XorX Postat Aprilie 8, 2010 Share Postat Aprilie 8, 2010 vreau sa schimb uleiul si filtrul si nu stiu catre ce sa ma indrept. este vorba de o Honda Shadow Spirit, model 2007, injectie. la filtru cred ca os a merg pe Mann MW 64/1 dar la ulei oscilez intre Motul 5100 10w-40 semisintetic si Motul 7100 10w-40 full sintetic. ceva sfaturi? merita sa bag full sintetic in motor care nu trece de 6000-7000 rpm? nu e pacat de banii dati aiurea? ce avantaje ar fi daca baf 7100? thx completare: la serviceul oficial Honda manopera la schimb de ulei este 1.150.000..... (eu mi-am procurat o cheie de filtru la pretul de 110.000 si voi face economie de 1.000.000, adica fix 2 plinuri de benzina) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Aprilie 8, 2010 Share Postat Aprilie 8, 2010 Si ce sfaturi vrei? In primul rand te felicit ca ai ales sa faci o operatiune simpla acasa. Ai salvat niste bani. Cateva sfaturi: - ai grija la surubul de golire si la saiba acestuia, dupa ce scurgi uleiul curata bine in jurul gaurii si saiba si apoi monteaza surubul corect - ai grija sa se stranga usor - grija mare ca multi (chiar si mecanici) strica filetul acolo - si e filet in blocul motor. Strange-l lla cuplul dat in manual sau ... nici f tare nici f.. slab. - filtrul de ulei vechi il scoti cu cheia- FILTRUL NOU IL MONTEZI SI IL STRANGI CU MANA! Cureti bine zona pe care calca garnitura cu o carpa de bumbac, ungi garnitura de cauciuc a filtrului nou cu putin ulei. Il strangi cu MANA LIBERA. - ulei pune de care precizeaza MANUALUL MOTOCICLETEI. - nu pune mai mult ulei decat este necesar. Succes la operatiune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Aprilie 8, 2010 Autor Share Postat Aprilie 8, 2010 pai problema este ca in manual zice 10w-40 cu indice mai mare decit SG.. aici intra toate. intrebarea era daca merita sa bag bani in plus in 7100 full sintetic sau sa iau 5100 semi sintetic. si care ar fi motivele sa aleg unul sau celalalt. deocamdata ma indret catre motul 5100, (in caz ca nu imi povesteste cineva care ar fi beneficiile daca bag motul 7100) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Aprilie 8, 2010 Autor Share Postat Aprilie 8, 2010 pai bine, dar nici nu se compara firebladeul tau cu shadowul meu.. turatiile sunt clar altele. oricum, am gasit o oferta si diferenta ar fi de doar 18 lei per litru intre unul si altul, si ma gindesc ca macar pt confortul meu psihic ar fi bine sa bag 7100, macar stiu ca am bagat in ea ce a fost mai bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Aprilie 8, 2010 Share Postat Aprilie 8, 2010 totul e o chestie de finante. daca esti barosan poti sa bagi si de competitie daca nu ai multi bani baga si motul 5100, nu buseste motorul...atata ca il schimbi mai des, din precautie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Aprilie 8, 2010 Share Postat Aprilie 8, 2010 totul e o chestie de finante. daca esti barosan poti sa bagi si de competitie daca nu ai multi bani baga si motul 5100, nu buseste motorul...atata ca il schimbi mai des, din precautie... Ce competitie, „barosane”? Omul are un chopper. Doar n o sa i bage ulei racing 10w60... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Aprilie 8, 2010 Share Postat Aprilie 8, 2010 vreau sa schimb uleiul si filtrul si nu stiu catre ce sa ma indrept.este vorba de o Honda Shadow Spirit, model 2007, injectie. la filtru cred ca os a merg pe Mann MW 64/1 dar la ulei oscilez intre Motul 5100 10w-40 semisintetic si Motul 7100 10w-40 full sintetic. ceva sfaturi? merita sa bag full sintetic in motor care nu trece de 6000-7000 rpm? nu e pacat de banii dati aiurea? ce avantaje ar fi daca baf 7100? thx completare: la serviceul oficial Honda manopera la schimb de ulei este 1.150.000..... (eu mi-am procurat o cheie de filtru la pretul de 110.000 si voi face economie de 1.000.000, adica fix 2 plinuri de benzina) Eu nu inteleg o treaba, te-ai apucat sa schimbi singur uleiul pt ca la Honda este manopera 115 lei? De ce nu apelezi la un service de "cartier"? pana si aici pe forum ii gasesti si nu cred sa-ti ia vreunul mai mult de 30-40 lei. Schimbul de ulei este foarte simplu de efectuat dar pe cat este de simplu pe atat este de periculos daca nu ai un dram de experienta. In privinta uleiului cred ca Motul 5100 10W40 este exact ce-i trebuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Aprilie 8, 2010 Share Postat Aprilie 8, 2010 Ce competitie, „barosane”? Omul are un chopper. Doar n o sa i bage ulei racing 10w60... pai asta era si ideea, dar nu ai remarcat ironia se pare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
neaorin Postat Aprilie 8, 2010 Share Postat Aprilie 8, 2010 eu mi-am procurat o cheie de filtru la pretul de 110.000 de unde ti-ai luat cheia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Aprilie 8, 2010 Autor Share Postat Aprilie 8, 2010 (editat) @strumf: vezi la florin.gtr@gmail.com, 7100 10w 40 4L la 200 lei @corleone: nu ai inteles bine, deci, nu se pune problema de experienta la operatiunea de schimbare de ulei, ce intrebam este ce ulei imi trebuie/se recomanda din experienta altora si nu cum se schimba. si crede-ma, nu o sa dau nimanul 30-50 ron la un service de cartier, sa-mi infileteze surubul de drenaj gresit sau mai stiu eu ce. si aici nu e vorba de bani in sine ci de faptul ca sunt unele chestii care imi face placere sa le fac singur, marea problema ar fi lipsa timpului. bine, astora de la honda nici prin cap nu-mi trece sa le dau peste 1 mil pe manopera.. sunt niste nesimtiti... deci, o sa bag motul 7100, sper sa mearga bine, daca scap de zgomotele din cutie la schimbat din 1 in 2 e super. o sa revin cu detalii dupa schimb. @neaorin: cheia este din cea cu colier, si am luat-o de la un magazin de piese auto, intersectia colentina cu fundeni, chiar pe colt vis-a-vis de o benzinarie (cred ca e mol sau agip benzinaria dar nu sunt sigur). oricum, sunt sigur ca daca o sa cauti in 2-3 magazine de piese auto gasesti cheie universala pt filtru ulei. eu de fapt cautam din cea cu lant dar nu am gasit, asa ca daca gasesti merge si aia cu lant (ba e chiar mai zdravana decit asta) Editat Aprilie 8, 2010 de XorX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Buster Postat Aprilie 8, 2010 Share Postat Aprilie 8, 2010 recomand 5100... pt motorul tau.... din experienta am obs clar ca la acel bloc motor cu 7100 este cutia putin mai zgomotoasa. si nu la un caz singular. vorbim de aceeasi vascozitate 10w40 atat pt 5100 cat si pt 7100..... Acum fiecare e stapan pe portofelul lui si pune ce vrea...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Aprilie 9, 2010 Share Postat Aprilie 9, 2010 (editat) @corleone: nu ai inteles bine, deci, nu se pune problema de experienta la operatiunea de schimbare de ulei, ce intrebam este ce ulei imi trebuie/se recomanda din experienta altora si nu cum se schimba. si crede-ma, nu o sa dau nimanul 30-50 ron la un service de cartier, sa-mi infileteze surubul de drenaj gresit sau mai stiu eu ce. si aici nu e vorba de bani in sine ci de faptul ca sunt unele chestii care imi face placere sa le fac singur, marea problema ar fi lipsa timpului. bine, astora de la honda nici prin cap nu-mi trece sa le dau peste 1 mil pe manopera.. sunt niste nesimtiti...deci, o sa bag motul 7100, sper sa mearga bine, daca scap de zgomotele din cutie la schimbat din 1 in 2 e super. o sa revin cu detalii dupa schimb. cand am zis service de "cartier" m-am referit la un service care nu e reprezentanta. daca stii sa schimbi uleiul nu stiu de ce te-ai mai dus la honda, in general astia de reprezentante sunt niste talhari si niste incompetenti. ce zgomote ai la 1 si 2? Editat Aprilie 9, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Aprilie 9, 2010 Share Postat Aprilie 9, 2010 (editat) pai asta era si ideea, dar nu ai remarcat ironia se pare... care ironie, mah? vrei sa facem analiza pe text? ai zis ca tine totul de finante: daca are bani, sa si bage ulei de competitie(reising), daca nu, sa si bage 5100. Daca omu are bani de 300V, dupa „ironia” ta inseamna ca ar fi bine sa-si cumpere, nu? On topic: folosesc 5100 si e f ok Editat Aprilie 9, 2010 de livius_ereticus007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Aprilie 9, 2010 Autor Share Postat Aprilie 9, 2010 am comandat 7100 doar din cauza ca la 5100 raportul de mixare mineral/sintetic este 80%/20% ceea ce mi s-a parut f f putin sintetic comparativ cu pretul uleiului. din pacate trebuia sa-l iau astazi, dar cu toate ca am comandat filtrul inca de ieri cind era pe stoc... astazi s-a vindut singura bucata din magazin.. ca deh, asa e in romania... cel mai probabil luni (sper) iau uleiul si filtrul si va spun ce si cum se comporta. ma intreba cineva cum agata.. comportamentul e in felul urmator, cind motorul este rece totul este perfect, dar cind se incalzeste, si cu cit se incalzeste mai tare agata cind schimb din 1 in 2, ca si cum nu e sincronizata cutia, daca fac dublu ambreiaj intra cum trebuie, daca schimb fara ambreiaj intra cum trebuie, daca nu ma grabesc sa schimb intra cum trebuie, numai ca eu o folosesc cu preponderenta in oras si trebuie sa schimb destul de rapid. o alta cheste este ca sunt momente cind intra in 2 dar sare singura nu intra "pina la capat" inca ma gindesc daca problema nu este de fapt la mine, motorul nefiind unul sportiv poate am eu prea multe pretentii de la el. cum ziceam, daca nu ma grabesc merge perfect cutia. o alta problema este ca s-a tocit destul de mult ambreiajul sau draq stie ce s-a intimplat, cert este ca in 5000 km cit are moto acum deja sunt cu reglajul cablului la limita, din ambele parti maneta +furca de pe cutie. in plus, jocul manetei de ambreiaj variaza foarte mult intre motor rece si motor fierbinte.. la rece am aprox 3mm joc, la cald am aprox 8mm joc Mesaj completat am luat uleiul, sper ca miine sa-l schimb. In carte spune sa fie norma MA, dar pe asta scrie MA2, sper sa nu fie probleme (am vazut ca este ceva cu indicele de frictiune si continutul de sult fin ulei), oricum, standardul MA nu mai exista din 2006, acum sunt doar MA1 si MA2. Va tin la curent cum se comporta dupa schimb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Aprilie 12, 2010 Share Postat Aprilie 12, 2010 care ironie, mah? vrei sa facem analiza pe text? ai zis ca tine totul de finante: daca are bani, sa si bage ulei de competitie(reising), daca nu, sa si bage 5100. Daca omu are bani de 300V, dupa „ironia” ta inseamna ca ar fi bine sa-si cumpere, nu? On topic: folosesc 5100 si e f ok daca ai bani poti pune cel mai scump si performant ulei in cel mai ieftin si simplu nepretentios motor. nu te impiedica nimeni. daca nu ai bani, poti pune ulei mineral in motor nou-nout. iar nu te impiedica nimeni ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Aprilie 13, 2010 Autor Share Postat Aprilie 13, 2010 asa cum am promis, revin cu detalii dupa schimb. efectuat schimbul astazi, timp total de cind am ajuns linga moto pina m-am spalat pe miini 60 minute. totul a mers ok, mai putin faptul ca m-am cam balacit cu miinile in uleiul vechi in cautarea surubului de la baie care mi-a cazut in troaca in care l-am scurs. (aviz celor care se gindsc sa desfaca surubul peste vreun canal si sa scurga uleiul acolo...) din pdv al mersului cu noul ulei, la cutie este o inbunatatire dar nu remrcabila, schimba mai bine si parca nu mai agata dar posibil sa fie doar in mintea mea (placebo asta..) dar la motor se simte tare la zgomote, sau mai bine zis in lipsa lor. pur si simplu acum nu-mi mai aud motorul, tot ce se aude este duduitul celor 2V in esapament (muzica ce te unge pe... ureche). una peste alta, sunt chiar multumit, probabil ca nici uleiul ce-l aveam nu era unul prost, fiind Repsol, dar clar asta e mai bun. sunt un client Motul multumit, si voi ramine la Motul 7100. bafta la mesterit si merci celor ce s-au dat cu parerea pe aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Aprilie 14, 2010 Share Postat Aprilie 14, 2010 eu am cumparat un magnet telescopic de 10 ron, de la auto. nu m-am murdarit deloc cand a cazut busonul in tava de ulei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Aprilie 14, 2010 Autor Share Postat Aprilie 14, 2010 ce-ar mi fi fost sa stau cu motorul pe bara pina cautam magnet in loc sa ma murdaresc putin sub unghii... oricum, ideea si investitia nu este rea, o sa caut sa-mi iau si eu unul, merci de idee. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.