DJ_MADY Postat Martie 22, 2010 Share Postat Martie 22, 2010 ieri in drum spre garaj dupa o scurta plimbare am observat ca s-a stins bordul in totalitate dupa care si-a revenit imediat ce am stins luminile.ajuns la garaj sa o pornesc ,bateria moarta.am incarcat bateria,masurat incarcarea :12 si ceva, si scade cand aprid luminile.verificat borne,sigurante,mufe... ramane releul de incarcare sau poate statorul,aveti idee cum se masoara ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat Martie 22, 2010 Share Postat Martie 22, 2010 uite manualul: http://manualedereparatie.info/manuale/Suz...aratie.info.zip Scrie la 7-10 (pag 343). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 23, 2010 Share Postat Martie 23, 2010 ieri in drum spre garaj dupa o scurta plimbare am observat ca s-a stins bordul in totalitate dupa care si-a revenit imediat ce am stins luminile.ajuns la garaj sa o pornesc ,bateria moarta.am incarcat bateria,masurat incarcarea :12 si ceva, si scade cand aprid luminile.verificat borne,sigurante,mufe... ramane releul de incarcare sau poate statorul,aveti idee cum se masoara ? Cel mai bine vezi in manual ce si cum, dar poti sa verifici si bateria inainte, daca mai ai sau nu lichid in ea, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Martie 23, 2010 Share Postat Martie 23, 2010 Intr o oarecare masura e normal sa ti scada tensiunea la borne cand pui contactul, pentru ca papa bobina de inducție, luminile n bord, TCI/CDI-ul. Daca insa dupa pornirea mobrei nu ti sta tensiunea peste 14 V, inseamna ca fie ai un scurt, fie -cel mai probabil-s a dus releul de incarcare sau generatorul. Infasurarile generatorului se masoara simplu: scoti mufele care duc la releu, si (cu mobra pornita) masori cu un multimetru setat pe masurarea tensiunii pe scala de 1000 ALTERNATIV (depinde de fiecare ) fazele, doua câte doua.. La diferite turatii, ar trebui sa ai intre 20- 100 V(acu nush cum e la modelul tau). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DJ_MADY Postat Martie 23, 2010 Autor Share Postat Martie 23, 2010 Intr o oarecare masura e normal sa ti scada tensiunea la borne cand pui contactul, pentru ca papa bobina de inducție, luminile n bord, TCI/CDI-ul. Daca insa dupa pornirea mobrei nu ti sta tensiunea peste 14 V, inseamna ca fie ai un scurt, fie -cel mai probabil-s a dus releul de incarcare sau generatorul. Infasurarile generatorului se masoara simplu: scoti mufele care duc la releu, si (cu mobra pornita) masori cu un multimetru setat pe masurarea tensiunii pe scala de 1000 ALTERNATIV (depinde de fiecare ) fazele, doua câte doua.. La diferite turatii, ar trebui sa ai intre 20- 100 V(acu nush cum e la modelul tau). mufa de la releu are 5 fire:unul negru,unul rosu si 3 galbene.am masurat tensiunea astfel:pus un tester al aparatului la masa iar cu celalalt pe fiecare dintre cele 3 fire galbene. pe fiecare scoate aprox 1.5v cum scrie in carte,am incercat si in loc de tester cu un bec dupa sfaturile unui electrician: pe un fir se apride becul,pe unul foarte putin iar pe celalalt deloc. faza e k am incercat chestia asta cu becul si pe alte 2 motorete si la amandoua pe toate cele 3 faze becul se arpinde cu aceeasi intensitate. mentionez ca am facut masuratorile pana sa ma uit in carte,o sa le repet maine cred dupa tabelul acela din carte dar cred concluzia o sa fie aceeasi :| Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 24, 2010 Share Postat Martie 24, 2010 mufa de la releu are 5 fire:unul negru,unul rosu si 3 galbene.am masurat tensiunea astfel:pus un tester al aparatului la masa iar cu celalalt pe fiecare dintre cele 3 fire galbene. pe fiecare scoate aprox 1.5v cum scrie in carte,am incercat si in loc de tester cu un bec dupa sfaturile unui electrician: pe un fir se apride becul,pe unul foarte putin iar pe celalalt deloc.faza e k am incercat chestia asta cu becul si pe alte 2 motorete si la amandoua pe toate cele 3 faze becul se arpinde cu aceeasi intensitate. mentionez ca am facut masuratorile pana sa ma uit in carte,o sa le repet maine cred dupa tabelul acela din carte dar cred concluzia o sa fie aceeasi :| Nu-mi dau seama exact cum ai masurat tu, dar nu pare procedura standard, citeste atent manualul ca acolo iti explica destul de clar cum se masoara. Ca sa verifici alternatorul se fac in general 3 tipuri de masuratori: 1 masori REZISTENTA intre firele galbene, doua cate doua pana faci toate combinatiile ; valoarea o gasesti in manual si trebuie sa fie foarte mica, de genul 0.5-2 OHMI 2 masori REZISTENTA intre fiecare fir galben si masa; valoarea trebuie sa fie ffff mare (pe multimetrul digital ar trebui sa-ti apara cifra 1 indiferent de scala de rezistente folosita) 3 masori TENSIUNEA ALTERNATIVA intre firele galbene ,doua cate doua pana faci toate combinatiile; valoarea e deobicei data in manual si trebuie sa fie ceva de genul 20-80Vca , in functie de turatie. Toate masuratorile se fac cu mufa de la releu decuplata. Masuratoarea 3 se face cu motorul pornit, 1 si 2 se fac cu motorul oprit. In unele manuale apare si o metoda de verificare a releului de incarcare dar nu este edificatoare in toate situatiile, e posibil ca rezultatele sa fie OK dar releul sa fie totusi defect. Cel mai simplu si eficient releul se verifica prin masurarea tensiunii de incarcare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.