Sari la conținut

Am Si Eu Nevoie De Ajutor


Postări Recomandate

Am o Yamaha XZ 550 si cand incerc sa o pornesc cu motorul rece porneste, in schimb dupa ce se incalzeste, daca o opresc si vreau sa o pornesc iar, nu o mai ia. Da sa invarta electromotorul dupa care se aude un tacanit in starterul acela de pornire de pe borna de +. Ca sa o pornesc tre sa o ajut cu bateria de la masina. La inceput m-am gandit ca s-ar putea sa nu incarce releul de incarcare si sa-mi omoare bateria dar am masurat releul si inainte de pornire si dupa dar tensiunea nu scazuse deloc. Adevarat ca in carte scrie ca tre sa urce tensiunea pana pe la 14,5 volti cand e motorul pornit si mie imi urca pana la 12,8 - 13 dar de scazut nu scade deloc. Ce ar putea avea? Sa fie de vina starterul ala? Ca nu as vrea sa-l cumpar degeaba.

 

P.S. - bateria e nou - nouta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca bateria e nou noutza asta nu inseamna ca-i buna. Ar fi bine daca ai putea sa o probezi pe alta motocicleta asemanatoare sau si mai bine la un atelier specializat

Verifica bine conductoarele de pe partea de fortza care alimenteaza electromotorul; trebuie sa fie bine stranse si sa nu aiba bornele oxidate.

Incarcarea aia a ta pare cam slaba; ai masurat cu farul aprins sau stins?; tensiunea tre sa urce pana la 14.5V atunci cand motorul e turat nu la relanti; daca incarcarea e slaba atunci cand mergi bateria se descarca si deaia nu mai porneste iar cand sta isi mai revine un pic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o Yamaha XZ 550 si cand incerc sa o pornesc cu motorul rece porneste, in schimb dupa ce se incalzeste, daca o opresc si vreau sa o pornesc iar, nu o mai ia. Da sa invarta electromotorul dupa care se aude un tacanit in starterul acela de pornire de pe borna de +. Ca sa o pornesc tre sa o ajut cu bateria de la masina. La inceput m-am gandit ca s-ar putea sa nu incarce releul de incarcare si sa-mi omoare bateria dar am masurat releul si inainte de pornire si dupa dar tensiunea nu scazuse deloc. Adevarat ca in carte scrie ca tre sa urce tensiunea pana pe la 14,5 volti cand e motorul pornit si mie imi urca pana la 12,8 - 13 dar de scazut nu scade deloc. Ce ar putea avea? Sa fie de vina starterul ala? Ca nu as vrea sa-l cumpar degeaba.

 

P.S. - bateria e nou - nouta

buna

yamaha xj 600s diversion

la fel am patit ( dar exact ! ) si bateria era de vina

amu am una noua,parca funtioneste B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din baterie nu e sigur am incercat cu una de la alt motor si tot asa face. Am inercat si cu motorul pornit si cu farurile aprinse si tot nu scade tensiunea. Dar nici nu creste mai mult de 13,3, si dupa ce o opresc tensiunea la baterie e tot peste 12,5. Deci bateria e ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai incercat si cu bateria de la un alt motor si tot nu vrea inclin sa cred ca e vorba de contacte imperfecte sau mai grav un defect in electromotor ( asta daca nu cumva ai mers cu bateria aialalta un timp si dupa ai incercat sa o pornesti; daca ai facut asa se pare ca-i incarcarea)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pt sfaturi. O sa incerc weekendul asta sa iau un alt releu de incarcare de la cineva sa fac o proba cu el sa vad daca face tot asa. Voi ce ziceti o avea ceva daca e de la alt model releul de incarcare, chiar daca baga tot aceeasi tensiune?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am ajuns la concluzia ca am un scurt pe undeva. In momentul care am vrut sa pornesc motorul cu cabluri ajutat de la o alta motocicleta pornita, a invartit odata si apoi i-a ars siguranta celeilalte motociclete. Asta ma face sa cred ca am scurt pe undeva. Posibil sa fie in electromotor ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut Yamaha XZ dar de 400 cmc si am avut problema asta. Era arsa una din infasurarile alternatorului (statorul mai exact). Problema e ca statorul e in carcasa motorului, pe partea stanga mai exact si functioneaza in ulei (mare tampenie, dar asta e), este un alternator fara carbuni, rotorul are o magnetizare permanenta (ii zice intr-un fel, stiintific). Statorul are trei infasurari> cand e arsa una iti incarca cat iti incarca tie, cand sunt doua nu iti mai incarca nici 12V.

Din carcasa ies trei fire (pt fiecare infasurare) care intra in regulator (o chestie cu niste palete care se afla undeva in spatele bateriei daca nu ma insel). Ei, fiecare din aceste trei fire ar trebui masurate (inainte de a da capacul jos) cu masa> nu trebuie sa dea la masa, daca are continuitate inseamna ca infasurarea resp e arsa.

Eu am bobinat statorul dar dupa ce am vandut motoreta s-a ars din nou, si iar a fost bobinat. Trebuie avuta f mare grije sa se respecte grosimea sarmei si numarul de ture, iar statorul se trateaza cu o rasina inainte de a fi bobinat, si dupa. Problema ca rasina care se gaseste la bobinatori nu prea rezista in ulei a carui temp deste de 100 grade+. Ideal ar fi un stator nou sau din dezmembrari. Nou costa cat motocicleta iar din dezmembrari> lulu ca nu prea sunt XZ-uri deastea.

Oricum faina motocicleta, bafta la reparat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...