Dimethylmercury Postat August 3, 2006 Share Postat August 3, 2006 (editat) Salutare! Imi spuneti si mie ce releu/stabilizare as putea folosi in cazul incarcarii unui acumulator de 12V cu un dinam de 12V? Releu normal de incarcare nu merge, pt ca ala este pt alternator si variaza excitatia alternatorului. Editat August 3, 2006 de Mikulaish Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 3, 2006 Share Postat August 3, 2006 dinam de 12 v de la ce? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat August 3, 2006 Autor Share Postat August 3, 2006 E unul "tunat". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat August 4, 2006 Share Postat August 4, 2006 Merge si unul normal de alternator dar trebuie sa legi o dioda mare ( minim 20A) in serie cu dinamul ( cu catodul pe borna + a bateriei si anodul pe iesirea + de curent a dinamului) Aceasta dioda are rolul de a nu permite descarcarea bateriei in circuitul rotoric al dinamului atunci cand tensiunea generata de dinam este mai mica decat cea de pe baterie(acest lucru se intampla la turatii mici si/sau consumatori mari) .Defapt dioda inlocuieste releul conjunctor/disjunctor vechi cu unele avantaje dar si dezavantaje Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat August 4, 2006 Autor Share Postat August 4, 2006 Nu prea cred ca merge, pt. ca releul de 12v de alternator regleaza excitatia la alternator. In cazul meu nu ar avea ce regla. Astept pareri in continuare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat August 5, 2006 Share Postat August 5, 2006 Pai in cazul dinamului regleaza excitatia acestuia in loc de cea a alternatorului. Acum depinde de ce fel de dinam ai, cel de pe ij are infasurare de excitatie de ex, dar poate ai alt tip de dinam ( eventual unul cu magnet permanent) . Descri un pic cum arata dinamul tau, ca poate nici macar nu e dinam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat August 5, 2006 Autor Share Postat August 5, 2006 Dinamul e cu magnet permanent. Ceea ce are excitatie, nu mai e dinam, ci alternator. Asta din cate stiu eu... Si IJ-ul tot alternator are. Oricum cineva imi face un regulator de incarcare, numai ma gandeam ca e vreo motocicleta exceptie cu dinam de 12 si atunci as fi putut folosi stabilizarea de la aceasta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat August 5, 2006 Share Postat August 5, 2006 Dinamul e cu magnet permanent. Ceea ce are excitatie, nu mai e dinam, ci alternator. Asta din cate stiu eu... Si IJ-ul tot alternator are. Nu prea stii bine, dinamurile auto/moto in general aveau excitatie (infasurare statorica), iar Ij-urile mai vechi au dinam, nu alternator, astea mai noi au alternator. Magnetul permanent la tine e pe rotor sau pe stator? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat August 5, 2006 Autor Share Postat August 5, 2006 Deci sa zic adevarul absolut, este vb de un magnetou + o punte de diode 25 de amperi (pe care din motivul simplificarii si a lectiei ca pe magnetou nu se face incarcare, am considerat-o un dinam), deci in concluzie curent continuu cam intre 10 si 17 volti, in functie de turatie. Din moment ce am un acumulator, vreau sa fac o incarcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat August 6, 2006 Share Postat August 6, 2006 Banuiam eu ca-i vorba de un magnetou In cazul asta s-ar putea sa se potriveasca un releu de la vreo japoneza, dar tinand seama de pretul unui astefel de releu mai bine iti faci unul; Erau postate pe la service parca niste scheme de relee, oricum ideea e ca pt reglarea tensiunii se pun la masa din cand in cand fazele/faza generatorului prin intermediul unor tiristoare. In locul tau as incerca sa vad daca cu farul aprins la turatia de mers normal mai este nevoie de releu, ca s-ar putea sa nu mai fie, si daca este poti incerca cu un bec mai mare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.