Sari la conținut

Greutatea maxima pt arc amortizor


Postări Recomandate

Salut

 

Stie cineva cum pot sa aflu care este greutatea maxima pe care o poate suporta arcul amortizorului spate, ca sa functioneze optim? Sau mai bine zis, de la ce greutate in sus trebuie sa-l schimb cu unul mai tzeapan?

 

...Este vorba de arcul stock de pe Yamaha WR400.

 

mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io zic ca cel mai bun tuning si mai ieftin este sa slabesti :D O sa mearga si motoreta mai rapid asa :cheers:

 

pa dracu'... :banana:

pana slabesc eu 20 kg, mai repede ajung sa fac backflip...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu motocicleta pe roti, arcul spate trebuie sa se comprime a.i. distanta dintre axul rotii spate si sa sa fie de 2.5 - 3.5 cm. Cu rider-ul pe moto, echipat full, arcul spate trebuie sa se comprime a.i. distanta dintre axul rotii spate si sa sa fie de 9.5 - 11.5 cm. Aceste valori se dau in manualul fiecarei motorete. Si trebuiesc respectate intocmai pentru un comportament adecvat al suspensiei. Daca, dupa ce s-a reglat prima distanta ca la carte, a doua distanta nu are valoarea corecta atunci se schimba arcul. Cu unul mai tare daca a doua distanta e mai mare decat in carte si cu unul mai slab daca e mai mica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu motocicleta pe roti, arcul spate trebuie sa se comprime a.i. distanta dintre axul rotii spate si sa sa fie de 2.5 - 3.5 cm. Cu rider-ul pe moto, echipat full, arcul spate trebuie sa se comprime a.i. distanta dintre axul rotii spate si sa sa fie de 9.5 - 11.5 cm. Aceste valori se dau in manualul fiecarei motorete. Si trebuiesc respectate intocmai pentru un comportament adecvat al suspensiei. Daca, dupa ce s-a reglat prima distanta ca la carte, a doua distanta nu are valoarea corecta atunci se schimba arcul. Cu unul mai tare daca a doua distanta e mai mare decat in carte si cu unul mai slab daca e mai mica.

 

Am inteles acum, multumesc frumos pt raspuns.

Este o limita de ore de functionare, dupa care arcul "oboseste" - in sensul ca nu mai are aceeasi elasticitate ca la inceput, chiar daca greutatea rider-ului e in limitele optime ale acestuia?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este o limita de ore de functionare, dupa care arcul "oboseste" - in sensul ca nu mai are aceeasi elasticitate ca la inceput, chiar daca greutatea rider-ului e in limitele optime ale acestuia?

 

Toate arcurile isi pierd proprietatile in timp. Insa nu e asa dramatic decat daca te dai f tare.

Un sfat pentru "sanatatea" arcurilor - nu comprimati foarte tare suspensiile la transport; folositi un blocator/distantier la roata fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un sfat pentru "sanatatea" arcurilor - nu comprimati foarte tare suspensiile la transport; folositi un blocator/distantier la roata fata.

 

Arcurile nu obosesc de la precomprimare ci de la numarul de cicluri. Nu tot ce cititi pe forumurile de "afara" este automat adevarat. Daca semeringurile sint in regula poti sa tragi de chingi cit vrei furca nu va pati nimic. Daca ar fi cum zici tu, gindeste-te ce s-ar intimpla cu un arc spate de exemplu care este precomprimat destul de mult si sta asa ani de zile fara sa-si piarda proprietatile, sau un arc de supapa care ramine comprimat peste iarna din cauza ca axa cu came a ramas pe pozitia maxim deschis.

 

Este o limita de ore de functionare, dupa care arcul "oboseste" - in sensul ca nu mai are aceeasi elasticitate ca la inceput, chiar daca greutatea rider-ului e in limitele optime ale acestuia?

 

Precum am explicat mai sus, arcul oboseste dupa un anumit numar de cicluri. Durata depinde in primul rind de material, tratament, forma, etc. Daca sistemul de suspensie e bine gindit (la motoarele moderne e f bine gindit) arcul nu va fi solicitat dincolo de limite asa ca greutatea riderului n-are importanta dpdv a uzurii arcului. Ce se va uza mai tare in cazul unui rider prea greu va fi tamponul de capat de cursa si/sau conul hidraulic de capat cursa.

 

Daca doresti sa-ti pun suspensia la punct cauta-ma pe pm. Pot sa-ti reglaz sag-ul, control progresiv, schimb ulei in furca si telescop (cu instalatie speciala de vacuumare), inlocuit consumabile suspensie (bucse, semeringuri, segmenti, etc.), astea toate ar cam trebui la un motor de vechimea wr 400.

Pot sa-ti fac suspensia cum vrei, moale, tare, enduro, cross. Daca vrei pot face tuning valve suspensie pe greutatea si nivelul pilotului, schimb arcuri daca e necesar, echilibrare fata-spate, reglare suspensie cu ajutorul camerei speciale de filmat cu incetinitorul.

Sintem "consateni" deci e chiar simplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arcurile nu obosesc de la precomprimare ci de la numarul de cicluri. Nu tot ce cititi pe forumurile de "afara" este automat adevarat. Daca semeringurile sint in regula poti sa tragi de chingi cit vrei furca nu va pati nimic. Daca ar fi cum zici tu, gindeste-te ce s-ar intimpla cu un arc spate de exemplu care este precomprimat destul de mult si sta asa ani de zile fara sa-si piarda proprietatile, sau un arc de supapa care ramine comprimat peste iarna din cauza ca axa cu came a ramas pe pozitia maxim deschis.

 

Florin

Eu nu sunt nici inginer, nici specialist in suspensii. Am primit sfatul asta de la mai multi oameni cu experienta in domeniu si mi s-a parut ca face sens. In timpul transportului, unii comprima arcurile foarte mult si le tin asa pentru cateva ore.

Eu folosesc blocator de roata la transport. Cred ca e mai bine

Ionut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Florin

Eu nu sunt nici inginer, nici specialist in suspensii. Am primit sfatul asta de la mai multi oameni cu experienta in domeniu si mi s-a parut ca face sens. In timpul transportului, unii comprima arcurile foarte mult si le tin asa pentru cateva ore.

Eu folosesc blocator de roata la transport. Cred ca e mai bine

Ionut

 

Ionut

Eu sint si una si alta :banana:

La inceputurile mele in domeniu am primit si eu acest sfat, l-am urmat. Dupa ce am pierdut 2 blocatoare am renuntat. Intre timp am aflat ca singurul lucru care il face e sa tina motocicleta mai rigid pe remorca.

N-am zis sa-l folosesti sau nu, rau nu face, am explicat ce si cum e cu arcurile. Eu imi leg motorul de ani si ani fara blocator si-l trag pina la o palma de roata, bat tara asa, deci multe ore. Arcurile mele n-au nimic si le masor regulat inclusiv prin metoda dyno.

In concluzie, daca imi ramine legat motorul pe remorca peste noapte cu toate ca stiu ca n-are a face, il eliberez din chingi sa stea lejer :D.....deprinderile din "copilarie" bat logica :cheers:

Florin

Editat de floo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...