Sari la conținut

Oscilatii turatie relanti


cata01
 Share

Postări Recomandate

Am vazut ca sunt cativa oameni f priceputi pe aici; sper sa aiba un sfat si pt problema mea:

 

Motor: Yamaha R6 2003 injectie.

 

Bateria e, putin incarcata, are tensiune de porneste la cheie.

La relanti daca o las 10-15 min (normal cu far, stop aprinse) imi descarca bateria, in loc sa o incarce. Nu mai merge pornita deloc la cheie (baterie moarta).

De asemenea tot la relanti (motorul cald): oscileaza turatia +/- 200 r/min (observat din ochi pe turometru); farul si stopul lumineaza oscilant (in concordanta cu oscilatiile turatiilor motorului).

 

Turata, incarca bateria (am masurat la borne cu motorul pornit si turat peste 4000r/min - are putin peste 14V). Dupa 15-20 minute mers destul de turat a incarcat bateria cat sa imi porneasca la cheie de 2-3 ori consecutiv.

 

 

 

Cam care credeti ca ar putea fi cauzele ?

- Releul de incarcare - nu functioneaza bine pt tensiune mica la relanti (pot sa il masor sa imi dau seama dc e bun? )

- Vreo problema pe circuitul electric - un consumator destul de mare/sau un scurt care ia mai mult decat se incarca la relanti

- Faptul ca bateria in acest moment este destul de descarcata (nu i-am facut o incarcare full dupa iarna, am pus-o direct pe motor, dar a fost tinuta in casa)

?

- Oscilatiile motorului au treaba cu partea electrica sau poate sa fie ceva separat ? Bujie, injectie ?

 

Merci !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut ca sunt cativa oameni f priceputi pe aici; sper sa aiba un sfat si pt problema mea:

Motor: Yamaha R6 2003 injectie.

Merci !

 

 

Salut,

 

faptul ca dupa ce ai pornit motocicleta si pornesti consumatori se descarca bateria inseamna ca acei consumatori in loc sa fie preluati de alternator sunt preluati de baterie , si de aceea se descarca asa repede.Asta inseamna ca nu functioneaza circuitul de incarcare.Posibile probleme:releul de incarcare defect, diode din alternator defecte.Daca bateria e descarcata eu as face asa: as da-o jos, as incarca-o si apoi as pune-o inapoi pe moto.Pornesti motocicleta si cu un voltmetru masori tensiunea pe bornele bateriei;daca e undeva pe la 14.5V (sau vezi cat zice in manualul motocicletei) atunci partea de incarcare merge.Daca in schimb masori o tensiune de 12-13.5V inseamna ca moto merge doar pe baterie , fara sa fie incarcata de alternator.

 

Prin faptul ca moto turata incarca bateria indica faptul ca totusi releul de incarcare ar merge.In timp ce incarci bateria la incarcator, poti eventual sa verifici diodele din alternator (daca nu e greu sa ajungi la ele).Poate te mai ajuta si cineva care a patit ceva asemanator.

 

Bafta

Editat de Rila
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

faptul ca dupa ce ai pornit motocicleta si pornesti consumatori se descarca bateria inseamna ca acei consumatori in loc sa fie preluati de alternator sunt preluati de baterie , si de aceea se descarca asa repede.Asta inseamna ca nu functioneaza circuitul de incarcare.Posibile probleme:releul de incarcare defect, diode din alternator defecte.Daca bateria e descarcata eu as face asa: as da-o jos, as incarca-o si apoi as pune-o inapoi pe moto.Pornesti motocicleta si cu un voltmetru masori tensiunea pe bornele bateriei;daca e undeva pe la 14.5V (sau vezi cat zice in manualul motocicletei) atunci partea de incarcare merge.Daca in schimb masori o tensiune de 12-13.5V inseamna ca moto merge doar pe baterie , fara sa fie incarcata de alternator.

 

Prin faptul ca moto turata incarca bateria indica faptul ca totusi releul de incarcare ar merge.In timp ce incarci bateria la incarcator, poti eventual sa verifici diodele din alternator (daca nu e greu sa ajungi la ele).Poate te mai ajuta si cineva care a patit ceva asemanator.

 

Bafta

Omule ti-am mai spus ca sistemul de incarcare de la moto ( majoritatea japonezelor, inclusiv cea in discutie) nu este la fel ca cel auto. Ce diode din alternator il trimiti tu sa verifice? Ai vazut macar vreodata un alternator de japoneza?

 

In cazul asta e foarte posibil ca sistemul de incarcare sa fie ok iar bateria sa fie ori prea descarcata ori cam terminata.

Cel mai bine e sa o incarci pe redresor si sa vezi apoi ce tensiune ai la relanti cu consumatorii cuplati, daca e peste 12V iar cand o turezi sare de 14V e OK. La relanti e normal ca alternatorul sa nu faca fata mai ales daca bateria e descarcata si ai si farul aprins.

 

La problema cu oscilatiile motorului o sincronizare ar putea ajuta.

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omule ti-am mai spus ca sistemul de incarcare de la moto ( majoritatea japonezelor, inclusiv cea in discutie) nu este la fel ca cel auto. Ce diode din alternator il trimiti tu sa verifice? Ai vazut macar vreodata un alternator de japoneza?

 

In cazul asta e foarte posibil ca sistemul de incarcare sa fie ok iar bateria sa fie ori prea descarcata ori cam terminata.

Cel mai bine e sa o incarci pe redresor si sa vezi apoi ce tensiune ai la relanti cu consumatorii cuplati, daca e peste 12V iar cand o turezi sare de 14V e OK. La relanti e normal ca alternatorul sa nu faca fata mai ales daca bateria e descarcata si ai si farul aprins.

 

La problema cu oscilatiile motorului o sincronizare ar putea ajuta.

 

 

Spicuiri din manualul de service de la Yamaha Virago (vezi attachment),se poate observa clar si cu ochiul liber ca redresarea tensiunii trifazice produsa de alternator se face cu diode.Sa fie chiar Yamaha exceptia de la Regula lui Binox? :)

Poate ne explici si noua nestiutorilor cum se face redresarea tensiunii produsa de alternator la marea majoritate a japonezelor?Exceptand Yamaha de exemplu,si daca mai caut poate mai gasesc

 

PS:Mai lasa atitudinea asta de atotstiutor, de parca le-ai vazut tu pe toate.

Editat de Rila
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu va certati, @binox stie destul de bine :-)

Diodele sunt in regulator(a.k.a. "rectifier"), clasica punte trifazata, si se pot masura una cate una chiar daca ele sunt turnate in epoxy.

Daca avem cele 5 borne ale regulatorului, R,S,T,+,GND, diodele sunt 3 cate 3 - 3 intre RST si + si 3 diode intre RST si GND. Eu am pus jonctiometru si am masurat 580mV pe on si infinit pe off. Mai e si regulatorul in capsula pe langa punte, ala nu se poate masura la rece, dar daca puntea la rece e buna, si la turatia de lucru tensiunea dupa regulator e pe la 14.2V, la relanti pe la 13.6-13.8V eu m-as declara multumit.

 

Nu s-a mentionat ca la relanti e destul de normal ca alternatorul sa nu faca fata consumatorilor, si sa incarce acumulator supt de o pornire, si cum la turatia de lucru tensiunea e pe la 14V, mie imi pare ok. Scurt nu e nicaieri, ala nu 'fura' curent, e o chestie scurta si se termina de obicei cu o siguranta arsa sau cu fum la cei care fac sigurantele mai fiabile.

 

Cu instabilitatea nu ma pronunt.

 

PS: de mai sus, ba s-a mentionat, dar am citit eu in diagonala.

Editat de owene
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oky, chill people :)

 

Din cate stiam eu si am mai citit, sunt diode si elemente de stabilizare si reglare tensiune dar nu in alternator;

toate componentele electronice (din circuitul de incarcare) sunt in releul de incarcare (cam asta e treaba lui).

 

Pentru a verifica alternatorul, am vazut ca se pot face masuratori de tensiune (alternativa) pe cele 3 fire albe/galbene ce ies din alternator si intra in releu. Ar trebui sa apara tensiune destul de mare peste 20V curent alternativ.

In plus se mai poate masura rezistenta intre firele albe/galbene (0,18-0,26ohmi) + rezistenta intre firele albe si masa (infinit).

 

In schimb releul nu stiu cum as putea sa verific daca functioneaza ok.

Nu stiam daca e normal ca la relanti sa nu faca fata alternatorul la cat consuma becurile, stopurile, etc....

Atunci sa inteleg ca daca ai o baterie incarcata si lasi motorul la relanti o perioada lunga de timp, consuma din baterie si se descarca ?

E posibil ca oscilatiile turatiei motorului sa aiba treaba tot cu faptul ca bateria ar fi "moarta" ?

 

Daca am gresit cu ceva, corectati-ma.

 

 

"La problema cu oscilatiile motorului o sincronizare ar putea ajuta".

Aceasta sincronizare o pot face si eu sau e mai complicat ?

 

Multumesc de informatii !

Editat de kta007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spicuiri din manualul de service de la Yamaha Virago (vezi attachment),se poate observa clar si cu ochiul liber ca redresarea tensiunii trifazice produsa de alternator se face cu diode.Sa fie chiar Yamaha exceptia de la Regula lui Binox? :)

Poate ne explici si noua nestiutorilor cum se face redresarea tensiunii produsa de alternator la marea majoritate a japonezelor?Exceptand Yamaha de exemplu,si daca mai caut poate mai gasesc

 

PS:Mai lasa atitudinea asta de atotstiutor, de parca le-ai vazut tu pe toate.

 

Eu nu am spus ca nu se face redresarea cu diode, citeste atent.

La majoritatea motoarelor japoneze ( exista si exceptii) alternatorul e cu magnet permanent , rotorul nu e bobinat motiv pentru care reglarea tensiunii de incarcare nu se poate face prin modificarea curentului de excitatie. In cazul asta (magnet permanent) reglarea tensiunii se face prin "scurtcircuitarea" fazelor catre masa prin intermediul unor tiristoare. Tiristoarele + circuitul lor de comanda+ diodele redresoare sunt toate incorporate in unitatea cunoscuta uzual sub numele de "releu de incarcare" (regulator-rectifier) . Modulul asta nu e pus in alternator ca la auto, nici macar pe langa. Nu se poate face diagnosticarea completa a acestui modul decat prin observarea modului in care se comporta in timpul functionarii.

Yamaha virago nu e o exceptie( cel putin nu modelul XV535) exceptii ar fi yamaha diversion 900, suzuki gsx 750 , toate modelele boxer de la BMW , etc.

Eu nu sunt atotstiutor dar cand imi dau cu parerea stiu despre ce vorbesc, unde nu ma pricep nu ma bag pentru ca pot face mai mult rau decat bine dand un sfat aiurea ( in cazul de fata daca omul cu R6 s-ar fi apucat sa caute diode prin alternator ar fi putut sa dea peste alte belele in functie de priceperea lui)

 

Mesaj completat

"La problema cu oscilatiile motorului o sincronizare ar putea ajuta".

Aceasta sincronizare o pot face si eu sau e mai complicat ?

O poti face dar iti trebuie vacuummetre si sa stii cum se face, daca ai ceva inclinatii tehnice si citesti manualul nu e greu, important e sa ai scula ( vacuummetrele)

 

In unele manuale este prezentata o metoda de verificare a releului cu multimetrul dar nu e edificatoare 100%, adica e posibil sa-ti iasa toate masuratorile ok si totusi releul sa fie defect, dar daca una din masuratori nu iese ca in manual atunci sigur e defect.

Poti verifica si alternatorul exact cum spuneai dar in cazul tau 99% alternatorul nu are nimic.

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"O poti face dar iti trebuie vacuummetre si sa stii cum se face, daca ai ceva inclinatii tehnice si citesti manualul nu e greu, important e sa ai scula ( vacuummetrele)"

 

Inclinatii tehnice cred ca am, dar nu am vacuummetre ...

 

Cred ca urmatorul pas e sa incarc bateria si apoi sa masor tensiunile de incarcare la relanti si in turatii.

Sa vad unde gasesc un redresor ca nu am ... :)

 

O sa postez cand mai rezolv ceva sau am alte informatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca cu alta baterie buna si daca relantiul se balbaie probabil ai pus o benzina proasta, proasta rau, sau incearca o reprogramare a injectiei la service-urile care se respecta (cei de la United Motors stiu ca aveau)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am spus ca nu se face redresarea cu diode, citeste atent.

La majoritatea motoarelor japoneze ( exista si exceptii) alternatorul e cu magnet permanent , rotorul nu e bobinat motiv pentru care reglarea tensiunii de incarcare nu se poate face prin modificarea curentului de excitatie. In cazul asta (magnet permanent) reglarea tensiunii se face prin "scurtcircuitarea" fazelor catre masa prin intermediul unor tiristoare. Tiristoarele + circuitul lor de comanda+ diodele redresoare sunt toate incorporate in unitatea cunoscuta uzual sub numele de "releu de incarcare" (regulator-rectifier) . Modulul asta nu e pus in alternator ca la auto, nici macar pe langa. Nu se poate face diagnosticarea completa a acestui modul decat prin observarea modului in care se comporta in timpul functionarii.

Yamaha virago nu e o exceptie( cel putin nu modelul XV535) exceptii ar fi yamaha diversion 900, suzuki gsx 750 , toate modelele boxer de la BMW , etc.

Eu nu sunt atotstiutor dar cand imi dau cu parerea stiu despre ce vorbesc, unde nu ma pricep nu ma bag pentru ca pot face mai mult rau decat bine dand un sfat aiurea ( in cazul de fata daca omul cu R6 s-ar fi apucat sa caute diode prin alternator ar fi putut sa dea peste alte belele in functie de priceperea lui)

 

Nu am reparat/vazut alternatoare de R6,R1,etc

Dar nu vad ce mare rau i-am facut omului ca i-am zis sa caute diodele la alternator pe cand poate modelul lui de fapt nu le are.Era o treaba de maxim 10min.Nu i-ar fi luat o saptamana sa le caute si nu ar fi cheltuit o avere sa afle ca nu are diode in/langa alternator,si macar asa se uita si vedea ce alternator are,ce era rau in asta?

Repede trebuie sa sara cineva sa corecteze. Am vrut sa-l ajut si sa-i dau un sfat :)

Editat de Rila
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suna a baterie sulfatata...

 

Este normal ca la relanti, in mod special cu toti consumatorii mari cuplati, sistemul de incarcare sa nu faca fata bilantului energetic.

 

Posibil relantiul instabil sa aiba aceeasi cauza, daca apare doar dupa o perioada mai lunga de relanti cand bateria nu mai face fata consumului, tensiunea scade (pulseaza), asa ca procesorul de management cat si perifericele pot sa dea mici erori.

 

Inainte de alte teste eu unul as incerca o alta baterie (buna). Daca cea veche e sulfatata, chiar si dupa incarcarea statica pe redresor separat, dupa o perioada poata sa faca figuri.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am reparat/vazut alternatoare de R6,R1,etc

Dar nu vad ce mare rau i-am facut omului ca i-am zis sa caute diodele la alternator pe cand poate modelul lui de fapt nu le are.Era o treaba de maxim 10min.Nu i-ar fi luat o saptamana sa le caute si nu ar fi cheltuit o avere sa afle ca nu are diode in/langa alternator,si macar asa se uita si vedea ce alternator are,ce era rau in asta?

Repede trebuie sa sara cineva sa corecteze. Am vrut sa-l ajut si sa-i dau un sfat :)

Pai se vede ca nu ai vazut alternator de R6, sau macar alta japo cu acelasi tip de alternator.

Cu siguranta nu dureaza doar 10 minute. In primul rand ar trebui sa dai uleiul jos pentru ca atunci cand desfaci capacul de la alternator curge uleiul. O alta problema ar fi ca deobicei cand desfaci acel capac garnitura nu mai poate fi recuperata , asta inseamna ori sa dai bani si sa astepti alta garnitura ori sa folosesti ceva silicon ( varianta cu silicon poate crea la randul ei alte probleme...), si uite asa omul daca nu se pricepe cheltuie bani timp si nervi aiurea.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai se vede ca nu ai vazut alternator de R6, sau macar alta japo cu acelasi tip de alternator.

Cu siguranta nu dureaza doar 10 minute. In primul rand ar trebui sa dai uleiul jos pentru ca atunci cand desfaci capacul de la alternator curge uleiul. O alta problema ar fi ca deobicei cand desfaci acel capac garnitura nu mai poate fi recuperata , asta inseamna ori sa dai bani si sa astepti alta garnitura ori sa folosesti ceva silicon ( varianta cu silicon poate crea la randul ei alte probleme...), si uite asa omul daca nu se pricepe cheltuie bani timp si nervi aiurea.....

 

Ok, am inteles... :) Cam ciudata constructia,asa o fi.

Mea Culpa.

Sunt convins ca nu dadea fuga la motor sa caute diodele... ;)

Normal ca se mai documenta omul si mai astepta parerea altora.Oricum l-am sfatuit sa ceara si parerea cuiva care a mai patit ceva de genul.

Editat de Rila
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am deconectat releul/regulatorul si am observat erau cam oxidati conectorii de la mufa. Am dat cu spray de curatat componente electronice. De asemenea am dat si toate mufele de la consumatori (becuri, semnalizari, etc).

 

Am masurat rezistenta intre firele albe care vin din alternator si nu sunt intrerupte, toate combinatiile au resistenta conform manual reparatie, adica cam 0,2ohmi; deci alternatorul e bun (sau cel putin statorul).

 

Deasemenea am curatat bornele bateriei.

Am pornit motorul cu cablu de la masina si dupa ce a mai intrat ceva curent in baterie (am tinut-o putin turata),

apoi la relanti oscilatiile de turatie motor erau mult mai putin sesizabile.

 

Am masurat tensiunea la borne:

la 5000r/min -> aprox 14,10 V - (e OK)

la relanti sub 13V (cam 12,80V) - cam putin, dar banuiesc ca ar fi din cauza ca bateria este deocamdata descarcata ?

 

In concluzie(cel putin din aceste prime teste), o mare parte din vina au avut-o conectorii oxidati; probabil intervenea o rezistenta mai mare pe circuit ...

Sper sa fie doar asta. Daca nu, e ori bateria ori releul.

 

A mai patit un prieten (la un kawa VN900): cand tura motorul ii scadea tensiunea la borne sub 12V, chiar spre 9-10V; farurile si bordul incepeau sa se stinga. A rezolvat-o tot dand cu spray de curatat toti conectorii (releu, borne, consumatori ...).

 

 

Uramatorul pas: Trebuie sa incarc bateria pe un redresor (sper sa fac rostul in curand) si apoi sa masor exact tensiunea la borne (la relanti si turata).

Din cate stiu ar trebui la relanti sa fie peste 13V (cam 13,5V).

De asemenea sa vad daca mai face oscilatii turatia la motor.

 

Dupa ce incarc bateria si fac din nou masuratori, va zic ultimile concluzii.

 

Mesaj completat

 

Gata s-a rezolvat.

Dupa ce am incarcat bateria bine si am curatat toti conectorii si mufele (unele erau oxidate ...) acum nu mai sunt probleme nici cu turatiile la relanti.

 

Acum astept sa vad in timp cum se comporta problema cu "incarcatul bateriei", dar cred ca nu o sa mai fie probleme - am masurat la borne si aveam tensiunea aproximativ 14,1 V la 5000 rpm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...