Sari la conținut

Simson Pe Baza De Etz


Korben
 Share

Postări Recomandate

Intrebarea 1

Cum merge Simsonul cu carburator de ETZ? (merita sa cumpar unul?)

Intrebarea 2

se potriveste alternatorul de ETZ pe vesnicul Simson? (respectiv conul rotorului)

Dati-va si voi cu parerea (daca vreti, B) desigur)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Nu recomand, din 2 motive

a) un carb de etz nou e 3 milioane

B) o sa fie mult prea mare, 250cc 2t = aprox 400cc 4t. Pentru simson ar merge mai degraba un carb de minsk de exemplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merge carbul de minsk pe simson, dar ii ia putin din puterea maxima. Ai in schimb ralanti bun, repriza buna, amestec corect in orice regim. Ramane problema debitului de aer maxim (la full-throtlle). Recomand carburator vacuumatic de japoneza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merge carbul de minsk pe simson, dar ii ia putin din puterea maxima. Ai in schimb ralanti bun, repriza buna, amestec corect in orice regim. Ramane problema debitului de aer maxim (la full-throtlle). Recomand carburator vacuumatic de japoneza.

la simson recomand (si asta din experienta)carburator Jikov 2928 CE de Jawa 350 TS.insa montat cu un racord orizontal ptr. ca altfel se inneaca repede,mai ales daca nu porneste din prima.nu schimba nimic la carburator ci doar unghiul de prindere dupa cum ti-am zis.Motorul va merge brici.lasa -i pe cei cu vacuumatice de japoneze.astea se intretin cam scump si nu prea se renteaza .crede-ma!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acuma, gata, am comis-o :ok:

am cumparat carb de MZ TS 250 (de 28)

am facut si o flansa cu interior conic (de la fi28 la fi25,5, cat are galria de admisie) care m-a costat aproape cat carbul ;)

mai trebuie sa gasesc o solutie pentru un filtru de aer, ca mie nu-mi place fara

am eu fixurile mele legate de buna functionare a motorului :lol:

Editat de Nick61
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebarea 1

Cum merge Simsonul cu carburator de ETZ? (merita sa cumpar unul?)

Intrebarea 2

se potriveste alternatorul de ETZ pe vesnicul Simson? (respectiv conul rotorului)

Dati-va si voi cu parerea (daca vreti, ;) desigur)

aici pe langa pret mai e vorba si de cum functioneaza motorul.cu carb de etz o sa ai un consum astronomic[a se citi min. 10-12 l/100km]si in plus motorul o sa fie mai tot timpul innecat.asha ca ai grija ce faci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca te inseli :lol:

Consumul de benzina e dat de jicloare nu de diametrul difuzorului

jicloarele sunt ca la Simsonul original, respectiv 110 principal si 45 relanti

Desigur, daca tu stii ceva in plus nu ma supar sa flu si eu

Orice informatie e binevenita ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca te inseli :lol:

Consumul de benzina e dat de jicloare nu de diametrul difuzorului

jicloarele sunt ca la Simsonul original, respectiv 110 principal si 45 relanti

Desigur, daca tu stii ceva in plus nu ma supar sa flu si eu

Orice informatie e binevenita ;)

la simson jiclorul principal e de 100[consulta te rog manualul tehnic]iar daca tu ai de 110 chiar nu ma supar ptr. ca nu eu platesc benzina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la simson jiclorul principal e de 100[consulta te rog manualul tehnic]iar daca tu ai de 110 chiar nu ma supar ptr. ca nu eu platesc benzina.

Nici ca tine, nici ca mine

manualul original in limba romana:

(Corecturile nu-mi apartin, asa am scanat manualul, dar e clar ca nu trebuia corectat si ca ceea ce srie in manual e bine)

In alta ordine de idei, as dori sa-mi raspunda motociclisti care au avut efectiv de lucru cu Simsonul, si care si-au pus carburator de ETZ

Stiu ca exista, pentru ca au pus fotografii pe forum

Editat de Nick61
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici ca tine, nici ca mine

manualul original in limba romana:

(Corecturile nu-mi apartin, asa am scanat manualul, dar e clar ca nu trebuia corectat si ca ceea ce srie in manual e bine)

In alta ordine de idei, as dori sa-mi raspunda motociclisti care au avut efectiv de lucru cu Simsonul, si care si-au pus carburator de ETZ

Stiu ca exista, pentru ca au pus fotografii pe forum

vezi ca ala cu ac[jiclor]ce-i dat in manual nu e de fapt jiclor ci e chiar emulsorul adica canalul in care intra acul si care are efectiv un diametru de 2,7 mm si ca sistem de notare s-a folosit scrierea zecimilor[70] de dupa virgula de unde si masura respectiva din manual.daca vrei sa te convingi de veridicitate masoara cu un calibru de 2,7 si vezi ca asa e. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu K68 merge foarte bine Simsonul, doar ca trebuie sa ii faci un soc artizanal care sa ii taie foarte mult din aer, altfel nu porneste la pedala, ci doar impins. Am facut si eu multe experimente cu carburatoare de pe alte mobre pe Simson si saracul Simson a mers cu aproape orice bomba de carburator: de Minsk, de Hoinar, de MZ175, de japo (mai vechi) avand diferite performante, dar nimic stralucit: consum urias, viteza maxima un pic mai mare, etc. Pana la urma cu carbelitorul original am constatat ca merge cel mai echilibrat.

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ca ala cu ac[jiclor]ce-i dat in manual nu e de fapt jiclor ci e chiar emulsorul adica canalul in care intra acul si care are efectiv un diametru de 2,7 mm si ca sistem de notare s-a folosit scrierea zecimilor[70] de dupa virgula de unde si masura respectiva din manual.daca vrei sa te convingi de veridicitate masoara cu un calibru de 2,7 si vezi ca asa e. ;)

ETZ are jiclor principal fie de 125[varianta export]fie de 135[cea domestica]asa ca e odiferenta ca de la cer la pamant pana la 105.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acuma, gata, am comis-o :lol:

am cumparat carb de MZ TS 250 (de 28)

ETZ >>> difuzor de 30 si jiclor principal de 125 sau 130 (am cartea in fata)

MZ TS 250 >>> difuzor de 28 si jiclor principal mai mic, o sa-l verific deseara

Am scris clar ce carburator am cumparat

 

Revin, dupa niste sapaturi pe net:

Cand un coleg are dreptate, recunosc

De data asta jawaman a avut dreptate: se pare ca jiclorul principal la MZ TS 250 este de 140 !!!

Dar asta nu e o problema, ca fac altul de 105, nu ma las la el (la carbu, adica ;)

Editat de Nick61
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ETZ >>> difuzor de 30 si jiclor principal de 125 sau 130 (am cartea in fata)

MZ TS 250 >>> difuzor de 28 si jiclor principal mai mic, o sa-l verific deseara

Am scris clar ce carburator am cumparat

pai vezi.nu ti se pare cam mult de la 105 la 125 sau 130?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

avand in vedere ca sunt amandoua facute de firma BVF din defuncta RDG, jiclorul de 105 de la carbul de Simson se potriveste perfect la carbul de MZ

Daca nu crezi, hai la Arad sa-ti arat ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus carbul de Trophy (!!!) nu de ETZ

Porneste dar se opreste

Are simptomul "lipsa benzina" desi am benzina destula, iar cu alt carburator nu facea asa

Care sa fie buba?

La MZ sta inclinat carburatorul sau orizontal?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus carbul de Trophy (!!!) nu de ETZ

Porneste dar se opreste

Are simptomul "lipsa benzina" desi am benzina destula, iar cu alt carburator nu facea asa

Care sa fie buba?

La MZ sta inclinat carburatorul sau orizontal?

la Mz are o usoara inclinare pe plan orizontal insa in plan vertical e abia vizibila.deci pozitia lui normala de functionare e orizontal.montat la 15 grade[cat are galeria simsonului]cred ca toata benzina se precipita inainte si relativ la un mic nivel efectiv iti inchide deja acul poantou.in plus jiclorul principal e central in CNC asa ca daca benzina e adunata toata in fata nu ii ajunge destula.apropo de ce crezi ca la simson CNC este mobila pe carburator si trebuie fixata cu axa in plan vertical?am avut shi eu simson modificat cu piston de Dacia 1300[73 mm]si avea 285 cm3.carburatorul original i l-am inlocuit cu un jikov de pe un CZ 175.mergea destul de bine dar l-am dat ca nu mi-o placut. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmm...

Las' că-l rezolv eu

Modific flanÂşa, că e din oțel Âşi se poate tăia Âşi suda

dupa cum vezi shi in poza la Mz e max. 5 grade shi pana la 15 grade la simson mai e cale lunga.oricum carburatoarele astea noi cu jiclor in mijlocul CNC sunt destul de sensibile la inclinari mari daca au nivelul reglat prea mic.asta s-ar putea sa fie shi la tine.normal benzina trebuie sa fie un pic mai jos de buza cuvei[carburatorul montat si nu atunci cand desfaci cuva ca sa te uiti cata benzina are ptr. ca atunci nivelul e mult mai jos din cauza ca volumul dislocuit de plutitor se scade].

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

apropo de ce crezi ca la simson CNC este mobila pe carburator si trebuie fixata cu axa in plan vertical?

pentru că la carbul de Simson original acul cuiului pontou este solidar cu plutitorul, care e vertical Âşi dacă se montează înclinat se blochează

la carbul BVF 28 N 1-3 plutitorul e ca la carburatoarele de maÂşini Âşi nu se blochează

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru că la carbul de Simson original acul cuiului pontou este solidar cu plutitorul, care e vertical Âşi dacă se montează înclinat se blochează

la carbul BVF 28 N 1-3 plutitorul e ca la carburatoarele de maÂşini Âşi nu se blochează

la cat de tare vibreaza simsonul imi e greu sa cred ca la o inclinare de 15 grade s-ar bloca,dar ma rog.oricum si la jikov acul poantou e solidar cu plutitorul shi de-aia nu se bloca shi pornea mult mai ushor ca cu BVF-ul original care era de kko.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa cum vezi shi in poza la Mz e max. 5 grade shi pana la 15 grade la simson mai e cale lunga.

Asta e

Când ai dreptate, ai dreptate

E clar că voi modifica flanÂşa

 

Am pus Âşi un carb Jikov dar curgea benzină dintr-o gaură aflată la intrarea in carb, care comunică cu CNC

Editat de Nick61
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e

Când ai dreptate, ai dreptate

E clar că voi modifica flanÂşa

 

Am pus Âşi un carb Jikov dar curgea benzină dintr-o gaură aflată la intrarea in carb, care comunică cu CNC

curgea tot timpul sau doar cand dadeai la pompita?pentru ca daca curgea doar atunci e ceva normal[practic asta ii socul la toate jikoavele mai vechi].odata motorul pornit iti mai curgea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu motorul pornit nu mai curgea, dar după ce îl oprem iar curgea, Âşi trebuia să închid robinetul

Uite Âşi înclinarea originala la MZ

E aproape orizontal!!!

Editat de Nick61
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...