Sari la conținut

Detinatori de Yamaha FZR


ray
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

filtru de aer delo sau champion sau ce marci sunt bune - filtru de ulei hiflo - ulei castrol actevo SAE 20W-40, exceeds API SG, JASO MA... buji NGK CR9E (totul cum zice in manualul ei)

dar daca voi aveti sfaturi pe aceasta tema ascult!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As vrea sa bag in ea Procycle, de pe Louis. 20w50. Filtre, da, tot de pe acolo, Champion. Am sa caut totusi si un hiflo.

Bujii, nu stiu, sunt nehotarat. NGK...Desno? Am auzit pareri pro si contra pentru ambele marci. Iridium nu intentionez sa-i cumpar prea curand, mi se par prea scumpe si pentru uz stradal nu cred ca renteaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu baga Procycle fiindca am un amic care a folosit Procycle - cam de proasta calitate acel ulei - mergi pe Castrol - de acela poti fi sigur!

NGK am folosit la Kawasaki GPZ 500s (fosta motocicleta) si n-am avut problema cu bujiile!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

faptul ca dupa un sezon de utilizare motorul a inceput sa mearga in 3 - sa nu mai traga sa porneasca greu si sa scoata mult fum alb!

 

Intrebare - eu stiu ca FZR 600R 4jh are valva exup - vreau si confirmarea voastra - am uitat sa ma uit sub burtica la fzr-ista mea sa imi confirm singur chestia asta!+ ca sunt in cautare de manualul de service si nu-l gasesc

Editat de cs_05_hho
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fumul alb, din cate stiu eu, nu are treaba cu uleiul. Fumul rezultat de arderea uleiului este de culoare albastruie, precum la scuterele cu motor in 2 timpi.

Am citit la comentarii pe louis si doar pareri bune despre ulei.

Oricum, mai astept opinii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gresit - fumul de la ulei poate varia de la alb la albastrui - dependent de felul uleiului si chimicalele sale - aditivii din benzina si tipul benzinei - combinatia intre ulei si diferite tipuri de benzen dau culoarea fumului la ardere!

in fine - fiecare baga ce crede in final motoarele personale le stricati daca uleiul e de proasta calitate

DAR UN MANUAL DE REPARATII NU GASIM UNDEVA PT FZR 600R - 4JH

Editat de cs_05_hho
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

FZR 600

 

UK / EU

1989 600 3HE1 'Genesis'

1990 600 3HE3 'Genesis'

1991 600 3HE7 'Genesis'

1992 600 3HE8 'Genesis'

1993 600 3HEE 'Genesis'

1994 600 R 4JH

1995 600 R 4JH

1996 N/A

1997 N/A

1998 N/A

1999 N/A

 

USA (Non CA) / CA

1989 600 3HH1 / 3HW1 'Genesis'

1990 600 3HH4 / 3HW2 'Genesis'

1991 600 3HH6 / 3UU2 'Genesis'

1992 600 3HH8 / 3UU8 'Genesis'

1993 600 3HHA / N/A 'Genesis'

1994 600 3HHC / 3UU5 'Genesis'

1995 600 3HHE / 3UU6 'Genesis'

1996 600 3HHG / 3UU7 'Genesis'

1997 600 3HHH / 3UU8 'Genesis'

1998 600 3HHJ / 3UUJ 'Genesis'

1999 600 3HHK / 3UUA 'Genesis'

 

 

Indicativul fiecarei serii de motor nu indica existenta valvulei EXUP.

Oricum, existenta sa pe un motor de 600cc nu este neaparat motiv de bucurie, in general aceasta a fost folosita mai mult pentru a reduce poluarea decat pentru a creste cuplul la turatii joase. Spre exemplu in USA doar modelul "California" are EXUP care, impreuna cu alte cateva modificari (carburatoare, harta avans... etc.) au permis omologarea in statul cu acelasi nume, ale carui legi referitoare la emisie de gaze si noxe sunt foarte restrictive. Nu stiu insa cum sta treaba la modelele EU. Cel mai simplu te apleci un pic si te uiti le galerii...

 

 

In alta ordine de idei, fumul alb, mai ales daca are tente galbui, indica mai degraba lichid de racire in amestecul carburant. Eu cel putin nu am vazut inca fum de ulei alta nuanta decat spre albastrui (cu tente gri-negricioase daca era combinat cu amestec prea bogat). Un test simplu ar fi o bucata de hartie la 20-30cm de evacuarea finala in timp ce ii dai cateva sprituri mai lungi. Lasi mai apoi hartia la uscat intr'un mediu caldut si studiezi ce a ramas din pete. Daca inca sunt unsuroase, e ulei, daca s'au evaporat (eventual au ramas numai urme de murdarie)... e "altceva".

 

In general FZR-urilor le "place" mai degraba uleiul mineral decat cel sintetic, probabil datorita faptului ca la data cand au fost proiectate tolerantele au fost calculate pentru uleiurile majoritare de pe piata la data repectiva. Oricum, din punct de vedere al standardului API, uleiurile "moto" sunt inca generatie veche, in general SG/SH. Asta nu inseamna neaparat ca sunt mai proaste, ba dimpotriva. Datorita legilor impotriva poluarii, din ce in ce mai restrictive, producatorii de uleiuri au fost obligati sa gaseasca alte solutii si compozitii pentru aditivii anti-uzura, ca exemplu principal fiind restrictia foarte drastica de continut de fosfor, care face ravagii prin metalele nobile ale catalizatoarelor. Dar asta este o cu totul alta discutie... fara sfarsit.

 

Concret, un ulei mineral de calitate, schimbat la intervale decente, este tot ce are nevoie un FZR. Mai mult de atat sunt bani irositi...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci de ajutor yo4hgx - da m-am uitat in dimineata asta sub ea nu am valva EXUP! Ce zici tu de ulei nu face decat sa-mi intareasca afirmatia cu uleiul Castrol Actevo care e un ulei mineral - iar pretu de 8 euro pe litru e miere pt buzunar!

 

SKVJ cat despre manualele de reparatie pt 4JH nu gasesc - doar pt modelele anterioare sau pt thundercat :(

Editat de cs_05_hho
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

FZR-ul de California (cu Exup) are 72CP, din cate imi amintesc. E bine ca nu o ai, e o grija in minus.

 

Am timp toata iarna sa ma hotarasc in privinta uleiului. De ce ar fi Procycle rau? Pariez ca e cu mult peste ce era pe piata in anii cand s-au proiectat motocicletele astea.

Probabil voi pune Castrol si eu, dar ma mai interesez cu privinta la Procycle.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci de ajutor yo4hgx - da m-am uitat in dimineata asta sub ea nu am valva EXUP! Ce zici tu de ulei nu face decat sa-mi intareasca afirmatia cu uleiul Castrol Actevo care e un ulei mineral - iar pretu de 8 euro pe litru e miere pt buzunar!

 

SKVJ cat despre manualele de reparatie pt 4JH nu gasesc - doar pt modelele anterioare sau pt thundercat :(

 

 

Nu am auzit de Castrol "Actevo"... oricum, esti sigur ca e mineral? La 8 Euro/litru nu mi se pare chiar un chilipir.

 

Nu'ti trebuie manualul fix pentru 4JH, e suficient sa fie anul de fabricatie cat de cat apropiat.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Castrol Act>evo 4T:

  • SAE 20W-40, exceeds API SG, JASO MA

Castrol Act>evo 4T is a high-quality 4-stroke mineral-based engine oil developed for modern motorcycles. Special anti-wear agents ensure long-lasting engine protection throughout the entire period between oil changes.

 

aici am gasit de cumparat uleiul

 

Desigur pe site la castrol acesta este uleiul recomandat Power 1 Racing 4T 10W-40

post-63118-0-48974800-1320601099_thumb.jpg

post-63118-0-18255600-1320601448_thumb.jpg

Editat de cs_05_hho
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar ma miram de unde l'ai luat, la noi n'am vazut asa ceva prin magazine. Eh, pana la urma... acelasi "lichid galbui" in alt ambalaj de plastic!

 

 

 

:)) nu e neaparat sa fie galbui - de exemplu cand am cumparat ulei pt fosta motocicleta (GPZ-u) uleiul semimineral de la castrol Power 1 GPS 10W-40 era roz :)

 

SKVJ - de ce vrei neaparat ProCycle? :)) vrei tu neaparat sa incerci si alta marfa - parerea mea sa ramai pe ce esti sigur - daca nu te satisface Castrol-ul exista si Motul, Elf, Repsol, Valvoline...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista marketing puternic pentru celelalte marci. De ce sa fie mai bun un ulei mineral Motul de exemplu decat unul Procycle spre exemplu, cu aceeasi vascozitate si care sa respecte aceleasi stantarde? Adica tot din pamant e scos... Stii doar, problema uleiului de motor a starnit multe controverse. De ce sintetic, de ce nu mineral, de ce Motul? Pt ca imi place cum suna Repsol. De ce Putoline? Pentru ca Bardhal nu gasesc...

 

Si cred ca un Power 1 e cu mult peste ce are nevoie un GPZ.

 

Aha, da. Am gasit un Carrefour ELF 10w60, full sinth parca e, cu motocicleta pe eticheta, cu 40 de ron litru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu crezi ca GPZ-u n-avea nevoie de ulei bun - tot motor era si una peste alta face 11.000rpm utilizabile - rotorul de la alternator+statorul+ambreiajul+cutia se ung in acelasi ulei - si sa nu uitam ca e cel mai rapid la clasa 500cc :P - acum sa nu dezgropam caii morti :P

- Castrol, Motul, Valvoline, Elf si alte marci cu renume pe piata uleiurilor nu fac doar marketing ci si investesc mult in laboratoarele lor de cercetare - chiar daca au aceeasi vascozitate si respecta aceleasi norme undeva tot trebuie sa existe o diferenta :) de exemplu amandoi construim aceeasi categorie de incuietori de usa dar pretu meu e usor peste al tau fiindca incuietorile mele rezista mai mult - chiar daca metalele le-am scos din pamant si toate celelalte!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...