Sari la conținut

Jawa 350 Model 638 - Intrebari :)


Postări Recomandate

Pornind de la problema aia cu fum mai mult la un piston - am decis sa desfac motoru ca sa vad care e problema. Si daca tot am zis ca desfac motoru am hotarat sa o desfac toata (aproape :hurt: ) - ca sa vad ce si cum - sa curat carburatoru ca cine stie de cand nu s-a facut..daca s-a facut, sa curat rezervoru inauntru ca am gasit mizerii multe...chestii de mentenanta mai mult ca de mers mergea binisor (si sper eu sa mearga mai bine dupa :eek: )

 

Acu sa expun ce am gasit ca sa pot intreba dupa aia (si vreau sa raspunda cei care chiar sunt avizati si stiu ce vorbesc - nu vreau pareri sau presupuneri...AXA - do you copy ? :lol:)

 

So - am desfacut cilindrul de pe stanga - cel care scapa amestec pe unde ar fi trebuit sa fie o garnitura..sau asa ziceam eu ( ca pe topicul celalalt - ca un facut - Stress zicea ca merge si fara garnituri :lol:) - garnitura nu era - doar o gramada de mizerie - am curatat bine de tot ce era pe acolo ca sa vad macar suprafetele cum sunt - diseara sper pun si niste poze...

In cilindru am gasit o gramada de depuneri - calamina ? am curatat doar capacul - unde e bujia de aceste depuneri - s-au luat destul de bine cu benzina

 

1. Ce sa fac - curat si in interior unde e cilindrul sau nu are rost ?

 

2. Ce sa fac cu garniturile ? (merci Katana ca am garnituri in primu rand :angryfire: ) - am un set care la ochi se potrivesc pe motoru meu - pun tot diseara poze - am si niste inele dintr-un metal foarte moale si niste garnituri din carton.

Sa le pun pe motor - asta insemanand sa dau jos si celalalt cilindru - sau sa incerc - acum ca am curatat bine - sa pun tot fara garnituri - verificand cat pot de bine ca suprafetele sa fie cat mai plane - si poate nu mai scapa ? - ca daca pun garnituri pierd un pic de compresie .

 

3. Am desfacut capacul din dreapta sa vad si aprinderea daca are platini - eu nu am vazut - in cartea ei scrie ca e tranzistorizata si nu are nevoie de reglaje - o sa pun o poza cu ce era acolo - daca nu are platini inseamna ca nu am ce sa varific la aprindere ? - poate doar condensatoru...:angryfire:

 

4. O intrebare legata de furca de fata - am observat ca scapa un pic de ulei pe la surubul ala mare care vine sus in capul furcii, pe partea stanga - Ce tip de ulei si cum se completeaza acolo ?

 

5. Cand ajung cu nasu in carburator sigur o sa mai am intrebari :moto:

 

 

Merci mult.

 

Be safe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut !

 

REGULA NUMARU UNU: DACA MERGE BINE, NU REPARA.

regula 2 : Nu faci lucrari marete la motor in ziua dinaintea plecarii la un drum mai lung, doar verificari. Orice reparatie la o comunistra trebuie testata prin jurul casei cateva zile, sa nu te lase in camp.

 

Acum....pentru aprindere pe platini am scris tot ce trebuie sa stii la www.motorlife.ro , sectiunea motociclete/jawa

 

Ziceai ca un cilindru "scapa amestec" : cum ai dedus, pe unde scapa?

Garnitura de chiulasa: EXISTA. Pariu pe o bere :eek: ca e lipita de chiulasa si fiind tot din aluminiu ai zis ca e corp comun. Asa apare mitul comunistelor care merg fara garnituri ca rolls-royce'ul :angryfire:

Calamina din capul pistonului se curata cu o moneda de aluminiu cel mai bine, dar daca nu e chiar multa sa se vada strartu' gros , nu e musai. Calamina in exces creeaza puncte fierbinti si duce la detonatii, plus ca iti creste compresia mai mult decat normal. Dar numai in exces, repet. Decalaminarea se face si pe porturile de evacuare din cilindri si pe coturi,, la fel daca se vede strat gros, altfel nu-i bai.

OBLIGATORIU pune garniturile noi , si sub cilindru si la chiulasa ( nu uita sa o dezlipesti pe cea veche de pe chiulasa :hurt: ), ai grija si strange chiulasele egal in cruce, treptat. Verifica daca garnitura de sub cilindru se potriveste perfect pe porturile de transfer, daca nu ajusteaz-o cu un cutter.

 

La furca din cate tin minte sub suruburile mari trebuiau sa fie niste o-ringuri. Pui ulei hidraulic sau ulei de furca special daca iti da mana . Din pacate nu mai stiu cat intra pe tub, parca 250ml. Uleiul vechi se scoate fara a demonta furca pe jos , e cate un surub de scurgere. Dar, din nou, daca furca functioneaza corect, nu ai de ce sa umbli, cand se uzeaza sau pierde uleiul, se simte ca nu mai lucreaza.

Verifica etanseitatea admisiei (carb pe flansa, flansa pe motor), aici mai poti pune silicon rosu.

 

NU UMBLA IN REGLAJE la carb si aprindere daca mergea bine.

 

Spor ! si testeaz-o cat mai mult in oras inainte sa pleci la drum lung

 

:angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:angryfire: - intai merci mult de promptitudine

 

1. Nu vreau sa repar - ci sa fac lucrari de mentenanta - curatenie, mai strangi un surub..alea alea... :hurt:

2. Nu plec cu motoru la drum ca doar nu sunt lovit la cap sa ma apuc sa-l desfac inaninte cu 1 zi...

 

Pai nu am "dedus" - cilindrul din stanga era plin de ulei-ca benzina oriucum se evapora - si scapa la imbinarea dintre capacul in care se infileteaza bujia si restul corpului - l-am desfacut doar pe ala si era plin de mizerie pe acolo - incluziv pe suprafata de contact deintre cele 2 corpuri.

 

Cred ca m-am exprimat eu confuz - ma refeream ca intre capacul sta cu bujia si restul corpului cilindrului nu e nici o garnitura - ca mai e o garnitura mai jos - care se vede - pp ca la aia te referi cand ai zis garnitura de chiulasa - eu asta sunt nedumerit - intre corpul asta care l-am desfactu si rest nu e nici un fel de garnitura ?

 

Ca nu as vrea sa desfac pana jos tot motoru - ca pe aci imi scapa...

 

Ma sfatuiesti sa desfac tot motoru si sa schimb toate garniturile ? sau sa rezolv doar aci unde am desfacut ?

 

Stratu de calamina nu era gros - chiar era subtire - eu l-am curatat oricum...

 

Furca functioneaza bine - nu o sa bag ulei acu - doar strang un pic surubu ala sa vad daca mai da si dupa.

 

Verifica etanseitatea admisiei (carb pe flansa, flansa pe motor), aici mai poti pune silicon rosu.

 

carburatoru doar l-am bagat in benzina sa se curete - nu umblu la el - o sa ii bag niste silicon rosu ca sa fie etans.

 

merci mult. nu te uit :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci "corpul ala in care vine bujia" e chiulasa . Intre chiulasa si cilindru la TS e o garnitura subtire din aluminiu, care se lipeste pe chiulasa din aluminiu atunci cand strangi piulitele peprezoane,, si la prima vedere pare ca face parte din chiulasa. Trebuie sa ai garnitura acolo, iar daca nu ai, pune-i.

 

Nu mai desface mai departe daca inainte nu aveai alte probleme decat ca scapa copresie pe la chiulasa. Unde ai desfacut, e de preferat sa pui la loc garnituri noi, originale sau facute de tine din clingherit de 0.5 mm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) - deci acolo nu e nici o garnitura - cel putin la cilindrul asta care l-am desfacut - garnitura aia de care zici e un inel circular din aluminiu, nu ? pt ca am in set 2 de astea - o sa pun una si nu mai desfac in continuare.

 

merci mult de info.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:crack: - deci acolo nu e nici o garnitura - cel putin la cilindrul asta care l-am desfacut - garnitura aia de care zici e un inel circular din aluminiu, nu ? pt ca am in set 2 de astea - o sa pun una si nu mai desfac in continuare.

 

merci mult de info.

 

Vezi ca ai 2 seturi de garnituri acolo, mai putin garnitura care vine la capacul de carburator. Practic eu pentru asta cumparam setul de garnituri, nu gaseam separat garnitura de carburator, asta pana mi-am dat seama ca se poate confectiona. :)

 

Succes

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...