Sari la conținut

Puteti Sa-mi Explicati?


Postări Recomandate

Ca sa fiu mai explicit.

 

Duminica mi-am scos yamaha din locul de odihna, i-am pus contactul din cheie si din buton.

Apoi am pus prelata pe ea si am plecat.

Peste 6-7 ore m-am dus sa o pornesc si constat ca nu mai avea deloc baterie. Nici macar becul de la neutral nu se aprindea.

Am luat curent, am pornit-o , am mers cu ea si s-a incarcat.

Acum nu mai am probleme.

intrebare: 1.E posibil ca pompa de benzina sa fi consumat tot curentul?

2. Daca pompa de benzina a mers atat de mult timp e posibil sa se fi ars?( Desi motorul a pornit fara probleme)

3. Daca nu pompa de benzina a consumat bateria atunci de ce s-a descarcat - farurile fiind stinse?

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa fiu mai explicit.

 

Duminica mi-am scos yamaha din locul de odihna, i-am pus contactul din cheie si din buton.

Apoi am pus prelata pe ea si am plecat.

Peste 6-7 ore m-am dus sa o pornesc si constat ca nu mai avea deloc baterie. Nici macar becul de la neutral nu se aprindea.

Am luat curent, am pornit-o , am mers cu ea si s-a incarcat.

Acum nu mai am probleme.

intrebare: 1.E posibil ca pompa de benzina sa fi consumat tot curentul?

2. Daca pompa de benzina a mers atat de mult timp e posibil sa se fi ars?( Desi motorul a pornit fara probleme)

3. Daca nu pompa de benzina a consumat bateria atunci de ce s-a descarcat - farurile fiind stinse?

 

Multumesc.

 

sa fie extraterestii?..... :crack:

 

sau bateria? :sick:

 

foarte probabil ca motorul tau sa nu aiba nici o problema.... simptomele .. chiar daca par inexplicabile denota doar o baterie uzata.

In scurt timp urmeaza sa iti iei alta.... Atata timp cat motorul are o functionare normala.. alternatorul incarca... e doar o cadere a bateriei.

Nu sunt Nostradamus... pur si simplu am vazut o chestie identica :lol: ... si.. ca si tine.. nu gandeam ca e posibil.. si ma apucam de demontari. M-a lamurit un tip de la serice de baterii... drept multumire am cumparat de la el o baterie noua... si de atunci a recut un an.

 

O verificare la un service specializat pe baterii iti va spune cum stau lucrurile mai exact (vad ei daca bateria mai duce). Chiar daca acum merge... nu te mai tine mult.... poti oricand sa te trezesti fara curent.

 

Enjoy :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa fiu mai explicit.

 

Duminica mi-am scos yamaha din locul de odihna, i-am pus contactul din cheie si din buton.

Apoi am pus prelata pe ea si am plecat.

Peste 6-7 ore m-am dus sa o pornesc si constat ca nu mai avea deloc baterie. Nici macar becul de la neutral nu se aprindea.

Am luat curent, am pornit-o , am mers cu ea si s-a incarcat.

Acum nu mai am probleme.

intrebare: 1.E posibil ca pompa de benzina sa fi consumat tot curentul?

2. Daca pompa de benzina a mers atat de mult timp e posibil sa se fi ars?( Desi motorul a pornit fara probleme)

3. Daca nu pompa de benzina a consumat bateria atunci de ce s-a descarcat - farurile fiind stinse?

 

Multumesc.

 

cum adica

i-am pus contactul din cheie si din buton. Apoi am pus prelata pe ea si am plecat.

adica intentionat? nu pricep de ce ar vrea cineva sa faca asa ceva, daca temporizatorul sau releul de protectie nu functioneaza poti praji aprinderea electronica.

 

pompa de benzina n'are nici o legatura, lucreaza prin "pulsatii" doar cand plutitoarele din carburatoare se deschid... doar daca nu s'a blocat vre'unul pe deschis insa... ai fi gasit balta sub ea (pe la "prea'plin")

 

altfel, daca esti sigur ca n'ai avut consumatori inseamna ca bateria nu mai e chiar buna odata ce bobinele celor catorva relee ce cupleaza la contact "ON" au pus'o'n kur!

 

una peste alta pare ca esti in regula

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cunosc in detaliu instalatia electrica, dar din cate stiu, motoarele care au alternator cu perii de carbuni (cu excitatie si deci fara magnet permanent) - astea nu au aprindere CDI (capacitive discharge), ci au TCI, deci cam ca la dacie. Deci e posibil ca prin bobina/bobinele de inductie sa se fi scurs curentul din baterie. Contactul pus a stabilit curent prin primarul bobinei (si prin tranzistorul aprinderii), scanteia urmand sa se dea si sa fie gestionata de modulul electronic de avans variabil cand primeste semnal de la senzor. Asadar s-ar putea sa se fi fortat aiurea si inutil modulul de aprindere (partea de forta, tranzistorul care comanda bobinele de inductie). Daca totusi nu a crapat inca, e posibil sa fi scapat. Mai e posibil sa se fi incins si bobinele de inductie.

 

Ca sa te linistesti, mai repeta o data figura, pune contactul, lasa-l cateva minute si apoi vezi daca se incalzeste aprinderea si/sau bobinele de inductie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bineinteles ca nu intentionat. Pur si simplu m-am grabit si am uitat cheia in contact cu butonul de pornire pe on.

Aseara am aprins farurile pt 10 secunde si era totul o.k....si bineinteles ca le-am si stins, verificat sa nu mai las cheia in contact etc.

Azi cand ajung acasa o pornesc sa vad daca mai face probleme.

balta de benzina sub ea nu era.

Figura nu o mai repet ca nu sunt sado-maso.

 

Si eu zic ca daca a pornit , a mers fara nici o problema e o.k totul.

 

Singura chestie pe care o sa o fac: merg la luiza si pun bateria pe redresor, sa vad cat de descarcata este, daca mai e. Alte info aflu si de acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...dar din cate stiu, motoarele care au alternator cu perii de carbuni (cu excitatie si deci fara magnet permanent) - astea nu au aprindere CDI (capacitive discharge), ci au TCI, deci cam ca la dacie.

 

Pot sa te contrazic? Honda CBR 1000F are alternator cu excitatie, si totusi are CDI. Sau cel putin asa l-am gasit denumit si in Haynes si pe toate site-urile de piese de schimb. E drept ca in Haynes scrie o alta ciudatenie: Alternatorul de la CBR 1000F este "brushless" :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bineinteles ca nu intentionat. Pur si simplu m-am grabit si am uitat cheia in contact cu butonul de pornire pe on.

Aseara am aprins farurile pt 10 secunde si era totul o.k....si bineinteles ca le-am si stins, verificat sa nu mai las cheia in contact etc.

Azi cand ajung acasa o pornesc sa vad daca mai face probleme.

balta de benzina sub ea nu era.

Figura nu o mai repet ca nu sunt sado-maso.

 

Si eu zic ca daca a pornit , a mers fara nici o problema e o.k totul.

 

Singura chestie pe care o sa o fac: merg la luiza si pun bateria pe redresor, sa vad cat de descarcata este, daca mai e. Alte info aflu si de acolo.

 

...aha, chiar nu intelegeam... accidental se intampla si la case mai mari! hai ca totul e ok

 

 

Nu cunosc in detaliu instalatia electrica

@mosulik, vezi ca motoarele au un releu (cu temporizator) care daca nu "simte miscare" taie alimentarea aprinderii electronice

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca unii n-au prea demontat japoneze....

Alternatorul, in 100% din cazuri la astea dupa '80, este format dintr-un magnet (volanta) si un stator cu 3 infasurari. In mers, baga in jur de 180 V, care sint "redresati" printr-un releu/redresor cu descarcare la masa. Simplu si eficient. Nu are perii de nici o culoare.

Aprinderea, TCI sau CDI, n-are nici o legatura cu alternatorul. Dar, atunci cind pui contactul si motorul e gata de start (asa cum ai lasat tu contactul) ai citiva consumatori, care pot descarca o baterie mai obosita:

- releul principal al instalatiei electrice (ala care face click cind pui contactul din cheie)

- becul de Neutral

- modulul de aprindere. In functie de modelul ei, CDI sau TCI, presupun ca maninca si ea citeva picaturi de curent. De ars nu are nici o treaba.....

Pompa de benzina (presupunind ca este de tip electromagnetic, cu membrana, nu de tip vacuumatic, cu actionare din vacuumul admisiei) are si ea un releu de comanda, care o pune in functiune doar cind pornesti efectiv motorul. Asa ca nu consuma nimic in stand-by.

 

Sper sa te ajute. Oricum, n-ai de ce sa-ti faci griji. Doar sa nu mai uiti contactul pus prea des :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc frumos pentru raspunsuri.

Alta data o sa fiu mai atent si SIGUR nu o sa mai fac gresala asta, mai ales ca putea sa mi-o ia cu totul avind in vedere ca era efectiv cu cheia in contact(chiar daca pusesem pe ea prelata) .

 

Asfalt uscat! :disappointed: :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...