Sari la conținut

Cz cu aprindere de minsk (cred)


donici
 Share

Postări Recomandate

Recent mi-am procurat de la Dany un magnetou si o napolitana de Minsk ,spune el, am montat Mangetoul dar nu stiu cum sa leg napolitana si restul instalatiei si nu stiu in ce pozitie a magnetului imi da scanteia ;) !

 

ma ajuta si pe mine cineva sa pricep cum sta treaba ?? pot sa ii pun o bobina de dacie ?

 

 

Mesaj completat

P.S . am sa revin cu poze mai clare !

post-55611-1273530486_thumb.jpg

post-55611-1273531649_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

banuiesc ca aranjarea firelor daca ai aprindere de minsk,sunt la fel pentru intrare in napolitana; iar pentru iesire trebuie sa te uiti pe schema electrica a minsk-ului;stiu ca e asemanatoare ca la voshod dar nu cred ca sunt exact la fel cu toate ca ambele sunt rusoaice.

iar la bobina de inductie o poti folosi fara probleme;la mn pe voshod merge perfect si am un amic cu un minsk care tot asa foloseste si merge foarte bine; atentie insa la legarea firelor,daca sunt inversate pe bobina ai scanteie slaba!

scanteia apare atunci cand nervura de pe rotor este aliniata cu senzorul de pe stator(acea bobinuta mica); dupa cum vad in poza e pe aproape reglata; trebuie sa ai max 3mm de la coborarea pistonului din pms pana la declansarea scanteii(adica nervura sa fie in dreptul senzorului); daca e decalat mai mult vei avea rateuri sau nu va porni.

 

numai bine! ;)

Editat de iuli-voshod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, este de Minsk. Iti pun mai jos o schema, daca tot nu-ti da scanteie, sa stii ca se mai intampla uneori ca napolitanele sa fie defecte, chiar daca sunt noi.

 

Da, poti sa ii pui bobina de Dacia, functioneaza bine dar mai indicat este sa ii pui bobina de Minsk / Voskhod. Am inteles ca cele din urma au nevoie de amperaj mai mic pentru a functiona.

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

super postul ! multumesc Andrei ! :P

Mesaj completat

Stie cineva cum verific dak functioneaza traductorul sau napolitana ! ca am incercat sa il pornesc si nu am scanteie !

 

Mesaj completat

chiar nu stie nimeni ?????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

sal

eu am modificat aprinderea veche de pe dinam e 6v la cz 175 cmc modelul 450 si am pus magnetou de minsk si napolitana de 12 v

flansa de adaptare a fost facuta dupa acest desen post-26135-1274433075_thumb.jpg dar pe urma a trebuit sa fac ajustari pt ca nu se potrivea statorul asa ca e bine sa ai si aceste 2 desenepost-26135-1274433151_thumb.jpgpost-26135-1274433173_thumb.jpg sau sa masoare exteriorul statorului. persoanei care mi-a facut flansa i-am cerut sa imi faca doar filete pentru prinderea statorului dar nu si gaurile pentru prinderea pe motor pe care le-am facut la fata locului in functie de cum ajunge scobitura de la stator in dreptul bobinei cititoare cand pistonul este in partea de sus. la flansa a mai facut ajustari ca si cele din poza pentru a intra pe vechiul suport al dinamului post-26135-1274434185_thumb.jpg

firele se leaga astfel

La intrare in napolitana vine asa:

 

la 3: curentul pt aprindere (cel de la bobina cu fir subtire din interiorul magnetoului)

la 02: vine curentul pt lumini nestabilizat. vine de la bobinele groase de pe stator

la D(caciula): semnal scanteie. este unul dintre firele de la senzorul de pe capacul magnetoului celalalt vine legat la masa

la M: aici se leaga practic 3 fire unite. capatul ramas de la bobina pt curent de aprindere, capatul ramas de la senzor si capatul ramas de la curentul pt lumini

 

La iesire:

 

la D(caciula): se leaga contactul. daca se pune la masa aceasta iesire, motorul se opreste

la M: legi pe cadru (poti lega si cea de la intrare, sunt identice)

la K: legi plusul de la bobina de inductie (minusul pe cadru)

la 02 si 03: curent alternativ pt lumini

la 01: curent continuu, pt releu de semnal care merge doar in curent continuu

 

schemapost-26135-1274433984_thumb.jpg

statorul si napolitana pe care le am eu sunt post-26135-1274434093_thumb.jpgpost-26135-1274434117_thumb.jpgpost-26135-1274434140_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu am montat magnetoul a cazut destul de bine dar nu imi functioneaza ceva ori napolitana ori traductorul ! si nu stiu cum detectez defectul ! poate ma ajuta cineva !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu am montat magnetoul a cazut destul de bine dar nu imi functioneaza ceva ori napolitana ori traductorul ! si nu stiu cum detectez defectul ! poate ma ajuta cineva !

firele le-ai legat cu scri si cum e desenata schema

scanteie nu iti da in nici un loc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce vad in poza a doua ar trebui rotit magnetoul cu vreo 120 de grade in sensul acelor de ceasornic, nu de alta da asa e si la minsk. Si de verificat poti verifica daca iti da tensiune cu un aparat de masura in felul urmator: masori tensiune alternativa intre surubul de sus si masa adica sasiu si dai la kickstarter si ar trebui sa iti arate ceva daca generatorul de scanteie este ok, ai grija sa pui pe scala de 0-200V alternativ, Apoi daca ai tensiune treci mai departe la napolitana si masori intre pinul K si masa (sasiu) tot asa dand la kickstarter. Daca ai tensiune si aici mai ramane sa scoti bujia si cu fisa conectata la ea si bujia atingand undeva cadrul sa dai din nou la kick starter si sa vezi daca nu ai scanteie. In functie de pasul unde nu ai tensiune sau scanteie aflii buba.

Mesaj completat

Si la magnetoul de minsk si napolitanele mai vechi (nu stiu cum is astea noi ca vad intr-un post mai sus altfel descrisi pinii da alea vechi le stiu ca de 2 luni tot cu alea imi bat capu) firele is cam asa: mufa unde ai 4 pini de la napolitana si care se conecteaza la magnetou 02- tensiunea pt lumini si claxon (pe magnetou surubul al doilea de sus in jos), 3 - tensiunea care va ajunge la bobina de inductie (primul surub de pe magnetou), A sau D sau cu ce mai seamana este tensiunea ce vine de la traductor (surubul 3 de pe magnetou).

Mufa cealalta mi se pare ca e ok adica 02- merge la faruri, k - merge la bobina, 01 da 7V alternativ pt claxon si A sau D e intrerupatorul de pornire care daca e pus la masa atunci nu porneste motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cauta posturile mele mai vechi, tin minte ca am explicat cum se regleaza.

 

daca nu iese da un pm si poate fac o tura de snagov.

 

traductorul trebuie sa aiba intre 260 si 450 ohmi (atat am intalnit eu si mergea, nu sunt foarte stricte limitele) - masurat cu multimetrul.

 

daca ai incercat combinatii aiura cu firele - atunci e posibil sa fi prajit ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum eu nu am aparat de masurat ...am limba :crack: ! acum am o intrebare ! traductorul ar trebui sa produca curent ?? ca am pus limba pe A si M (cele 2 fire ale traductorului ) si nu simteam nimic (si aparatul meu biologic nu minte )! iar la celelatlte 2 2 borne ale magnetoului produceau curent ! ce sa intzeleg ? ca e traductorul defect ????

 

 

 

P.S. multumesc pt ajutor ! si Zidu-le dak dai o tura prin Snagov poate bem si o bere ,2 ,3 le dau io ! :)

Mesaj completat

Nu am incercat combinatii la napolitana pt ca am fost instiintat ca se va arde ! asa ca am aplicat schema pe care mi-a postat-o Andrei ,caruia ii multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca am pus limba pe A si M (cele 2 fire ale traductorului ) si nu simteam nimic (si aparatul meu biologic nu minte )! iar la celelatlte 2 2 borne ale magnetoului produceau curent !

 

 

Hai ca esti tare! :) Nevoia inventeaza scule. Un multimetru care n-are nevoie de baterie si pe care il ai mereu la tine. E ca bricheta cu lanterna, un alt obiect extrem de important.

 

O sa fii multumit de aprinderile astea, chiar daca nu par a fi de calitate. Cred ca sunt prea simple sa se strice. Numai bine!

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io insist ca intrarile la napolitana sunt altele asa cum le-am descris mai sus, crede-ma cel putin la magnetouri si napolitane mai vechi asa e pt ca mie asa imi merge si asa am vazut si in alte parti. Nu stiu in schimb daca merge cu altfel de bobina decat cea de minsk. Io zic sa incerci si varianta mea si vezi ce iese :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot nu inteleg care e treaba cu traductorul ala :lol: ! am descoperit io un efect! magnetul nu intra prea bine in stator dupa cum vedeti in prima poza ! am mai taiat din pinii de pe carter care tineau flansa si acum s-a asezat mai bine statorul ! dar tot nu imi da curent la cele 2 borne ale traductorului ! si dasta mai intreb o data !

 

 

Traductorul (bobina aia mica ) trebuie sa produca curent la A si M ????? ca mie nu imi produce de nici o culoare ! (adica nu se simnte la limba ;) )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum m-am uitat cu atentie la poza. Din cauza flansei prea inalte (sau din cauza pinilor) statorul sta prea sus fata de rotor si magnetii nu ajung prea bine la senzor. Trebuie sa mai iei pe strung din flansa sau din pinii carterului, vezi cum e mai bine. Ideea e ca talpa senzorului si magnetii de pe varful rotorului trebuie sa fie cam la acelasi nivel, cu cat mai exact cu atat mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Traductorul (bobina aia mica ) trebuie sa produca curent la A si M ????? ca mie nu imi produce de nici o culoare ! (adica nu se simnte la limba :lol: )

 

Traductorul ala mic da si el un curent care e destul de mic si nu cred ca il simti la limba mai ales la turatia pe care i-o dai tu cu mana, fa-l sa functioneze si pune atunci limba ;).

Amu pe bune du-te si cumpara un multimetru de la rusi sau ceva supermarket ca nu e mai scump de 15 lei sau ia imprumut unul ca nu ajungi nicaieri asa. Eventual mai pune niste poze si din alte unghiuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai luat din pinii carterului (cu bormasina si smilgher-ul ;) , functioneaza dak ai rabdare ) am coborat flansa ! dar ..nimic ! acum multimetrul meu :wave: depisteaza si curentul produs de o baterie 777 ! dar de la traductor ..nimic ! am sa chem un electrician sa vada care e treaba ! si am sa vin si cu poze cu alinierea magnetului cu traductorul , ca am tot promis !

 

 

Va tin la curent cu ce se mai intampla ! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar trebui sa il las mai jos de atat ????? ;)

Mesaj completat

am luat din pini pana s-a asezat flansa pe capacul care sigileaza semeringul de la volanta ! dak va trebui sa il las mai jos de atat :wave: ..parca nu imi vine sa mai iau din flansa ca ii reduc din rezistenta ! nu m-am mai uitat prea atent ! dar poate las traductorul mai jos ...il desfac si il pun pe dedesupt ! :lol: ! deci spune-ti voi ar trebui sa il las mai jos de atat ??? dak da pana unde ( cati mm )???

post-55611-1274983127_thumb.jpg

post-55611-1274983168_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar trebui sa il las mai jos de atat ????? ;)

Mesaj completat

am luat din pini pana s-a asezat flansa pe capacul care sigileaza semeringul de la volanta ! dak va trebui sa il las mai jos de atat :wave: ..parca nu imi vine sa mai iau din flansa ca ii reduc din rezistenta ! nu m-am mai uitat prea atent ! dar poate las traductorul mai jos ...il desfac si il pun pe dedesupt ! :lol: ! deci spune-ti voi ar trebui sa il las mai jos de atat ??? dak da pana unde ( cati mm )???

 

Din cate vad eu e ok. Poate ar fi bine sa fac si eu niste poze la mine sa vezi exact cum e pus (poate maine dar nu promit).

Si totusi, pe mufa de iesire de la napolitana ce fire ai puse?

Leaga doar de la K la bobina de inductie si celalat fir de la bobina sa il legi si sasiu si vezi daca nu iti da scanteie cu fisa pusa pe o bujie cum tiam scris mai sus.

Bobina (impropriu spus) este de fapt un transformator in care sunt 2 bobine : primar si secundar. Un fir al primarului se leaga la pinul K de la napolitana si celalat la sasiu. Un fir de la secundar merge la fisa de la bujie si celalat se leaga de asemenea la sasiu. Am precizat astea pentru ca nu stiu cat esti de familiar si cu acest aspect. M-am uitat la o bobina de dacie si borna + o legi la K si borna minus este comun primar/secundar si o legi la sasiu. Nu as recomanda folosirea unei bobine de dacie deoarece e facuta pentru 12V in primar pe cand generatorul de minsk da pana in 180V, plus ca asta de la 12V face vreo 18KV pentru scanteie deci iti dai seama cat scoate de la 180V si se poate strapunge, dar cei care au mai folosit zic ca merge cu succes. Sper ca nu am dat detalii inutile. Daca mai ai nevoie de ceva info spune.

 

Zic sa legi doar firul K de pe iesire ca nu stiu cum ti-s firele si daca cumva D de pe iesire e legat la masa nu porneste ca ala merge la intrerupatorul de on/off

Editat de negru_mihai
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca nu prea mai ai cum dar din poze se vede ca tot mai trebuie coborat statorul. Ar trebui sa mai poti lua si din flansa, chiar daca ramane subtire, nu e problema. In mod normal rotorul ar trebui sa fie cu aproximativ 2 mm deasupra talpii cititorului, astfel incat cei doi magneti sa treaca cu toata suprafata lor prin dreptul traductorului (sau cititor, e acelasi lucru). Nu sunt sigur de cei 2 mm de care am scris mai sus. Daca te ajuta, o sa masor la aprinderea mea maine sau duminica cel tarziu. Intre timp poate are cineva o aprindere la indemana si iti spune cat trebuie sa fie inaltimea rotorului fata de stator ca sa stii sigur ce ai de facut.

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...