cocoon Postat Septembrie 19, 2009 Share Postat Septembrie 19, 2009 Salutare, Cum vara da semne de sfarsit ma gandesc tot mai mult la ce a fost sezonul moto decat la ce ar putea urma sau ce a ramas inca nevazut din Âşa pe 2009. Pentru noi sezonul a debutat de Paste cu un mic concediu de 3 zile pe doua roti la Istanbul. Pentru concediul din vara am pastrat ce era mai bun: Alpii. Si cum pana anul acesta am traversat zona Dolomitilor, majoritatea pasurilor din Austria si cateva din Elvetia, urma firesc Routes des grandes Alpes (Col d’Iseran; Col de la Bonette; Col d’Izoard; Col du Galibier; Col de Lautarete; Col de Vars si altele poate nu asa cunoscute dar foarte frumoase). Am selectat cateva din cele aproape 5000 de poze desi calitatea nu este cea mai buna, aproape toate fiind facute din MERS . La plecare am preferat, ca si anul trecut, drumul spre Belgrad pe malul Dunarii iar in prima seara ne-am cazat la acelasi hotel primitor de langa Belgrad; pret cam piperat la cazare insa compenseaza cu mancare excelenta la un pret acceptabil. Ziua urmatoare ne-am deplasat pana in Feistritz an der Gail – o localitate de vis situata langa Villach unde am petrecut o zi de relaxare inaintea drumurilor obositoare pe care le programasem. Dupa caldura indurata in primele doua zile am pornit catre Venetia cu echipamentul indesat in genti, desi vremea era “imbufnata”. Ziua ne pregatise insa o surpriza, neplacuta desigur: pe autostrada Villach-Venetia ne-a plouat, cu piatra chiar, motiv pentru care ne-am adapostit intr-o benzinarie si ne-am imbracat cu tot ce aveam mai gros si impermeabil. Venetia ne astepta ‘clipocind’ cu atmosfera ei unica; ne-am dedicat cateva ore plimbarii pe stradutele inguste, intunecoase si cu miros de mucegai dar si vizitarii fabricutei de la Murano pentru a-i vedea la treaba pe mesterii sticlari. Mesaj completat In ziua a cincea am pornit cu elan catre Alpii francezi de care ne desparteau 550 km de autostrada deloc ieftina (38E); in ultima parte a drumului privelistea Mediteranei a mai alungat din monotonia mersului pe autostrada. Francezii veseli si petrecareti parca au plecat toti in concediu pe acelasi traseu cu noi si au invadat toate statiunile din partea de sud a Routes des grandes Alpes: Saint Martin de Vesubie (destinatia noastra pentru acea zi) era ‘COMPLET’ dupa cum afisau toate hotelurile si pensiunile – nu mai erau locuri nici macar in camping. Am fost nevoiti sa mergem inca 40 km pe inserat, cu teama ca vom dormi langa motocicleta pe marginea drumului, catre urmatoarea localitate aflata ‘mai in inima muntilor’ – Isola – unde am innoptat la un hotel ce amintea de atmosfera interbelica. Oricum nu era momentul sa facem mofturi. In ziua urmatoare am trecut la lucruri serioase – am inceput ascensiunea propriu-zisa . Isola este foarte aproape de vestita Col de la Bonette; am urcat catre Cime de la Bonette prin zone cu peisaje a caror frumusete iti taia rasuflarea. Aceasta portiune este de fapt un ocol fata de Col de la Bonette, ocol facut pentru a obtine cativa metri in plus ca altitudine si titulatura ‘Highest road in Europe’. Au urmat in aceeasi zi Col de Lautarete, Col de Galibier, Col d'Izoard s.a. Dupa atatea frumuseti ne-am oprit in Lanslevillard (in apropiere de Col d’Iseran) – o localitate in care am avut ocazia sa degustam diverse feluri de branza preparate dupa retete specifice zonei. Mesaj completat A urmat apoi traversarea Col d’Iseran (mult mai putin primitor, dpdv al temperaturii, fata de ‘fratele’ sau mai mare Col de la Bonette), Col de Petit Saint Bernard, Cormet de Roseland. Destinatia zilei a fost Chamonix de unde programasem pentru ziua urmatoare o ascensiune cu telecabina catre Aguille du Midi (3842m). Mesaj completat Deoarece in Chamonix fusesem avertizati asupra aglomeratiei ne-am trezit cu noaptea in cap cu speranta de a vedea ‘de la inaltime’ rasaritul soarelui ; am pornit la 6,45 ora locala, ora la care urca deja a treia telecabina iar soarele a urcat pe cer mai repede decat telecabina noastra . Vremea ne-a facut o surpriza frumoasa, permitandu-ne sa admiram privelistea Mont Blancului (4810) dar si a varfurilor inalte din imprejurimi dupa o ascensiune cu 2 telecabine si un lift (prima telecabina urca din Chamonix pana la 2300m, urmatoarea de la 2300m pana la 3777m iar liftul urca pana la 3842m). Vremea frumoasa ne-a incurajat sa mergem si cu urmatoarea telecabina catre Helbronner pentru a vedea ghetarul si tot lantul muntos din jur. Catre Helbronner pleaca numai dupa ora 08:00 grupuri de cate trei gondole de 4 locuri. Este o experienta unica poate cam ‘piperata’ (in total 120E cele 3 telecabine pentru 2 persoane Chamonix-Helbronner-Chamonix); este impresionant ce creeaza fortele naturii la aceste altitudini cum impresionant este si curajul unor alpinisti de a pasi in locuri neatinse de altcineva... Mesaj completat Din Chamonix am pornit catre Elvetia, traversand Col de la Forclaz; am ales apoi drumuri secundare elvetiene pe care limita de viteza este 80 iar depasirile pe multe portiuni drepte, libere sunt interzise . Ne-am oprit seara in Ulrichen la o rascruce a unor drumuri importante pentru motociclisti (face legatura intre cateva pasuri alpine importante). Cei obisnuiti cu preturile din Alpii francezi/italieni/austrieci pot fi surprinsi neplacut de preturile elvetiene la cazare si mancare (90E cazarea in Elvetia fata de 50E in conditii similare in celelalte tari). Dar acest inconvenient este compensat de frumusetea pasurilor din zona. Din Ulrichen am pornit catre Nufenenpass. Am continuat apoi prin Passo del San Gottardo – Furkapass – Grimselpass – Sustenpass – Oberalppass – Lukmanierpass. Ne-au impresionat Furkapass si Grimselpass (acesta din urma cetos in ziua aceea) insa din zona cel mai frumos ni s-a parut Sustenpass; pacat ca si el s-a lasat invaluit de ceata si picaturi de ploaie pe alocuri care i-au diminuat frumusetea. Mesaj completat Dupa Biasca (popasul final al zilei precedente) am pornit catre trecatoarea San Bernardino – de asemenea rasfatata de peisaje superbe a carei coborari nordice seamana mult cu Stelvio; am continuat cu Splugenpass dupa care am coborat catre Chiavenna (Italia) pe o sosea tare ‘interesanta’ – ingusta si cu viraje foarte stranse – intalnirea a doua masini aici provocand un mic ambuteiaj. Traseul a mai inclus si traversarea pasurilor Malojapass; Berninapass; Forcola di Livigno; Passo di Foscagno urmand sa innoptam la Isolaccia. Mesaj completat Foarte aproape de Isolaccia era pasul Stelvio pe care l-am abordat dimineata urmatoare pe o vreme mohorata dupa o noapte de ploaie torentiala. Datorita vremii dar si orei cam matinale probabil am avut parte de un Stelvio aproape pustiu; fata de anul trecut parea de nerecunoscut datorita numeroaselor cascade formate din cauza ploii de peste noapte. Am renuntat la coborarea nordica a pasului in favoarea traversarii Umbrail Pass – trecatoare catre Elvetia care include si aproximativ 5 km de macadam. Am continuat trecand din nou prin Italia si apoi in Austria; aici am ales 'Hochenalpstrasse' (ca orice altceva care merita vazut in Austria costa - 10.5E) cu peisaje superbe (zona Ischgl, Partenen, Galtur). Seara am oprit in Dormitz unde am beneficiat de ospitalitatea pensiunii Kreuz, foarte frumos amplasata intr-o depresiune. Mesaj completat Din Dormitz am pornit catre Timmelsjoch unde am schimbat impresii si am dat cateva informatii unui cuplu moscovit ce se rasfata prin Europa in Âşaua unui Goldwing; ne-am intors apoi in Solden pentru a urca catre Otztallergletscherstrasse – unul dintre candidatii la titlul cel mai inalt drum asfaltat din Europa. Seara ne-am oprit in Germania in Berchtesgaden intampinati la receptie de un roman plecat din tara in 1943... A urmat o vizita a doua zi la punctul principal de atractie din zona – Kehlsteinhaus (Eagle Nest) – un castel construit pentru Hitler drept cadou pentru a 50-a aniversare; castelul atrage prin amplasare si peisaj insa dupa atatea peisaje de prin Alpi nu prea ne-a impresionat, poate doar efortul construirii intr-un loc foarte greu accesibil si intr-un timp record (13 luni). Mesaj completat Concediul s-a incheiat cu 2 zile la Viena si un drum anevoios catre casa (blocaj intre Budapesta si Debrecen; blocaj dupa Oradea si Cluj... doar intrasem in Romania). S-a incheiat astfel un periplu de aproape 6000km, majoritatea parcursi prin locuri de vis pe care vrem sa le revedem!!! Mesaj completat PS: din pacate la un moment dat s-a blocat incarcarea pozelor pe site, motiv pentru care sunt usor 'dezordonate': setul de poze de la sfarsit este, de fapt, cel din zona Col de la Bonette, Col de Lautarete, Col de Galibier, Col d'Izoard (rog un admin sa ma ajute sa le mut). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Septembrie 19, 2009 Share Postat Septembrie 19, 2009 Bravo, asta da tura! Ati vazut cam tot ce inseamna "spuma" Alpilor intr-o singura tura. Mesaj completat Am continuat trecand din nou prin Italia si apoi in Austria; aici am ales 'Hochenalpstrasse' (ca orice altceva care merita vazut in Austria costa - 10.5E) cu peisaje superbe (zona Ischgl, Partenen, Galtur). Hochalpenstrasse inseamna sosea alpina (este substantiv comun); banuiesc ca este vorba de Silvretta Hochalpenstrasse aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asdfghjk Postat Septembrie 20, 2009 Share Postat Septembrie 20, 2009 foarte frumos, la intoarcere ati facut cumva ruta mea din iulie prin furka-grimsel spre elvetia. cum spune khk ati cam vazut tot. am avut un an complicat, nu prea am umblat. la anul imi scot parleala sper. oricum bravo voua. cu cat vad mai multi de pe aici ca umbla, fac ture adevarate, parca si numarul de prosti si derbede se imputineaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Wan Ted Postat Septembrie 20, 2009 Share Postat Septembrie 20, 2009 Frumos. Ma bucur sa revad o parte din traseul pe care l-am facut in august din alt unghi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.