Sari la conținut

Ij Jupiter. Cum Montez In Biela O Bucsa Noua?


Postări Recomandate

Salut! As vrea sa-mi schimb o bucsa la unul dintre ambielaje. Ma refer la bucsa de la bolt, adica cea de sus.

Am reusit s-o scot pe cea veche dar nu pot sa o mai introduc pe cea noua, diametrul exterior al bucsei e mai mare ca diametrul interior al gaurii din biela cu aproape 1 mm. Credeti ca, daca incalzesc capul biele se va dilata atat de mult incat s-o pot baga? Daca da, eventual sa-mi spuneti si cum sa o presez, ca cu ciocanul cred ca o fac varza (e moale al dracu' cupru' ala).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am reusit la Planeta cu o presa de rulmenti si ceva improvizatii .

Apoi gaurile de ungere date cu bormasina, si din boltul vechi care era cu citeva sutimi de mm mai tocit decit cel nou am facut alezor: la un capat citeva crestaturi cu faiul si la celalat capat citeva crestaturi ca sa-l pot prinde cu o cheie cu cricket ( cred ca asa se cheama :) ).

Am invirtit alezorul, apoi smirghel de 800 pina am reusit sa bag iar cu presa de rulmenti + ulei !!! boltul nou. La urma l-am invirtit cu patentul pina se misca usor.

 

 

Ai grija sa nu-ti ajunga spamul in carter cind dai gaurile in bucsa !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am reusit la Planeta cu o presa de rulmenti si ceva improvizatii .

Apoi gaurile de ungere date cu bormasina, si din boltul vechi care era cu citeva sutimi de mm mai tocit decit cel nou am facut alezor: la un capat citeva crestaturi cu faiul si la celalat capat citeva crestaturi ca sa-l pot prinde cu o cheie cu cricket ( cred ca asa se cheama :ok: ).

Am invirtit alezorul, apoi smirghel de 800 pina am reusit sa bag iar cu presa de rulmenti + ulei !!! boltul nou. La urma l-am invirtit cu patentul pina se misca usor.

Ai grija sa nu-ti ajunga spamul in carter cind dai gaurile in bucsa !!!

 

 

 

:moto:

eu am fost doar "martor ocular " cand mecanicul a efectuat "operatia " la Yupi a mea...

dar asa a facut si el... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu stiu ca bucsa de bolt se baga la cald. Incalzesti biela si apoi introduci boltul pt ca in momentul in care biela s-a racit bucsa sa fie fixa pe biela. Am dubii in privinta procedeului folosit de voi pt ca in mers din cauza caldurii apar dilatari si nu-i nimic mai frumos la 110 km/ora decit sa se invirta bucsa in biela!

 

Da' daca merge?!, sa aveti bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai nevoie de o bucsa din bronz (sertizat sau un aliaj care se foloseste special la bucsari , nu orice fel de 'arama'>>>alama exclus!)

Bucsa tre' sa fie cu 5-8 sutimi mai mare in diametru decit ochiul bielei(cilindrica si perfet circulara).Se preseaza in bielea bine incalzita(200 de grade ).Dupa racire , se alezaeza coaxial cu ochiiul bielei , de preferinta de catre cineva care cunoaste fenomenul, folosind un alezor fix, conic , la diametrul boltului(asta daca tre' sa fie un ajustaj flotant in bolt, sau se alezeaza la o cota mai mica cu 4-6 sutimi si se preseaza la cald ansamblul bolt-piston, daca trebuie sa fie flotant in ochiurile pistonului.

Disperarea poate duce si la alte solutii care de care mai excentrice :ok: cu un efect benefic si neasteptat in lunga functionare a performantelor utilaje sovietice...... :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...