mexicanu Postat Iulie 13, 2006 Share Postat Iulie 13, 2006 Salutari la toti enduristii! De curand sunt fericitul posesor al unei motociclete Yamaha XTZ 660 Tenere Am doua intrebari (pentru inceput): 1. Cati litrii de ulei trebuie pentru un schimb complet? 2. Cum se schimba? Mi-ar fi de mare ajutor si un manual de utilizare al motocicletei (mi s-a spus ca si un manual pt XT 600 s-ar potrivi) cine ma poate ajuta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
theBD Postat Iulie 13, 2006 Share Postat Iulie 13, 2006 la xtz660 1991-1994 (3YF) fara filtu: 2,7 L. SAE 20W40 cu filtru : 3,0 LITER la xtz660 1994-1996 (4MD) fara filtu: 2,6 L. SAE 20W40 cu filtru : 2,7 LITER la xtz660 tenere 1996-1999 (4MY) fara filtu: 2,8 L. SAE 20W40 cu filtru : 3,0 LITER pai daca nu stii te sfatuiesc sa mergi la un service.. de motorete Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Iulie 13, 2006 Share Postat Iulie 13, 2006 In principiu, fiind carter uscat, se face asa: - incalzit motor - pus lighean sub moto, desfacut surub golire la motor (curge cam 0,5 - 1 litru) - desfacut buson golire rezervor ulei (care este in cadru sau sub sea), scurs tot uleiul - demontat capac filtru ulei, schimbat filtru si eventual o-ringuri - montat totul la loc, pus cam 2 l de ulei in rezervor - pornit motorul, lasat sa mearga 1 minut - verificat nivelul (joja nu se infileteaza) si completat la nivel Pentru aerisit la filtru, exista un surubel deasupra. cu motorul pornit, se desface surubelul pina incepe sa curga ulei (iese aerul din filtru). GATA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Super Zero 6 Forty Postat Iulie 13, 2006 Share Postat Iulie 13, 2006 Salutari la toti enduristii! De curand sunt fericitul posesor al unei motociclete Yamaha XTZ 660 Tenere Am doua intrebari (pentru inceput): 1. Cati litrii de ulei trebuie pentru un schimb complet? 2. Cum se schimba? Mi-ar fi de mare ajutor si un manual de utilizare al motocicletei (mi s-a spus ca si un manual pt XT 600 s-ar potrivi) cine ma poate ajuta? Daca tot esti din Bucuresti poti veni la noi la service, avem filtre, ulei si tot ce mai trebuie si stim si cum sa facem treaba. In plus daca esti posesorul ei de curand poti afla si parerea unui mecanic despre motorete ta si despre ce ar mai trebui sa faci la ea (bineinteles numai daca e cazul) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mexicanu Postat Iulie 14, 2006 Autor Share Postat Iulie 14, 2006 Multumesc pentru raspunsuri O sa incerc sa ma descurc singur deocamdata, oricum trebuie sa ajung la un service la un moment dat, din ce vad si eu pana acum o sa mai trebuiasca schimbate cateva garnituri, etc... Motorul pierde / mananca ulei sau amandoua deodata, s-ar putea sa fie ceva grav la "organele interne" sau doar cateva garnituri vechi care "lasa" ulei sa treaca prin ele Am cumparat 4 litrii ulei MOTUL 10 W 40, 3 pentru schimb si 1 pentru "completare" Mai am o intrebare: as mai dori sa circul cu uleiul vechi ceva timp, sa vad ce se intampla cu el si doar sa completez nivelul din bidonul luat in plus. Problema este ca "fostul" ulei este MOTOREX 10 W 40 - alta marca, aceleasi specificatii - pot fi amestecate cele doua? Pana acum am auzit o parere ca DA si o alta ca NU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Iulie 14, 2006 Share Postat Iulie 14, 2006 (editat) Poti sa le amesteci fara probleme, dar eu in locul tau as schimba uleiul, pentru ca nu stii, de fapt, ce are inauntru... S-ar putea sa-ti ia mai mult de 3 litri (la mine la XT lua 3,2 cu filtru). De fapt, nici nu ai nevoie sa stii exact cit intra, doar completezi la nivel, asa cum ti-am spus. In rest, de unde stii ca maninca ulei asa mult ? Fa 1000 km si dupa aia verifici consumul.... Vericat nivel ulei: motor cald, lasi sa mearga 2 minute la relanti (ca pompa de refulare sa trimita tot uleiul in rezervor), opresti motorul si verifici nivelul, fara sa infiletezi joja. Altfel o sa iti dea rezultate gresite si o sa crezi ca maninca ulei. In alta ordine de idei, nu ai nevoie de service specializat, totul se poate face si de unul singur. Doar sa-ti faci rost neaparat de manual de service. http://ursa.irk.ru/manual/ aici gasesti pentru SZR660 (acelasi motor). O sa mai caut si-ti trimit link. http://www.rallye-tenere.net/Stamb_xtz_660-tenere.htm http://maxitest.moto-station.com/moto/Yama...ult-id-526.html aici gasesti cam tot... http://www.660er.de/index.html Editat Iulie 14, 2006 de cristi-mic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mexicanu Postat Iulie 14, 2006 Autor Share Postat Iulie 14, 2006 Poti sa le amesteci fara probleme, dar eu in locul tau as schimba uleiul, pentru ca nu stii, de fapt, ce are inauntru... S-ar putea sa-ti ia mai mult de 3 litri (la mine la XT lua 3,2 cu filtru). De fapt, nici nu ai nevoie sa stii exact cit intra, doar completezi la nivel, asa cum ti-am spus. In rest, de unde stii ca maninca ulei asa mult ? Fa 1000 km si dupa aia verifici consumul.... Vericat nivel ulei: motor cald, lasi sa mearga 2 minute la relanti (ca pompa de refulare sa trimita tot uleiul in rezervor), opresti motorul si verifici nivelul, fara sa infiletezi joja. Altfel o sa iti dea rezultate gresite si o sa crezi ca maninca ulei. In alta ordine de idei, nu ai nevoie de service specializat, totul se poate face si de unul singur. Doar sa-ti faci rost neaparat de manual de service. http://ursa.irk.ru/manual/ aici gasesti pentru SZR660 (acelasi motor). O sa mai caut si-ti trimit link. http://www.rallye-tenere.net/Stamb_xtz_660-tenere.htm http://maxitest.moto-station.com/moto/Yama...ult-id-526.html MULTAM MULT! Eu nu faceam bine citirea nivelului, procedam ca la DACIE (motor oprit si rece, etc...) s-ar putea ca motorul sa nu aiba nici un fel de probleme! Fostul propietar mi-a aratat unde e joja dar nu mi-a explicat chestia cu "motor cald, lasi sa mearga 2 minute la relanti" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Iulie 14, 2006 Share Postat Iulie 14, 2006 Cu placere. Cind opresti motorul si-l lasi sa se raceasca (sau dupa citeva ore de stat) uleiul coboara in motor (are niste supape unisens dar care nu sint perfecte) si in cadru ramine mai putin, asa ca de-aia ti se pare ca ar consuma. Vezi ca la Louis au niste joje de ulei cu termometru integrat, eu am avut la XT si era super utila (nu mi-a sarit nicioadata de 100 celsius). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugen1 Postat August 2, 2006 Share Postat August 2, 2006 Desfa cutia filtru de aer, daca vezi ulei inauntru inseamna ca ai pus prea mult indiferent de ce-ti spune joja. Si eu inca mai am probleme cu chestia asta. Am citit pe un site german ca este recomandat sa ridici roata 5-6 centrimetri(pe bordura?) cind verifici uleiul, mai mult daca ai inaltat suspensia din fata. Multa informatie la www.660er.de daca vorbesti germana, eu nu dar am tradus-o in engleza si chiar daca traducerea nu este perfecta poti sa-ti faci o idee de ce spun ei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.