XorX Postat Februarie 18, 2010 Share Postat Februarie 18, 2010 am vazut ca majoritatea moto de cross sunt fie neinmatriculate fie neinmatriculabile. 1. care e motivul pentru care nu se pot inmatricula (exceptind lipsa actelor) 2. se poate face in vreun fel sa le inmatriculezi? Mi se pare destul de naspa sa iesi pe vre-un drum si sa te agate garcea pe motivul asta, mai ales ca e cu dosar penal, etc. thx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ekkemu Postat Februarie 18, 2010 Share Postat Februarie 18, 2010 Pentru inmatriculare, acel vehicul trebuie sa fie omologat. Unii producatori le omologheaza din fabrica (adica le fac sa corespunda unor norme ca sa poate fi inmatriculate). Asta implica atat semnalizari, far, etc, dar si sunet toba, tip cauciucuri, etc. Motocicletele de cross nu sunt omologate din fabrica, cele de enduro unele sunt (ktm, unele yamaha, etc). Daca motocicleta pe care vrei s-o inmatriculezi a fost omologata din fabrica si AI si actele, atunci se poate inmatricula. Unii chiar daca au toate astea, nu fac inmatricularea din ... comoditate, sau mai stiu eu ce. Unii aleg sa inmatriculeze dar nu-si fac asigurare (considerente financiare si oricum sansele sa intri tu pe un drum public intr-o alta masina sunt f mici). Acuma ... acea omologare se poate face si individual, am un prieten care a incercat sa faca asta cu o motocicleta. Insa dupa vreo 6 luni de interesat, strans hartii, chinuit, a abandonat ideea. DACA ai reusi sa faci asta, ar dura probabil vreo 2 ani. Deci poti s-o uiti. Spor Adi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Februarie 18, 2010 Autor Share Postat Februarie 18, 2010 hmm.. asta e cam naspa... si cum stii daca un model e omologat sau nu sau daca se poate inmatricula sau nu... pare ca singura sansa e sa iei una gata inmatriculata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 18, 2010 Share Postat Februarie 18, 2010 hmm.. asta e cam naspa...si cum stii daca un model e omologat sau nu sau daca se poate inmatricula sau nu... pare ca singura sansa e sa iei una gata inmatriculata Cei de la RAR au niste liste cu modelele de vehicule pe care le inmatriculeaza. Te duci la RAR si intrebi daca motoreta ta e pe lista. Daca e de motocross si nu de enduro, probabil nu va fi pe lista. In schimb vei gasi multe remorci pe listele lor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Februarie 19, 2010 Autor Share Postat Februarie 19, 2010 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Februarie 19, 2010 Share Postat Februarie 19, 2010 (editat) 2. se poate face in vreun fel sa le inmatriculezi? Mi se pare destul de naspa sa iesi pe vre-un drum si sa te agate garcea pe motivul asta, mai ales ca e cu dosar penal, etc. Da, insa e jale cu treaba asta. In primu rand, trebuie sa respecte toate normele legate de mersul pe sosele. Adica trebuie sa ai far (cu faza scurta/lunga si pozitie), stop (pozitie + frana cu senzor si la fatza si la spate), semnalizatoare (avarii nu conteaza), oglinzi retrovizoare. Mai mult, motorul trebuie sa fie compliant cu anumite norme de poluare (emisii, zgomot). Asta in linii mari. Din experienta personala cu un cross, iti zic eu k mai bine mergi fix pe marginea drumului -- oricum ai aderenta, control si confort sporit fata de asfalt. Ah, si o omologare din asta individuala costa. O galagie de bani. Editat Februarie 19, 2010 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Februarie 20, 2010 Autor Share Postat Februarie 20, 2010 Cind spui fix pe marginea drumului te referi chiar linga asfalt? Cred ca daca vrea sa te opreasca nu se incurca in detalii de genul daca atingea roata asfaltul sau nu. Oricum, riscul mi se pare destul de mare. Daca vrei sa te dai doar pe aratura, da, merita, dar asta impune si o remorca+masina, dar daca ai iesit pe asfalt sau pe linga asfalt devine naspa treaba. Si in plus, la cit costa impozitul pe an nu cred ca merita riscul si nici macar nervii sa te rogi de ala sa te lase in pace. Problema mare e cu omologarea dupa cite vad eu, ca motoarele bune (i.e. usoare) de dat pe noroi nu prea sunt omologate. Ca sa inmatriculezi ceva cam trebuie urci pe la 600 si sa treci in clasa de enduro care imi par un pic cam grele si cam inalte (pentru cei 173 ai mei) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 20, 2010 Share Postat Februarie 20, 2010 (editat) Man, daca ai deja o motocicleta de motocross si ai acte la ea, n-ai nici o sansa sa o inmatriculezi. Daca n-ai acte la ea trebuie sa le fabrici (falsifici). Adica dosar penal daca te prinde. Altfel, un scenariu ar fi: cumperi cadru motocross cu acte, cumperi motor motocross cu acte, asamblezi motocicleta dandu-i un aspect de strada (far, stop, iluminare numar, semnalizari, oglinzi, cauciucuri strada), patentezi motocicleta ca si cum ar fi inventia ta, te duci la RAR pentru omologare individuala particulara. RAR-ul iti face carte de identitate a vehiculului si pe urma o inmatriculezi la politie. Pe urma dai jos far, stop, numar, semnalizari, oglinzi, cauciucuri strada si politia iti va da amenda ca n-ai far, stop, numar, semnalizari, oglinzi, cauciucuri strada. Dar nu-ti face dosar penal. N-ar fi mai simplu sa iei o motocicleta gata omologata? Nu exista limita inferioara de centimetrii cubi pentru ca o motocicleta sa fie omologata. De exemplu EXC de la KTM (125cc - 530cc), WR de la Yamaha (125cc - 450cc), DR de la Suzuki (125cc - 650cc). Nu stiu care e situatia la Honda, Husqvarna, Husaberg, Gas-Gas, TM. Dar te poti interesa. Daca ai deja motocicleta motocross si nai bani de motocicleta enduro, mai bine mergi prin spatele gradinilor. Daca stai in oras, mergi pe langa ea. Daca ai coclaul departe, roaga-te de cine are remorca. Tine-te departe de drumuri publice. Eu am patit-o cu numere rosii expirate la masina. D-abia am scapat dupa un an jumate cu amenda administrativa in loc de dosar penal. PS Vezi ca a mai fost un topic despre inmatriculare motociclete, motocross si enduro. /index.php?showtopic=168021 Mesaj completat /index.php?...342875&st=0 Editat Februarie 20, 2010 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Februarie 21, 2010 Autor Share Postat Februarie 21, 2010 mda, o sa abtin sa fac vreo prostie thx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ktk79 Postat Martie 19, 2010 Share Postat Martie 19, 2010 Parerea mea este ca nu merita sa pierz timpul si bani la rar.(dupa vreo jumate de ani o sa ai capul cat o butelie si inca no sa ai actul) Mai bine iei un motor cu acte sau deja inmatriculat.sunt foarte multe modele cu care poti sa faci si cross si enduro. Cateva modele : -ktm exc 125,200,250,300,400,450,520,525,530 -honda 250 crfx,450crfx -husqvarna te 300,410,610 -yamaha wr 250,450 -suzuki dr 350,drz 400 ........... si multe altele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.