar preturile sint cam cele mai mici pe care le puteti gasi. Multa lume, din comoditate sau naivitate, inca apeleaza la intermediari care "aduc orice de pe ebay". De notat inca ceva: in State preturile sint mult mai mici si la piese moto (e cam acelasi pret din Europa in dolari) si chiar cu tot cu transport iti convine sa comanzi unele lucruri de acolo. Singurul dezavantaj e ca ajung mai greu. De notat ca exista firme care fabrica piese aftermarket la preturi mult mai mici decit ale celor originale, de producator. De exemplu, eu am cumparat radiator nou de Bandit la cca. 100 de euro, facut in UK, fata de unul original care e 500 de euro. Exista si alte componente aftermarket la preturi mult mai mici si calitate probabil mai buna, daca nu egala, cum ar fi simeringuri (e singurul exemplu care-mi trece prin minte in acest moment). Si-n general pretul pieselor aftermarket e mai mic decit al celor originale (vezi de exemplu cit e o toba Akrapovic sau Yoshimura de Bandit, fata de una OEM). Cit despre consumabile sau orice alte piese de pe Louis, parerea mea e ca cea mai rapida si ieftina varianta e Romimoto (user ROMI3 pe forum). Mai e de notat un lucru: in manualele de reparatie se recomanda sa schimbi anumite piese cind umbli prin zona respectiva (simeringuri, garnituri de cauciuc, carton sau cupru etc). Chiar si unii mecanici recomanda. Pot sa garantez ca de cele mai multe ori nu e nevoie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 (editat) Foarte buna ideea. Ce stiu eu...Cineva mi-a zis ca s-ar potrivi cablurile de vitezometru de la unele scutere la unele motoare (pretul o treime fata de Louis, ca sa nu mai zic de cele originale). Banuiesc ca si cablurile de ambreiaj, soc, acceleratie se potrivesc, la o fractiune de pret. Bre Caline esti scartar rau la cabluri. Pai un cablu de vitezometru este 45 lei iar de ambreiaj 50-55 lei. In ziua de azi orice romanache dispune de doi-trei lei pentru treburi de felu' asta. Dumnezeu mi-e martor On Topic: Rulmentii de roti se gasesc la magazine specializate in rulmenti, trebuie sa mentionati pe langa dimensiuni ca vreti rulmenti "auto". Editat August 10, 2009 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 din pacate nimeni nu are interesul sa cumparam ieftin si bun. toti spun..scump,original,tot setul se schimba.etc...eu de exemplu am pus filtru de aer auto,caci cel original a fost extrem de scump. au ras toti de mine pe forum dar eu am facut-o si nu ma doare nici capul. p.s. filtrul e etans si-si face datoria cu brio. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 din pacate nimeni nu are interesul sa cumparam ieftin si bun. toti spun..scump,original,tot setul se schimba.etc...eu de exemplu am pus filtru de aer auto,caci cel original a fost extrem de scump. au ras toti de mine pe forum dar eu am facut-o si nu ma doare nici capul. p.s. filtrul e etans si-si face datoria cu brio. Pai e normal sa-ti bage pe gat ce e mai scump. Adaos 30% din 100 lei inseamna 30 lei castigati pe cand 30% din 200 lei inseamna 60 lei castigati, procentul e acelasi dar castigul difera. Faptul ca s-a ras de tine in chestiunea cu filtrul de aer a fost ceva normal, ce ai facut tu se numeste tiganie chiar daca filtrul facut de tine isi face treaba. Daca gaseai un filtru auto care se potrivea direct era cu totul altceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat August 11, 2009 Share Postat August 11, 2009 daca-si face treaba si motorul functioneaza in parametri de ce zici ca e tiganie? nu am discutat pana acum despre inlocuirea unor piese originale scumpe cu altele compatibile? te contrazici.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 11, 2009 Share Postat August 11, 2009 Bre Caline esti scartar rau la cabluri. Pai un cablu de vitezometru este 45 lei iar de ambreiaj 50-55 lei. In ziua de azi orice romanache dispune de doi-trei lei pentru treburi de felu' asta. Dumnezeu mi-e martor On Topic: Rulmentii de roti se gasesc la magazine specializate in rulmenti, trebuie sa mentionati pe langa dimensiuni ca vreti rulmenti "auto". Eu stiu ca un cablu de ambreiaj sau vitezometru nu e chiar asa de ieftin. Normal ca pentru 10 lei nu-si bate nimeni capu', da' de economie de la 500 de euro la 100 ce zici, "se" merita? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Eol Postat August 11, 2009 Autor Share Postat August 11, 2009 Va multumesc pentru implicare. Cu egoismul ce ma caracterizeaza pot zice "Ura... am facut rost de rulmenti, filtru... etc..." Am uitat sa mai zic o chestie.... poate ca-i banala si arhicunoscuta, dar daca esti incepator in ale mecanicii ca mine ajuta... De destept ce am fost cand am desfacut capacul sa imi scot statorul cu bobine si mi-am vazut garnitura distrusa. M-am cam suparat, dar mi-a trecut repede. Am pus in loc silicon termorezistent pentru garnituri (8 Ron tubul... cred ca ajunge de 30 de garnituri de acolo). Solutia e discutata intens dar la mine a dat rezultate excelente cat si la o prietena de-a mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat August 11, 2009 Share Postat August 11, 2009 (editat) Eu stiu ca un cablu de ambreiaj sau vitezometru nu e chiar asa de ieftin. Normal ca pentru 10 lei nu-si bate nimeni capu', da' de economie de la 500 de euro la 100 ce zici, "se" merita? Atat costa bre, depinde de unde cumperi. Daca vrei iti dau numarul de telefon al magazinului de unde iau eu piese. Cat priveste piesele de pe ebay ai dreptate, se gasesc acolo mult mai ieftin, adica "se" merita. Editat August 11, 2009 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat August 11, 2009 Share Postat August 11, 2009 Ulterior am schimbat si releul de incarcare cu unu de scuter(trifazat) care m-a costat aproximativ 100 Ron. Cu asta s-ar putea sa ai surprize in scurt timp. Desi in multe cazuri alternatorul de la scuter functioneaza pe acelasi principiu cu cel de la motociclete diferenta de putere dintre ele este destul de mare ,suficient cat sa-ti prajeasca releul. Am incercat si eu de curiozitate solutia asta cu releu de scuter si desi l-am ales pe cel mai mare pe care l-am gasit (pe cutie scria ca este pt motociclete de pana la 125cmc) dupa maxim 30km a explodat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Eol Postat August 11, 2009 Autor Share Postat August 11, 2009 (editat) Cu asta s-ar putea sa ai surprize in scurt timp. Desi in multe cazuri alternatorul de la scuter functioneaza pe acelasi principiu cu cel de la motociclete diferenta de putere dintre ele este destul de mare ,suficient cat sa-ti prajeasca releul. Am incercat si eu de curiozitate solutia asta cu releu de scuter si desi l-am ales pe cel mai mare pe care l-am gasit (pe cutie scria ca este pt motociclete de pana la 125cmc) dupa maxim 30km a explodat. La mine asta "nou" are in jur de 400 km. 200 facuti dintr-o bucata si am inceredere in el ca va merge. Dupa 200 km era caldut si am mers printr-o caldura de te topeai. Dar am avut si o surpriza, nu cu acesta ci cu cel vechi(tot de la un scuter). Mi se incalzea si in timp mi s-au topit firele si s-a produs un scurt circuit. In acea perioada mergeam cu un stator prost( cu 1 singura faza intreaga si celelalte cu 2, respec'tiv 1 bobina lipsa). Schimband statorul cu un aftermarket nici un alt releu nu mi s-a mai incalzit(si am testat 3 relee redresoare. Nici macar marca de la care proveneau nu o stiam). Am pus un releu "nou" din cele 3 testate si de atunci merg astfel. Nu mai am nici o problema. Nu zic ca nu e posibil sa am surprize... E ce mi s-a potrivit mie la momentul respectiv. Acest tip de carpeala. Cat va tine ... voi vedea... Acum insa e brici. Editat August 11, 2009 de Eol Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.