Sari la conținut

incarcare


DJ_MADY
 Share

Postări Recomandate

ieri in drum spre garaj dupa o scurta plimbare am observat ca s-a stins bordul in totalitate dupa care si-a revenit imediat ce am stins luminile.ajuns la garaj sa o pornesc ,bateria moarta.am incarcat bateria,masurat incarcarea :12 si ceva, si scade cand aprid luminile.verificat borne,sigurante,mufe... ramane releul de incarcare sau poate statorul,aveti idee cum se masoara ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ieri in drum spre garaj dupa o scurta plimbare am observat ca s-a stins bordul in totalitate dupa care si-a revenit imediat ce am stins luminile.ajuns la garaj sa o pornesc ,bateria moarta.am incarcat bateria,masurat incarcarea :12 si ceva, si scade cand aprid luminile.verificat borne,sigurante,mufe... ramane releul de incarcare sau poate statorul,aveti idee cum se masoara ?

Cel mai bine vezi in manual ce si cum, dar poti sa verifici si bateria inainte, daca mai ai sau nu lichid in ea, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr o oarecare masura e normal sa ti scada tensiunea la borne cand pui contactul, pentru ca papa bobina de inducție, luminile n bord, TCI/CDI-ul. Daca insa dupa pornirea mobrei nu ti sta tensiunea peste 14 V, inseamna ca fie ai un scurt, fie -cel mai probabil-s a dus releul de incarcare sau generatorul.

 

Infasurarile generatorului se masoara simplu: scoti mufele care duc la releu, si (cu mobra pornita) masori cu un multimetru setat pe masurarea tensiunii pe scala de 1000 ALTERNATIV (depinde de fiecare ) fazele, doua câte doua.. La diferite turatii, ar trebui sa ai intre 20- 100 V(acu nush cum e la modelul tau).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr o oarecare masura e normal sa ti scada tensiunea la borne cand pui contactul, pentru ca papa bobina de inducție, luminile n bord, TCI/CDI-ul. Daca insa dupa pornirea mobrei nu ti sta tensiunea peste 14 V, inseamna ca fie ai un scurt, fie -cel mai probabil-s a dus releul de incarcare sau generatorul.

 

Infasurarile generatorului se masoara simplu: scoti mufele care duc la releu, si (cu mobra pornita) masori cu un multimetru setat pe masurarea tensiunii pe scala de 1000 ALTERNATIV (depinde de fiecare ) fazele, doua câte doua.. La diferite turatii, ar trebui sa ai intre 20- 100 V(acu nush cum e la modelul tau).

mufa de la releu are 5 fire:unul negru,unul rosu si 3 galbene.am masurat tensiunea astfel:pus un tester al aparatului la masa iar cu celalalt pe fiecare dintre cele 3 fire galbene. pe fiecare scoate aprox 1.5v cum scrie in carte,am incercat si in loc de tester cu un bec dupa sfaturile unui electrician: pe un fir se apride becul,pe unul foarte putin iar pe celalalt deloc.

faza e k am incercat chestia asta cu becul si pe alte 2 motorete si la amandoua pe toate cele 3 faze becul se arpinde cu aceeasi intensitate. mentionez ca am facut masuratorile pana sa ma uit in carte,o sa le repet maine cred dupa tabelul acela din carte dar cred concluzia o sa fie aceeasi :|

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mufa de la releu are 5 fire:unul negru,unul rosu si 3 galbene.am masurat tensiunea astfel:pus un tester al aparatului la masa iar cu celalalt pe fiecare dintre cele 3 fire galbene. pe fiecare scoate aprox 1.5v cum scrie in carte,am incercat si in loc de tester cu un bec dupa sfaturile unui electrician: pe un fir se apride becul,pe unul foarte putin iar pe celalalt deloc.

faza e k am incercat chestia asta cu becul si pe alte 2 motorete si la amandoua pe toate cele 3 faze becul se arpinde cu aceeasi intensitate. mentionez ca am facut masuratorile pana sa ma uit in carte,o sa le repet maine cred dupa tabelul acela din carte dar cred concluzia o sa fie aceeasi :|

Nu-mi dau seama exact cum ai masurat tu, dar nu pare procedura standard, citeste atent manualul ca acolo iti explica destul de clar cum se masoara.

Ca sa verifici alternatorul se fac in general 3 tipuri de masuratori:

1 masori REZISTENTA intre firele galbene, doua cate doua pana faci toate combinatiile ; valoarea o gasesti in manual si trebuie sa fie foarte mica, de genul 0.5-2 OHMI

2 masori REZISTENTA intre fiecare fir galben si masa; valoarea trebuie sa fie ffff mare (pe multimetrul digital ar trebui sa-ti apara cifra 1 indiferent de scala de rezistente folosita)

3 masori TENSIUNEA ALTERNATIVA intre firele galbene ,doua cate doua pana faci toate combinatiile; valoarea e deobicei data in manual si trebuie sa fie ceva de genul 20-80Vca , in functie de turatie.

 

Toate masuratorile se fac cu mufa de la releu decuplata. Masuratoarea 3 se face cu motorul pornit, 1 si 2 se fac cu motorul oprit.

 

In unele manuale apare si o metoda de verificare a releului de incarcare dar nu este edificatoare in toate situatiile, e posibil ca rezultatele sa fie OK dar releul sa fie totusi defect. Cel mai simplu si eficient releul se verifica prin masurarea tensiunii de incarcare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...