Sari la conținut

Un Sfat As Vrea , Nu-mi Porneste Scuterul


Postări Recomandate

as vrea si eu un sfat, scuterul meu de 50 cc peugeot vivacity nu mai vrea sa porneasca,.are doar 122 km este nou(dar nu mai are garantie) am mers ok acum o saptamana, iar acum cateva zile cand am vrut sa-l mai pornesc a luat-o , l-am lasat sa sa incalzeasca putin si cand am vrut sa-l accelerez a dat in nas si s-a oprit.am incercat din nou a facut la fel dar nu a mai pornit de atunci.are benzina ,i-am desfacut carburatorul l-am suflat putin , nu era foarte murdar insa tot nu porneste .i-am desfacut si bujia era umeda, am ars-o la aragaz am pus-o la loc, nu a mers am desfacut-o si iar era destul de umeda.cred ca mi-a umblat cineva la acceleratie si mi l-a inecat rau de tot.cum il usuc ?( sau ce ar putea avea altceva ? si apropo cei cu peugeoturi unde la reparati ca tipii de la Niba Servicom nu mi-au inspirat foarte multa incredere si mi-au cerut 2 milioane pt a-i face o revizie de primavara ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca-i inecat, inseamna ca are multa benzina adunata in carter probabil, degeaba ii inchizi carburatorul, ca tot isi va trage benzina din carter. Intai verifica daca ajunge curent pentru scanteie la bujie. Daca da, atunci incearca sa il pornesti impins. Nu prea stiu cum functioneaza transmisia la scutere, s-ar putea ca ambreiajul centrifugal sa nu cupleze, insa s-ar putea sa si cupleze, depinde ce turatie poate sa-i dea demarorul. Eventual scoate-i bujia si da-i la demaror, ca sa scuipe afara toata benzina in plus. Eventual incearca sa-l impingi si asa, turatia mai mare pe care o va da demarorul cu bujia scoasa poate cupleaza ambreiajul centrifugal. Cauza problemei - poate ai lasat motorul la incalzit cu socul tras sau nu-ti inchide cuiul pontou ca lumea (plutitoare care agata) la carburator si de-asta s-a inundat carterul.

 

Metoda cu impinsul e primul lucru pe care poti si e bine sa-l faci la un motor care nu porneste. Eu de exemplu am reusit sa inec ditamai xj-ul de 600, cu compresie 10:1, din cauza de baterie slabita si pentru ca am tras socul la maxim, nu stiam ca la vacuumatice socul chiar are efect :angryfire:)) . E... i-am incarcat bateria, dar era tot fleasca de benzina prin cilindri, pe galerie etc... A fost de ajuns sa-l imping 10-20 de metri, in viteza a 3-a (intr-a doua nu puteam), motorul s-a ventilat si bujiile au inceput sa dea scanteie. La demaror, as fi obosit inutil si demarorul si bateria si tot nu s-ar fi ventilat motorul la fel de eficient ca prin impingere. Sfat pentru toata lumea - nu va feriti de impins motorul cand face probleme, nu se strica nimic, e ca si cum ar merge in frana de motor....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E adevarat, orice ai face nu poti sa-l pornesti impins, ca nu cupleaza transmisia (sabotii de cuplare din centrifugal incep sa lucreze pe la 2.000 de ture, deci nici o sansa...)

Verifica sa ai scinteie, eventual pune bujie noua (si de tip recomandat pentru motorul tau).

Apoi, cu bujia scoasa, da la demaror sau la pedala pina crezi ca s-au aerisit carterul si cilindrul.

Pui bujia la loc si ar trebui sa porneasca.

E important si ce benzina ai. Goleste rezervorul si carburatorul si baga benzina proaspata (aia veche nici nu mai arde, dupa 1 an), tip 95 ECO Premium (nu e nevoie sa fie mai buna).

Ar trebui sa te descurci...

 

PS Invata sa faci singur intretinerea, e mai economic si mai sigur. Altfel invata altii s-o faca, pe pielea si pe banii tai...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E adevarat, orice ai face nu poti sa-l pornesti impins, ca nu cupleaza transmisia (sabotii de cuplare din centrifugal incep sa lucreze pe la 2.000 de ture, deci nici o sansa...)

Verifica sa ai scinteie, eventual pune bujie noua (si de tip recomandat pentru motorul tau).

Apoi, cu bujia scoasa, da la demaror sau la pedala pina crezi ca s-au aerisit carterul si cilindrul.

Pui bujia la loc si ar trebui sa porneasca.

E important si ce benzina ai. Goleste rezervorul si carburatorul si baga benzina proaspata (aia veche nici nu mai arde, dupa 1 an), tip 95 ECO Premium (nu e nevoie sa fie mai buna).

Ar trebui sa te descurci...

 

PS Invata sa faci singur intretinerea, e mai economic si mai sigur. Altfel invata altii s-o faca, pe pielea si pe banii tai...

 

putin offtopic, dar legat de subiect..

nu pot sa inteleg cum dracu nu mai arde benzina aia? stiu ca e real ce spune cristi (pentru ca am un prieten care a avut probleme asemanatoare.. a incercat si pe dracu ca sa-l porneasca.. si cand a scos putina benzina si a pus pe jos sa incerce sa-i dea foc sa vada daca arde- sufletul se stingea chibritul in ea..).. am ramas masca.. ce drac de benzina e asta ca dupa 5 luni sa fie ca apa, sa nu mai arda deloc?

 

oricum la el nu cred ca e vorba de asta pentru ca zice ca e nou scuteru...

 

Ontopic :

incearca sa faci ce ti-a spus cristi, ar trbeui sa mearga (asa a facut si prietenul de care va povesteam mai sus..)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai..compusi volatili, compusi volatili..da unde naiba sa se evapore? ca rezervorul este inchis totusi..

in fine..

offtopic:

dati-mi si mie un sfat pt mine ca nu mai vrae nici fieru meu sa mai porneasca (e vb de un rs).

Acum am motoru in rodaj asa ca am fost sfatuit ca sa ii mai pun ulei si direct, in rezervorul de benzina (cam 2%). Asa am si facut, chiar mergea frumos, cam mult fum ce-i drept + ca mai arunca putin ulei pe toba dar era normal datorita surplusului de ulei. asta pana cand nu mai vrea sa porneasca.

Deci la automat nu o ia, scoate sunete ca si cum motorul nu ar avea benzina . Am incercat sa curat bujia cu o carpa si sa o pun la loc, acelasi lucru. Cu gandul ca e posibil sa fie inecata, am incercat sa o imping si din fuga sa o bag in viteza nu vrea (dar se simteau puternici vapori de benzina).

Am inecrcat si sa dau la automat cu bujia scoasa (am pus degetul acolo - imi arunca pe deget un ameste f bogat in ulei dupa parerea mea.)

Eu ma gandesc ca e posibil sa se fi strans prea mult ulei undeva..

Ce sfaturi imi dati?

 

Edit: Am uitat sa spun: ieri in timp ce incercam eu sa o pornesc a luat-o din prima (fara soc tras), dar s-a oprit dupa aprox 40-50 de sec si dupa aia a prezentat simpomele de mai sus. S-a oprit ca si cum motorul n-ar avea benzina sau ceva de genul asta.

 

p.s. am impins-o azi 500 m (dupa kilometraj) de mi-au iesit toti ficatii din mine..

Editat de sebby
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 13 years later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...