ionut73 Postat Noiembrie 20, 2009 Share Postat Noiembrie 20, 2009 Dar cele mai importante mi se par cizmele motocross si genuncherele motocross. nu mai stiu cu cine discutam de curand ... sa zicem ca as fi obligat sa iau doar UN SINGUR tip de echipament de protectie si sa plec in padure cu motorul, la mine ordinea ar fi: 1. cizme 2. casca 3. genunchiere si apoi restul in ce ordine vreti voi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_nightwishX Postat Noiembrie 24, 2009 Share Postat Noiembrie 24, 2009 adidas.. ai pm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorisbforzainter Postat Decembrie 8, 2009 Share Postat Decembrie 8, 2009 La enduro se poarta tricou si pantaloni scurti si ciorapi, peste care pui: armura si genunchere. Peste asta pui pantaloni si tricou. Deasupra cizme, manusi si caasca. Deci tricoul vine peste armura. Care armura vine pe corp. Nu exista geaca. Pantalonii vin peste genunchere si in sau peste cizme. De obicei in. pantaloni scurti?????????????? swichule armura se pune peste ciorapi sau peste pantalonii scurti? peste slip ce se pune? vaca de 180 kile e la enduro mah??? sau elefantu???????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat August 30, 2010 Autor Share Postat August 30, 2010 Reinvii topicul cu o intrebare. Sunt bune castile AIROH? Mai exact Airoh Stelt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 daca iti sta bine pe cap si o gasesti la un pret ok este super, este o gama de casti f usoara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat August 30, 2010 Autor Share Postat August 30, 2010 Am probat azi un M si imi vine ok, e usoara (are 950 +- 50 gr.), pretul in Bucuresti e de 1520 ron. In principiu nu stiu la ce sa ma uit, mai special, la o casca de enduro. La castile de strada am o idee clara, care firma e mai buna, care protejeaza mai bine, care e mai aerodinamica..dar la enduro nu cred ca se pune problema asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Dexter Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 (editat) Am probat azi un M si imi vine ok, e usoara (are 950 +- 50 gr.), pretul in Bucuresti e de 1520 ron. In principiu nu stiu la ce sa ma uit, mai special, la o casca de enduro. La castile de strada am o idee clara, care firma e mai buna, care protejeaza mai bine, care e mai aerodinamica..dar la enduro nu cred ca se pune problema asta. am un airoh da' e de 1250 gr si a costat undeva la 300 - 350 ron acum un an... nu simt nici o diferenta fata de "noname" dixon de 150 ron care e si ala acu aproved si respecta standardele ecer ambele cu toate alea detasabile si spalabile. mi se pare imens pretul la a ta, pentru enduro mai ales. Editat August 30, 2010 de _Dexter Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 e mare rau pretul de 1500 lei, mai cauta. important e sa iti stea/intre/iasa bine pe si de pe cap, sa fie cat mai usoara, sa iti incapa si ochelar e vedere daca porti si sa nu fie cine stie ce puscarie de firma. important e sa aiba si canale de ventilatie cat mai multe/mari, la enduro te vei incinge in casca. restul e cancan. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Septembrie 2, 2010 Autor Share Postat Septembrie 2, 2010 Mersi de sfaturi, am sa le iau in considerare. Cu casca am lamurit-o, la ghete m-am oprit la Sidi Crossfire, din ce am citit pe net..mai trebuie armura, genunchiere, pantaloni si jersey. Vreo idee? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Septembrie 2, 2010 Share Postat Septembrie 2, 2010 exista deja topicuri in care discutia este pe tema armurii, genuncherelor etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lebada Postat Aprilie 4, 2017 Share Postat Aprilie 4, 2017 Respect pentru asa un răspuns elaborat ! Multe sfaturi si recomandări pertinente! Felicitări! CIZME :* Aici ai un topic despre cizme si criteriile dupa care sa le alegi: /index.php?showtopic=316354* Un topic fain despre cizme mai este acesta : /index.php?...mp;hl=crossfireImportant la cizmele de enduro ar fi sa tii cont de urmatoarele:- fara catarame de plastic (numai metal)- preferabil cu cipic interior (confort mai mare)- preferabil cu sistem de articulatii (se vor flexa mai usor)- marca cunoscuta (pentru a gasi mai usor parti din ele pe care le pierzi sau le uzezi)* PANTALONI:Initial nu intelegeam de ce foloseste lumea la enduro pantaloni specifici, care costa o droaie de bani (parerea asta , inca, nu mi-am schimbat-o). Personal folosesc niste pantaloni din aceia mai largi cu buzunare (cargo) peste cizme, fiindca sunt lejeri. Din ce am observat eu treaba este cam in felul urmator:- sunt din bumbac si daca se uda se usuca ceva mai greu decat pantalonii dedicati. - daca te bagi la noroaie serioase, se lipeste noroi de ei. Mai ales in zona de sub genunchi, unde, fiind mai şleampăţi, este si mai mult material. Noroiul asta are prostul obicei sa se lipeasca si la interior. Devin astfel foarte grei si incomozi. Foarte rar mi s-a intamplat asta, dar cand vrei sa fii cat mai mobil/rapid/lejer nu iti pica deloc bine- daca te bagi la hard (si cu EXC 450 o sa te cam bagi) vor fi multe momente in care pantalonii lalai, gen cargo, te vor incurca. Tocmai fiindca sunt nu sunt mulati pe tine si nu se misca odata cu tine - ba se mai agata de o creanga, ba trebuie sa ii ridici tu cu mana deasupra genunchiului, etc. Concluzia - pentru inceput poti sa te dai cu orice pantaloni (cu cat mai ieftini cu atat mai bine) dar pana la urma mai buni tot cei de enduro sunt. * GENUNCHERE:Fara o pereche de genunchere sa nici nu te gandesti sa iesi la o tura. Singurul sfat - te duci la magazin, le pui pe tine si bagi 2-3 genoflexiuni. Trebuie sa se flexeze lejer si sa acopere cat mai mult din tibie. Nici foarte lungi fiindca vor risca sa te jeneze la indoirea talpii piciorului in sus. Daca ramai in zona sportului asta, bine ar fi, cu timpul sa pui un ban deoparte, si sa iti cumperi niste orteze. Sunt niste genunchere mult mai complexe si mai sigure, ca sa ma exprim cat mai simplist. Desi nu sunt deloc ieftine, din ce in ce mai multa lume recurge la ele pentru a minimaliza sansa accidentarilor grave in zona genunchilor (a caror operare + recuperare costa oricum mai mult decat ele). * BLUZA CU PROTECTII:Parerile sunt impartite aici. Unii iti vor recomanda bluza (plasa) cu protectii altii iti vor recomanda platosa de motocross. Personal am mers pe bluza cu protectii. Cam oricare marca de bluza este ok, insa recunosc ca si mie mi s-a parut mai solida Acerbis Koerta. Singurul lucru pe care trebuie sa il tii minte este urmatorul - materialul pe care sunt prinse protectiile sa fie ca un sac cu ocheti si nu in genul materialului din care sunt facuti ciorapii de dama (transpiri mult mai tare)Vrei, nu vrei, bluza se cam ridica in sus in timp ce te dai cu motorul, asa ca recomandabil ar fi sa porti o geaca sau un rucsac peste ea.* GEACA Gecile de enduro sunt destul de simpliste. Nu sunt groase ca cele de tura. Se mizeaza mai degraba pe ceva lejer si usor. Important la ele este sa fie cat mai pline de aerisiri, pe care, la nevoie, sa incepi sa le deschizi/inchizi. Majoritatea au si manecile detasabile. Exista geci de enduro cu membrana goretex. Ideea este f. ok, dar la cata uzura si trante isi iau gecile astea, nu vor rezista f. mult in starea initiala. Pentru sanatate goretexul este o investitie buna. Pacat ca nu rezista prea mult. * BLUZABluza de enduro are cateva caracteristici si anume :- colorit strident, pentru a fi reperabil (nu numai in caz de accident, ci si de tovarasii cu care te dai)- fabricata din poliester, fiindca este usor de spalat, nu se uzeaza si nu se decoloreaza repede - structura materialului este destul de rara pentru a te putea aerisi in permanenta- se poarta peste bluza cu protectii pentru a te proteja de praf si namol. E chiar haios sa vezi cum arati cand iti dai bluza cu protectii jos, dupa ce te-ai dat transpirat, prin praf si namol.* CASCA Conditia nr. 1 pe care trebuie sa o indeplineasca casca de enduro este sa aiba interiorul complet detasabil. Personal, ma mai intereseaza foarte mult si inchizatoarea tip dublu D. Cu cat mai usoara, cu atat mai bine. Dar asta vine pe locul trei la mine, fiindca mai usoara = mai scumpa. OCHELARII:Cu ochelarii este mai delicat fiindca iti dai seama daca corespund cerintelor numai dupa ce ii folosesti. Singura optiune ce iti ramane este sa stai pe bara si sa citesti ce zic unii si altii. * Trebuie sa fie bine aerisiti, ca sa nu se abureasca instant la primul efort pe care il depui. * Trebuie ca lentilele sa reziste cat de cat la zgarieturi si sa nu se matuiasca dupa un nr. mic de spalari si stergeri. Cand sunt foarte murdari eu ii spal pe ai mei sun jet de apa rece, la robinet (la sfarsitul fiecarei zile de namoleala) sau, in timpul turei, fie cu jet fin de apa, fie cu solutie pentru ochelari de vedere + carpa matase. Eu am mers la risc si am ales Ariete. Costau 150 de ron. Nici 90 de ron (cei mai ieftini Scott) si nici 260 (cei mai scumpi). Ulterior am mai intalnit indivizi care aveau asa ceva si care erau si ei f. multumiti. Ai mei dupa 6 luni sunt cat se poate de in mintile lor, dar ma port destul de meticulos cu ei.Acum ma uit pe net si vad ca i-au branduit cei de la KTM si ii vand la pret dublu - aici .Astia sunt (ii recunosti dupa protuberantele acelea ascutite din zona nasului):apparel_...les_2008.jpg* MANUSI:- Sa aiba un minim de protectie. - Cu cat mai putin material alb pe ele cu atat mai bine (mai ales piele alba in partea interioara).- Inchiderile sa nu jeneze mana* UNDERWEAR:- Nu purta bumbac mult pe sub echipamente atunci cand mergi la enduro. Se va imbiba instant cu transpiratie si vei sta fleasca toata ziua. * Cand mergi la temperaturi sun 25 de grade baga sosete lungi pana la genunchi. Se ava simti clar diferenta. * Intre izmene de bumbac si strampi din aceia negrii sunt de zeci de mii de ori mai buni ultimii iar decat amandoua cele mai bune sunt underwear-urile pentru sportivi - cele care vara elimina transpiratia si te tin uscat si cele care iarna, la fel, elimina transpiratia si retin caldura. Am spus pentru sportivi fiindca sunt oricum mai ieftine decat cele pentru moto. Pe mine m-a innebunit cu asa ceva un coleg care a practicat caiac/canoe/samd. De indata ce cumpar o sa scriu ce si cum. Pana atunci raman variantele de la Louis si Polo. De foarte mult succes (cel putin in TM) se bucura completul Chill Out de la OXFORD (bluza, pantalon, ciorapi, manusi + cagula). Preturi de la 550 la 750 Ron tot, in fumctie de sursa.Mesaj completatLater edit:* Daca reusesti sa pui un ban deoparte, inscrie-te la o protectie de gat (pe net le vei gasi dupa termenul "neck braces" sau "neck collars"). In afara de Leatt Brace (care pana si ei au scos pe piata o gama mai ieftina) vei mai gasi si alti producatori de asemenea protectii. Cel mai bine, da o raita pe aici ca sa iti faci cea mai buna idee:http://www.motorcycle-superstore.com* Recomandabil (mai ales la ture de vara) este si rucsacul cu apa. Mie mi-au recomandat mai multi marca CAMELBAK (go for Ebay) insa eu iti recomand sa te uiti la doua lucruri cand vei cumpara asa ceva:- compartimentul in care sta punga cu apa sa fie termoizolat- furtunul sa fie termoizolat (de obicei este invelit intr-un strat de neopren). Altfel, primele guri de apa vor fi numai bune de facut ceai si nici nu prea ai unde sa le scuipi daca esti in mers. Bafta la achizitii ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.