Jump to content

switch

Moderatori
  • Posts

    5,770
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Contact Methods

  • Website URL
    http://advrider.com
  • Yahoo
    PM

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    '08
  • Numar Moto
    1
  • Club
    alpin ;)

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    Honda Dominator ('96); BMW R1100GS ('97)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

switch's Achievements

  1. O poti vinde, doar ca nu poti circula cu ea nici tu nici noul proprietar. Acesta din urma va trebui sa o inmatriculeze final (numere negre) ca sa poata circula cu ea. Nu are dreptul la un nou set de numere rosii daca au fost deja scoase pe VIN numere rosii pentru 90 de zile total.
  2. Sunt produse 2016 deci, garantie expirata in 2019, cu aproximativ 500 zile power on, insa destul de multe cicluri de on/off. Tipic pentru storage cu hibernare. Nu vad o problema tehnica aici insa: eu am hard-uri cu 6-7 ani (45.000 ore) si 20-30.000 de start/stop cycle. Spor la vanzare!
  3. Pentru curiosii cunoscatori, in pozele de mai sus sunt seriile CMR ale WD RED, actualmente WD RED PLUS: WD20EFRX Desi sunt oarecum de acord cu piratu de mai sus, eu as fi mai curios de data achizitie (cf factura originala, pe al oricui nume ar fi) si ore functionare.
  4. Vad ca e greu cu link-urile, asadar copy-paste de la https://www.rarom.ro/?p=655 Daca l-a inlocuit "un prieten" sau "in regie proprie", e necesara reomologarea practic.
  5. Teoretic merge montat doar cu desfacut de suruburi. Eu parca nu am dat jos codita cand le-am montat. But can't really remember, au fost 10 ani de atunci si tu ai motoru langa tine. So... vrea cineva Domi-ul asta?
  6. Nu e normal acel consum de ulei. Consuma ulei foarte putin doar cand mergeai ca nebunu cu ea (dupa 2000km prin tara facuti cu gasca de vitezomani, a consumat cam 100ml, ceea ce la un schimb de unei e decent). Vad ca nu mai ai nici crash-ul de pe dreapta... probabil a plecat odata cu vechile tobe originale.
  7. Cred ca asta e singura afirmatie cu care nu sunt deloc de acord din ceea ce zici tu. Mai exista multe variatiuni, hibridizari etc. Cel putin in domeniul masinilor mici. Bine ca avem de acum full electric, sa ii vedem limitarile si problemele. E nevoie sa incepi de undeva, altfel niciodata nu o sa ajungi sa faci performanta. Iar la noi la Romanica, mai e mult pana departe. Ia un cartier comunist. Sau ia un complex rezidential post-comunist. Unde sunt locurile de parcare? Unde poti pune statia de incarcare pentru "publicul general"? In UK, NL, DK, IE ... e mult mai simplu ca lumea are curti. La noi ai masina la juma de strada de blocul tau, ca acolo ai loc de parcare (in cazul fericit in care ai loc de parcare). Am vazut si cazuri in care nenea de la parter si-a tras din balcon cablu de incarcare pentru masina, insa pentru cine sa de la 2 in sus si nu scuipa fix pe masina, devine interesant. Deci o sa fie complicat cu incarcarea la domiciliu.
  8. Da, pentru ca au incercat sa faca un Diesel asistat electric, nu electric asistat Diesel. Cand pui un tren de rulare gandit sa functioneze predominant electric, fara cuplaj mecanic permanent, cu motorul Diesel doar pe post de generator (asta NU a facut nimeni pana acum) poti obtine teoretic o eficienta impecabila in materie de distanta parcursa vs emisii. Pentru ca un Diesel la regim are emisii relativ mici. Problemele apar cand trebuie sa ii variezi regimul, daca nu ma insel amarnic. Dar daca ai 100kW electrici, Diesel-u nu trebuie sa fie nici mare, nici de megaputere/megacuplu. Trebuie doar sa fie foarte eficient. ...si daca reusesti sa faci pe dracu in patru sa iti arda benzina, iar ai un win. Si - dupa mine - cam singurul bridge disponibil intre vremea de azi si viitorul electric, daca el exista. Dar nu, nu e zero emisii, niciodata nu va ajunge acolo. Pentru zero emisii tare mi-e ca ne mai trebuie doua generatii de pile electrice cat mai originale din punct de vedere fizic/chimic. Actualele "baterii" sunt de rasu curcilor si au o amprenta de carbon mai mare decat un Passat 1.9 TDi.
  9. Intr-o tara in care un sfert din energie e pe carbuni, o treime pe gaz... nu ai cum sa pretinzi ca o masina electrica nu e poluanta. Si nu vorbesc doar de RO, priviti spre Europa. Sunt vreo 5 exceptii, in rest... de ce credeti ca s-a scumpit brusc energia cand nu mai curge gazu? Daca iei in calcul emisiile necesare cu producerea, transportarea si furnizarea energiei electrice, precum si costul masiv al bateriilor actuale dpdv al impactului asupra mediului, veti constata ca nu sunt tocmai eco. Cel putin generatia actuala. Motoarele Diesel, la modul general, daca nu au veleitati sportive, sunt ultraeficiente si mult mai putin poluante decat benzina. Concret, poti obtine emisii la jumatate daca folosesti un anumit regim si nu pui catalizator de dimensiunea unui purice. O tehnologie diesel-hibrid ar fi absolut imbatabila si ar cam mucifica eforturile de electificare. Repet, un diesl in regim e mai putin poluat decat un benzinar prin prisma eficientei. Ar mai fi ciclul diesel (pentru eficienta) cu alimentare pe benzina (care e mai rafinata decat motorina deci mai putin poluanta odata arsa), insa e tehnic foarte dificil de obtinut. Un astfel de motor ar fi moartea deisel-ului clasic si al benzinei clasice in acelasi timp. Doar Mazda a investit in cerceare in directia asta. Daca ar continua si l-ar imperechea cu sistemul electric de la Toyota, cred ca am avea un inlocuitor adevarat de 1.9tdi. Insa vorbim vorbe pentru ca 1/2 din lume nu are capacitatea sa migreze la electric. Europa + SUA&Canada -- maybe. O parte din Asia? Poate. Restul Asiei? Mexic? America latina? Australia AFRICA? Not so much.
  10. Care curele? Care CVT? Despre ce vorbim? Motorul hybrid Toyota/Lexus nu are curele la CVT... e angrenaj mecanic cu trei motoare: unul termic si doua electrice. Nu are niciun belt. Despre ce vorbim? Nu e CVT ca la scutere sau masini vechi, doar are comportament similar. @Silver Arrow eu am experienta cu Toyota in principiu, RAV4 mai vechi (prima generatie RAV hibrid), prius si mai vechi (luat SH si pus gaz pe el... masina aia nu se simtea la buzunar decat la ITP+RCA, in rest bagi de 100 de lei si uitai sa mai bagi), corolla si yaris. Am cochetat si cu lexus, insa diferenta de pret era doar pentru confort (peste nevoile mele) si am preferat sa dau banii pe o corolla full decat pe un lexus chel. Tehnic vorbind e o masina foarte buna, daca ai incredere in vanzator eu as lua in considerare serios masina. Daca nu, verificare in service macar. In principiu motorul nu va avea probleme, insa bateria hibrida s-ar putea sa aiba nevoie de inlocuire (1000euro daca nu ma insel). Sunt mai multe metode, mergi la un service Toyota mai "de cartier" si o sa te sfatuiasca baietii referitor la variante
  11. Uite ca nici nu mai stiu cum e "capsulat". Oricum, atelier de hidraulica e aproximativ o raritate, la fel ca atelier de radiatoare (ce mai face micutul radiator?) sau altelier de orice. Prin alte parti gasesti preponderent reprezentante = vanzari si zero productie, deci zero specialisti.
  12. Stiam eu ca trebuia sa il vizitez in 2015 cand am trecut pe acolo... dar nu aveam timp in ziua respectiva
  13. Daca o lege face o definitie clarificatoare, acea definitie se ia in calcul pentru interpretarea respectivei legi. Codul rutier defineste doar motociclete la modul general. Incadrarile L1e, L3e si L4e nu sunt reglementate de codul rutier, ci de alte acte normative. Legea refritoare la RABLA defineste motociclete electrice (si e logic sa faca asta). Coroborarea celor doi factori (putere + v-max) permite deosibirea trotinetelor de motociclete. Modelul ales de tine nu se incadreaza. Pentru ca are putere de scuter trotineta. Verifica daca nu cumva exista si un procent maxim din costul moto acoperit prin rabla. La auto stiu ca existau prevederi similare (iti acopera maxim 50% din cost sau ceva).
  14. Mufele (si firele) difera incepand cu generatia 1992. Practic tot ce e pe carenaj de prima generatie (1988-1991) are un soi de CDI, si tot ce e dupa 1992 (carenajul cu semnale incorporate, inclusiv din 96 ultima generatie de carenaj triunghiular) e pe celalat fel. Nu mai stiu ce culoare are fiecare. Diferenta intre ele e la nivel de electrica (instalatia e diferita intre modele pe partea de senzori). Insa daca iei CDI nou nu prea conteaza ce culoare are mufa (mi-ar placea sa vad una roz!), cat timp e gandit pentru modelul tau e brici!
×
×
  • Create New...