Sari la conținut

Detinatori de Yamaha FZR


ray
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

FZR 600

 

UK / EU

1989 600 3HE1 'Genesis'

1990 600 3HE3 'Genesis'

1991 600 3HE7 'Genesis'

1992 600 3HE8 'Genesis'

1993 600 3HEE 'Genesis'

1994 600 R 4JH

1995 600 R 4JH

1996 N/A

1997 N/A

1998 N/A

1999 N/A

 

USA (Non CA) / CA

1989 600 3HH1 / 3HW1 'Genesis'

1990 600 3HH4 / 3HW2 'Genesis'

1991 600 3HH6 / 3UU2 'Genesis'

1992 600 3HH8 / 3UU8 'Genesis'

1993 600 3HHA / N/A 'Genesis'

1994 600 3HHC / 3UU5 'Genesis'

1995 600 3HHE / 3UU6 'Genesis'

1996 600 3HHG / 3UU7 'Genesis'

1997 600 3HHH / 3UU8 'Genesis'

1998 600 3HHJ / 3UUJ 'Genesis'

1999 600 3HHK / 3UUA 'Genesis'

 

 

Indicativul fiecarei serii de motor nu indica existenta valvulei EXUP.

Oricum, existenta sa pe un motor de 600cc nu este neaparat motiv de bucurie, in general aceasta a fost folosita mai mult pentru a reduce poluarea decat pentru a creste cuplul la turatii joase. Spre exemplu in USA doar modelul "California" are EXUP care, impreuna cu alte cateva modificari (carburatoare, harta avans... etc.) au permis omologarea in statul cu acelasi nume, ale carui legi referitoare la emisie de gaze si noxe sunt foarte restrictive. Nu stiu insa cum sta treaba la modelele EU. Cel mai simplu te apleci un pic si te uiti le galerii...

 

 

In alta ordine de idei, fumul alb, mai ales daca are tente galbui, indica mai degraba lichid de racire in amestecul carburant. Eu cel putin nu am vazut inca fum de ulei alta nuanta decat spre albastrui (cu tente gri-negricioase daca era combinat cu amestec prea bogat). Un test simplu ar fi o bucata de hartie la 20-30cm de evacuarea finala in timp ce ii dai cateva sprituri mai lungi. Lasi mai apoi hartia la uscat intr'un mediu caldut si studiezi ce a ramas din pete. Daca inca sunt unsuroase, e ulei, daca s'au evaporat (eventual au ramas numai urme de murdarie)... e "altceva".

 

In general FZR-urilor le "place" mai degraba uleiul mineral decat cel sintetic, probabil datorita faptului ca la data cand au fost proiectate tolerantele au fost calculate pentru uleiurile majoritare de pe piata la data repectiva. Oricum, din punct de vedere al standardului API, uleiurile "moto" sunt inca generatie veche, in general SG/SH. Asta nu inseamna neaparat ca sunt mai proaste, ba dimpotriva. Datorita legilor impotriva poluarii, din ce in ce mai restrictive, producatorii de uleiuri au fost obligati sa gaseasca alte solutii si compozitii pentru aditivii anti-uzura, ca exemplu principal fiind restrictia foarte drastica de continut de fosfor, care face ravagii prin metalele nobile ale catalizatoarelor. Dar asta este o cu totul alta discutie... fara sfarsit.

 

Concret, un ulei mineral de calitate, schimbat la intervale decente, este tot ce are nevoie un FZR. Mai mult de atat sunt bani irositi...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci de ajutor yo4hgx - da m-am uitat in dimineata asta sub ea nu am valva EXUP! Ce zici tu de ulei nu face decat sa-mi intareasca afirmatia cu uleiul Castrol Actevo care e un ulei mineral - iar pretu de 8 euro pe litru e miere pt buzunar!

 

SKVJ cat despre manualele de reparatie pt 4JH nu gasesc - doar pt modelele anterioare sau pt thundercat :(

Editat de cs_05_hho
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

FZR-ul de California (cu Exup) are 72CP, din cate imi amintesc. E bine ca nu o ai, e o grija in minus.

 

Am timp toata iarna sa ma hotarasc in privinta uleiului. De ce ar fi Procycle rau? Pariez ca e cu mult peste ce era pe piata in anii cand s-au proiectat motocicletele astea.

Probabil voi pune Castrol si eu, dar ma mai interesez cu privinta la Procycle.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci de ajutor yo4hgx - da m-am uitat in dimineata asta sub ea nu am valva EXUP! Ce zici tu de ulei nu face decat sa-mi intareasca afirmatia cu uleiul Castrol Actevo care e un ulei mineral - iar pretu de 8 euro pe litru e miere pt buzunar!

 

SKVJ cat despre manualele de reparatie pt 4JH nu gasesc - doar pt modelele anterioare sau pt thundercat :(

 

 

Nu am auzit de Castrol "Actevo"... oricum, esti sigur ca e mineral? La 8 Euro/litru nu mi se pare chiar un chilipir.

 

Nu'ti trebuie manualul fix pentru 4JH, e suficient sa fie anul de fabricatie cat de cat apropiat.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Castrol Act>evo 4T:

  • SAE 20W-40, exceeds API SG, JASO MA

Castrol Act>evo 4T is a high-quality 4-stroke mineral-based engine oil developed for modern motorcycles. Special anti-wear agents ensure long-lasting engine protection throughout the entire period between oil changes.

 

aici am gasit de cumparat uleiul

 

Desigur pe site la castrol acesta este uleiul recomandat Power 1 Racing 4T 10W-40

post-63118-0-48974800-1320601099_thumb.jpg

post-63118-0-18255600-1320601448_thumb.jpg

Editat de cs_05_hho
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar ma miram de unde l'ai luat, la noi n'am vazut asa ceva prin magazine. Eh, pana la urma... acelasi "lichid galbui" in alt ambalaj de plastic!

 

 

 

:)) nu e neaparat sa fie galbui - de exemplu cand am cumparat ulei pt fosta motocicleta (GPZ-u) uleiul semimineral de la castrol Power 1 GPS 10W-40 era roz :)

 

SKVJ - de ce vrei neaparat ProCycle? :)) vrei tu neaparat sa incerci si alta marfa - parerea mea sa ramai pe ce esti sigur - daca nu te satisface Castrol-ul exista si Motul, Elf, Repsol, Valvoline...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista marketing puternic pentru celelalte marci. De ce sa fie mai bun un ulei mineral Motul de exemplu decat unul Procycle spre exemplu, cu aceeasi vascozitate si care sa respecte aceleasi stantarde? Adica tot din pamant e scos... Stii doar, problema uleiului de motor a starnit multe controverse. De ce sintetic, de ce nu mineral, de ce Motul? Pt ca imi place cum suna Repsol. De ce Putoline? Pentru ca Bardhal nu gasesc...

 

Si cred ca un Power 1 e cu mult peste ce are nevoie un GPZ.

 

Aha, da. Am gasit un Carrefour ELF 10w60, full sinth parca e, cu motocicleta pe eticheta, cu 40 de ron litru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu crezi ca GPZ-u n-avea nevoie de ulei bun - tot motor era si una peste alta face 11.000rpm utilizabile - rotorul de la alternator+statorul+ambreiajul+cutia se ung in acelasi ulei - si sa nu uitam ca e cel mai rapid la clasa 500cc :P - acum sa nu dezgropam caii morti :P

- Castrol, Motul, Valvoline, Elf si alte marci cu renume pe piata uleiurilor nu fac doar marketing ci si investesc mult in laboratoarele lor de cercetare - chiar daca au aceeasi vascozitate si respecta aceleasi norme undeva tot trebuie sa existe o diferenta :) de exemplu amandoi construim aceeasi categorie de incuietori de usa dar pretu meu e usor peste al tau fiindca incuietorile mele rezista mai mult - chiar daca metalele le-am scos din pamant si toate celelalte!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa le schimbi?

 

Aveti idee cum imi pot repara robinetul de benzina? Am impresia ca ramane mai mereu pe rezerva. Am vazut ca e un kit de reparatie, dar ma gandesc sa il desfac sa ma uit in el. Stie cineva cum se face asta?

 

O pun la iernat acusica si vreau sa-i pun robinetul pe off.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aham...Am sa incerc.

Alta intrebare e: peste iarna las benzina in carburatoare sau las motorul sa mearga pana ce o consuma? Ma gandesc ca ea oricum se evapora si decat sa se evapore si sa lase cine stie ce gunoaie in carburatoare, mai bine ia gunoaiele si le arde in clilindru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

garniturile se ard in timp - alea se ditrug! la montarea lor sa le ungi usor cu vaselina sa prinda o pelicula (te va ajuta la reasamblarea robinetului)

parerea mea ca si peste iarna e indicat sa pornesti motocicleta odata la 2-3 zile iar rezervorul sa stea plin pe toata perioada iernii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu voi avea cum sa o pornesc decat foarte rar. Si oricum, sta bine si nepornita.

 

Ce m-ar interesa tare la ea e sa-i schimb codita cu una de r6 sau 600rr, ori de pe un suzuki, dar mai intai as vrea sa-i pun un far SF.

post-12605-1265111879_thumb.jpg din asta, cu lupe vreau.

Sau si mai mult vreau din asta:

2qla52c.jpg

 

 

Tot cu lupe sa fie.

 

Stiti pe cineva care sa vanda?

 

Si un bugspoiler mi-ar place mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de la ce motocicleta merg montate carenele pe fzr 4jh? ma refer la carena de burtica si carenele laterale ca acelea imi lipsesc - si nu gasesc de 4jh la nimeni :(

Mai asteapta putin ca e frig. Pune banii deoparte ca nu pleci nicaieri cu ea pe frig. Si cand vor aparea carene (si vor aparea crede-ma) le cumperi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...