Jump to content

Dimethylmercury

Super Membru
  • Content Count

    1,461
  • Joined

  • Last visited

About Dimethylmercury

  • Rank
    -

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

1,515 profile views
  1. Mai e un fapt important de considerat aici. La M/K/Ural 650, reazamul la apasarea ambreiajului se realizeaza in rulmentul arborelui din fata (rulmentul din carcasa de tabla), ceea ce inseamnea ca tot ambielajul va fi "turtit" la fiecare actionare a manetei de ambreiaj. La fel ca la Dnepr, unde asta nu e o problema datorita arborelui dintr-o bucata. Deci, cu cat mai subtiri manetoanele, cu atat va flexa mai mult ambielajul la debraiere (reversibil sau ireversibil). Desi la Ural 650 problema e mai mica datorita falcilor ambielajului (mai voluminoase), a cursei mai mici decat la M/K, si a manetonului mai gros decat la M/K (parca), tot sunt multi carora li s-a rupt ambielajul tocmai din cauza aceste solicitari neadecvate. Drept e ca se rup falcile ambielajului si nu manetonul, dar asta probabil depinde de rezistenta lor relativa. La vreo 50 de ani dupa ce au facut-o nemtii (cel putin la Simson), si cei de la Ural au reusit sa mute reazamul pe rulmentul din spate cand au introdus motorul de 750.
  2. Categoric trebuie testat. Solicitarile la boxer is altele ca la monocilindrice, care sunt practic singurele care mai au ambielaj. Sigur nu e comparabil, dar eu am testat in Simson (cursa 68, alezaj 68, compresie mai mica ca original datorita pistonului de Skoda) ambielaj original (12 role de 6x12) si la cum era dupa vreo 1500km (solo), eu zic ca, la cum l-am exploatat eu, nu mergea mai mult de 5000 pana sa ajunga la aprox 0.1mm joc radial. Dupa aceea am pus rulment NA4906 in ambielaj, am mers cu el ~10000km cu atas cu o succresiune de de pistoane de Skoda, original, si vreo 2000 cu piston de 73 si raport de compresie marit. Cand i-am facut autopsia, era aproape ca nou. Multi sunt fericiti cu solutia asta. De sezonul trecut testez rulment Pro-X de KTM 450SX (22.324020F, 20 de role de 4 x ~14-15), tot cu piston de 73 si raport de compresie marit, si deocamdata a mers exemplar. L-am rodat cu atas pe un traseu de 2500km intre Germania si Romania trecand peste cateva pasuri de peste 2400m (Nufenen, Livigno, Stelvio, Grossglockner, ....) dupa care m-am dat cu el tot sezonul pe langa casa. Eu votez cu rolele mici, insa stiu ca pt M/Ural, nu exista solutiile care sunt la Simson datorita dimensiunilor existente.
  3. Gresit. Vezi la minutul 26 din filmul postat de tine. Vezi si poza care a postat-o mobiletron.
  4. Uralul are role de 5 si latime de 17 pe maneton. Asa au vazut si rusii progresul de la role de 7. La Zundapp cu role mici cum ar fi KS600, se spargea colivia pt ca era din 2 bucati datorita bielei cu capac (ca la cuzineti). Nu rolele erau problema. PS. Din proprie experienta, cele 12 role de 6x12 din ambielajul de Simson tin mult mai putin decat un rulment NA4906 (20 de role de 4) in acelasi ambielaj. Si nea Misu din Bucuresti facea/face ambielaje de Simson pe role mai mici si mai multe din cate stiu.
  5. Role putine si de diametru mare merg mai bine la turatii mari, dar nu rezista bine la turatii mici. In ambielaje contemporane nu exista role mai mari de 4, poate extrem de rar 5. La numar sunt >18. Drept e ca nu exista nici latimi de ochi de biela asa mici ca la M (15), ci de 20-22 la diametrele astea. In orice caz, spor la ce faci. Bine ca esti in izolare in apropierea sculelor.
  6. Eu as pastra vopseaua originala neaparat. Arata chiar f bine. 100g de vopsea poliuretanica cu intaritor, o scobitoare pt corecturi, si o lustruire la final. Pt ghidon, vopseaua nu e o idee buna, pt ca ai cleme la mijloc si comenzi pe capete. Piesele cromate se pot recroma la Bucuresti. Sunt ceva optiuni, chiar daca nu excelente. Toba o poti vopsi cu vopsea gri de soba dupa curatare prealabila, dar va arata ca o soba. Se poate recroma si aceea, daca e in stare suficient de buna sa merite. Alte maruntaie ruginite se pot zinca. Pt desfacut suruburi, lampa de gaz si ceva zeama gen WD sunt esentiale. Buna activitate de carantina. Spor.
  7. O tija impingatoare de Ural 650 are cineva de dat?
  8. Are pantofarul. Pretul depinde de ziua/ora la care il suni. https://www.olx.ro/oferta/piese-ural-m72-k-750-nepra-IDbn1yz.html#f8dfa99787
  9. Caut alternator de Ural/Dnepr defect. Ma intereseaza partea din fata pentru o adaptare.
  10. Buna seara, Are cineva un ghidon de KLR 650 original de vanzare? Multumesc anticipat.
  11. Caut garaj sau jumatate de garaj pentru inchiriat in zona Expo. Rog eventuale oferte pe PM. Multumesc
  12. Io nu ma pot pronunta despre ochelari, dar postamentele alea boxer pe care is pozati arata bine. Intra in pretul ochelarilor?
  13. Benzina e un combustibil care nu e bine sa se autoaprinda. Cifra octanica e corelata cu aceasta proprietate: cu cat mai mare, cu atat mai rezistenta benzina la autoaprindere si detonatii. Tetraetilul de plumb din "benzina cu plumb" consuma radicalii liberi care duceau la detonatie, insa aceasta proprietate a benzinei poate fi modificata si altfel decat prin adaosul de plumb. Motorina, in contrast cu benzina, trebuie sa se autoaprinda, evident, in conditiile din motorul diesel. Conditiile respective includ o presiune mult mai mare decat in motorul destinat folosirii cu benzina, insa putem presupune ca autoaprinderea nu este o proprietate benefica a motorinei intr-un motor cu benzina. Totusi, cu cat mai mica presiunea in camera de ardere, cu atat mai putin afecteaza acest neajuns al motorinei. Deci, este foarte posibil ca motorina (amestecata in oaresicare raport cu benzina) sa functioneze in motoare cu benzina cu raport de compresie mai mic si/sau setul in stare mai proasta, astfel incat sa nu se ajunga la presiuni la care motorina sa se autoaprinda sau sa detoneze. Din cauza asta e foarte posibil sa apara variatii in experienta diversilor oameni care posibil au experimentat aceiasi "zama". In discutia asta intra si pistonul de Ford, Renault (cazul meu), sau alt agregat, cu care se schimba ecuatia fata de varinta de fabrica. In rest, intervin in ecuatie volatilitatea (cat de usor se evapora), capacitatea calorica, si probabil multe altele.
  14. Sunt pistoane de Ford diesel sau benzinar? Poate s-au bucurat ca s-au reintalnit cu combustibilul pt care erau destinate.... sau nu....
×
×
  • Create New...