Bogdan D. Postat Aprilie 11, 2006 Share Postat Aprilie 11, 2006 Ca sa nu lucrez prea mult la flansa de adaptare a alternatorului de Ij pe Simson mi-am pus capu la contributie si am facut ceva mai simplu Am strunjit in 9mm(adancime) si 1,5 mm(in lateral, am marit diametrul gaurii unde intra dinamul) din locu unde era pus dinamul orginal. Dupa ce am facut aceasta operatiune destul de dificila(a trebuit sa caut un strung mai mare pt k capacul ala era destul de mare si atingea in corpul strungului) am facut 3 urechi de aluminiu pe care le-am sudat apoi de capac.........nu stiu daca ati prea inteles ce am facut .......dar va pun 2 poze ca sa va lamuriti mai bine...........poate si alti posesori de simson vor face aceeasi modificare pe care am facut-o si eu......asa ca spor la treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fricz-ko Postat Aprilie 11, 2006 Share Postat Aprilie 11, 2006 tot asa am facut si io in vara trecuta. Problema e ca sare un pic mai in fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Aprilie 14, 2006 Share Postat Aprilie 14, 2006 tot asa am facut si io in vara trecuta. Problema e ca sare un pic mai in fata. Decat aprindere de ij, mai bine de minsk!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Aprilie 14, 2006 Share Postat Aprilie 14, 2006 Tot respectul... Alternatorul este mult mai bun decat orice alta masina de produs curent electric. Asta aveam si eu pe simson, insa era un alternator de masina, montat in exterior, antrenat prin curea. Urat, dar eficient. Atentie - adaptarea magnetoului de minsk/voshod este teoretic mai buna - pentru ca nu mai depinzi de baterie, insa pentru a folosi curentul de la magnetoul de minsk pentru aprindere (cu trecere prin platina cu avans centrifugal a magnetoului original) e nevoie de ceva inginerie electronica mai complexa.... Asadar adaptarea cu alternator e mai buna, in perspectiva faptului ca magnetoul original de aprindere al simsonului va ceda, mai devreme sau mai tarziu si atunci va fi nevoie de adaptarea cu baterie/bobina de inductie de dacie/platina originala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
simson Postat Aprilie 14, 2006 Share Postat Aprilie 14, 2006 si eu am facut ceva asemanator. am dat toata buza jos, am facut o flansa de 3 mm grosime si 5 gauri: 2 pt prinderea veche de dinam si 3 pt alternator. nu a fost nevoie de nici o departere a capacului. tie asa ti se lasa capacul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi999 Postat Aprilie 15, 2006 Share Postat Aprilie 15, 2006 Ca sa nu lucrez prea mult la flansa de adaptare a alternatorului de Ij pe Simson mi-am pus capu la contributie si am facut ceva mai simplu Am strunjit in 9mm(adancime) si 1,5 mm(in lateral, am marit diametrul gaurii unde intra dinamul) din locu unde era pus dinamul orginal. Dupa ce am facut aceasta operatiune destul de dificila(a trebuit sa caut un strung mai mare pt k capacul ala era destul de mare si atingea in corpul strungului) am facut 3 urechi de aluminiu pe care le-am sudat apoi de capac.........nu stiu daca ati prea inteles ce am facut .......dar va pun 2 poze ca sa va lamuriti mai bine...........poate si alti posesori de simson vor face aceeasi modificare pe care am facut-o si eu......asa ca spor la treaba eu folosesc aprindere de minsk si nu am nici o problema !! nici distantier pentru capac nu mi-a trebuit si nici sa faci o flansa nu este foarte greu ! cred ca este cea mai simpla adaprtare ! a!! era sa uit! trebuie sa faci pe arbore neaparat un canal de pana (sa nu se schimbe pozitia rotorului fata de arbore!!) sau si mai simplu- dai o mica gaura in palier si folosesti un boltz! asta e simsonelul meu si sunt ff multumit!! /Pareri-Impresii-t42168.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan D. Postat Aprilie 15, 2006 Autor Share Postat Aprilie 15, 2006 eu folosesc aprindere de minsk si nu am nici o problema !! nici distantier pentru capac nu mi-a trebuit si nici sa faci o flansa nu este foarte greu ! cred ca este cea mai simpla adaprtare ! a!! era sa uit! trebuie sa faci pe arbore neaparat un canal de pana (sa nu se schimbe pozitia rotorului fata de arbore!!) sau si mai simplu- dai o mica gaura in palier si folosesti un boltz! asta e simsonelul meu si sunt ff multumit!! /Pareri-Impresii-t42168.html ai auzit ca simsonu are avans centrifugal??....asta e fff important pt acest motor....tu folosind un dinam de minsk ai renuntat la acel avans.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Aprilie 15, 2006 Share Postat Aprilie 15, 2006 (editat) nu mai am din pacate Simson si nu prea mai sunt la curent cu piesele de schimb, dar stiu ca magnetoul original se repara, pana la urma nu e mai simplu decat sa faci modificari? al meu a mers pe magnetou fara jena.. dinamul il aveam nou, dar mi-a fost lene sa-l montez si am mers fara... Editat Aprilie 15, 2006 de valicaddy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi999 Postat Aprilie 15, 2006 Share Postat Aprilie 15, 2006 ai auzit ca simsonu are avans centrifugal??....asta e fff important pt acest motor....tu folosind un dinam de minsk ai renuntat la acel avans.... de chestia asta sunt super constient !!! pierzi din viteza motorului cam 20km/h....... si nu numai.... faci rost chiar de o scanteie in plus la evacuare.. da pana la urma nici asta nu m-a deranjat (cand ma gandesc cate probleme aveam cu vechea aprindere.....) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan D. Postat Aprilie 16, 2006 Autor Share Postat Aprilie 16, 2006 nu mai am din pacate Simson si nu prea mai sunt la curent cu piesele de schimb, dar stiu ca magnetoul original se repara, pana la urma nu e mai simplu decat sa faci modificari? al meu a mers pe magnetou fara jena.. dinamul il aveam nou, dar mi-a fost lene sa-l montez si am mers fara... eu nu m-ai folosesc magnetou pt ca nu mai da scanteia cum trebuie;e prea slaba;si scanteai este prea slaba pt k magnetii din interiorul lui si-au pierdut proprietatile...si la aia chiar nu ai ce sa le faci.....am mai auzit variante ca daca pui magnetii aia pe niste magneti mai mari se magnetizeaza si devin ca noi........panarame........si in plus simsonu meu mere cu bobina de inductie de vro 10 ani si NO PROBLEM.......tata iti face un simson sa mearga si cu ochii inchisi( de la el am invatat majoritatea secretelor ) Tot respectul... Alternatorul este mult mai bun decat orice alta masina de produs curent electric. Asta aveam si eu pe simson, insa era un alternator de masina, montat in exterior, antrenat prin curea. Urat, dar eficient. Atentie - adaptarea magnetoului de minsk/voshod este teoretic mai buna - pentru ca nu mai depinzi de baterie, insa pentru a folosi curentul de la magnetoul de minsk pentru aprindere (cu trecere prin platina cu avans centrifugal a magnetoului original) e nevoie de ceva inginerie electronica mai complexa.... Asadar adaptarea cu alternator e mai buna, in perspectiva faptului ca magnetoul original de aprindere al simsonului va ceda, mai devreme sau mai tarziu si atunci va fi nevoie de adaptarea cu baterie/bobina de inductie de dacie/platina originala. asa am avut si eu.....alternator de dacie......uitete in poza (poza veche ...asa arata el inainte) si se mai vad ferestrele taiate pt curea si suportu de prinderea al alternatorului Tot respectul... Alternatorul este mult mai bun decat orice alta masina de produs curent electric. Asta aveam si eu pe simson, insa era un alternator de masina, montat in exterior, antrenat prin curea. Urat, dar eficient. Atentie - adaptarea magnetoului de minsk/voshod este teoretic mai buna - pentru ca nu mai depinzi de baterie, insa pentru a folosi curentul de la magnetoul de minsk pentru aprindere (cu trecere prin platina cu avans centrifugal a magnetoului original) e nevoie de ceva inginerie electronica mai complexa.... Asadar adaptarea cu alternator e mai buna, in perspectiva faptului ca magnetoul original de aprindere al simsonului va ceda, mai devreme sau mai tarziu si atunci va fi nevoie de adaptarea cu baterie/bobina de inductie de dacie/platina originala. asa am avut si eu.....alternator de dacie......uitete in poza (poza veche ...asa arata el inainte) si se mai vad ferestrele taiate pt curea si suportu de prinderea al alternatorului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Aprilie 16, 2006 Share Postat Aprilie 16, 2006 ai auzit ca simsonu are avans centrifugal??....asta e fff important pt acest motor....tu folosind un dinam de minsk ai renuntat la acel avans.... AM rezolvat cu acele aprinderi>>>V-am spus ceva despre o aprindere identica cu cea de simson? Ei da 400 de mii buc. Seamana cu cea de simson, dar e cu mult mai buna!! Ce ziceti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Aprilie 17, 2006 Share Postat Aprilie 17, 2006 Renuntarea la avansul centrifugal inseamna mai mult decat pierderea de 20km/h la viteza maxima. Inseamna in primul rand ca motorul nu mai merge in parametri, nu mai da randament mecanic si se incinge suplimentar (va avea avans prea mic la turatie mare). Daca in schimb fixezi avansul static prea mare, motorul va avea vibratii la turatii mici s.a.m.d. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.