hayabusarulez Postat Mai 2, 2006 Share Postat Mai 2, 2006 Salut! As vrea sa-mi schimb o bucsa la unul dintre ambielaje. Ma refer la bucsa de la bolt, adica cea de sus. Am reusit s-o scot pe cea veche dar nu pot sa o mai introduc pe cea noua, diametrul exterior al bucsei e mai mare ca diametrul interior al gaurii din biela cu aproape 1 mm. Credeti ca, daca incalzesc capul biele se va dilata atat de mult incat s-o pot baga? Daca da, eventual sa-mi spuneti si cum sa o presez, ca cu ciocanul cred ca o fac varza (e moale al dracu' cupru' ala). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
topi Postat Mai 2, 2006 Share Postat Mai 2, 2006 Eu am reusit la Planeta cu o presa de rulmenti si ceva improvizatii . Apoi gaurile de ungere date cu bormasina, si din boltul vechi care era cu citeva sutimi de mm mai tocit decit cel nou am facut alezor: la un capat citeva crestaturi cu faiul si la celalat capat citeva crestaturi ca sa-l pot prinde cu o cheie cu cricket ( cred ca asa se cheama ). Am invirtit alezorul, apoi smirghel de 800 pina am reusit sa bag iar cu presa de rulmenti + ulei !!! boltul nou. La urma l-am invirtit cu patentul pina se misca usor. Ai grija sa nu-ti ajunga spamul in carter cind dai gaurile in bucsa !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad302 Postat Mai 2, 2006 Share Postat Mai 2, 2006 Eu am reusit la Planeta cu o presa de rulmenti si ceva improvizatii . Apoi gaurile de ungere date cu bormasina, si din boltul vechi care era cu citeva sutimi de mm mai tocit decit cel nou am facut alezor: la un capat citeva crestaturi cu faiul si la celalat capat citeva crestaturi ca sa-l pot prinde cu o cheie cu cricket ( cred ca asa se cheama ). Am invirtit alezorul, apoi smirghel de 800 pina am reusit sa bag iar cu presa de rulmenti + ulei !!! boltul nou. La urma l-am invirtit cu patentul pina se misca usor. Ai grija sa nu-ti ajunga spamul in carter cind dai gaurile in bucsa !!! eu am fost doar "martor ocular " cand mecanicul a efectuat "operatia " la Yupi a mea... dar asa a facut si el... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LUCIFER Postat Mai 2, 2006 Share Postat Mai 2, 2006 Eu stiu ca bucsa de bolt se baga la cald. Incalzesti biela si apoi introduci boltul pt ca in momentul in care biela s-a racit bucsa sa fie fixa pe biela. Am dubii in privinta procedeului folosit de voi pt ca in mers din cauza caldurii apar dilatari si nu-i nimic mai frumos la 110 km/ora decit sa se invirta bucsa in biela! Da' daca merge?!, sa aveti bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ion54 Postat Mai 2, 2006 Share Postat Mai 2, 2006 Presat la cald. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Mai 2, 2006 Share Postat Mai 2, 2006 ai nevoie de o bucsa din bronz (sertizat sau un aliaj care se foloseste special la bucsari , nu orice fel de 'arama'>>>alama exclus!) Bucsa tre' sa fie cu 5-8 sutimi mai mare in diametru decit ochiul bielei(cilindrica si perfet circulara).Se preseaza in bielea bine incalzita(200 de grade ).Dupa racire , se alezaeza coaxial cu ochiiul bielei , de preferinta de catre cineva care cunoaste fenomenul, folosind un alezor fix, conic , la diametrul boltului(asta daca tre' sa fie un ajustaj flotant in bolt, sau se alezeaza la o cota mai mica cu 4-6 sutimi si se preseaza la cald ansamblul bolt-piston, daca trebuie sa fie flotant in ochiurile pistonului. Disperarea poate duce si la alte solutii care de care mai excentrice cu un efect benefic si neasteptat in lunga functionare a performantelor utilaje sovietice...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.