ombladon_20cm Postat Februarie 2, 2010 Share Postat Februarie 2, 2010 (editat) Va rog din suflet sa ma ajutati cu sfaturi si nu numai sa imi repar motocicleta Problema e ca imi incarca la ralanti cu 22V si fierbe bateria Deasemenea nu inteleg dc nu porneste fara baterie,ce este asa importanta aceasta baterie k electromotor nu are Va multumesc anticipat !!! Daca mai vreti detalii puteti sa ma intrebati orice... Pot sa il fac sa porneasca doar cu bateria si dupa ce a pornit sa dau jos bornele dela baterie? Editat Februarie 2, 2010 de ombladon_20cm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Februarie 2, 2010 Share Postat Februarie 2, 2010 Amice drag, instalatia electrica la o motocicleta este facuta sa functioneze asa cum a conceput-o producatorul ei. In cazul de fata motocicleta ta nu va porni in veci fara baterie, fiindca nu ai la ea un magnetou...generatorul tau de curent fiind alternatorul de 12V. Daca o vei porni cu bateria si apoi o vei decupla risti sa arzi cam tot ce e consumator pe ea. Buba caprei tale este aproape sigur releul de incarcare. Schimba-l cu unul bun (poate fi chiar unul de Dacia, electronic, ieftin) si vei vedea ca tensiunea isi va reveni la normal. Daca nu se rezolva problema, alta sursa a bubei poate fi grupul de diode redresoare...dar asta se intimpla rar si de obicei in acest caz tensiunea la borne scade mult sub 12V. Spor la mesterit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 3, 2010 Share Postat Februarie 3, 2010 Alternatorul de ETZ nu are magnetizare remanenta, asa ca fara acumulator nu o sa-ti porneasca veci. Cu incarcarea problema e simpla: 22V imi spune ca redreseaza, deci puntea de diode e buna. 22V imi mai spune ca regulatorul e defect. Baga curent de excitatie maxim si mai rau de atat, se si amplifica. Adica: La 12V, 5.8-6 Ohm rezistenta rotorului ai 2A care sunt f. multi(normal 0.8A la relanti si 1.8A peste 3000rpm) si fiindca excitatia e f. mare, tensiunea generata e mai mare, 18V sa zicem. Dar la 18V curentul de excitatie va fi 3A care va produce si mai multa tensiune. Bineinteles ca asa s-ar ajunge la infinit, dar se satureaza bobina, mai cedeaza si acumulatorul ca fierbe, si motorul este "supt" de energia mecanica. Rezolvare: Pui regulator electronic de Dacia, iti merge, dar renunti la lumina de incarcare din bord. Nu o sa tina nici extraordinar de mult, fiindca tranzistorul final din reg.de dacia e de max. 3A, lucreaza stresat termic si ii scurteaza viata. Varianta asta e cea mai ieftina. Mai e varianta sa cauti un regulator electronic pentru ETZ, asta o sa fie scump, dar nu enorm. Mai e varianta sa iti faci un regulator electronic, iti dau schema daca te intereseaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ombladon_20cm Postat Februarie 3, 2010 Autor Share Postat Februarie 3, 2010 Daca pun aprindearea prin magnetou pot pierde ceva? am inteles k nu mai am lumini in rest ar trebui sa mearga Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 8, 2010 Share Postat Februarie 8, 2010 Auzi magnetou, e sacrilegiu ce vrei sa faci. Puneau magnetou aia din fabrica daca era mai bun. Nu ai 20 de lei sa cumperi un regulator de Dacia macar, sa il schimbi pe ala defect, sa ai aprindere si lumini si tot ce trebuie? Atunci pune magnetou, dar nu intreba cum se monteaza magnetoul si de ce nu o sa-ti mearga, ca eu unuul nu-ti raspund. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Februarie 8, 2010 Share Postat Februarie 8, 2010 Nici io nu-i mai raspund! Cum sa sacrifici un motor pentru un rahat de releu pe care-l poti cumpara de la dezmembrari auto cu 10 lei?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ombladon_20cm Postat Februarie 8, 2010 Autor Share Postat Februarie 8, 2010 Mersi mult de sfat. o sa cumpar releu de dacie dinala electronic Inseamna ca aprinderea e originala, eu credeam ca e schimbata... O sa chem un electrician sa mi-l monteze k eu unul nu stiu sa il montez si apoi vad dak merge! Revin cu informatii daca reusesc sa fac ceva sa mearga Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 8, 2010 Share Postat Februarie 8, 2010 Inseamna ca aprinderea e originala, eu credeam ca e schimbata... Asta nu am putut sa o deduc de nicaieri. Dar din primul post inteleg ca incarcarea nu merge si aprinderea da. Aprinderea originala contine o bobina de inductie, o platina, un condensator, fisa si bujia, tu sa zici daca e asa, daca e nevoie,si nu ai scanteie. Dar din primul post rezulta ca e cat de cat ok, ca vorbeai de relanti. Revenind la topic, vezi la ce electrician mergi, sa se priceapa cat de cat, releul regulator de Dacia cere o mica modificare in schema: firul D+ ( rosu/galben gros 2.5) dupa redresor se conecteaza la firul rosu gros 2.5 care vine de la + acumulator si era conectat la polul "51" al releului original. Asta se face fiindca pui regulator de Dacia si ETZ-ul avea aceasta conexiune facuta prin releul de incarcare, acum trebuie sa o faci pe afara. In rest se face standard. DF se conecteaza la DF B+ se conecteaza dupa contactul de cheie, cel mai bun loc este borna "15" a bobinei de inductie(la surubel unde mai vine un fir rosu/negru de 1.5) Conexiune caroserie - la masa firul arcuit se conecteaza la +acumulator, fiindca e sonda de masurare a tensiunii acumulatorului. Succes si sa auzim de bine, uite deja nu iti mai trebuie electricianul, ti-am dat tot ce iti trebuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ombladon_20cm Postat Februarie 8, 2010 Autor Share Postat Februarie 8, 2010 scuze k te-am indus in eroare!!! m-ar ajuta un desen, o schema electrica pentru ca nu le am cu electro-mecanica, sunt novice la capitolul asta. a, era sa uit.care sunt firele de la bobina de inductie ???pentru ca nu inteleg cum, dar am dat-o jos si nu mai stiu firele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 9, 2010 Share Postat Februarie 9, 2010 (editat) identifica intai firele care au 'papuc' sub forma de inel. Ai unul verde de 0.75 care vine de la platina(original) sau de la CDI ceva de genul asta. Ai unul rosu-negru mai grosut, de 1.5 in forma de Y care vine de la cheie si se duce si la siguranta SI3 catre semnalizari. Am folosit culorile originale. Schema sigur a mai fost postata pe sectiunea MZ, daca nu o gasesti, da-mi un e-mail pe PM si ti-o trimit, numai sa o folosesti. Editat Februarie 9, 2010 de owene Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Februarie 9, 2010 Share Postat Februarie 9, 2010 Amice drag... Corect... Alternatorul de ETZ nu are magnetizare remanenta.....Pui regulator electronic de Dacia... ...magnetizarea remanenta o gasesti doar la dinam. Moto prevazut cu dinam poate fii pornit si prin inpingere, atunci cand ramai fatra curent in baterie. Este posibil sa trebuiasca o adaptare pentru a utiliza regulatorul de Dacia. Mersi mult de sfat. o sa cumpar releu de dacie dinala electronic......Revin cu informatii... De ce nu cauti un regulator original? Apoi daca nu gasesti, poti face o adaptare! Am adaptat acest reguator(cu succes) pana acum la nipra si la ij pl5 prin adaugarea a 3 diode 1N4007(in alternator), la etz nu-i stiu schema de principiu. Daca nu te descurci mai intreba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 9, 2010 Share Postat Februarie 9, 2010 ...magnetizarea remanenta o gasesti doar la dinam. Eu am citit pe un forum englez ca exista cazuri de alternatoare la care colivia rotorului avea o magnetizare remanenta, si asta permite pornirea prin impingere, se face o reactie pozitiva, curentul (f. putin) generat era servit in excitatie si tot asa, dar spuneau ca trebuie un regulator electronic cu MOS destul de destept, sau unul electromecanic fara pierderi, altfel pragurile de 0.6V specifice electronicii pe siliciu nu permit inchiderea buclei. Nu e cazul la ETZ, ca poate as fi incercat :-) Este posibil sa trebuiasca o adaptare pentru a utiliza regulatorul de Dacia. Este nevoie, dar e minima si am explicat exact. De ce nu cauti un regulator original? Apoi daca nu gasesti, poti face o adaptare!Am adaptat acest reguator(cu succes) pana acum la nipra si la ij pl5 prin adaugarea a 3 diode 1N4007(in alternator), la etz nu-i stiu schema de principiu. Daca nu te descurci mai intreba. Din pacate regulatoarele originale sunt scumpe, si alea after-market sunt scumpe si ele. Eu nu sunt convins de colegul @ombladon_20cm se descurca pe partea electrica, asa ca nu incerc sa-l scufund in chestii complicate, altfel il indrumam catre regulatorul cu care am fost si la 7Scari si peste tot anul trecut, pe care l-am publicat aici, adaptat special pt ETZ dar se potriveste la orice alternator cu excitatie. Eu inca astept o poza-doua sa vedem ce e acolo de fapt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ombladon_20cm Postat Februarie 10, 2010 Autor Share Postat Februarie 10, 2010 Poze numai pe luni ca motorul e la tzara si nu am acces deocamdata.si cred k e releu de dacie pe el dupa cate stiu eu,dar nu stiu dak e montat corect Mesaj completat atat is de vechi piesele de pe el incat abia mi-am dat seama care e puntea redresoare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lantz Postat Februarie 10, 2010 Share Postat Februarie 10, 2010 Am avut u profesor de istorie care avea o vorba : ''confunzi marfa cu ambalajul'', mar edreptate avea.. cum s afie piesele asa vechi sa nu le recunosti??? e imposibil... . ai vrut s aspui ca nu le recunosti...ca nu ai de unde.. nu le gasesti n catalog! baga poze suntem curoiosi la maxim!macar da un link de hi5, lamurestene ntr-un fel! apoi trimitem noi inapoi pozele editate n paint cel putin ! ps: daca esti n ceata mergi un pik mai tare la un moment dat o sa dispara! apoi te ridici! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ombladon_20cm Postat Februarie 12, 2010 Autor Share Postat Februarie 12, 2010 cum puii mei poa sa ceara cineva 150 ron ptr un releu de etz e absurd .voi ce ziceti? uitati dovada : /index.php?...p;#entry2298063 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 12, 2010 Share Postat Februarie 12, 2010 nu-i prost cine cere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ombladon_20cm Postat Februarie 13, 2010 Autor Share Postat Februarie 13, 2010 ai dreptate, ii prost ala care da !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zaha.ionel Postat Februarie 13, 2010 Share Postat Februarie 13, 2010 ai dreptate, ii prost ala care da !!! daca tii asa de tare de bani tot asa o sa te dai si cu motoru..........aia cu para e pe la toamna ...........aproape. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
last Postat Februarie 16, 2010 Share Postat Februarie 16, 2010 Salut am avut si eu aceeasi problema, am schimbat regulatoru cu unu de dacie Dar pana la urma erei Puntea de diode Asa ca am ramas cu el daca te intereseza vorbim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ombladon_20cm Postat Februarie 16, 2010 Autor Share Postat Februarie 16, 2010 zi un pret si mai vb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 17, 2010 Share Postat Februarie 17, 2010 puntea se poate verifica usor, dioda cu dioda, iti ajunge o baterie de 4,5V si un bec, diodele cand sunt bune conduc intr-un singur sens, cand sunt defecte conduc in ambele sensuri(90% asa se defecteaza) sau in niciun sens(10%). Sau verifici cu ohmmetru daca te pricepi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ombladon_20cm Postat Martie 5, 2010 Autor Share Postat Martie 5, 2010 o alta problema la motocicleta pedala de pornire are recul f mare zici k rupe pedala cum reglez avansul de la aprindere?in fata sau in spate si cam cati mm? tnx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Martie 5, 2010 Share Postat Martie 5, 2010 o alta problema la motocicleta pedala de pornire are recul f mare zici k rupe pedala cum reglez avansul de la aprindere?in fata sau in spate si cam cati mm? tnx Acuma , sa ne fie cu iertare , vad ca @Owene, is bate capul cu voi de pomana, ma mir ca are atita timp . Daca pedala de pornire are "reculul"asa de mare, inseamna ca praful de pusca e prea mult. In concluzie , in sensul acelor de ceasornic , va scadea "reculul' si in sensul invers al acelor de ceas va creste "reculul'. Pricepusi? ...stiu ca nu, asa ca cere ajutor la unul care "le are' PS. completeaza si tu profilul sa stim si noi cu cine stam de vorba, macar localitatea. bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ombladon_20cm Postat Martie 6, 2010 Autor Share Postat Martie 6, 2010 (editat) am atasat in sfarsit o poza cu releul de incarcare nu stiu ce e cu el si cum se leaga dar l-am legat si nu face nimic la ce sau unde sa mai fac poze sa ma ajutati Mesaj completat nu arata excelent dar mie imi place Mesaj completat Mesaj completat deci sunt f multe modificate la el si partea din fatza cu roata si ghidonul e de honda(cred) sa nu mai vb de instalatia electrica abia am reusit sa leg pornirea prin contact si am constatat cu stupoare ca nu incarca deloc binentzeles ca nu cred k am legat bine releul asta dar daca ma ajuta cineva sa-l leg ar fi excelent Mesaj completat ma intereseaza f mult la releul atasat mai sus, de unde firul sau unde merge la fiecare borna a releului, respectiv : B+, D+, 61, DF, D- . M-am incurcat f tare in "stiinta" si acum nu mai pricep nik Si problema cu "reculul" pedalei si incheiem topicul Mesaj completat Asta nu am putut sa o deduc de nicaieri. Dar din primul post inteleg ca incarcarea nu merge si aprinderea da. Aprinderea originala contine o bobina de inductie, o platina, un condensator, fisa si bujia, tu sa zici daca e asa, daca e nevoie,si nu ai scanteie. Dar din primul post rezulta ca e cat de cat ok, ca vorbeai de relanti. Revenind la topic, vezi la ce electrician mergi, sa se priceapa cat de cat, releul regulator de Dacia cere o mica modificare in schema: firul D+ ( rosu/galben gros 2.5) dupa redresor se conecteaza la firul rosu gros 2.5 care vine de la + acumulator si era conectat la polul "51" al releului original. Asta se face fiindca pui regulator de Dacia si ETZ-ul avea aceasta conexiune facuta prin releul de incarcare, acum trebuie sa o faci pe afara. In rest se face standard. DF se conecteaza la DF B+ se conecteaza dupa contactul de cheie, cel mai bun loc este borna "15" a bobinei de inductie(la surubel unde mai vine un fir rosu/negru de 1.5) Conexiune caroserie - la masa firul arcuit se conecteaza la +acumulator, fiindca e sonda de masurare a tensiunii acumulatorului. Succes si sa auzim de bine, uite deja nu iti mai trebuie electricianul, ti-am dat tot ce iti trebuie. Owene m-ai indus in eroare de tot cu ce ai scris firul D+ dupa puntea redresoare nu venea in borna 51 a releului venea direct in D+ la releu !!!!asa arata schema electrica Si in plus dak leg D+ din releul de incarcare la firul rosu de la baterie la releu in borna D+ ce leg? Mesaj completat Si in plus dak leg D+ din punte la firul rosu de la baterie la releu in borna D+ ce leg? am vrut sa zic Mesaj completat imi raspunzi te rog la topicul din forum k nu vrea nimeni sa raspunda Mesaj completat chiar nu vrea nimeni sa ma ajute ?( Editat Martie 6, 2010 de ombladon_20cm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 imediat :-) Mesaj completat Salut! Man, eu nu te-am indus in eroare, singur o faci: mai citeste odata ce am scris: conectarea D+ la 51 se face ca o modificare pentru a folosi releu degulator de DACIA. Si nu am spus ca merge D+ de la punte la la borna 51 a releului ci am spus ca il legi la firul care "ERA CONECTAT la releul original la 51" deci era conectat, il deconectezi si legi firele intre ele, si asta face ca curentul de la punte sa curga direct in acumulator. Pe regulatorul tau in loc de 51 scrie B+. Dar daca ne uitam in schema de ETZ251 , regulatorul electronic original are 3 pini, vedem ca schema de baza a ETZ251 este diferita de a lui 250 in acest punct, si este cum am spus pt dacia: D+ este conectat la acumulator. vezi schema de ETZ251. Ce ai tu este un regulator electronic aftermarket pentru ETZ250, sa fie montat fara sa modifici schema, o modifica ei pe interior, si daca pui un ohmmetru intre picioarele D+ si B+ ai regulatorului, ai sa observi ca sunt conectate. Asa ca ce ziceam mai sus, conectarea firelor rosii groase se face prin regulator. Firul rosu gros l-ai conectat corect la B+ Firul rosu/galben gros l-ai conectat corect la D+ cablul Y verde cu beculet si semnal de la alternator l-ai conectat corect la 61 Firul verde/albastru(eu vad albastru la tine sper ca e acest fir) de la excitatie e conectat la DF. Daca firul ala albastru vine de la un carbune de alternator, prin siguranta, ala e, si e bine. D- se conecteza la masa, sper ca acel cablu alb e masa. Pare legat totul ok. Tu zici ca "nu face nimic", detaliaza. Raspunde la urmatoarele intrebari: - regulatorul tu stii ca e bun? - se aprinde beculetul rosu cand motorul e oprit si contactul pus? - siguranta de pe linia DF e buna? face conexiune? - Ai un ohmmetru? daca da, scoate firul albastru de la DF si masoara rezistenta intre fir si masa. Trebuie sa dea pe la 5.8 Ohmi, 6 Ohmi. - Ai voltmetru? in timp ce merge motorul, masoara tensiunea (tensiune continua) be borna D+ sau acumulator. Sper ca nu ai pornit motorul vreodata cu D+ deconectat, ca se cam duce puntea. atat pt inceput cu pedala care te loveste in talpa, e simpla si se manifesta atat la 2T cat si la 4T si "copita" pe care o iei e cu atat mai puternica cu cat cilindreea e mai mare si compresia mai buna. O incasezi si de la ETZ destul de bland, de la Simson, de la Suzuki DR350, etc. Ca sa dai motorul mai mare peste cap cu kick e greu, asa ca exista decompresor, si de motoare mai mari in sus doar cu demaror. O iei in talpa din cauza ca avansul da scanteia inainte de punctul mort, si cum ai ceva vapori in cilindru aia se aprind si pistonul coboara. Ideea e sa coboare dupa ce trece prin PMS dar in cazul asta nu mai ajunge la PMS si coboara invers si iti da una. Rezolvarea: mai dai o pedala, mai energica, sa fii mai puternic decat explozia. De obicei la a 2-a pedala iti iese, ca scanteia gaseste in cilindru doar gaze arse de la prima faza si nu are ce aprinde. Dar trebuie sa dai energic sa produci o noua admisie ca sa porneasca. Multumit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.