Sari la conținut

Detinatori de Yamaha FZR


ray
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vitezometrul digital este un SIGMA BC 1009.

 

Eu as vrea sa o dau pe asta si sa cumpar un FZR 400 ca sunt mai ieftine (chiar daca sunt mai rare) si sa il modific si pe acela. Vreau sa ii pun motor de Thundercat, sa ii schimb furca si amortizorul spate, sa il trec la dieta si sa rup falcile celor cu motoare mai noi de 2000. Numai ca toate astea necesita bani, si in banii de facultate nu ma bag

 

 

Aveam si eu pe undeva o jucarie d'asta de bicicleta dar nu am ajuns sa'l testez niciodata. Cum e, indica bine?

 

Daca tot vrei sa te "joci"... mai degraba iei un YZF750 si'i pui motor de FZR1000. Dealtfel ThunderACE'ul exact asta e, doar ca are alte carburatoare si CDI cu TPS. Problema e ca sunt destul de rare (ca si ThunderCAT) deoarece s'au fabricat foarte putin timp si, pe langa problemele cu piesele de schimb noi dar mai ales s/h, e greu de gasit ceva in stare buna. Care mai sunt... proprietarii nu le vand.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ooo, multumesc de aprecieri! :cheers: Nu sunt "batranele" ci mai degraba "fete mari si virgine" :banana:

O intrebare: cum lumineaza farul tau? Posibil sa-i pun si eu ceva de genul si vreau sa stiu.

 

Pai lumineaza destul de bine.Eu cand am luat-o chiar ma gandeam cum o sa vad eu noaptea cu faru ala ,ca daca te uiti atent zici ca e spot dala de rigips :)).In schimb am ramas surprins ca lumineaza destul de bine pe timp de noapte .Uite o poza mai clara cu el ;)

 

Vesnica nelamurire: ce ulei folositi in FZR-uri? Sunt motoare destul de vechi.

Am in al meu 10w40, nu stiu de care exact sa spun. Ce recomandati? Sa tinem cont totusi ca are 21 de ani.

 

Buna intrebare pentru ca si eu vroiam sa intreb !Eu am un FZR de 1000 din 87' ce ulei imi recomandati?Multumesc frumos !

post-67570-0-40821300-1319036074_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveam si eu pe undeva o jucarie d'asta de bicicleta dar nu am ajuns sa'l testez niciodata. Cum e, indica bine?

 

Daca tot vrei sa te "joci"... mai degraba iei un YZF750 si'i pui motor de FZR1000. Dealtfel ThunderACE'ul exact asta e, doar ca are alte carburatoare si CDI cu TPS. Problema e ca sunt destul de rare (ca si ThunderCAT) deoarece s'au fabricat foarte putin timp si, pe langa problemele cu piesele de schimb noi dar mai ales s/h, e greu de gasit ceva in stare buna. Care mai sunt... proprietarii nu le vand.

 

Ride Safe!

Indica foarte bine. Chiar mai bine decat kilometrajul original as zice eu. Numai ca indica numai pana la 200 km/h.

 

Eu am ales ca si proiect pe viitor FZR 400 pentru ca este si asa usor din fabrica si are caracteristici race ale cadrului ( wheelbase, rake, trail) care o fac o motocicleta cam de acelasi rang cu cele de astazi in ceea ce priveste manevrabilitatea. Daca la toate astea adaugi un motor 20k-30k de km cu 100 de caluti (la care se mai lucreaza un pic la porturile de admisie, se pune o evacuare buna, un filtru de aer sport) si mai iei si din greutate, se cam bate la poponet orice moto contemporana de 600. Pe cand YZF 750 are din start ampatamentul mai mare,greautate mai mare, tinde sa consume mult ulei (la fel si fzr 1000) si consuma si mult combustibil fata de thundercat.

 

Ceva ideal ar fi fost un fzr 400 cu motor 1000 insa pe langa problemele enumerate mai sus mai este si problema cadrului care nu stiu daca rezista la o putere de peste 110-115 CP (stiu ca o sa spui de acel fzr 400 cu motor de fireblade insa sunt cam sceptic).

 

Pai lumineaza destul de bine.Eu cand am luat-o chiar ma gandeam cum o sa vad eu noaptea cu faru ala ,ca daca te uiti atent zici ca e spot dala de rigips :)).In schimb am ramas surprins ca lumineaza destul de bine pe timp de noapte .Uite o poza mai clara cu el ;)

 

 

 

Buna intrebare pentru ca si eu vroiam sa intreb !Eu am un FZR de 1000 din 87' ce ulei imi recomandati?Multumesc frumos !

Eu pun in al meu Motul 3000 20w50. Asa scrie in carte. Am evitat sa pun ulei semisintetic sau ulei sintetic pentru ca il consuma mult mai repede. (e o intreaga discutie pe tema uleiurilor si de ce consuma asa mult ulei FZR-urile)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e tractorul meu.E ok ,mie nu imi place spatele si diametrul de bracare,la fiabilitate nu am de obiectat.

 

post-62968-0-52900200-1319055997_thumb.jpg

post-62968-0-02875700-1319056016_thumb.jpg

post-62968-0-15535400-1319056070_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Indica foarte bine. Chiar mai bine decat kilometrajul original as zice eu. Numai ca indica numai pana la 200 km/h.

 

Eu am ales ca si proiect pe viitor FZR 400 pentru ca este si asa usor din fabrica si are caracteristici race ale cadrului ( wheelbase, rake, trail) care o fac o motocicleta cam de acelasi rang cu cele de astazi in ceea ce priveste manevrabilitatea. Daca la toate astea adaugi un motor 20k-30k de km cu 100 de caluti (la care se mai lucreaza un pic la porturile de admisie, se pune o evacuare buna, un filtru de aer sport) si mai iei si din greutate, se cam bate la poponet orice moto contemporana de 600. Pe cand YZF 750 are din start ampatamentul mai mare,greautate mai mare, tinde sa consume mult ulei (la fel si fzr 1000) si consuma si mult combustibil fata de thundercat.

 

Ceva ideal ar fi fost un fzr 400 cu motor 1000 insa pe langa problemele enumerate mai sus mai este si problema cadrului care nu stiu daca rezista la o putere de peste 110-115 CP (stiu ca o sa spui de acel fzr 400 cu motor de fireblade insa sunt cam sceptic).

 

 

Eu pun in al meu Motul 3000 20w50. Asa scrie in carte. Am evitat sa pun ulei semisintetic sau ulei sintetic pentru ca il consuma mult mai repede. (e o intreaga discutie pe tema uleiurilor si de ce consuma asa mult ulei FZR-urile)

 

 

Aha! Acum mi'am amintit de ce nu mi'am mai batut capul cu vitezometrul ala...

 

Este interesant noul proiect... personal insa nu sunt atat de entuziasmat de astfel de modificari drastice. La motociclete, in special la cele japoneze, echilibrul parametrilor este foarte fin si poate fi foarte usor dat peste cap. Ma refer in mod special la ciclistica, distributia greutatii si dinamica centrului de greutate si nu in ultimul rand a suspensiilor. Un motor de capacitate mai mare implica si un surplus de greutate care poate destabiliza grav dinamica cilcisticii unei motociclete.

 

Fac aceste afirmatii din experienta proprie, dupa ce am testat mai multe masuri de "dog-bones" (parghiile suspensiei de la bascula) mai scurte, care permit ridicarea spatelui cu un raport de 1/5, adica 1mm mai putin la parghii corespunde unei ridicari a spatelui de 5mm, insa raportul nu este perfect liniar. Am inceput cu maximum permis practic, adica parghii cu 10mm mai scurte si o ridicare a spatelui de cca 4-5cm (peste aceasta limita telescopul atinge in locasul din bascula). Motocicleta a devenit extrem de instabila la viteze mari, cu tendinte periculos supraviratoare. Cel mai neplacut lucru insa mi s'a parut distributia greutatii, fatza fiind excesiv de incarcata. Dupa multe tatonari am gasit o setare acceptabila a suspensiilor, cu un sag static si cursa activa suficienta. Problema este ca raporturile de compresie ale arcurilor telescoapelor furcii si basculei nu mai corespundeau solicitarilor. Pe drum denivelat se simte clar cum suspensiile lucreaza disproportionat insa cel mai suparator mi s'a parut comportamentul motocicletei la franari puternice, cand fatza plonjeaza excesiv iar spatele tinde sa tzopaie si nu mentine o traiectorie neutra. Am testat asadar in continuare alte parghii mai scurte cu 7mm, 5mm si am constatat ca 3mm (ridicare de spate de cca 1.5cm) reprezinta valoarea maxima pentru a obtine o mai buna manevrabilitate pe curbe fara a destabiliza distributia greutatii si dinamica centrului de greutate.

 

Noile motociclete super-sport sunt intr'adevar mai scurte si mai inalte insa cadrul este proiectat pentru "trail'ul" si "rake"ul optim tinandu'se cont de greutatea totala si distributia sa statica, dinamica centrului de greutate, puterea si cuplul motorului...etc.

 

Un motor mai greu pe un alt cadru decat cel pentru care a fost proiectat si testat reprezinta un compromis al ciclisticii care de cele mai multe ori depaseste limitele acceptabile. Daca vrei sa te "joci", cred ca mai degraba ar merita sa imbunatatesti performantele motorului unei motociclete ca atare, cum ar fi marit capacitatea, avansate unghiurile distributiei, marit compresia, marit avansul sau avans 3D cu TPS... etc. Inainte insa e bine sa studiezi temeinic principiile functionarii motorului cu combustie interna, modificarea parametrilor originali ai unui motor care oricum tinde spre perfectiune nu se face dupa ureche. Spre exemplu, doar simpla inlocuire a evacuarii si filtrului de aer cu variante "racing", fara tuning la carburatoare si aprindere (sau reconfigurarea ECU in cazul injectiei) de multe ori scade performantele originale. Ca nu mai vorbesc de filtrele de aer independente, fara cutie, care nu sunt compatibile cu carburatoarele CV.

 

Imi pare rau ca poate comentariile mele nu sunt exact ceea ce asteptai, nu vreau sa'ti tai din entuziasm, spun doar ca inainte de astfel de "proiecte" e bine sa reflectezi indelung.

 

Si mie imi place sa experimentez, ca fapt divers, ceva timp in urma am cumparat un modul de aprindere programabila din software de la "Ignitech" insa pur si simplu nu am avut timp sa ma "joc" cu el, am facut doar cateva teste.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Eu pun in al meu Motul 3000 20w50. Asa scrie in carte. Am evitat sa pun ulei semisintetic sau ulei sintetic pentru ca il consuma mult mai repede. (e o intreaga discutie pe tema uleiurilor si de ce consuma asa mult ulei FZR-urile)

 

Eu tin in al meu un 10w40, semi. In cei aproximativ 600 de km pe care i+am facut, nu a parut sa+mi scada nivelul.

Insa ma gandesc ca e subtire, motorul vechi, mai bine un 20w40.

 

Are cineva gradatia de la indicatorul de temperatura al motorului? Nu-mi pot da seama niciodata ce temperatura are. Stiu doar ca pot pleca cu el dupa ce trece se portiunea unde linia e intrerupta si ca atunci cand acul ajunge in dreptul surubului care tine cadranul in loc, porneste ventilatorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si a mea se balbaia pana dupa 2000 de ture.Am dat jos carburile,spalat bine la exterior sa nu bag racameti in ele cind le desfac.Am dat jos capacele de la camerele de nivel,desfacut jicloare bucata cu bucata(grija sa nu le incurcati intre ele!!!) si am suflat toate orificiile si capilarele la 8 bari.Pus bateria de carb inapoi,sincronizat.....si surpriza:alt motor,nerecunoscut.Cuplu la ture joase,mers rotund in relanti....

La care din voi se aude ditributia si la cati km a inceput sa se auda?A mea la 50.000 a cerut alta noua!

Editat de edysson
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si a mea se balbaia pana dupa 2000 de ture.Am dat jos carburile,spalat bine la exterior sa nu bag racameti in ele cind le desfac.Am dat jos capacele de la camerele de nivel,desfacut jicloare bucata cu bucata(grija sa nu le incurcati intre ele!!!) si am suflat toate orificiile si capilarele la 8 bari.Pus bateria de carb inapoi,sincronizat.....si surpriza:alt motor,nerecunoscut.Cuplu la ture joase,mers rotund in relanti....

La care din voi se aude ditributia si la cati km a inceput sa se auda?A mea la 50.000 a cerut alta noua!

Ma indoiesc ca avea doar 50000. Dupa ce te-ai luat cand l-ai schimbat? Dupa zgomote?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma indoiesc ca avea doar 50000. Dupa ce te-ai luat cand l-ai schimbat? Dupa zgomote?

 

Da,era galagioasa un pic iar intinzatorul era aproape la capat de cursa si patina tensoare era cam stearsa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai usor iti dai seama daca lantul de distributie e uzat verificand cate trepte iese in afara "click"ul de la intinzator. Pentru asta trebuie sa demontezi mai intai arcul si abia apoi intinzatorul propriu-zis si numeri la al catelea santulet e iesit click'ul. Nu stiu la 600cc care sunt valorile, la 1000cc pana in 6 trepte e ok.

 

Ride SAfe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Va salut! Am achizitionat azi un FZR 600R din 94! Am urmatoarele nelamuriri:

1. cand accelerez (trag acceleratia la maxim) trage in trepte - trage ok pana la 6000, intre 6000-7000 trage mai slab si dupaia iarasi pleaca puternic - asa e curba de cuplu sau e vreo defectiune?

2. acul de la turometru sare ca nebunu indica ba 0 rpm alteori sare la 6000 alteori la 12000 alteori sare aleator la oricare alta turatie !? ce se intampla!?

Mentionez ca are urmatoarele modificari:

1. toba de carbon micron

2. ghidon cu kit conversie de la spiegler

3. manere incalzite

Afecteaza vreuna din primele 2 performantele ei? Adica la montarea ghidonului sa fi fost omis vreo mufa ceva?

 

P.S. am nevoie de carene - si eu mi-as dori sa montez jugul superior clasic cu ghidoanele clasice ale ei - voi ce recomandati?

Ce dispozitive exista pe aceasta motocicleta ? Am inteles ca exista un motoras servo care actioneaza valva exup - cum este alimentarea - are pompa vacuumatica sau pompa de benzina electrica?

 

Am rezolvat hiba - aveam o mufa deconectata la rezervor si am montat corect cutia de la filtru de aer ca juca si era in aer- acum trage mult mai bine si vad si eu turatiile!

Totusi am nevoie de carene :) cine ma poate ajuta

post-63118-0-50751800-1319995703_thumb.jpg

post-63118-0-40791000-1319995765_thumb.jpg

post-63118-0-25256700-1319995779_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari pentru motor! Eu mi-as pune semighidoane, arata ciudat asa.

Ma uit la poze si vad cat difera de al meu, cat de mult au contat 4 ani.

 

Sa-l ai cati mai multi km. :makeout:

 

Problema cu turometru ar fi, din ce am vazut pe la alte modele, din cauza releului de incarcare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari pentru motor! Eu mi-as pune semighidoane, arata ciudat asa.

Ma uit la poze si vad cat difera de al meu, cat de mult au contat 4 ani.

 

Sa-l ai cati mai multi km. :makeout:

 

Problema cu turometru ar fi, din ce am vazut pe la alte modele, din cauza releului de incarcare.

 

 

skjv :) merci de urare dar am rezolvat problema cu turometru! nu avea o mufa la rezervor conectata! :D am nevoie de carene si semighidoane :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

skjv :) merci de urare dar am rezolvat problema cu turometru! nu avea o mufa la rezervor conectata! :D am nevoie de carene si semighidoane :)

 

 

Semighidoane de fzr am eu din dezmembrari daca te intereseaza.Pompa de frana va trebui reconditionata caci pierde lichidul in decurs de o saptamana,in rest sint ok.Astept pm daca te intereseaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

skjv :) merci de urare dar am rezolvat problema cu turometru! nu avea o mufa la rezervor conectata! :D am nevoie de carene si semighidoane :)

Din cate vad carena frontala a fost taiata, la fel si cadrul de montaj a acesteia, pentru a putea monta ghidoanele aftermarket (asadar o sa arate ciudat cu un carenaj complet in rest insa cu o carena fata decupata + ca nu poti sa montezi oglinzi la locul lor original). In locul tau as pastra ghidonul aftermarket si as cumpara un far streetfighter si as inlocui toata carena fata cu el. Apoi as cumpara un crash cage pentru ea si asa esti sigur ca nu mai bagi bani in ea in caz de cazaturi usoare si banale. Spun treaba cu crashcage-ul deoarece capacul de protectie a electromotorului e destul de subtire si sufera crapaturi in caz actiuni mecanice asupra lui (bushituri :kick: ). Plus ca ai o pozitie foarte putin solicitanta pe moto ,cu ghidonul care il ai acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc tuturor de sfaturi - dar motocicleta o sa ajunga in stadiul in care a fost cand a iesit de pe poarta fabricii! O sa ii schimb si ghidonu si tot :) o sa o fac dupa sufletul meu!

inainte de ea am avut un gpz-u care e dupa cum stiti din categoria sports tourer - ce nu am apreciat ca de fiecare data trebuia sa ma aplec pe ghidon - asa cu ghidoanele originale ale fzr-ului n-o sa fiu nevoit sa ma aplec asa de mult!

Editat de cs_05_hho
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc tuturor de sfaturi - dar motocicleta o sa ajunga in stadiul in care a fost cand a iesit de pe poarta fabricii! O sa ii schimb si ghidonu si tot :) o sa o fac dupa sufletul meu!

inainte de ea am avut un gpz-u care e dupa cum stiti din categoria sports tourer - ce nu am apreciat ca de fiecare data trebuia sa ma aplec pe ghidon - asa cu ghidoanele originale ale fzr-ului n-o sa fiu nevoit sa ma aplec asa de mult!

Vei avea nevoie de ceva banuti.

 

Eu prefer sa investect banii in mecanica si apoi, daca mai raman, in estetica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...